Piloetje schreef:Dat betekend dat ik er netto op achteruit ga, en ik moet betalen om naar mijn werk te komen.
Tja je ben niet de enige en daarbij is het bij mij ook nog cao gebonden. Woon-werk verkeer is eigen risico.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Mri schreef:Ik vind het raar dat de bijstand meer is dan wat je krijgt als je in de kassen werkt.
Voor zover ik weet is de bijstand 70% van het wettelijk minimumloon... Dat betekend dat iedereen die in de kassen werkt voor ver onder het wettelijk minimum werkt.....
Oke, er zijn een hele boel oostblokkers die handje contantje voor een habbekrats in de kassen werken.... maar dat kan niet representatief zijn voor het gehele personeels bestand van de werkgevers in die branche
Ik heb in een kas gewerkt (rozenkas) en dat verdiende toch een stukje meer als de bijstand hoor
Bijstand heb ik overigens ook gehad, dus ik weet hoeveel het verschil is.
Heino schreef:Niet rot bedoeld, maar een oprechte vraag: waarom gaan de lang-thuis-zitters zich niet verdiepen in geld verdienen met Internet? Is best geld in te verdienen wanneer je je daar even goed in verdiept (hoe websites te bouwen etc.). Of waarom richten jullie geen eigen bedrijf op? Of gaan vrijwilligerswerk doen?
Kan zijn dat jullie het al doen hoor, negeer mijn post dan maar
SplashIsLief schreef:"Even" een bedrijf oprichten in een tijd waarin gevestigde bedrijven het al heel zwaar hebben en er velen failliet gaan is ook niet echt een optie voor velen (tenzij je echt een goed idee hebt). Van vrijwilligerswerk kun je uiteindelijk niet leven en ook daar zijn veel aanmeldingen.