PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:00

Anniekskie gefeliciteerd dat zijn mooie cijfers.

Ik heb de mail ook ontvangen.
Had voor BE een 6,4 en voor KPC een 7. KPC valt me nog mee want ik wist dat ik beide wel gehaald had, maar niet met hele hoge cijfers dacht dat ik allebei rond de 6 zou zitten.
Ben nu wel heel benieuwd naar de cijfers van het avond examen want die had ik naar mijn idee een stuk beter gemaakt. Ga toch duimen dat de cijfers van het avond examens achten zijn want dan heb ik voor alle vakken een 8 gehaald. :+

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:15

Heb net de cijfers voor het avondexamen ontvangen en die heb ik inderdaad een stuk beter gemaakt dan de dagexamen. Heb nu voor BE een 7,8 en voor KPC een 8,2.
Heb nu voor alle vakken van PDB een eindcijfer 8 gehaald.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:29

Netjes! Gefeliciteerd!

Ben benieuwd naar mijn cijfers van het avondexamen, heb nog niets ontvangen.

Edit; en ik heb ook een mailtje BE een 8,8 en voor PA 7,4 deze was dus wel wat ik verwacht had. Heb nu volgens mij bkb een 9, bkc een 7 en dan de modules van pdb twee 9ens en 2 8en.

zamzam

Re: PraktijkDiploma Boekhouden (PDB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:47

Gefeliciteerd dat zijn ook hele goede cijfers.
Hopelijk doen we het bij MBA net zo goed.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:49

Gaat ons vast lukken!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:35

Gefeliciteerd allemaal :)

Ik had PA 7,2 ook netjes :) op naar BE!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:52

Gefeliciteerd BertBaley

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:35

gefeliciteerd bertbaley

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:59

Ik heb trouwens gisteren mijn certificaten van het avond examen ontvangen en tegelijkertijd ook mijn diploma, maar nu had ik een cijferlijst erbij waar dus niet de hoogste cijfers op staan. Ben benieuwd of ik ook een cijferlijst krijg met de hoogste cijfers. Denk dat ik morgen er maar een belletje aan waag. Ik heb er hard voor geleerd dan wil ik ook een cijferlijst met de beste reresultaten erop.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:14

Ik heb van het dagexamen en van de avondexamens mijn cijferlijst ontvangen en de certificaten. Had er geen diploma bijzitten. Dus morgen ook maar even bellen. Heb jij al een keer eerder een uittreksel van het gemeentelijk register opgestuurd, zag dat ze dat willen als je je certificaten opstuurt en diploma aanvraagt. Maar kan me niet heugen dat ik dat een x heb gedaan.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:49

ik heb inmiddels gebeld, moet mijn certificaten opsturen en een kopie van mijn id dan is het goed.
Als ik ze dan door mail en aangeef dat ik de hoogste cijfers erop wil hebben moest dat ook goed komen.
Jij al gebeld Zamzam?

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:17

Apart dat jij niet gelijk je diploma hebt ontvangen.
Ik heb gebeld en moet mijn cijferlijst van het avond examen en van het diploma doormailen met het verzoek de hoogste cijfers op de lijst te vermelden en dan zou het goed moeten komen. Dus dat ga ik morgen gelijk maar doen.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:57

Wat raar kon geen bericht meer plaatsen stond dat er in dit topic al langere tijd geen berichten meer geplaats waren terwijl het laatste bericht van ongeveer drie weken geleden is.

Anniekski heb jij inmiddels je diploma ontvangen?

Ik heb vorige week mijn nieuwe cijferlijst ontvangen met de hoogste cijfers erop.
Heb gisteren ook de knoop doorgehakt en me ingeschreven voor MBA. Was toch nog even aan het twijfelen of ik wel of niet verder zou gaan. Vond het toch ook wel lekker om even helemaal niet te hoeven studeren, maar toch besloten om gelijk door te gaan.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:39

Hier inmiddels ook het diploma binnen, vond het vrij snel gaan, aangezien op de site stond dat het tot 8 weken kon duren. Maar wel mooi de beste cijfers op de cijferlijst ;)

Nu op naar MBA, ga je meerdere vakken tegelijk doen of doe je ook een voor een? Nog 2 weekjes en dan gaan we weer aan de slag, dus nu nog even genieten ;)

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:38

Nee ik doe 1 vak per keer vind ik meer dan genoeg. Ik zag vanochtend ook het lesrooster en zag al dat het veel meer hoofdstukken zijn die je in korte tijd moet leren dus ben blij dat ik voor maar 1 vak heb gekozen. Wil nl na mijn werk en studie ook nog wel wat vrije tijd over houden voor o.a. mijn paard :+ . Ik begin met Bedrijfsadministratie. Bij ons begint het over drie weken.
In deze les zitten nu al 13 mensen ben benieuwd of er nog wat mensen bij komen. Het zijn er in ieder geval een heel stuk meer dan bij de andere twee vakken van PDB.
Ging jij nu nog beginnen met Belastingwetgeving?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:10

Als het goed is begin ik idd met belastingwetgeving. Heb nog geen lesrooster gezien en mijn boeken krijg ik pas de eerste les, dus weet nog niet hoe of wat. Volgens mij is 5 sept mijn eerste les. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.

