Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:25

Fammiie_x schreef:
ik doe de opleiding ergens anders ;)
Spijkenisse

Maar spannend :D
Wat voor honden neem jij mee naar je examen?

M'n poedel en maltezer, zit alleen te dubben wat ik nu zal doen, normalitair heeft die poedel echt om de twee maanden wel een trimbeurt nodig alleen nu is met het examen één poot zo ontzettend kort en uit model geknipt dat als ik het gelijk wil maken ik hem net zo goed voor deze keer helemaal kan scheren en dan aan laten groeien tot april. Aan de andere kant moet ik 'm dan scheren en dat vind ik wel zo zonde maar ja nu is hij ook totaal uit model gebracht... :\

Fammiie_x

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:29

hoezo was hij helemaal uit model gebracht?
perongeluk gebeurd?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:37

Fammiie_x schreef:
hoezo was hij helemaal uit model gebracht?
perongeluk gebeurd?

Naja het was mn eigen hond dus ik had zoiets van ik laat andere er ook wel aan knippen waardoor er nu 3 poten op verschillende lengte zijn en de andere moesten beide een achterpoot en die hebben er niet echt een poedel model in gemaakt(mooie overdreven hoekingen) En zo kort één begon onderaan met knippen en knipte dus van de lengte van het geschoren voetje zo verder naar boven :roll:

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:12

Heeft iemand nog een poedel die ik mag gebruiken voor mijn opleiding :o ? Ik zoek er ook nog een voor mijn examen.
ook zoek ik nog andere honden die in model moeten om te oefenen! *D

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:20

Moonsparkle, wel balen dat die zo kort geknipt is :oo
Maar ik snap ook niet zo goed dat ze zo begonnen is.

Chaatje, ik heb niks voor je :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:23

Fammiie_x schreef:
Moonsparkle, wel balen dat die zo kort geknipt is :oo
Maar ik snap ook niet zo goed dat ze zo begonnen is.

Chaatje, ik heb niks voor je :n

Nog nooit een poedel geknipt denk ik :P .

Chaatje wanneer wil je examen gaan doen?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:40

haha nou ik misschien nu ook pas 4 keer ofzo ;( dus mijn werk ziet er ook niet uit hoe ik een poedel knip.
Maar het lijkt mij toch dat je wel snapt dat je niet vanaf onderaf begint ? :o?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:46

Fammiie_x schreef:
haha nou ik misschien nu ook pas 4 keer ofzo ;( dus mijn werk ziet er ook niet uit hoe ik een poedel knip.
Maar het lijkt mij toch dat je wel snapt dat je niet vanaf onderaf begint ? :o?

naja bij effileren en rassen als bichon frisé begin je met het voetje er in te zetten dan knip je eventueel een klein stukje van de zijkant van het onderbeen mee zodat je van boven naar beneden makkelijk één lijn door kan trekken. Wellicht dat ze dacht huh ik kan hier geen voetje inzetten naja laat ik toch maar onderaan beginnen -:)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:48

Met effileren begin ik ook bovenaf en gewoon naar onder ;)
teminste zo heb ik het geleerd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:51

Fammiie_x schreef:
Met effileren begin ik ook bovenaf en gewoon naar onder ;)
teminste zo heb ik het geleerd

Naja mij is in ieder geval geleerd eerst het voetje er in te zetten want als het voetje goed is en je maakt boven een goed begin is de rest aan de zijkanten puur een kwestie van doortrekken naar beneden, zo is de kans ook klein dat je er een puntzak van gaat knippen. Met het voetje erin zetten bedoel ik overigens alleen aan de onderkant van de voet wegknippen en zorgen dat de voetzool zelf goed in het midden zit van de vacht er om heen. Als je dan de voet weer neerzet en je houd de vacht net boven het voetje omhoog dan zie je al een net rond voetje. Neemt niet af dat ik denk dat het op andere manieren niet goed is hoor maar zo is het mij dan weer geleerd.

Trouwens leuk dat je agility doet met je honden, wil ik zelf ook gaan oppakken met mn poedel maar die is nu net een jaar dus kon niet eerder meedoen aan de cursus. Ik was vroeger wel met regelmaat op de wedstrijden te vinden met m'n tante die 2 mechelse herder heeft.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:19

Ooh zo bedoel je ;)

Ja ze vertelde mij dat ik idd ook is een schema'tje moet maken hoe ik iets wil gaan doen etc. want ik kan weleens de voetjes vergeten uitteknippen (ben vaak ook bang dat ik ergens in knip).
Dus ze zei idd ook je moet eigenlijk eerst altijd het voetje uitknippen etc. want dan krijg je alles netter.

Hier een voor en na foto van een cairn terrier die geeffileerd moest worden (hoofd heeft de eigenaar van de trimsalon gedaan).
Afbeelding
Bij die voor foto was zijn kont al geeffileerd :x

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:38

Fammiie_x schreef:
Ooh zo bedoel je ;)

Ja ze vertelde mij dat ik idd ook is een schema'tje moet maken hoe ik iets wil gaan doen etc. want ik kan weleens de voetjes vergeten uitteknippen (ben vaak ook bang dat ik ergens in knip).
Dus ze zei idd ook je moet eigenlijk eerst altijd het voetje uitknippen etc. want dan krijg je alles netter.

