NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:34

Bedoel je gewoon een blanco les schema of wat wil je?

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:47

Sachaaaa schreef:
Hey!
Intake is gewoon dossiertje maken en filmpje laten zien, terwijl zij dat bekijken heb jij testjes op de computer. Daarna bespreek je het nog eventjes met iemand van daar.
Schoolpaarden gaan in de wei (niet onder schooltijd geloof ik, slechts in vakanties. Eigen paarden kan je 1 dag per week in de paddock doen met je klas.
De geschikte paarden zijn sportpaarden. Afstamming ligt aan wat je wil, dressuur/springen.
Na het eerste jaar is een dressuur- en springzadel inderdaad verplicht, al is dat sowieso een investering als je de sport in wilt. Natuurlijk mag je vragen plaatsen :)
Je hebt eerst vrij vroeg een kennismakingsdag, daarna later een opstartdag, en dan een introweek. De HBO gaat eerst een periode op stage als school begint, daarna kom je pas op school.
Dat blad heb ik alleen niet voor je, sorry.

Bedankt voor je reactie!
Dus eigen paarden komen helemaal niet op de wei? Alleen op de paddock?

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:47

xxEvelynxx schreef:

Ja een blanco lesgeefschema! :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:55

ssandyy schreef:
xxEvelynxx schreef:

Ja een blanco lesgeefschema! :)

Heb ik! Stuur me even een pbtje met je email erin er zijn wel 2 lesschemas in omloop die andere zou ok eventueel per post kunnen sturen moet k die morgen even pakken bij de receptie.

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:58

ssandyy schreef:
Sachaaaa schreef:
Hey!
Intake is gewoon dossiertje maken en filmpje laten zien, terwijl zij dat bekijken heb jij testjes op de computer. Daarna bespreek je het nog eventjes met iemand van daar.
Schoolpaarden gaan in de wei (niet onder schooltijd geloof ik, slechts in vakanties. Eigen paarden kan je 1 dag per week in de paddock doen met je klas.
De geschikte paarden zijn sportpaarden. Afstamming ligt aan wat je wil, dressuur/springen.
Na het eerste jaar is een dressuur- en springzadel inderdaad verplicht, al is dat sowieso een investering als je de sport in wilt. Natuurlijk mag je vragen plaatsen :)
Je hebt eerst vrij vroeg een kennismakingsdag, daarna later een opstartdag, en dan een introweek. De HBO gaat eerst een periode op stage als school begint, daarna kom je pas op school.
Dat blad heb ik alleen niet voor je, sorry.

Bedankt voor je reactie!
Dus eigen paarden komen helemaal niet op de wei? Alleen op de paddock?

Jep, een dag per week per klas.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:41

Heb je voor de HBO Paardensport opleiding ook een bepaald niveau aan rij ervaring nodig? Bijvoorbeeld dat je op Z niveau rijd en L Springen (ik zeg maar wat, zodat je begrijpt wat ik bedoel ;) )?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:26

Alysia schreef:
Heb je voor de HBO Paardensport opleiding ook een bepaald niveau aan rij ervaring nodig? Bijvoorbeeld dat je op Z niveau rijd en L Springen (ik zeg maar wat, zodat je begrijpt wat ik bedoel ;) )?

Nee. Als je op een paard kan zitten is het prima. :)

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:53

@ Quir bedankt voor je antwoord :)

Dan heb ik eigenlijk nog een vraag, voor degenen die de opleiding doen ;)

Hoe gaat het nou écht, is het veel praktijk, veel theorie? Hoeveel tijd hou je over? Moet je veel stage lopen, en neem je dan je paard mee? Als ik de opleiding ga doen, neem ik waarsch een eigen paard mee, en hoe gaan de kosten daarover? Hoe is een normale dag eigenlijk op de opleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:57

Je begint om 7 uur, dan is het mesten/vegen etc. tot een uur of 8. Dan ontbijten, de lessen beginnen om 9.15. En dan wisselt het wat je allemaal doet. Je hebt iedere dag rijden, vorig jaar was dat 45 min. maar heb begrepen dat dat inmiddels langer is?
Stalling was geloof ik 250,- in de maand ongeveer. Je loopt ieder jaar stage, en de meeste stallen kun je wel je paard mee naartoe nemen.
Ik raad je wel aan om eerst al een stage te lopen, bijv. in de vakanties. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de sport, en vooral omdat ik zie dat je voornamelijk een manegeruiter bent (niet vervelend bedoeld) kan het zijn dat je een heel rooskleurig beeld hebt van de opleiding.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:11

