Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:56

Piloetje schreef:
Dat betekend dat ik er netto op achteruit ga, en ik moet betalen om naar mijn werk te komen.

Tja je ben niet de enige en daarbij is het bij mij ook nog cao gebonden. Woon-werk verkeer is eigen risico.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:58

Winged schreef:
Denk dat cowgirl meer bedoeld van 'als mensen het met 3 maanden al niet weten, wat moeten diegenen dan die al een jaar thuis zitten dan.'

Of langer..... }:0

RoodZonnetje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:06

Niet rot bedoeld, maar een oprechte vraag: waarom gaan de lang-thuis-zitters zich niet verdiepen in geld verdienen met Internet? Is best geld in te verdienen wanneer je je daar even goed in verdiept (hoe websites te bouwen etc.). Of waarom richten jullie geen eigen bedrijf op? Of gaan vrijwilligerswerk doen?

Kan zijn dat jullie het al doen hoor, negeer mijn post dan maar ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:51

Cayenne schreef:
Mri schreef:
Ik vind het raar dat de bijstand meer is dan wat je krijgt als je in de kassen werkt.
Voor zover ik weet is de bijstand 70% van het wettelijk minimumloon... Dat betekend dat iedereen die in de kassen werkt voor ver onder het wettelijk minimum werkt.....

Oke, er zijn een hele boel oostblokkers die handje contantje voor een habbekrats in de kassen werken.... maar dat kan niet representatief zijn voor het gehele personeels bestand van de werkgevers in die branche

Ik heb in een kas gewerkt (rozenkas) en dat verdiende toch een stukje meer als de bijstand hoor :)
Bijstand heb ik overigens ook gehad, dus ik weet hoeveel het verschil is.

Ik bedoelde het meer dat ik het ongeloofwaardig vond :)
En als bijstand 70% van het wettelijk minimumloon is dan zal je meer verdienen dan dat je in de bijstand kreeg.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:56

@heino: mijn ervaring is dat ook voor vrijwilligerswerk veel aanmeldingen zijn.
Ik heb talloze afwijzigen van vrijwilligerswerk in mn inbox en in mn sollicitatie/afwijzingen map.

Afwijzingen zijn verschillende redenen; van "er waren 100 reacties voor vrijwillige PT kantoor functie, wij hebben voor de persoon met de meeste relevante ervaring gekozen" tot de melding dat ze in het bejaarden tehuis niet mensen willen die weer "verdwijnen" (dus niet meer eldagelijk op de koffie komen bij de ouderen) zodra ze weer een baan hebben. Zij hebben liever vrijwilligers van 60+ die niet meer gaan werken maar wel tijdsverdrijf zoeken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:28

Heino schreef:
Niet rot bedoeld, maar een oprechte vraag: waarom gaan de lang-thuis-zitters zich niet verdiepen in geld verdienen met Internet? Is best geld in te verdienen wanneer je je daar even goed in verdiept (hoe websites te bouwen etc.). Of waarom richten jullie geen eigen bedrijf op? Of gaan vrijwilligerswerk doen?

Kan zijn dat jullie het al doen hoor, negeer mijn post dan maar ;)

"Even" een bedrijf oprichten in een tijd waarin gevestigde bedrijven het al heel zwaar hebben en er velen failliet gaan is ook niet echt een optie voor velen (tenzij je echt een goed idee hebt). Van vrijwilligerswerk kun je uiteindelijk niet leven en ook daar zijn veel aanmeldingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:44

Even een bedrijf oprichten... Volgens mij klinkt dat makkelijker dan dat het is :? En het is helemaal niet mijn ding om ondernemer te zijn, nooit geweest.
En websites bouwen :? Dat is ook best ingewikkeld..

Vrijwilligerswerk heb ik in ieder geval wel gedaan :j
Overigens mag je maar de helft van je werkbare uren vrijwilligen en je moet eerst toestemming vragen en krijgen. Op het moment dat je een baan hebt of moet solliciteren moet je dat voorrang geven. Is voor de instelling waar je vrijwilligt ook niet altijd handig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:50

Uit onderzoek blijkt dat de helft van de nieuw opgezette bedrijven na 5 jaar alweer is opgedoekt :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:55

Ik denk dat het best te doen is, als je een partner hebt die je financiele 'rugdekking' geeft zodat je wat kan proberen. Maar iemand met een laag inkomen, alleenstaande etc kan zich zulke risico's niet veroorloven (denk ik?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:58

