Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sachaaaa schreef:Hey!
Intake is gewoon dossiertje maken en filmpje laten zien, terwijl zij dat bekijken heb jij testjes op de computer. Daarna bespreek je het nog eventjes met iemand van daar.
Schoolpaarden gaan in de wei (niet onder schooltijd geloof ik, slechts in vakanties. Eigen paarden kan je 1 dag per week in de paddock doen met je klas.
De geschikte paarden zijn sportpaarden. Afstamming ligt aan wat je wil, dressuur/springen.
Na het eerste jaar is een dressuur- en springzadel inderdaad verplicht, al is dat sowieso een investering als je de sport in wilt. Natuurlijk mag je vragen plaatsen
Je hebt eerst vrij vroeg een kennismakingsdag, daarna later een opstartdag, en dan een introweek. De HBO gaat eerst een periode op stage als school begint, daarna kom je pas op school.
Dat blad heb ik alleen niet voor je, sorry.
ssandyy schreef:Sachaaaa schreef:Hey!
Intake is gewoon dossiertje maken en filmpje laten zien, terwijl zij dat bekijken heb jij testjes op de computer. Daarna bespreek je het nog eventjes met iemand van daar.
Schoolpaarden gaan in de wei (niet onder schooltijd geloof ik, slechts in vakanties. Eigen paarden kan je 1 dag per week in de paddock doen met je klas.
De geschikte paarden zijn sportpaarden. Afstamming ligt aan wat je wil, dressuur/springen.
Na het eerste jaar is een dressuur- en springzadel inderdaad verplicht, al is dat sowieso een investering als je de sport in wilt. Natuurlijk mag je vragen plaatsen
Je hebt eerst vrij vroeg een kennismakingsdag, daarna later een opstartdag, en dan een introweek. De HBO gaat eerst een periode op stage als school begint, daarna kom je pas op school.
Dat blad heb ik alleen niet voor je, sorry.
Bedankt voor je reactie!
Dus eigen paarden komen helemaal niet op de wei? Alleen op de paddock?

Bizzybijtje schreef:Je begint om 7 uur, dan is het mesten/vegen etc. tot een uur of 8. Dan ontbijten, de lessen beginnen om 9.15. En dan wisselt het wat je allemaal doet. Je hebt iedere dag rijden, vorig jaar was dat 45 min. maar heb begrepen dat dat inmiddels langer is?
Stalling was geloof ik 250,- in de maand ongeveer. Je loopt ieder jaar stage, en de meeste stallen kun je wel je paard mee naartoe nemen.
Ik raad je wel aan om eerst al een stage te lopen, bijv. in de vakanties. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de sport, en vooral omdat ik zie dat je voornamelijk een manegeruiter bent (niet vervelend bedoeld) kan het zijn dat je een heel rooskleurig beeld hebt van de opleiding.
Alysia schreef:Bizzybijtje schreef:Ik ben gestopt.
Wat is de reden als ik vragen mag? Want ik ben van plan de opleiding te doen alleen ik hoor redelijk veel slechte ervaringen..
)
(HBO Paardensport) maar als iemand een beetje kon vertellen hoe het allemaal is en wat er allemaal gebeurt zou wel fijn zijn
Verhuis er terug naar Nederland voor zodra ik 19 ben want dan ben ik klaar met school in het buitenland
FerreroRoche schreef:Ik heb even rond gekeken want ik denk dat ik over 2 jaar ook Deurne ga doen(HBO Paardensport) maar als iemand een beetje kon vertellen hoe het allemaal is en wat er allemaal gebeurt zou wel fijn zijn
Verhuis er terug naar Nederland voor zodra ik 19 ben want dan ben ik klaar met school in het buitenland