Bizzybijtje schreef:
Je begint om 7 uur, dan is het mesten/vegen etc. tot een uur of 8. Dan ontbijten, de lessen beginnen om 9.15. En dan wisselt het wat je allemaal doet. Je hebt iedere dag rijden, vorig jaar was dat 45 min. maar heb begrepen dat dat inmiddels langer is?
Stalling was geloof ik 250,- in de maand ongeveer. Je loopt ieder jaar stage, en de meeste stallen kun je wel je paard mee naartoe nemen.
Ik raad je wel aan om eerst al een stage te lopen, bijv. in de vakanties. Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de sport, en vooral omdat ik zie dat je voornamelijk een manegeruiter bent (niet vervelend bedoeld) kan het zijn dat je een heel rooskleurig beeld hebt van de opleiding.

Bedankt voor je snelle reactie, ik snap wel wat je bedoelt met manegeruiter, iig goed idee van die stage! En wat vind jij van de opleiding tot nu toe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:20

Ik ben gestopt. :)

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 12:29

Bizzybijtje schreef:

Wat is de reden als ik vragen mag? Want ik ben van plan de opleiding te doen alleen ik hoor redelijk veel slechte ervaringen..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:51

Alysia schreef:
Bizzybijtje schreef:

Wat is de reden als ik vragen mag? Want ik ben van plan de opleiding te doen alleen ik hoor redelijk veel slechte ervaringen..

Dat zal vast niet uit het niks komen... ;)
Ik heb wel de opleiding afgerond, maar alleen omdat ik het verkort kon doen (in 1,5 jaar in plaats van 4 jaar).

Maar je kan beter iets zinvollers studeren, waarmee je later tenminste nog kunt genieten van een eigen paard (en dan bedoel ik het kunnen onder houden van een paard, maar jouw eigen paard ook nog kunt zien als heerlijk ontspannen en even wat anders dan de rest van de dag ;) )

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:12

Ben het helemaal met Quir eens!! En nog een extra tip: trouw met een dokter :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:18

xMercury schreef:

Haha, Mercury! We zijn goed op weg *\o/* <3

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:29

Ik heb even rond gekeken want ik denk dat ik over 2 jaar ook Deurne ga doen :D (HBO Paardensport) maar als iemand een beetje kon vertellen hoe het allemaal is en wat er allemaal gebeurt zou wel fijn zijn :) Verhuis er terug naar Nederland voor zodra ik 19 ben want dan ben ik klaar met school in het buitenland :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:00

FerreroRoche schreef:
Ik heb even rond gekeken want ik denk dat ik over 2 jaar ook Deurne ga doen :D (HBO Paardensport) maar als iemand een beetje kon vertellen hoe het allemaal is en wat er allemaal gebeurt zou wel fijn zijn :) Verhuis er terug naar Nederland voor zodra ik 19 ben want dan ben ik klaar met school in het buitenland :)

Als je het topic doorleest, dan kun je daar al heel veel informatie uit halen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:27

Quir schreef:
xMercury schreef:

Jullie spelen gewoon vals! :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:45

Bizzybijtje schreef:
Quir schreef:

Jullie spelen gewoon vals! :D

Ga je ook op zoek naar een dokter?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:46

Ik word zelf wel advocaat ~~}>

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:48

Dat is misschien nog wel een betere optie. -O-

Niet dat ik straks mag klagen als ik aan het werk mag. :))

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:27

Quir schreef:
Dat is misschien nog wel een betere optie. -O-

Niet dat ik straks mag klagen als ik aan het werk mag. :))

Ik zal het toch echt gaan moeten dan met mijn hongerloon en teren op het loon van mijn dokter :') <<)

Of misschien poept mijn paard ooit hele waardevolle veulens uit *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:28

Waarschijnlijk :))

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:37

Of misschien gaat ze ooit nog wel euro munten uit poepen... Goed voer geven!
Anders maar zorgen dat jouw dokter een goede dokter wordt en aan het werk komt. :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:48

Hahaha ja, ik heb er alle vertrouwen in dat hij een goede dokter is <3