Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:50

@chonelly: Ik kreeg direct bij de KVK al mijn BTWnummer! Dus wel raar dat jij nog niets gehoord hebt... Ik zou er voor de zekerheid ook even achteraan bellen.

Mijn problemen met iDeal zijn als het goed is weer opgelost, jeeej :D Waar het nou aan lag weet ik niet, maar ik ben blij dat m'n webbouwer en Sisow zulke goede ondersteuning bieden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:24

Ik heb vanmiddag ein-de-lijk reactie terug gehad uit Amerika (gelukkig, anders had ik moeten bellen, haha). Ze waren afgelopen week niet op kantoor geweest en ze hoopten mijn bestelling maandag te kunnen verzenden. Dus hij is helaas nog niet op de post gegaan... Maar ik weet nu in elk geval wel dat ze mijn mails krijgen en dat het verzonden gaat worden. Fjuw...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:02

Kan soms lang duren, he? Maar goed dat er aan gewerkt wordt.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:55

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:23

pfff ik zit weer last minure de aangifte inkomens belasting in te vullen.. ik ben echt niet goed hier in!
Hoop voor jullie dat het wel al allemaal gelukt is :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:04

@ Kaaaren: Hier gaan we de aangifte voor het eerst invullen vanavond. Ik vind het maar wat spannend := Ben niet zo handig met die dingen.

@ joyce2: Is je pakketje uit Amerika inmiddels al wel op de post gedaan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:07

Ik heb uitstel gevraagd voor de aangifte omdat mn boekhoudster ziek werd en even rust moest nemen van de huisarts, aangezien dit het 1e jaar is van mijn bedrijfsactiviteiten en ik het niet alleen kan moet het maar even wachten.

Voor degenen die het leuk vinden om mijn door Kaaaren gemaakte nieuwe logo te zien kijk even op www.horse-assist.nl Ik ben er nog mee bezig en kan wel wat input gebruiken :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:17

@Kaaaren: Is het uiteindelijk gelukt? Ik ben heel erg blij dat het voor me gedaan is ;)

@Szan: Helaas nog niet... Ik heb donderdag een mail van ze gehad met hun excuus en ze zouden proberen om het vandaag te gaan versturen. Maar het is daar op dit moment nog nacht.

@Cissy: Ik had het logo al voorbij zien komen op Facebook, erg gaaf geworden!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:04

@ Cissy: mooi logo!

@ Joyce2: Vervelend zeg.. Ik hoop dat je het snel binnen hebt.

Momenteel ben ik een lijst aan het maken van FAQ (veelgestelde vragen). Zelf had ik al de volgende dingen behandeld:
- Betaalmogelijkheden
- Garantie/zichttermijn/defecte producten
- Retourneren
- Verzendwijze/verpakkingswijze
- Levertijd
- Annuleren van bestellingen

Zijn er nog meer onderwerpen die in een FAQ zouden moeten staan?
Uiteraard staan er al algemene voorwaarden op de website en een paar pagina's met extra informatie..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:24

Ik word net gebeld dat de lokale krant (vriezerpost) een artikel gaat schrijven over mijn shop! Haha het is een lokale krant maar ik ben echt super blij :D .

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:45

Aangifte OB al gedaan. IB moet nog, maar dat besteed ik uit. En diegene heeft al uitstel voor ons aangevraagd omdat hij ze niet van iedereen voor 1 april klaar heeft.

Cissy, je logo is mooi geworden hoor. Echt gaaf.

Eknein, Lokale krant is toch ook al leuk. Alle gratis publiciteit is mooi meegenomen en wie weet wat het weer oplevert.

Wij zitten momenteel een beetje in dubio over hoe we verder gaan. Dit heeft ook te maken met de financien daar mijn man vanaf begin januari geen werk meer heeft. We komen er wel uit en hebben ook al een 2-tal plannen klaar liggen. Nu kijken bij welk plan we ons het beste voelen en welke echt realiseerbaar is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:19

Spannend Paan! Kan je ons al iets vertellen over de plannen?

@Eknein: Wat leuk! Lekker boeiend dat het een lokale krant is, scan het in en knal het online in je shop. Dat staat altijd erg leuk als er klanten op je site aan het rondsnuffelen zijn :D

@Szan: Ik heb geen FAQ gemaakt, maar gewoon een lijstje met onderwerpen. Als je op mijn website kijkt, rechts bovenaan, dan zie je daar 2 menu-knoppen (als je er met je muis op gaat staan, klapt er een lijstje uit). Wellicht krijg je zo wat ideeën over wat je er verder nog op zou kunnen zetten! Al denk ik dat je het meest belangrijke wel hebt genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:30

Cis, ik vind je logo echt heel mooi. Past goed bij jou en bij je ´product´. Je site zal ik nog eens doorlopen maar op het eerste oog ziet het er mooi uit, ik zou misschien wel een ander (rustiger) lettertype aanhouden, bijv. Verdana. Of vind je dat niet mooi?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:35

IB is bij mij de deur uit, OB moet ik nog maar die hoeft pas eind van de maand.

