Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:49

Ik heb ook dubbele huur als borg moeten betalen voor mijn kamer die ik via een makelaar heb gehuurd. Echter is de overdrag van het financiële gedeelte gebeurt op het moment van de sleutel overdracht. Je hoort tegenwoordig de raarste verhalen..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:51

Dit is alleen niet via een makelaar, maar een simpele studentenkamer. :=
Ik weet niet of mijn twijfels terecht zijn nu. Hm.. wat lastig.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:32

JuliaMaria schreef:
SSH = sshxl.nl ? Toevallig kwam ik daar net terecht en ben wel benieuwd of iemand van hier daar ingeschreven staat? :)

Ikke, al meer als een jaar.
Als je je inschrijft, kies dan voor de gecombineerde inschrijving met woningnet. Voor een aantal kamers stellen ze namelijk als voorwaarde dat je daar ook ingeschreven bent. ik heb het niet gedaan en heb daar nu toch een beetje spijt van.

@red_savage: Is er geen woningstichting voor studenten die je kunt bellen met je vraag? Die was bij mijn broer zeer meedenkend.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 06:58

Meestal is de borg inderdaad één maand huur, maar indien de huurprijs aan de lage kant is, is een borg van twee maanden toegestaan.

Jouw huurprijs is imo niet aan de lage kant, dus ik zou niet akkoord gaan met twee maanden huur als borg.

Altijd je betalingsbewijs van de borg bewaren hè! :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:24

Ik heb ook 1x de huur als borg betaald. Ik moest wel tot aan 1 september alle huur+borg al betalen, maar dat was bij mij geen probleem gelukkig.

Dit is wel een heel groot bedrag hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:54

Hee allemaal! Lukt het hier een beetje? Ik ben dinsdag teruggekomen van vakantie, dus nu weer serieus op zoek naar een kamer! Alleen het aanbod is deze week een beetje minder helaas.. Er zijn alleen 2 kamers in het centrum met keuken/ wc/ badkamer gedeeld (wil ik liever niet), die ik kan betalen.. Maarja, toch eind van de week maar op 1 van de twee reageren, en dan maar zien. Misschien zijn de huisgenoten wel superleuk en wil ik er toch in. Tijd begint nu wel een beetje te dringen voor mn gevoel...

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:58

Waarom niet meteen nu al reageren? Je kunt altijd nog nee zeggen. Hoe eerder je reageert hoe groter de kans dat je wordt uitgenodigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:59

Ga aan het eind van de week reageren op degene met de minste reacties :) Ze kijken als het goed is daar niet naar wie als eerste reageert.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:02

Reageer je via kamernet.nl? Stel dat die mensen voor zich zelf een deadline stellen van bijvoorbeeld morgen, en iedereen die dan gereageerd heeft nodigen ze uit. Als ik jou was zou ik gewoon nu al reageren, maar dat is aan jou!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:02

Waarom per se een eigen badkamer/toilet/keuken eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:06

@ NieneWiep: Nee via studentenwoningweb :)

@ Gittekit: Niet perse, maar het lijkt me handiger, aangezien je dan gewoon helemaal zelf kan weten wanneer je wil douchen/ koken etc. en alles ook gewoon schoon is. Lijkt me gewoon prettiger :) Maar als het niet kan, dan maar gedeeld.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:31

Ahja, ligt ook nog aan hoeveel huisgenoten je hebt hoor. :) Wij zijn met z'n 4en en over het algemeen kan ik douchen/koken wanneer ik daar zin in heb. :)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:44

Weet iemand hoelang het duurt voordat je een reactie kunt verwachten nadat de inschrijvingen voor een kamer gesloten zijn? Ik heb op een aantal kamers gereageerd (via de SSH) en van twee zijn gister de inschrijvingen dus gesloten. Nu zit ik dus in spanning af te wachten of ik mag komen hospiteren.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:50

Dan denk ik dat het niet meer wat wordt Shetjessweet.. meestal sluiten ze de inschrijvingen en dan worden er direct mailtjes verstuurd.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:51

