Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:15

patpen schreef:
Vanmorgen bij de AD van het UWV geweest. Dit lijkt eindelijk een goede werkcoach (wat ze eigenlijk niet is) te zijn :j. Advies gekregen om een paar dingetjes te veranderen aan mijn cv (meteen gedaan) en even 1 maand niet/nauwelijks te solliciteren. Reden: vakantietijd dus weinig vacatures. Uiteraard blijf ik wel kijken en schrijven als ik wat leuks tegenkom! Dan na die maand ongeveer iedere dag een brief schrijven, zowel gericht als open, gedurende 6 weken. Kreeg van haar ook de tip dat een vorige werkgever juist op zoek is naar mensen met een arbeidshandicap en Wahjong-ers. Op de website zag ik niets staan, maar ik kan er natuurlijk altijd een brief aan wagen!!!

+:)+

Steentje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:29

Wat een drama.. :x

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:33

Steentje schreef:
Wat een drama.. :x

Wat dan? :(:)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:36

Nah, die baan was echt tien keer niks..

Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.

Uitgepraat.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:43

Dat meeeeen je niet Steentje! :oo
Wat een vent zeg!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:43

Dat is slecht zeg!

Ik meld me gister in dit topic, krijg ik vandaag bericht dat ik volgende week op gesprek mag :) *\o/*

Zegt natuurlijk niks, maar ben heel blij na al die afwijzingen!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:44

Steentje schreef:
Nah, die baan was echt tien keer niks..

Meneer kon me binnen welgeteld 5 minuutjes al zeggen dat deze functie absoluut niets voor mij zou zijn.
Hij had nog nooit van een Wajong-uitkering gehoord ('Wat is dat, een Wajong?') en hij was er van overtuigd dat hij mij niet de begeleiding en aandacht kon geven die ik nodig had.

Uitgepraat.

Na ja , wat is dat dan ? Onmenselijk ook....zucht dat zulke mensen nog bestaan zeg!
Echt zwaar K*T voor je! :(:)

Maar op naar de volgende! Hou moed!

Tenslotte wint de aanhouder altijd! :(:)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:47

Ik baal er toch wel flink van..

Ik had nog gevraagd waarom ik dan zo snel werd uitgenodigd voor een gesprek.
Meneer antwoordde dat de andere secretaresse per direct was weggegaan, aangezien ze de hoge werkdruk duidelijk niet aankon. :\

Na welgeteld 10 minuutjes stond ik weer buiten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:49

byjou1983 schreef:
Na ja , wat is dat dan ? Onmenselijk ook....zucht dat zulke mensen nog bestaan zeg!
Echt zwaar K*T voor je!

Ach ik sta inmiddels nergens meer van te kijken!
Maar Aso is het idd wel. Nemen gewoon niet de moeite zich ergens in te verdiepen en iemand te helpen. Ook iemand met een wajong kan prima functioneren.

@patpen 6 soll. in 1 week? Hoe ga je dat doen. Ik ben al blij als ik er 2 a 3 heb.

Het is hier even stil. Ik heb er nu 4 lopen en dan nog 1 via detachering.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:51

Dat is toch geen antwoord op je vraag?
Dus maw, hij had je alleen uitgenodigd omdat er iemand weggegaan is per direct.. :\

Hopelijk kom je snel iets anders tegen waar ze wel menselijk kunnen reageren! :(:)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:54

Oh, ik heb de halve zin maar beantwoord, zie ik. :=

Hij antwoordde dus dat de vorige secretaresse is weggegaan, omdat ze de hoge druk niet aankon.
En daarom zochten ze met spoed een nieuwe secretaresse.

Met andere woorden, ze nodigen praktisch iedereen uit, in de hoop dat er snel iemand tussen zit. :\

Bah, bah, bah..
Baal er stevig van, hoor! =[

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:57

Cowgirl schreef:
byjou1983 schreef:
Echt zwaar K*T voor je!

Ach ik sta inmiddels nergens meer van te kijken!
Maar Aso is het idd wel. Nemen gewoon niet de moeite zich ergens in te verdiepen en iemand te helpen. Ook iemand met een wajong kan prima functioneren.

@patpen 6 soll. in 1 week? Hoe ga je dat doen. Ik ben al blij als ik er 2 a 3 heb.

Het is hier even stil. Ik heb er nu 4 lopen en dan nog 1 via detachering.

Dat bedoel ik maar.

