Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:03

Ik moet ook weer visitekaartjes bestellen, die van mij beginnen op te raken. Ik heb ze toendertijd bij Vistaprint besteld, goede kwaliteit. Ook wil ik er eens over na denken om zo'n Dymo apparaat te kopen voor adreslabels inclusief porto. Staat netter en ik hoef nooit meer postzegels te kopen. Wie heeft er ook zo'n ding?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:25

Naast m'n website werk ik nog gewoon bij een inkoop organisatie voor kantoorartikelen dus over de Dymo weet ik wel iets te vertellen :D Voor zakelijk gebruik kan je het beste de LabelWriter printers nemen > http://global.dymo.com/nlNL/Categories/ ... nters.html
Je hebt dan gewoon een programmatje op de pc waarmee je heel makkelijk etiketten kan printen, kind kan de was doen :D

Mijn vriend heeft voor zijn onderneming een porto apparaat. Hij huurt deze bij TNT. Kosten weet ik zo niet uit mn hoofd maar op de site van de TNT kan je daar vast iets over vinden.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:02

Mag ik vragen waar jullie die visitekaartjes voor gebruiken? Naar mijn idee is dat zo achterhaald. :o

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:04

Eh om uit te delen als je ineens in conversatie raakt met iemand over je werk? Staat een stuk professioneler ook dan dat je je website even op een blaadje moet schrijven..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:05

Visitekaartjes gebruik ik vooral tijdens evenementen en voor netwerking. Het is een nette manier om gegevens te geven aan geinteresseerden. :j

Ik ben erg benieuwd naar je reden dat dit achterhaald zou zijn Kay.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:13

Naja, ik dacht meer dat i-net de papieren visitekaartjes grotendeels vervangen had, maar jullie redenen klinken eigenlijk al wel heel plausibel. :o

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:22

Dressuurgek, die bedoel ik ook. Via de TNT kan je krediet uploaden en dus je porto uitprinten op je etiket. Heel handig lijkt me.

Kay, ik verstuur altijd een visitekaartje mee met m'n bestelling. Absoluut niet achterhaald dus.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:24

XoNo schreef:
Dit vind ik zo gek eigenlijk Mijn klanten vertrekken echt niet naar een ander als ik 2 maanden geen les kan geven. Nu zijn de instucteurs en instructrices in mijn tak van sport wat schaarser dan in de Engelse sport, maar toch.

ik denk dat dat het is ;)
ik vraag niet heel veel, maar ben wel wat prijziger dan de normale instructreurs zeg maar, omdat ik ook het hele spierproces er bij betrek zeg maar...
en tjah... bij mij in de buurt zijn er echt duizenden instructeurs :') _O-
een aantal zijn wel gebleven hoor :))
maar de meeste, en dan vooral de nieuwere klanten zijn wel vertrokken...
en logisch, toen mijn instructrice een blessure had ben ik ook bij een ander gaan lessen...
en tjah, die ander beviel ook, dus ik ben niet meer terug gegaan...
gebeurt heel veel hoor ;)

ik heb zelf mijn visitekaartjes gemaakt :D,
maar scheelt natuurlijk voor mij ook dat mijn ouders zelf ook een eigen bedrijf hebben, dus dat ik al hun spullen daarvoor kan gebruiken :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:28

Dressuurgek, dat andere wat je benoemde is een Frama apparaat, die hebben we op het werk ook. Dat is eigenlijk alleen aantrekkelijk als je echt veel post verstuurd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:33

Hier ook visitekaartjes van vistaprint, en ook kerstkaarten. Heb nog geen 58 euro betaald voor 1000 visitekaartjes en 100 kerstkaarten met eigen foto en enveloppe + verzenden. Super service.

Visitekaartjes laat ik in stapeltjes overal achter. In de frituren in het dorp (ruiters hebben erg ongezonde voedingsgewoonten!), bij de broodjeszaak, in maneges en pensionstallen.

Cornelie, geen idee, ik heb wel een bedrukte trekhaakdop van Horka gekregen, leuk ding. Anders gewoon aan een drukker vragen, die weet vast wel een adres. Niks op internet te vinden?
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 04-01-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:34

ik heb op een aantal clubs en ruitersportzaken en dierenartsen een foldertje staan van mij, maar ook een stapeltje visitekaartjes liggen.
op concours deel ik vaak flayers uit, en in gesprekken die over de paarden gaan deel ik ook vaak even een visite kaartje uit ;)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:26

Ik heb 5 jaar geleden visitekaartjes gemaakt bij vistaprint maar heb nog meer dan de helft over ofzo. Ik doe er echt niks mee, maar ligt misschien ook aan de branche waar je in zit.

@foxy80 zoiets was ik ook van plan ja, heb trekhaakdoppen in de vorm van een paardenhoofd en daar wil ik mn sitenaam op laten drukken, ik zal eens gaan zoeken...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:39

Relatieschenken intypen helpt!
Zag daarnet opvouwbare vogelhuisjes die je met je logo kan bedrukken hihihi!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:26

@Hilda: Ik ga je volgen hoor haha!

@DendroFleur: Het is geen speciale startersrekening, maar gewoon korting op een zakelijke rekening! Ik vind het heel fijn en je krijgt per kwartaal een overzicht met wat je doet en hoeveel je dat na 2 jaar (dacht ik) zou gaan kosten, maar dat valt reuze mee!
yvonnepuntnl schreef:
Hilda79 schreef:
Het lijkt wel of iedereen massaal gaat trouwen zeg. Vandaag het ene na het andere aanvraag mailtje voor trouwreportages.
Het is nu inderdaad een drukke tijd van bruidsparen die op zoek gaan naar een fotograaf. Begon in december al vond ik.
Hoe komen mensen bij jou terecht Hilda? Adverteer je ergens of?

