Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:44

Schrijf op wat je wilt vragen en dan een pen vasthouden en afvinken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:46

Opschrijven was ik inderdaad van plan. Alleen een gesprek beginnen vind ik al moeilijk...hoe open je een gesprek soepeltjes? Wat zeg je tegen de telefoniste? Ik kan me alles al in mijn hoofd halen voordat ik uberhaupt gebeld heb...:+

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:55

Leuk Yucca! En begrijpelijk dat het spannend is! Je belt de telefoniste en legt uit dat je op zoek bent naar de architect die het woonhuis heeft ontworpen omdat je graag wat vragen wenst te stellen. Als ze dan vraagt wat dan precies zeg je iets in de trant van 'verdere ontwikkeling van het object'. Als je dan de architect spreekt, stel je jezelf eerst voor en zeg je dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken omdat het object je zo aanspreekt en dat je nieuwsgierig was naar de verdere ontwikkelingsmogelijkheden mbt de tuin. Indien mogelijk zou je je graag vrijblijvend kenbaar willen maken bij de eigenaren. Als je enthousiast en spontaan bent leidt het vanzelf wel tot een gesprek. Succes, gewoon doen, niets te verliezen! En zet breed in, dus wellicht wordt dit niets, maar kun je misschien eens praten over samenwerking.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:18

Super Mellis, daar kan ik mee uit de voeten! Ga eerst het een en ander uitschrijven zodat het al een beetje in mijn hoofd zit en dan gewoon bellen. Al moet ik even kijken of eind vd middag op maandag nou zon geschikt moment is om te bellen, haha!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:19

Ik ben het helemaal met Mellis eens; goed verwoord zeg!

Ik zou zoiets ook spannend vinden :)

Ik ben vandaag bij Sanoma geweest; gesprek met Hoefslag gehad *\o/* Ik kan er eigenlijk verder nog niets over zeggen; }:) maaaaar het lijkt positief. Morgen weet ik meer en dan laat ik het wel weten!

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:35

Connepon, wat leuk dat je bij Sanoma op gesprek bent geweest! Altijd leuk als je foto's gepubliceerd worden :). Maar ik wil je wel graag waarschuwen, laatst bij de bijeenkomst van Arnd Bronckhorst waren ze niet zo heel enthousiast over Sanoma, dus kijk uit dat ze je niet afzetten en voor veel te lagen tarieven laten werken. Arnd had tijdens zijn bijeenkomst nog best nuttige informatie maar ik zou wel weer even diep in mijn geheugen moeten graven of even opzoek naar de notule die door iemand anders is geschreven van de bijeenkomst.

In ieder geval succes met de mogelijke opdrachten! Wel heel erg leuk! :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:57

Hihi moeilijk he, zo cold calling .. toen ik nog als vastgoedmakelaar werkte moest ik dat heel vaak doen, niet leuk! Maar het loopt wel los Yucca, als je echt interesse toont in het project zal die architect dat ook wel leuk vinden!

Oew ik ben benieuwd Connepon!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:04

Leuke ontwikkelingen hier! Heel benieuwd hoe het jou vergaat met bellen Yucca en ook heel nieuwsgierig naar Connepons samenwerking met Sanoma!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:08

Hoe gaat het intussen bij jou Joyce?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:28

Connepons: leuk van Sanoma! Succes. :-)

Pfff ik ben me aan het verdiepen in zakelijke rekeningen maar %)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:29

Het wordt tijd dat je online gaat Shanna, ik ben heel benieuwd aan het worden naar je assortiment ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:56

Haha nou je kunt wel vast kijken... ;) www.boutiquehippique.nl
Heb alleen prijzen/winkelwagen uitgezet, omdat ik de site live heb staan zodat alles op Google geïndexeerd kan worden. Bestellen via de shop kan dus nog niet, dus niet gek opkijken omdat je de prijzen niet kan zien. :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:58

Over zakelijke rekeningen gesproken; ik dacht dat ik die van mij af opgezegd, bleek dat ik alleen internetbankieren had opgezegd en kreeg ik nog een leuke afrekening binnen :n

