2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:04

Spannend imd!!

He, wat vervelend _MG!

Ik loop een beetje vast.. :\
Wil een leuke "slogan/opening" voor op de voorkant van mijn scriptie, en waar ik tevens mijn presentatie mee kan beginnen.. Iemand leuke ideeën?

Het gaat over de marktpositie van een advocatenkantoor..

Roos_M

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:39

Heb je misschien iets meer informatie? :) of is het inmiddels gelukt?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:39

Ik heb eigenlijk helemaal niet meer in dit topic gereageerd uiteindelijk xD
Maar ben nu wel geslaagd voor m'n opleiding :D afstuderen is helemaal goed gegaan xD Dossier vonden de examinatoren super goed en mn proeve van bekwaamheid ook :D Moest eerst alleen nog een financieel stukje in het dossier aanpassen/ aanvullen, maar dat heb ik gedaan en dat is voldoende beoordeeld, dus ben nu echt geslaagd :D
Nu ga ik over 2,5/3 jaar weer het afstudeercircuit in van mn volgende opleiding xD

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:00

Gefeliciteerd 1234! Lijkt me een enorme opluchting..

Wij hebben vorige week alle scripties ingeleverd en wachten nu op de uitslag of het goed genoeg is zodat je mag gaan verdedigen. Mijn klas bestaat uit 12 meiden en we zijn allemaal zo zenuwachtig. :Y)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:08

Thnx! Zeker een hele opluchting!!
Was eerst zooo zenuwachtig voor de proeve van bekwaamheid (had die vorige week, gelukkig was een oud docent van mij, mijn examinator, kende em dus al goed , hij was echt fijn), en ook voor het dossier hoe dat beoordeeld zou worden want het was soms best lastig om bepaalde onderdelen te beschrijven. Ik deed het niet over het meest 'gewone' dier zoals hond of paard, maar over (wilde) dolfijnen omdat ik daarmee mijn afstudeerstage deed, waar lang niet zo super veel over bekend is als bij de huisdieren enzo hahah Maar tis toch gelukt en heel goed beoordeeld!

Spannend hoor met die scripties!, wachten op de uitslag duurt altijd zooo lang xD

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:50

Ik meld me hier graag, ben al even bezig met mijn bachelorthesis. Heb al uitstel gekregen gelukkig, maar het wil niet echt lukken. -O-

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:15

Gefeliciteerd 1234!!

Ik krijg vandaag tussen 12.00 en 14.00 uur te horen of mijn scriptie voldoende is en of ik as maandag (AL!!) mag verdedigen. Ik denk echt dat het niet goed genoeg is, maar ik wacht het even. Ben er gewoon zenuwenziek van...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:21

Zelfde hier, ik hoor woensdag of ik een voldoende heb en vrijdag mag verdedigen. Succes!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:52

Spannend Espoir en RoseK!

@ Gittekit: succes! Wat voor studie doe je? Hoe lang heb je uitstel gekregen?

Een kleine vraag... mijn scriptiehoofdstukken heb ik in 3 delen verdeeld (theorie - methoden - resultaten), en de bijlagen wil ik aan het eind van ieder deel al invoegen, i.p.v. aan het eind van de scriptie. Maar 'bijlage' vind ik dan zo'n vreemde benaming. Heet kan ik dat mooi noemen? Een mooi synoniem voor tussenvel o.i.d.?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:49

Nou joepie ik heb eindelijk een Go! (Onder voorbehoud..) dat is dan weer een beetje jammer. Moet nog een paar dingetjes aanpassen en dan verder met de rest van mn scriptie.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:57

Aah bij mij is het goed en slecht nieuws! Scriptie is voldoende, alleen in het portfolio mis ik iets. Dit mag ik nu aanpassen en opsturen. Dan kan ik donderdag of vrijdag gaan verdedigen! :D

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:51

Ik ben vandaag geslaagd :D Beide projecten gepresenteerd en het ging voor mn gevoel erg goed!
Cijfers krijgen we maandag pas en dan zijn we pas officieel geslaagd, maar vandaag kreeg ik een "positief" advies en als administratief gezien alles verder gewoon in orde is (wat het gelukkig is) betekent dat gewoon dat je geslaagd bent.

Heeeerlijk :D

Voor degenen die nog moeten: heeeeel veel succes!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:12

Gefeliciteerd! Ik moet mijn concept versie 1 juli inleveren en de definitieve 1 augustus.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:19

Misschien dat iemand hier me een tip kan geven. Ik heb een onderzoek gedaan en moet nu dus in mijn methodesectie de stimulus en de taak omschrijven. Nou weet ik eigenlijk niet goed wat ik nou wel precies bij stimulus mag zetten en wat bij de taak hoort.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:24

1234 gefeliciteerd! Fijn dat alles achter de rug is!

Gittekit, wat voor taak en stimulus heb je gebruikt? Ik heb bv. gebruik gemaakt van de stop-signal task en mijn stimuli waren X en O (neutraal) en foto's van zoet/hartig eten (valanced).

Espoir en Sperziemonie super dat jullie klaar zijn! Espoir, is het met je portfolio opgelost ondertussen?

Szan, heb je ondertussen een oplossing? Ik heb ongeveer dezelfde opbouw, alleen nog een vierde hoofdstuk met de discussie. Bij ons wordt er echt waarde aangehecht om niet (te veel) van dit systeem af te wijken (dus echt wetenschappelijk artikel).

Ik ga dalijk beginnen met zo'n 200 pagina's SPSS pret (statistische analyse van mijn onderzoeksdata), oooh joy! Gelukkig is een groot deel boxplots en dubbel op (met en zonder outliers). Helaas geen interessant resultaat gevonden :( Heb mijn intro en methode sectie af en denk dat ik die vandaag al opstuur naar mijn begeleider. Nu dus nog resultaten en discussie.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:26

Hihi ja!! Heb vandaag verdedigt en guess what? Ik ben geslaagd!!

Sperziemome gefeliciteerd!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:49

Superr, gefeliciteerd *\o/*

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:58

Espior gefeliciteerd!! Wat voor soort vragen kreeg je?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:05

Hele kritische.. Eigenlijk belachelijke vragen. Dat kwam omdat ik onderzoek op school zelf heb gedaan naar docenten. Dus tevens ook naar mijn beoordelaars. En dat kwam flink ten uiting. Ze spraken daarnaast hun ongenoegen over het beleid van school uit (mijn stiefvader zit in het college van bestuur en daar vielen ze ook al over). Afijn, meer wat ik van het beleid vind, wat HRM daarmee van doen heeft en wat dat betekent voor de scholingscatalogus. Ook hoe ik tot bepaalde dingen uit mijn onderzoek ben gekomen etc. Mijn begeleider was pisnijdig! Hij liep rood aan van woede dat ze zich zo lieten gaan tegen mij. Ik heb me staande gehouden en heb het trouwens niet als heel vervelend ervaren eigenlijk. Meer de mensen die erbij zaten die het niet vonden kunnen haha.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:51

Gefeliciteerd allemaal!! *\o/*

Ik had dinsdag laatste gesprek voor m'n definitieve deadline, maar eigenlijk hadden ze inhoudelijk geen aanmerkingen meer }>
Ik durf eigenlijk met 99.9% zekerheid wel te zeggen dat ik ook ga slagen!! :D

Nu nog laatste aanpassingen en m'n 'boek' laten afdrukken. Hopelijk gaat dat allemaal nog op tijd lukken, anders word het toch een (simpel) geprint rapport.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:10

Espoir, dat is wel heftig! Super dat je je toch goed staande hebt gehouden, voor als jijzelf het niet als erg 'storend' ondervonden hebt. Klinkt alsof ze je er flink tussen hadden!

Super Dispar_Vulgo!

Ik heb net mijn intro en methode ding opgestuurd... ga nu verder werken aan de resultaten...

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:47

Espoir_ schreef:
Hele kritische.. Eigenlijk belachelijke vragen. Dat kwam omdat ik onderzoek op school zelf heb gedaan naar docenten. Dus tevens ook naar mijn beoordelaars. En dat kwam flink ten uiting. Ze spraken daarnaast hun ongenoegen over het beleid van school uit (mijn stiefvader zit in het college van bestuur en daar vielen ze ook al over). Afijn, meer wat ik van het beleid vind, wat HRM daarmee van doen heeft en wat dat betekent voor de scholingscatalogus. Ook hoe ik tot bepaalde dingen uit mijn onderzoek ben gekomen etc. Mijn begeleider was pisnijdig! Hij liep rood aan van woede dat ze zich zo lieten gaan tegen mij. Ik heb me staande gehouden en heb het trouwens niet als heel vervelend ervaren eigenlijk. Meer de mensen die erbij zaten die het niet vonden kunnen haha.

Ik heb half jaar terug ook een beleidstuk gepresenteerd over docenten en hun kennisniveau en praktijkervaring. De docent kon mijn beleidstuk ook niet positief ontvangen, dus ik voel in in wat voor positie je je bevond. Wel fijn dat je begeleider er bij zat! Ik denk ook omdat je uitkomsten zwart op wit staan, dat je je daardoor gesterkt voelt.

Gefeliciteerd dispard!

_mg; Lekker dat dat gedeelte 'klaar' is. Nu de rest nog! Wanneer moet t af zijn?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:59

Ik heb in principe nog de hele zomer, maar mijn eigen deadline is 14 juli (de 15e ben ik jarig!). Ik hoop dat ze me feedback geeft ergens in de loop van volgende week, dan kan ik mijn resultaten en discussie afmaken en opsturen en daarna beginnen met t verwerken van de feedback. Ik hoop dat ik voor begin juli de definitieve eerste versie kan opsturen naar mn twee begeleiders en met de laatste feedback dan mijn definitieve versie klaar kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:47

Hoi!

Ik ben ook bezig met afstuderen. Mijn onderzoek is al gedaan (de invloed van interne communicatie op de attitude van medewerkers). Ben nu dus bezig met het schrijven van mijn scriptie. Deze moet 8 juli officieel ingeleverd worden. Ik vind het echt doodeng! :D

Mag ik hier mee komen kletsen, de laatste paar weken voor ik daadwerkelijk mijn diploma heb? Ik moet, als alles meezit en goed gaat, eind augustus (26 of 27) presenteren waarbij ik mijn scriptie verdedig! :D

Ik doe overigens de opleiding communicatie!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:50

Kan me wel voorstellen dat het niet fijn is aan docenten te moeten presenteren wat er minder/niet goed gaat op scholen. Grote kans idd dat ze zich 'aangevallen' voelen.

MG en Kayleigh, wat is jullie deadline laat! Ik dacht dat ik 1 van de laatste was (deadline 27 juni) hahah

Ik moet nu weer hard aan m'n stuk werken, want ik moet het aanstaande maandag aanleveren om te laten drukken, anders is het niet op tijd klaar! -:)
Gelukkig kan ik het per post inleveren, dus als ik het pas zaterdag zou sturen is ook geen ramp :o