Gittekit schreef:
Ahja, ligt ook nog aan hoeveel huisgenoten je hebt hoor. :) Wij zijn met z'n 4en en over het algemeen kan ik douchen/koken wanneer ik daar zin in heb. :)

Ik deel de badkamer met 4 en de keuken met 3 :) Bij ons is een strikt schoonmaakrooster en iedereen heeft zn eigen prut dus je hoeft niet eerst af te wassen voordat je iets wilt gebruiken :+

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:57

dressagelady schreef:
Dan denk ik dat het niet meer wat wordt Shetjessweet.. meestal sluiten ze de inschrijvingen en dan worden er direct mailtjes verstuurd.

Ik hoop dat je ongelijk hebt ;( Maar het klinkt idd logisch.
Maar ze staan nog bij lopende reacties. Erachter staat: In aanbod bij ander(en). Ze zijn nog niet verplaatst naar de historische reacties. Maar dat gebeurt ook pas als ze definitief aan iemand zijn toegewezen.

Overigens; weet iemand of er een limiet zit aan het aantal reacties dat je bij de SSH mag plaatsen? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je op maximaal 6 kamers tegelijk mag reageren, maar ik kan het nergens meer terugvinden.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:35

al een tijdje was ik mee aan het lezen in dit topic en dacht zal ook maar eens reageren.. (haha als jullie belang hebben..:P )

ik ga hippische bedrijfskunde studeren in dronten. heb me heel laat ingeschreven maar alles is nu klaar. heb een kamer gevonden direct naast de school (campus en dus loopafstand) 15m2. douche/wc/keuken delen met 5 mensen. heb er zin in! een van de paarden komt in oktober ook over naar dronten. heb een stal gevonden en gereserveerd. nu alleen kijken wie ik mee ga nemen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:57

Leuk lrm :)

Ik heb als het goed is ook een kamer. (Ja, zonder hospiteren, het kan dus.)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:35

Zo er zijn heel wat mensen bij gekomen zie ik, leuk!
Ik las ook wat mensen die graag alles voor zichzelf willen. Dit had ik ook heel erg voordat ik op kamers ging. Uiteindelijk bleek dit bijna onmogelijk en nadat ik een paar keer bij een vriendin in een studentenhuis had gelogeerd vond ik dat eigenlijk wel heel gezellig. Wat ik nu gewoon heb gedaan is selecteren op nette, schone huizen. Wanneer je geen al te groot huis hebt en het allemaal netjes bij wordt gehouden is er niet echt een probleem, tenminste voor mij niet. Thuis heb je ook geen eigen badkamer etc, daar deel je het ook met je ouders en eventuele broertjes en zusjes.
Over 2 weken ga ik een weekendje naar Groningen om met mijn ouders te verven, klussen en in te richten! Echt zin in...nu nog steeds druk aan het zoeken naar meubels en decoratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:38

@ Phylos: Ja heb je ook wel gelijk in idd! Ik heb het nu ook maar van me afgezet. Nu gereageerd op een kamer van 12 m2 in het centrum van A'dam, wel met eigen wastafel :)) en de rest alles gedeeld met 10-13 personen. Ik zie wel of het wat is! :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:10

Jeetje, praktisch alle kamers die op SSH staan hebben voorkeur voor 20 jaar of ouder. Heb het gevoel dat ik me net zo goed niet in had kunnen schrijven. :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:36

Ja een eigen wastafel vind ik wel heel belangrijk. Ik heb straks ook de luxe van een eigen keuken. De douche deel ik met 3 meiden en de wc met 1...Prima te doen dus

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:54

Ik heb ook op beide kamers een wastafel :j dat is wel fijn, met 4 personen 1 wastafel lijkt mij ook niet echt te doen haha

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:01

Ik heb geen eigen wastafel...
Moet de keuken/douche/wc met 7 anderen delen, en er zijn dan (geloof ik) 3 douches en 2 wc's..
Wastafels weet ik eigenlijk niet, niet op gelet toen ik daar was :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:06

Ik heb geen eigen wastafel helaas, als ik nog besluit te verhuizen naar een andere kamer wil ik dat wel!