Dat is al een behoorlijk aantal studenten. Hopen dat het dan niet te druk word.
Dat van de vrije tijd heb ik ook hoor, al denk ik dat het zo ook al best pittig gaat worden.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:28

Oh mag je zelf dan niet bepalen met welk vak je begint? Waar ik de opleiding volg kan je zelf bepalen welke volgorde je aanhoudt. En de boeken bestel ik via studieboekencentrale.nl. Die van mij zijn vandaag verzonden dus zal ze van de week wel ontvangen kan ik ze alvast een beetje doornemen.

En wat het aantal deelnemers betreft gedurende de opleiding vallen er altijd nog mensen af.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:51

Hier geven ze maar een vak per keer, dus doen er standaard 2 jaar over om alle vakken te behandelen. Mijn boeken heb ik bewust bij mijn opleider besteld. Heb de vorige keren nogal gedoe gehad om het geld terug te krijgen van mijn werk. Nu declareert mijn opleider het gewoon daar dus heb ik er niets mee te doen.

Gelukkig hebben wij kleinere groepen, maar er valt dan ook bijna niemand af.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:20

Ja zo zie je maar weer dat alle opleiders het toch allemaal op hun eigen manier doen. En qua boeken heb je gelijk als je werk zo lastig doet om het geld terug te betalen.

Ik heb mijn boeken vandaag ontvangen ( en de rekening gelijk aan mijn werkgever gegeven :) )
In vergelijking met de boeken van PDB is dit een aardig dik boek. Ik ben dus echt blij dat ik voor 1 vak tegelijk gekozen heb.

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:50

Anniekskie heb jij je eerste lesdag al weer gehad? En met welk vak ben je begonnen?
Ik mag volgende week weer beginnen.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:09

Ik start ook eind september met MBA. Vorig jaar geprobeerd te beginnen met zelfstudie, wat ik met pdb ook deed, maar op een of andere manier is de koek op na de pdb. Dus voor MBA maar naar school! Moeten we niet een MBA topic openen? we zitten zo het PDB topic te bevuilen.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:29

Volgens mij zijn er niet zoveel pdbers meer actief. Maakt mij niet zoveel uit of er een ander topic komt, of dat we hier door kletsen.

@ naam... Ga je een vak tegelijk doen? En met welk vak begin je?

@ zamzam... Morgenavond is mijn eerste les. Voor belastingwetgeving, maar hoop dat ik het ga halen. Ben al 3 dagen ziek thuis met keelontsteking, zit al aan de antibiotica, maar de koorts wilt nog niet echt weg naar mijn idee. Als ik me morgen nog zo voel ga ik proberen of m'n vriend ff mee gaat dat ik iig de boeken op kan halen en m'n hw weet. Waar begin jij ook alweer mee volgende week?

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:59

Welkom naam
Mij maakt het ook niet zoveel uit waar we verder kletsen.

Klinkt niet goed anniekskie hopelijk ben je snel weer opgeknapt. Beterschap.
Zou idd wel fijn zijn als je morgen nog je spullen kunt ophalen anders loop je gelijk al weer een week achter.

Ik start volgende week woensdag met bedrijfsadministratie. Ik ben benieuwd hoe ik het weer ga vinden op school. Vond het eigenlijk best lekker de afgelopen maanden even niets aan studie en huiswerk te hoeven doen.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:26

ja ik doe 1 vak tegelijk. Vind ik druk zat naast werk, hobby ed. Begin met be.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:58

Hi mag ik mij hier ook melden?
Heb jaren geleden BKB en BKC gehaald, ben vorig jaar begonnen KC + FA maar ik had net een hersenschudding waardoor het allemaal niet zo lukte.
Dinsdag begin ik met de nieuwe poging KC + FA en dit keer betaald door de baas :)

Oja en ik ken Anniek al jaaaren en vind het supertof dat het zo goed gaat met haar op school!! (en balen dat je je niet lekker voelt :(:)

Edit, typo
Laatst bijgewerkt door Jess op 05-09-13 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt