Iedereen drukdruk met de studie? Ik heb mn eerste colleges statistiek gehad. Vorige week leek het wel Chinees, gelukkig snapte ik de stof voor deze week wel!
Phylos
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-10 19:07
Ja vrij stil hier inderdaad.
ah fijn dat je het nu wel snapje yankeeboy. Hier is het 2e semester begonnen. Wordt een drukke periode denk ik. Veel lezen en voornamelijk in het Engels. Dat is erg onhandig voor mij want daar ben ik slecht in. Maar goed we slaan ons er wel weer doorheen. De vakken, op sociologie na, lijken me wel interessant
sullebulle
Geplaatst: 09-11-10 19:46
Yeah, definitieve cijfers historisch staan op nestor. Heb een 7.1 Voor het 1e deeltentamen slaagde 78%, voor het 2e slechts 39%! Weinig!
Gefeliciteerd Jettie! Ik zit nu in tentamenweek. Maandag de eerste gehad, nu woensdag en vrijdag nog...
Man wat is het zwaar zeg, die zelfdiscipline zit er gewoon niet in bij mij... heb niks bijgehouden en ben letterlijk zondagavond pas begonnen met leren. Hoe krijgen jullie het voor elkaar? *zucht*
Succes Anna! Ik heb er ook wel een beetje last van altijd, bijhouden lukt ongeveer tot de helft, tegenwoordig iets langer, en dat gaat het vaak wel een beetje mis, of ik ga me helemaal op 1 ding richten en laat de rest er een beetje bij bungelen!
Ik vind dat echt lastig hoor, nog lastiger dan de opleiding zelf eigenlijk... Heb voor morgen dus weer een tentamen en godzijdank kon ik me er net toe zetten de sheets van college 1 te leren, maar daar hield het ook bij op, het lukt gewoon niet. Dus dat wordt weer nachtwerk
Maandag had ik Inleiding Pedagogische en Onderwijswetenschappen, heb ik verpest voor mijn gevoel. Morgen heb ik Grondslagen en vrijdag inl. Psychologie.
Phylos
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-10 23:35
Oeh succes Anna. Tja zelfdiscipline moet je zelf leren opbrengen, is lastig om aangeleerd te krijgen natuurlijk. Moet zeggen dat ik echt lang niet altijd mijn planning bijhoud, maar ik zorg wel dat ik niet in de knoop kom qua tijd. Ik heb altijd goed in mijn hoofd wat het uiterste limiet is zeg maar. Bij mij is het vooral de drive om alles (liefst in 1 keer) te halen en mezelf constant weer te pushen en op te laden. Maar dat moet er wel een beetje inzitten hoor.
Heel veel succes nog de komende toetsen
San: in het engels zijn inleiding in de psychologie en filosofie van de pedagogiek. In totaal zijn dat 3 boeken en niet de dunste.. Heb nu 6 bladzijden gelezen en deed daar een uur over. (incl samenvatten) Wij hebben inderdaad ook referaat dit semester. Ik heb het onderwerp: 'het jonge kind' Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn, maar eerst deze week nog bibliotheek practicum
@ Anna, grondslagen had ik vorige week, vond ik echt een rottentamen, vooral de reader die wij moesten leren! Maar, dat was van een man uit Groningen, dus wellicht heb je andere collegestof! Heel veel succes in ieder geval!
Filosofie was bij ons in het nederlands, stuk beter dus! Daar hadden we ook een openboek tentamen van, hebben jullie dat ook?!
Psychologie heb ik mn boek niet van aangeraakt; ik had een kant en klare joho samenvatting gekocht, helemaal in het nederlands, die geleerd en de collegestof, en in 1 x gehaald Referaat vond ik heel leuk, wel even lastig om er in te komen, maar veel vrijheid m.b.t. het schrijven van het artikel! Ik heb ook deze week een bibliotheekpracticum; dat moet je elk bachelorjaar opnieuw :-(
Phylos
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-10 23:44
Oh fijn zeg dat jullie hem nog in het nederlands hadden! Vanaf wanneer kun je die samenvattingen kopen dan, toch pas vlak voor tentamen? Wij hebben inderdaad ook openboek tentamen van filosofie..wat ik me daar bij voor moet stellen weet ik nog niet, maar het klinkt lastig. Hoeveel vragen kreeg jij vorig jaar, weet je dat nog?
Wat moet ik me eigenlijk bij het bibliotheek practicum voorstellen? Volgensmij is het een soort toets of niet?....
Uhm, meestal 3 a 4 weken voor het tentamen, soms zelfs wel eerder! Je mag 'm ook van mij hebben hoor, mocht je 'm willen gebruiken! Ik kijk er toch niet meer naar!
Volgens mij hadden wij 6 vragen; waarvan 3 ab vragen, dus 9 in totaal! Ben wel bijna 3 uur bezig geweest, je gaat toch zoeken in boeken en aantekeningen!
Bibliotheekpracticum was indd een toets, weet ook niet meer precies hoe het zat, ik mag donderdag weer, jeeej! Je kreeg volgens mij een zoekwijzer waar op stond hoe alles moest, en dan moest je op de pc een toets maken, een boek opzoeken, passende trefwoorden bedenken etc.
Phylos
Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-10 00:04
Zou hem wel van je over willen nemen, maar is het wel over dezelfde stof/boek?
volgensmij staat er ook al iets van het practicum, iets van een toets, op nestor, maar ik durf hem niet te openen
Ik vertrouw ook nooit meer zo op mijn gevoel. Meestal heb ik wel een beetje een idee hoe het is gegaan, maar ik spreek het nooit hardop uit. Ik houd het altijd een beetje in het midden. zo van: 'het ging wel redelijk voor mijn gevoel, maar je weet het nooit'.
Met concoursen heb ik dat ook heel erg, dan durf ik ook niet meer op mijn gevoel te vertrouwen. Ene keer voelt het heel goed, maar heb je geen winstpunt, andere keer liep het niet maar wel een winstpunt. Lastig hoor, het maakt me vaak een beetje 'onzeker' zeg maar.
Ja, je weet immers nooit wat je kan verwachten. En als het goed voelt ga je er onbewust van uit dat het ook goed gegaan is (ik dan tenminste). Ja, vrijdag me laatste tentamen
Historische is nu trouwens in gevoerd in Progress, maar ik snap het nog niet helemaal bij de één staat Inleiding Pedagogiek, 50% en de 5 EC, en bij de ander Historische Pedagogiek en dezelfde datum en hetzelfde cijfer. Hebben jullie dat ook Marije en Kelly?