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:02

Ai, balen...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:04

kgambler schreef:
Connepon, wat leuk dat je bij Sanoma op gesprek bent geweest! Altijd leuk als je foto's gepubliceerd worden :). Maar ik wil je wel graag waarschuwen, laatst bij de bijeenkomst van Arnd Bronckhorst waren ze niet zo heel enthousiast over Sanoma, dus kijk uit dat ze je niet afzetten en voor veel te lagen tarieven laten werken. Arnd had tijdens zijn bijeenkomst nog best nuttige informatie maar ik zou wel weer even diep in mijn geheugen moeten graven of even opzoek naar de notule die door iemand anders is geschreven van de bijeenkomst.

In ieder geval succes met de mogelijke opdrachten! Wel heel erg leuk! :)

Ik ben geen fotograaf hoor!! *D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:05

Wauw mooi Shanna! Site is ook een mooie ondersteuning van je product en naam. Top!!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:15

Mooie site Shanna!
Erg duidelijk en makkelijk te navigeren :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:20

Annash schreef:
Connepons: leuk van Sanoma! Succes. :-)

Pfff ik ben me aan het verdiepen in zakelijke rekeningen maar %)

Ik zie ook door de bomen het bos niet meer. Ik zal veel contant krijgen en dus zelf moeten storten. Daar durven ze echt bizarre bedragen voor te vragen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:21

Inderdaad een mooie site, met hele leuke producten!! Net weer even wat anders dan anders!

@Georgette: Dat is mooi balen...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:31

Goh wat leuk dat jullie zowel over de producten als de site zo positief zijn!! Dankjewel dames! :) Echt heel leuk. De kleur van de site heb ik even over getwijfeld maar ik vond het passen bij de uitstraling van de producten en waar ik voor wil staan. En... een beetje lef moet je hebben, toch? ;)

@ Zooist: Ja pff belachelijk he! Daar krijg ik niet mee te maken maar dan nog weet ik nu al niet meer wat voor mij het voordeligste is %)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:53

Ik vind de kleur juist erg mooi!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:44

Ik vindt de producten ook echt super Shanna, maar ik denk dat er qua uitstraling van de webshop nog wel veel kan verbeteren. De Navigatie is goed. De gekozen kleur paars vindt ik zelf erg 'computer kleur' over komen. Als ik het vergelijk met de naam en de uitstraling van je producten mag het allemaal wel wat chiquer! Vindt de webshop er nog niet professioneel uitzien. Een mooi logo, sprekende header en Chique achtergrond zouden het al heel anders laten ogen. Maar misschien dat je er al mee bezig bent :) dan heb ik niks gezegd ;)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:22

@ shanna, ik ben het eens met Kaaren, je producten spreken me ook erg aan, maar ik vind de omgeving waarin ze worden gepresenteerd ook nog niet optimaal. Toen ik aan je naam dacht (voordat ik op de link had geklikt) dacht ik aan een stijlvol, gezellige shop die chiqueheid uitstraalt en ik verwacht dat hierbij de producten op iets hoger prijsniveau liggen (dat kan ik nu nog niet zien natuurlijk). Dat gevoel krijg ik nu nog niet. Het paars spreekt mij persoonlijk ook niet aan, maar dat kan persoonlijk zijn, maar met name het logo zou ik professionaliseren. Persoonlijk zou ik voor een grijze / metallic achtergrond gaan om het geheel wat meer rust te geven en de producten meer te laten spreken. Als je producten op een hoger prijsniveau liggen zou ik je webshop ook nog een hoger niveau trekken om 'practice what you preach' uit te kunnen blijven stralen.

Hopelijk kun je hier iets mee, het is in ieder geval goed bedoeld.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:26

Welke kleur zouden jullie dan willen zien ipv paars? En waarom?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:53

Ik ben persoonlijk ook niet voor paars maar dat is omdat ik de kleur gewoon echt niet mooi vind. Verder ga ik wel mee met bovenstaande, de shop lijkt voor mij nu nog ies teveel op zo'n kant-en-klaar webshop.
Het 'filmpje' waarin veschillende producten voorbijkomen vind ik wel heel leuk!