[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:10

Morgen wordt mijne aangevraagd! Maar ik krijg van iedereen te horen dat ik te zelf verzekerd ben dat ik wel slaag, dat ik maar ns rustig aan moet doen :=

DPTomboy

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:17

ik mag 14 februari weer....

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:18

Ja, ik aankomende dinsdag :')

Ben ook al een tijdje aan t kijken voor een eigen auto'tje voor als ik slaag, wordt waarschijnlijk een Citroën C1, kost voor aanschaf +-5000 euro voor mijn eisen (bouwjaar >2008, km stand <100.000, benzine, met airco), is lekker zuinig, doet zo'n 22 km met 1 liter benzine :D
Via autotrader.nl kun je makkelijk je kosten uitrekenen, mijne zitten incl. benzine, wegenbelasting (20 euro) en verzekering zo rond de 80/90 euro per maand, goedkoopste (simpele, dus niet met extra verzekeringen) verzekering voor een C1 met 0 schadevrije jaren is 45-50 euro (independer.nl).

Beetje warrig verhaal, maar hoop dat je er iets mee kan :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:21

Ik heb m dan al wel bijna 3 jaar..

Maar ik had tijdens mijn examen een botsing tijdens inparkeren (wel heeeeeeel zachtjes, maar zat er dus wel tegenaan) en een examinator die de pook, stuur en de pedalen over pakt om m even goed te zetten.. En ik was gewoon geslaagd :') Serieus.. Hahaha.

Zegt ie; 'Ja wat doe je nou!?'
Ik; 'Tegen die auto aanrijden..'
Hij; 'En waarom deed je dat?'
Ik; 'Weet ik veel, deed t niet expres' :')

Ik dacht ook wel dat ik kon inpakken..

Dus ik denk dat het ook wel ligt aan je examinator en zijn humeur :')

En tegenwoordig kan ik héél goed inparkeren!! :j :P
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 29-01-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:21

Ik moet over vier weken precies! Spannend!

ik vind auto's kijken ook leuk, maar heb er niet zo'n verstand van. Hebben het geluk dat we al een autootje hebben (hele foute atos en t is een automaat) maar het scheelt me zo 2 uur reistijd op een dag zodra ik mn papiertje heb! :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:00

@Nancy ligt zeker aan je examinator denk ik hoor.. iemand in dit topic was gezakt op wat ik ook had tijdens mijn examen+ nog extra minpuntjes en toch geslaagd. Mijn examinator was wel heel chill, kon ik lekker mee kletsen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:12

Ik ook over 4 weken!

Ik zit nu te wachten op mijn les maar ik geloof dat ik me in de dag vergist heb :=
Ik hoop wel dat ik nog genoeg Lessen kan krijgen voor mijn examen.
Zit nu pas op 24

Door dit topic zat ik ook al stiekem te kijken naar een autootje, maar ik moet accepteren dat dat echt niet lukken gaat :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:38

Ik moet ook aankomende dinsdag... Brr stress!
Een eigen auto is er voor mij eerst niet bij, zowel bij mama als bij papa zijn 2 ouders, dus ik acht dat nog niet noodzakelijk (gescheiden ouders).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:08

Ik heb zo ook rijles. Was dat me moeder zei je hebt toch rijles zo anders was ik het gewoon vergeten, dacht dat het morgen was.

Ik heb ook even voor eigen auto gekeken. Maar is toch echt te duur en die van me ouders kan ik bijna altijd pakken. Heel handig als die met ov naar het werk gaan :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:06

joee straks rijbewijs ophalen en dan straks voor het eerst zelf in onze auto rijden *\%/* *\%/*

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:17

Leuk!! Succes!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:50

17 maart moet ik op.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 19:26

nou geweldig dat rijbewijs... voor mn gevoel moet ik opnieuw beginnen, bah het gaat totaal niet lekker. Nou 2x gereden met mn moeder in haar auto(tje) en het is zo totaal anders en ik raak ontzettend snel gestressed en ga meteen denken wat andere mensen er wel niet van denken als iets niet helemaal lekker gaat, zit mezelf echt op te fokken en het valt zwaar tegen vind het echt niet leuk :n Met les was ik bijna nooit gestressed en als iets minder ging deed ik het gewoon weer opnieuw maar nu is het echt 360 graden gedraaid :\

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:31

Eerste keer in de auto had ik dat ook, maar ik rij tot nu toe elke dag (en meerdere keren per dag) en het rijden gaat met deze auto nou goed. Je moet gewoon vaak rijden!!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:39

Het is gewoon wennen en omschakelen. In onze eigen auto maak ik ook nog steeds af en toe een foutje, hoewel niet zo zwaar of erg. Toen ik een keer in de auto van mijn schoonmoeder reed voor de 1e keer (en tot nu toe enige) was dat weer zo anders dat ik ook continue kleine foutjes maakte, en bleef maken. Het is helemaal niet vreemd als je zwaar aan een auto gewend bent, en het niet lekker gaat wanneer je in een andere stapt.

Ander voorbeeld: wij hebben vanuit mijn moeders werk een lease auto, erg leuk, en om de zoveel jaar een nieuwe. Elke keer als we een nieuwe hebben heeft mijn vader een gigantisch abonnement op het af laten slaan van de motor, en die heeft toch echt al flink wat jaren zijn rijbewijs.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:46

Mijn datum voor TTT is ook bekend, 24 maart om 5 voor 3 :j

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:50

Ik moet morgennnn, zo zenuwachtig nu :(

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:54

Succes!!

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:57

succes!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:58

Succes! :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:14

heel veel succes, ik de 11e weer maar heb er totaal geen vertrouwen meer in... rij instructeur loopt me op alles af te z**ken en is ontzettend geirriteerd terwijl het gewoon goed gaat voor mijn gevoel ...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:12

Dankjewel :)
Mijn rijinstructeur zeikt me ook af, en niet zo'n beetje ook (lees maar terug als je voorbeelden wilt weten), dus ik heb zoiets van 'we zien wel' en daarom ook minder stress :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:21

Mag ik mij ook melden? :o

Om de zenuwen die stiekem al om de hoek komen kijken een beetje te remmen vraag ik me af aan die genen die al op zijn geweest/geslaagd hoe het examen er precies uit ziet, wat ik kan verwachten :).

Zouden jullie overigens de rij-instructeur (heet dat zo? :') ) mee laten rijden of juist niet? :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:22

Mensen die al afgereden zijn, maken jullie op de weg nog foutjes?
Even vergeten door de schakelen, richting uit doen, soms rechts even vergeten dat soort dingen?

Want ik moet over 3 weken, maak nu nog zoveel "ohja vergeten" foutjes. Gaat dit weg, is dit normaal??

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:26

NeverGiveUp schreef:
Mensen die al afgereden zijn, maken jullie op de weg nog foutjes?
Even vergeten door de schakelen, richting uit doen, soms rechts even vergeten dat soort dingen?

Want ik moet over 3 weken, maak nu nog zoveel "ohja vergeten" foutjes. Gaat dit weg, is dit normaal??

Jup, afgeslagen, optrekken in zn 2 of vergeten de handrem. Vergeten te kijken in mn rechterspiegel.
Soms vraag ik me af in welke regenton ik mn rijbewijs vond xd