Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou91

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:22

Jeetje Nieke wat balen zeg! En ook irritant van je school.. altijd als je ze dringend nodig hebt zijn ze onbereikbaar..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:26

Ik kan mezelf ook echt niet motiveren met nog 800 uur in het vooruitzicht.. hoe doen jullie dat? Weet van gekheid niet waar te beginnen.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:28

Dat heb ik ook, en bij mij is het nog erger aangezien ik al die uren al eens gemaakt heb.. En ik dus weet hoe zwaar het is!

Maar ik kijk eerst welke info ik nodig heb, schrijf ik op en probeer ik aan de slag te gaan.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:33

Ja dat is helemaal lastig dan.

Ik heb opzich wel overzichtelijk wat ik moet doen, maar... mijn voorstel moet nog goedgekeurd worden en daarop moet een opzet komen. Moet ik dan vast beginnen aan de opzet, of het voorstel afwachten en me verder inlezen? Maar waarop moet ik dan inlezen als ik niet eens weet of voorstel goed is? Miss moeten alle deelvragen wel anders en lees ik me voor niks is. Maar de opzet is weer een vervolg op het voorstel (voorstel uitgebreid met literatuur en onderzoeksmethoden) dus daarop durf ik ook weinig..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:48

Jezus Nynke, is toch niet normaal -:(-

Heb je nog niet geprobeerd te bellen met het bestuur van de school? Waarschijnlijk in Amsterdam? Of het bestuur van de ROC? Zou het gewoon hoog op gooien, dat het maar bekend is. Zou het echt zo hoog mogelijk op zoeken. Schrijf desnoods een opinie naar het DvhN, of een groot artikel over misstanden in stages? Vast genoeg te verzamelen hier op Bokt.

Ik heb nu twee stagedagen, wauw, wat is het toch leuk om stage te lopen!! Het is zó leuk!!

Ik zag nog een Bedrijfskunde student, weet de naam niet meer... Maar wat voor onderzoek doen jullie? Ik begrijp dat je het niet alleen doet? Hoe werkt afstuderen bij jou op school?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:52

Ik kan gelukkig gewoon thuis aan de gang en hoef niet perse een aantal uur te halen of stage te lopen..
Ik vind het wel fijn zo. Ik kan er nog een paar dagen naast werken, 1 dag school en verder m'n tijd voor m'n onderzoek zelf indelen.

Ik heb vandaag trouwens twee sollicitaties uit de deur gedaan.
Voor beide vacatures hebben ze 3 mensen nodig, dus in totaal 6 plekken die gevuld moeten worden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 21:56

Wooow werken naast je afstudeerstage!! Lijkt me een hele opgave! (nouja stage en werken kan opzich wel, maar waar blijft je sociale leven dan?)

Zitten hier nog wedstrijdruiters? Hoe doen jullie dat? Hebben jullie daar tijd voor?
Ik, zoals het nu lijkt, gelukkig wel :D Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die zich volledig toeleggen op het afstuderen?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:00

Ik heb tijdens mijn stage een half jaar lang zes keer in de week getraind en elke week wedstrijd gereden. Ik ging elke dag om zeven uur s ochtends de deur uit en was om elf uur s avonds terug. Die ene dag dat ik niet trainde zag ik mijn vriendinnetjes en ging ik op stap om vervolgens die dag erna weer op stage te zitten. Geen idee eigenlijk hoe ik dat volhield maar ging prima toen. Maar ga dan ook wel erg graag naar mn paard en heb het lange reizen er dik voor over. Zie daarom nu met afstuderen ook geen problemen om gewoon zes keer per week te trainen. Als ik dat toen kon terwijl ik vijf dagen aanwezig was, dan moet dat nu zeker lukken als ik maar 2,5 dag aanwezig ben en de rest zelf indeel. :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:16

janine dat is helemaal niet zo'n gek idee :D . Ik vind het sowieso enorm tegenvallen hoe het is geregeld als studenten vanwege hun gezondheid geen fulltime stage kunnen doen. Ik vind dat daar gewoon een oplossing voor moet klaar liggen, maar ja..Wie ben ik he.

Fijn dat jouw stage zo goed bevalt Janine, da's echt super!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:18

Nynke1 schreef:
janine dat is helemaal niet zo'n gek idee :D . Ik vind het sowieso enorm tegenvallen hoe het is geregeld als studenten vanwege hun gezondheid geen fulltime stage kunnen doen. Ik vind dat daar gewoon een oplossing voor moet klaar liggen, maar ja..Wie ben ik he.

Fijn dat jouw stage zo goed bevalt Janine, da's echt super!!

Zo te horen ken je meer gevallen hiervan. Is helemaal niet raar om zoiets eens in de publiciteit te brengen, lijkt mij.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:20

Ik zal eens kijken of ik een stuk op papier kan zetten..Als jullie het leuk vinden kan ik het hier dan eventueel delen? ( per mail versturen ).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:22

Geen probleem :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:45

:( nynke.... heb daar geen woorden voor zeg....