Ik heb dan wel een beperking, waardoor ik een Wajong-uitkering heb, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet kan functioneren in de maatschappij!
En iemand anders hoeft me al helemaaaal niet te vertellen waar ik wel en niet kan functioneren, of wat ik wel of niet in mijn mars heb zitten.
Daar ben ik écht niet van gediend.

Tsja, onwetendheid, he.
En bij zo'n bedrijf.. Daar zou ik niet eens wíllen werken. ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:58

Ik meld me hier ook maar eens...
Ben me ook dood aan het solliciteren, ben al 2x afgewezen na een 2e gesprek.
Nu met behulp van mijn vriend mijn cv aangepast daar die erg simpel was. En dat terwijl ik juist van een detacheringsbureau te horen kreeg dat ik mijn cv zo moest maken...
Ik vind hem nu ook meer op mijn niveau. Was eigenlijk een beetje hetzelfde als ik voorheen had.
Ben benieuwd, net weer 2 sollicitaties weggedaan maar dan met nieuwe cv :D

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:01

@ Steentje, en zo is het, daar wil je helemaal niet werken.
Mensen die zo kortzichtig denken, niet een iemand een kans geven om te laten zien en horen wat WEL kan!

Dat is toch echt wel ASO!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:08

Citaat:
Ik heb dan wel een beperking, waardoor ik een Wajong-uitkering heb, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet kan functioneren in de maatschappij!
En iemand anders hoeft me al helemaaaal niet te vertellen waar ik wel en niet kan functioneren, of wat ik wel of niet in mijn mars heb zitten.
Daar ben ik écht niet van gediend.

Tsja, onwetendheid, he.
En bij zo'n bedrijf.. Daar zou ik niet eens wíllen werken.

Zo ben ik ook. Zit met mijn rug maar sommige denken dan gelijk dat je niks meer kan.
Zo zei ik vorige week dat ik wel post wou rondbrengen , komen hun met 'ja maar dan zit je met je rug'....nee 6,5 uur op een stoel zitten is gezond.
En na bijna 10 jaar weet ik wat ik wel en wat ik niet kan en wat ik een beetje kan. Heb vanmorgen 4 paardenvoeten 'bekapt' ja dat moet ik een dag of 2 bezuren en dan is het weer goed.

Verder probeer ik er nu niet zoveel meer op in te gaan...als ik het voor mijzelf maar weet.

Ik zit nu op de sociale werkplaats en alles wat hier rondloopt loopt kreupel of is gek. Maar werken kunnen ze zeker wel hoor. En een aantal van die 'kreupele' (sorry maar zo ben ik nu eenmaal, beetje zelfspot) zou ik best nog wel op een regulier bedrijf zien werken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:11

Wat hebben jullie aan je rug als ik vragen mag?
Ik ben ook chronisch rugpatiënt, maar praat daar nooit over. Heb me ook niet af laten keuren, want dat is nog niet nodig. Gewoon regelmatig even een rondje lopen ipv continue op je stoel blijven zitten helpt goed.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:33

griebels schreef:
Ik ben ook chronisch rugpatiënt, maar praat daar nooit over. Heb me ook niet af laten keuren, want dat is nog niet nodig. Gewoon regelmatig even een rondje lopen ipv continue op je stoel blijven zitten helpt goed.

Heb 3 hernia's gehad. Moet dus een beetje uitkijken met zwaar tillen , veel bukken of lang staan.
Ik ben ook niet afgekeurd heb alleen deze opmerking op mijn dossier. Veel afwisseling zoals jij opnoemt werkt bij mij ook prima en daar zoek ik dus ook naar. Ik heb ook goede en slechte periodes. Nu al een tijdje slecht maar komt ook een groetendeel door stress.

Maar toen ik voor deze plek een intake had vroegen ze of er nog iets was(geen wonder alles wat hier loopt mankeert iets waar rekening mee gehouden moet worden) heb ik het gezegd.

Ik ben meestal te eerlijk om het wel te melden omdat ik vroeg of laat het toch zeg. Of als ik hulp nodig heb (zware krat ofzo) dat ze het weten. Over het algemeen word het goed opgepakt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:55

Ariebombarie schreef:
ik heb ook pabo achtergrond en dat heeft elk van mijn werkgevers in mijn verleden toch wel enorm gewaardeerd :j

Wat voor werkgevers heb jij dan na het behalen van je PABO-diploma gehad? Ben daar wel erg benieuwd naar.