Helaas ligt de wereld van het website bouwen ook finaal op zijn gat. Er zijn teveel mensen die voor een stuivertje een complete website aanbieden waardoor de echte profs die freelancen ook zonder werk komen te zitten. Dat moet ook weer niet de bedoeling zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:35

Ik heb een afwijzing voor een vacature die op mijn lijf geschreven was en waar ik ook alles voor te bieden had. -O- *baal*

De nieuwe opmaak van mijn cv is wel klaar, dus we gaan maar weer op zoek naar mooie vacatures.
http://imageshack.us/photo/my-images/546/71882552.jpg/

*baalmodus uit, spirit aan*
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 30-11-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:11

Balen SIL.....
Ik heb een baaldag vandaag... Moet hier gewoon nog een volle maand werken terwijl ik er écht geen zin in heb.... ;(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:12

SplashIsLief schreef:
Ik heb een afwijzing voor een vacature die op mijn lijf geschreven was en waar ik ook alles voor te bieden had. -O- *baal*

Oei dat is jammer zeg! Heb je een reden gekregen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:14

Zo SIL, wat een flitsend CV! :D

Hoop dat het wat op gaat leveren :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:21

Goed CV zeg!
Ben ook wel benieuwd of ze je nog een reden gegeven hebben...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:45

"De commissie is van mening dat uw brief en CV onvoldoende aansluiting bieden op het door ons geschetste profiel. Vanwege de ruim 200 aanmeldingen is de commissie niet in de gelegenheid haar besluit verder toe te lichten."

Niet echt dus. En volgens mij hebben ze niet echt goed gekeken. :o
Het ging om een functie over de communicatie tussen het overkoepelend orgaan en verenigingen. Ik ben zelf 2 jaar lang voorzitter geweest van zo'n vereniging. Verder ging het om de communicatie rond de organisatie van bepaalde wedstrijden, waar ik er zelf 1 van georganiseerd heb. Nou schiet mij maar lek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:59

Oh, dan hebben ze waarschijnlijk inderdaad niet goed gekeken... :n

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:05

Stoute schoenen aantrekken en toch gewoon bellen? Meestal sturen ze zo`n reactie om in elk geval een groot deel van "waarom" vragers af te schrikken. En wie weet hebben ze niet goed gekeken en komt het na zo'n belletje nogmaals onder ogen met alle gevolgen van dien ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:28

SplashIsLief schreef:
"Even" een bedrijf oprichten in een tijd waarin gevestigde bedrijven het al heel zwaar hebben en er velen failliet gaan is ook niet echt een optie voor velen (tenzij je echt een goed idee hebt). Van vrijwilligerswerk kun je uiteindelijk niet leven en ook daar zijn veel aanmeldingen.

Ik zeg ook nergens "even" :) Maar het valt mij op dat een deel van de mogelijkheden hier nogal eens onbenut lijkt te blijven. Het is me nog niet gelukt ergens een vaste baan als psycholoog te vinden, maar op ZZP basis is er best wat in mogelijk. En ook met websites verdien ik een flinke boterham. Tot slot, vrijwilligerswerk lastig te vinden? Sorry, vind ik nogal ongeloofwaardig. Vrijwilligerswerk is altijd wel te vinden, alleen niet altijd in je gewenste richting.. Maar beter iets dan thuiszitten, toch?

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:43

Boeh ik zag een vacature wat helemaal aansloot.
Alleen de laatste regel stond dat je verstand van tennis en skieen moest hebben.

Tennis speel je met een bal en skieen doe je op 2 latten zou dat genoeg zijn :D :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:44

vast wel :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:44

orienta schreef:
Tennis speel je met een bal en skieen doe je op 2 latten zou dat genoeg zijn :D :+

_O-

Nja je zou kunnen zeggen 'ik ken de basisregels van skiën en tennissen en ik ben bereid mij hier verder in te verdiepen.'

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:45

En gooi er een paar x termen als Love en Duece (spelling?) doorheen :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:46

en even wat ski termen opzoeken en rondstrooien :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:48

Ik snap wat je bedoelt Heino maar ik denk dat er nogal wat verschil zit in werkgebieden.
ZZP-secretaresses zit men nu echt niet op te wachten (staat ook regelmatig in de vacaturetekst) wat te duur.

Helemaal goed dat jij websites kunt bouwen, maar ik ben echt dom als het dat soort dingen betreft. Ik kan net aan updates installeren en daar houdt t mee op.

Vrijwilligerswerk mag je maar doen voor de helft van je gewerkte uren, en je moet toestemming hebben van het UWV.

Thuiszitten heb ik die 5 mnd overigens niet gedaan :)