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:17

Janine1990 schreef:
Jezus Nynke, is toch niet normaal -:(-

Heb je nog niet geprobeerd te bellen met het bestuur van de school? Waarschijnlijk in Amsterdam? Of het bestuur van de ROC? Zou het gewoon hoog op gooien, dat het maar bekend is. Zou het echt zo hoog mogelijk op zoeken. Schrijf desnoods een opinie naar het DvhN, of een groot artikel over misstanden in stages? Vast genoeg te verzamelen hier op Bokt.

Ik heb nu twee stagedagen, wauw, wat is het toch leuk om stage te lopen!! Het is zó leuk!!

Ik zag nog een Bedrijfskunde student, weet de naam niet meer... Maar wat voor onderzoek doen jullie? Ik begrijp dat je het niet alleen doet? Hoe werkt afstuderen bij jou op school?

Ik doe bedrijfskunde :j
Wij studeren inderdaad in koppels af. Het is bij ons op de opleiding de bedoeling dat je een scriptie schrijft over een probleem/vraagstuk binnen een bedrijf.
Wij doen een onderzoek naar hoe er op basis van een gezamelijke visie van het management de primaire bedrijfsprocessen efficienter en effectiever ingericht kunnen worden.

Idd Nynke naar mij mag je je stuk altijd sturen. Wellicht kunnen we het dan nog een keertje voor je overkijken?

@ Rosa. Je kunt altijd alvast beginnen aan een globale opzet en je natuurlijk inlezen in het onderwerp. Waarschlijk zal er aan het onderwerp niet zo heel veel meer veranderen alleen moet je het misschien op een andere manier benaderen.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:33

Ik werk ook naast mijn stage, de hele zaterdag. Maar ik vind dat niet erg want vind het wel leuk. :D

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:55

Ik werk ook nog op zaterdag. Wel zwaar, maargoed het is maar voor een half jaartje.
Merk wel dat ik 's avonds echt kapot ben. Vooral op vrijdag en zaterdag avond.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:11

Ja, ik ook hoor! Ik ben doordeweeks elke avond sporten of gezellig drankje met vriendinnen. En dan vrijdag en zaterdag standaard in de kroeg. Als ik dat laatste niet doe heb ik echt niet het idee dat ik weekend heb gehad.. :P

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:16

Er zijn soms weken dat ik doordeweeks werk, 's avonds zit ik dan nog te studeren of soms 's morgens en in het weekend moet ik dan ook werken (coachen) op toernooien.... soms dus best wel zwaar! maar ik kan ook niet zo goed stilzitten, dus ook wel weer lekker!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:27

Knap hoor hoe jullie het allemaal doen!

Mijn stage begeleider van school belde net. Ik moet verklaringen vragen van artsen en dan ga ik naar de schoolarts... Nou ja, heb eerst even om gegevens van die schoolarts gevraagd want prutsers heb ik niks aan.

Tot dat alles duidelijk en "rond" is hoef/mag ik geen nieuwe stage zoeken.. Kortom, ik zit dus thuis tot die tijd.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:31

Oh mijn god wat een achterlijk gedrag van school uit ook. Wat the fiets. :x :x

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:34

:j Ik vertelde ook dat als ik alleen mijn stage over moet doen ik het prima vind, dan vertrek ik na de zomer gewoon naar het buitenland..Heb daar wel een adresje waar ik terecht kan en die ook begrip hebben voor mijn situatie. Dan kan ik hier gewoon mijn examens maken in april en in mei. Ik vertelde dat ik echt geen zin heb om het hele schooljaar over te doen als ik wel alle toetsen en examens heb gemaakt. Nou dat moest ik maar met iemand anders overleggen want dat ik daar "geen zin" in had sloeg nergens op volgens hem..En mijn resultaten moesten wel diploma waardig zijn. Ja yo, als ik mijn examens haal heb ik ze gehaald DUS diploma waardig. Snap het echt niet hoor...Waarom zo moeilijk doen...

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:48

Welke school is dit in godsnaam? Onvoorstelbaar, dat is toch geen manier van met mensen omgaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:59

Ik doe een deeltijdstudie dus werk maandag t/m donderdag en ga op vrijdag naar school. Helaas zitten we op mijn werk nu in de overwerkperiode wat inhoudt dat ik elke week 5-6 uur moet overwerken.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:03

Belachelijk hoor! Maar zo zit mijn school ook in elkaar, zo belachelijk en dom!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:19

Nynke1 schreef:
:j Ik vertelde ook dat als ik alleen mijn stage over moet doen ik het prima vind, dan vertrek ik na de zomer gewoon naar het buitenland..Heb daar wel een adresje waar ik terecht kan en die ook begrip hebben voor mijn situatie. Dan kan ik hier gewoon mijn examens maken in april en in mei. Ik vertelde dat ik echt geen zin heb om het hele schooljaar over te doen als ik wel alle toetsen en examens heb gemaakt. Nou dat moest ik maar met iemand anders overleggen want dat ik daar "geen zin" in had sloeg nergens op volgens hem..En mijn resultaten moesten wel diploma waardig zijn. Ja yo, als ik mijn examens haal heb ik ze gehaald DUS diploma waardig. Snap het echt niet hoor...Waarom zo moeilijk doen...

Teeeeeeeering :7
Je zou je school toch zo meeschrijven in zo'n artikel, maar dat is jezelf in de vingers snijden helaas :(