Ben ik ook wel benieuwd naar! Ben op zoek naar plaatsen waar je voor dit soort dingen goed kunt adverteren of anders je klanten kunt binnen halen...

Wat betreft de visitekaartjes ben ik het er helemaal mee eens. In al mijn jassen zitten er wel een paar. Pas geleden was ik met iemand in gesprek en had ik er net geen bij... Kun je ze niet iets meegeven om naar je website te verwijzen. Internet heeft het misschien voor een deel wel overgenomen, maar als je op concours iemand tegenkomt en geen kaartje geeft, dan zijn ze je website al weer kwijt voordat ze thuis zijn.
Ik heb zelfs aparte kaartjes met een link naar een deel van mijn website voor als ik fotografeer op evenementen of feesten!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:34

Georgette schreef:
Dressuurgek, dat andere wat je benoemde is een Frama apparaat, die hebben we op het werk ook. Dat is eigenlijk alleen aantrekkelijk als je echt veel post verstuurd.

Staat geloof ik ook op de site (of kan je natuurlijk uitrekenen) wanneer je break-even draait op dat ding. Als je meer dan 100 brieven per maand verstuurd ofzo.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:46

Middag!

Visitekaartjes vind ik nog steeds erg praktisch, er hoeft van mij geen lijst van gegevens op, maar zelf heb ik mijn naam, telefoonnummer en webadres erop staan. Ik vind het praktisch om deze weg te kunnen geven als je ergens bent en je graag je 'naam' ter herinnering wilt achterlaten, en men zo je website wil laten bezoeken.

Typisch dat veel stellen nu opzoek gaan naar een fotograaf voor hun bruiloft, zeker goede voornemens :D
Ik heb wel een vraagje aan de (bruids)fotografen, namelijk over een digitaal boek. Ik ben opzoek naar een mooi, kwalitatief digitale album drukker. De kwaliteit van het drukwerk moet natuurlijk goed zijn, maar ik zou ook graag een album hebben met dikkere, kartonachtige bladen en mooie,bijzondere omslagen. Waar hebben jullie ervaring mee?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:02

ik heb mijn bedrijfsnaam, de 4 dingen die ik doe, eigen naam, tel nummer en mail er op staan :))
straks komt er natuurlijk nog mijn webpagina bij <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:03

Bij mij komt het logo, mijn naam, telnr. emailadres en de website erop te staan.
De rest van de gegevens moeten ze maar via mail of via de website achterhalen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:11

owja, mijn logo staat er ook nog op ja :') _O-

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:12

Ik heb er nog wel mijn adres en e-mail bijstaan, maar anders zou de achterkant van dat kaartje ook maar zo leeg zijn...
En dan natuurlijk Logo, naam, tel, website!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:49

Dames, nog even een vraagje (ik weet niet meer of die al een keer gesteld was), gebruiken jullie voor jullie webwinkel zelfgemaakte foto's van de producten, of gebruiken jullie plaatjes van de leveranciers? Ik vind namelijk niet alle foto's van leveranciers groot genoeg om goed de details te kunnen bekijken en doordat het allemaal verschillende achtergronden zijn, word het vrij rommelig. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik zelf goede productfoto's moet maken en om iemand er voor in te huren is nogal prijzig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:53

@Joyce: is het niet een idee om eens iemand in te huren die je kan leren hoe je mooie en vooral consistente productfoto's maakt? Dan doe je een eenmalige investering om 't vervolgens zelf te kunnen doen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:57

Ik maak de foto's zelf. Ik heb ook van de leverancier gebruikt, maar dan krijg je inderdaad verschillende achtergronden e.d. En dat vind ik inderdaad rommelig. Als je foto's van een leverancier gaat gebruiken, vraag dan van te voren wel om toestemming. Dit heb ik altijd gedaan en dat wordt wel gewaardeerd. En bij een van mijn leverancier mag je geen foto's gebruiken zonder toestemming. Als ze dat signaleren, dan heb je toch wel een probleem. Het laten maken van goede productfoto's is inderdaad kostbaar als je producten hebt die regelmatig wisselen. Ik heb van de meeste producten maar 1 exemplaar en als die verkocht is, koop ik weer wat anders. Als je een beetje goede camera hebt, moet je gewoon zelf eens gaan oefenen. Kijk bij leverancier vanuit welke hoek zij de foto genomen hebben. Ik wil in het najaar via onze volksuniversiteit een basiscursus fotografie gaan doen om dit nog beter onder de knie te krijgen. Heb een goed camera, waar nog veel meer uit te halen is dan dat ik nu doe. Trouwens het idee van Nouks spreekt mij ook wel aan. Misschien kunnen we het samen doen? We wonen bij elkaar in de buurt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:03

Ik ben het daarin wel met Nouks eens. Als je hier een cursus voor doet, zal dit je webshop verbeteren en daardoor zeer waarschijnlijk ook je verkoop verhogen, immers, hoe beter je verkoopplaatje is, hoe beter je verkoop! Die investering zou dan dus wel terug te verdienen zijn, zonder dat er aan elk product extra kosten zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:06

@Paan: als ik eerlijk ben heb ik jouw website laatst eens bekeken maar ben ik al snel afgehaakt vanwege 't gebrek aan goede fotografie.... :o

Eventueel ken ik wel een goede fotograaf (specifiek reclame/productfotografie) die dit misschien wel zou willen doen, laat maar weten als jullie zijn gegevens zouden willen hebben :)