@cissy - Mooi logo, past wel in het totaalbeeld.

@joyce2 - merk je nog effect van de uitzending?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:43

@Taffje: Ik heb afgelopen week echt een piek gehad in de bezoekersaantallen, maar dat zie ik sinds het weekend weer terug zakken. Als ik kijk naar het overzicht van afgelopen maand, staat Life4You in de lijst van "Referral Traffic" nu op plaats nummer 4 en dat binnen 1 week tijd. Dus het brengt zeker bezoekers naar de shop!

Ik heb afgelopen week in elk geval nog een reactie gehad van een klant, die vertelde dat ze op mijn site terecht was gekomen doordat ze de gadgets bij Life4You had gezien. Ze was er al een jaar naar op zoek, maar kon ze nergens bestellen (behalve dan ver over de grens), dus ze was ongelofelijk blij dat ze nu eindelijk iemand in NL had gevonden die ze verkocht!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:10

Mooi, dus het is wel een nuttig bezoekje geweest.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:36

cissy schreef:
Ik heb uitstel gevraagd voor de aangifte omdat mn boekhoudster ziek werd en even rust moest nemen van de huisarts, aangezien dit het 1e jaar is van mijn bedrijfsactiviteiten en ik het niet alleen kan moet het maar even wachten.

Voor degenen die het leuk vinden om mijn door Kaaaren gemaakte nieuwe logo te zien kijk even op http://www.horse-assist.nl Ik ben er nog mee bezig en kan wel wat input gebruiken :)

Je logo is erg gaaf! Mooi!

Menu van de site had ik zelf anders gedaan. Je menu is niet indexeerbaar en dat gaat ten koste van je positie in de zoekmachines. Probeer een text-only menu te hebben en het liefst een zonder scripts (hoe kaler, hoe beter).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:19

Leuk, al die gebeurtenissen van iedereen.

Eknein, scan je het straks in voor ons?

Joyce, wat cool dat je er veel bezoekers van hebt gehad.

Paan wat spannend. Wat voor groots ben je allemaal van plan hihi.

Grrr, ik heb al de hele dag last van popups bij elke muisklik die ik doe. Geen flauw idee waar die nu ineens vandaan komen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:16

Virusje? :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:05

joyce2 schreef:
@Kaaaren: Is het uiteindelijk gelukt? Ik ben heel erg blij dat het voor me gedaan is ;)

Nee!!! frustratie :P haha
Er is dit jaar meer geld bijgekomen als dat ik verdiend en uitgegeven heb.. rara hoe kan dat :Y)
Dus ik moet nog eens goed gaan uitzoeken waarom ik die balans niet gelijk krijg.. denk dat ik ietsvergeten ben...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:48

'T zijn geen super grote plannen hoor. Meer hoe we verder gaan. Dus focus op markten met de shop er bij of meer tijd en energie in de shop steken om die naar een hoger level te krijgen. En hoeveel geld willen we er dan insteken. En wat voor gevolgen heeft dit voor de uitkering van mijn man. Dat soort zaken houden ons nu bezig.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:02

Gaaf Eknein. Weet je zeker dat je verder niet hoeft te adverteren? De Schakel en zo doen dat alleen als je een advertentie plaatst van een x bedrag.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:20

*komt heel even binnenvallen*

Jongens, sorry dat ik me al een tijdje niet heb laten zien hier, ik lees al jullie posts maar heb gewoon de tijd niet om te reageren :o Ik heb het zo ontzettend druk dat ik al blij ben als ik 's avond mijn bed weer zie :z

Ik wil wel even kwijt dat ik het logo dat Kaaaren gemaakt heeft echt ontzettend mooi vind +:)+

Zo, en nu ga ik weer mijn atelier in want ik heb geregeld dat ik een stand krijg op een groot concours hier vlakbij begin juni en ik moet nog zo ontzettend veel regelen en produceren... zucht. Tja, zelf gewild (en nog steeds vind ik het zoooo leuk :D)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:55

Wat super leuk Remy!! Heerlijk toch dat het zo goed gaat, hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor ;)

@Paan: OJa, dat zijn idd wel belangrijke dingen om uit te zoeken en over na te denken. Succes met het maken van de keuze!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:07

Dankjewel Remy! :o

Er is ondertussen alweer een nieuw 'bokt' logo af! Met visitekaartjes en briefpapier... wordt vervolgt haha :D