Zelf heb ik nog wel een bedrijfje aan huis. Een Remedial Teaching praktijk met na de zomervakantie welgeteld een leerling. Verwacht dat ik dat wel kan uitbreiden, maar het zou toch nog wel fijn zijn om er iets naast te hebben.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:03

griebels schreef:

6 hernia;s gehad en 4 operaties. heb veel mazzel gehad, kan alles weer. af en toe wat stijve spieren bij plotselinge weersveranderingen, maar dat is het wel.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:05

it_is_me schreef:
Ariebombarie schreef:
ik heb ook pabo achtergrond en dat heeft elk van mijn werkgevers in mijn verleden toch wel enorm gewaardeerd :j

Wat voor werkgevers heb jij dan na het behalen van je PABO-diploma gehad? Ben daar wel erg benieuwd naar.

Zelf heb ik nog wel een bedrijfje aan huis. Een Remedial Teaching praktijk met na de zomervakantie welgeteld een leerling. Verwacht dat ik dat wel kan uitbreiden, maar het zou toch nog wel fijn zijn om er iets naast te hebben.

ben klein en onderaan begonnen en uiteindelijk bij grote internationale bedrijven gezeten. na 1,5 jr helpdeskwerk te hebben gedaan in barcelona alweer bijna 7 mnd terug in NL waarvan alweer 6 mnd aan de slag bij wederom een groot internationaal bedrijf :)

om het nog erger te brengen: ik heb alleen mn havo en propedeuse pabo :o

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:19

Ariebombarie schreef:
6 hernia;s gehad en 4 operaties. heb veel mazzel gehad, kan alles weer. af en toe wat stijve spieren bij plotselinge weersveranderingen, maar dat is het wel.

Dat is geluk hebben ;). Ik had 4 nekhernia's maar die zijn in eerste instantie niet erkend. Na 2 operaties zijn ze wel weg (1 = spontaan genezen!) maar ik heb veel last van restklachten. Nog ongeveer 25% functie rechterhand en 75% linkerhand. Daar moet ik het mee doen. Als de 1e neuroloog de klachten serieus had genomen, had het nooit zo ver hoeven komen %). Nu voor 35-45% afgekeurd.

Vandaag een slechte dag in alle opzichten. Veel klachten maar vanmorgen naar het UWV geweest. Was een goed gesprek, kreeg al feedback over de aanpassingen die ik op haar advies had aangebracht aan mijn cv.
Defensie -:(-. Daar wordt je echt niet goed van! Deze keer zou de vacature ZEKER doorgaan. Krijg ik om 11.10 uur een sms dat de functie ingetrokken is. Reden was nog niet opgegeven, zou ik nog horen. Dit is de 3e keer dat ze dit geintje flikken. Niet te vertrouwen :n.

Geen idee hoe ik 6 brieven per week moet gaan schrijven. Tenslotte wil ik alleen reageren op functies die mij aanspreken, die ik fysiek aan kan én die een beetje in de buurt zijn. Ik heb er weinig zin in om 1,5 uur te rijden (enkele reis) voor 4 uur werken per dag..... Vandaag maar even rustig aan doen en een beetje bijkomen. Had zo gehoopt dat Defensie door zou gaan :x :x :x

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:22

o absoluut veel geluk hebben :j ik had eigenlijk op mn 12e in een rolstoel moeten zitten soort van :+

hele grote dikke knuffel voor jou patpen :(:) :(:) :(:)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:42

ben klein en onderaan begonnen en uiteindelijk bij grote internationale bedrijven gezeten. na 1,5 jr helpdeskwerk te hebben gedaan in barcelona alweer bijna 7 mnd terug in NL waarvan alweer 6 mnd aan de slag bij wederom een groot internationaal bedrijf :)

om het nog erger te brengen: ik heb alleen mn havo en propedeuse pabo :o[/quote]

Het hangt er naar mijn idee ook af waar je woont. Grote steden bieden toch veel meer mogelijkheden dan kleine. En je moet ook net een beetje geluk hebben...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:57

Ja dat merk ik ook. Heel veel goede vacatures voor mij zijn in de randstad, maar daar wil ik niet gaan wonen en is toch te ver rijden..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:19

Zo, weer gesolliciteerd op een vacature.
Deze functie heeft niet mijn eerste voorkeur, maar ik zal toch ergens moeten beginnen.

Heb wel in mijn mail gevraagd naar de primaire en secundaire voorwaarden voor deze functie. :)
Want daar stond niets over vermeld, en dat vind ik persoonlijk ook belangrijk om te weten.