Hier een voor en na foto van een cairn terrier die geeffileerd moest worden (hoofd heeft de eigenaar van de trimsalon gedaan).
Afbeelding
Bij die voor foto was zijn kont al geeffileerd :x

Ziet er wel goed uit hoor lijkt zo mooi strak op de rug en flanken :) , wel lastig te beoordelen omdat je deze normaal natuurlijk plukt alleen het staartje lijkt opeens ergens op te houden :P .

Afbeelding

Afbeelding

Het verschil met één geeffileerde achterpoot
Afbeelding

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:59

Ja dat lijkt geloof ik maar zo op de foto ;)
Hij staat er natuurlijk ook niet echt charmant erbij.

Wat ik me alleen afvraag, of je zo'n soort hond ook zou mogen gebruiken om te effileren op je examen ofzo.

Ziet er mooi uit dat geeffileerde achterpootje ;)
Hij heeft geloof ik best dik haar of niet?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:03

Fammiie_x schreef:
Ja dat lijkt geloof ik maar zo op de foto ;)
Hij staat er natuurlijk ook niet echt charmant erbij.

Wat ik me alleen afvraag, of je zo'n soort hond ook zou mogen gebruiken om te effileren op je examen ofzo.

Ziet er mooi uit dat geeffileerde achterpootje ;)
Hij heeft geloof ik best dik haar of niet?

Hij heeft ongelofelijk dik haar inderdaad. Maar dat is ook wel makkelijk omdat als het gefohned is overeind blijft staan en zo kun je makkelijker zien wat je moet effileren dan als het valt. Zo hoef je het ook niet naar elke knip op te kammen.

Ik mag aannemen dat als hij veel vacht heeft dat het wel kan alleen lijkt het me voor drie personen om aan te werken wel wat weinig omdat plukhonden toch nooit zulke behaarde poten zullen krijgen. Ik weet niet of je daar ook met 3 mensen één hond moet doen van elke techniek? Voor jou alleen zal het wel kunnen denk ik maar ik zou het wel navragen voor de zekerheid.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:12

Ik moet het voor de zekerheid het idd precies navragen en ook omdat ik nou niet weet of je daadwerkelijk met meerdere eraan moet werken zegmaar ;)
Ik geloof dat je het ook in je eentje kan doen, maar weet het niet zeker.

Ik heb namelijk een teckel om te plukken maar die heeft niet gigantisch veel vacht, dus zal hem waars. helemaal op me examen moeten plukken (heb er 75 min. voor, dus moet lukken)

Ohja dat is wel fijn als je niet zoveel hoeft op te kammen. Bij sommige honden valt het ook echt gelijk weer naar beneden toe.

Trouwens mooi zo je site ;)

Edit: Nog even over de behendigheid :D
Ja 2de kerstdag heb ik mijn eerste wedstrijd met die zwarte briard :) Ik ben zo benieuwd hoe ze het doet met allerlei nieuwe dingen om dr heen.
Ik gok dat ze keihard rondjes gaat rennen :=
Terwijl ze het op de training wel erg leuk doet :)
Poedels kunnen het vaak ook erg leuk de behendigheid. Hou me maar op de hoogte als je weer behendigheid gaat doen ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:14

Ik schop deze even omhoog, want ik overweeg om te gaan beginnen.

Zou iemand mij de kosten van de cursus in Bunnik door willen geven en een lijst van wat je best aanschaft? Bedankt alvast :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:46

Niemand? :\
Heb Bunnik zelf wel gemaild. Heb ook alvast rondgemaild voor een stageadres. Mocht ik nog even door moeten sparen dan kan ik wel alvast ervaring opdoen ergens hopelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:38

*schop*

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:28

Kan je niks vinden op de site?
En anders even op de brochure kijken misschien dat het daarop staat?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 17:46

Nee, de brochure staat op de website maar daar staan geen bedragen in, die zouden op het inschrijfformulier staan maar die staat weer niet op de site. En het instituut zelf zal vast gesloten zijn deze week.
Er staat ook geen lijst op van wat je nodig hebt en meestal weten andere kandidaten wel wat er nodig is en welke merken fijn zijn/welke aandachtspunten er zijn

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:42

Ik heb zelf scharen van Rose line en vind die erg lekker knippen :)
Ik durf je verder niet echt heel veel tips te geven aangezien ik in Spijkenisse me opleiding volg ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:34

Urielle schreef:
Ik schop deze even omhoog, want ik overweeg om te gaan beginnen.

Zou iemand mij de kosten van de cursus in Bunnik door willen geven en een lijst van wat je best aanschaft? Bedankt alvast :)

Mijn opleiding is betaald door mijn werkgever, maar ik meen me te herinneren dat de opleiding zelf ongeveer 1300 euro kost (weet het echt niet zeker meer), volledig examen (theorie en praktijk) is in elk geval 270 euro en ik had een stagepakket ter waarde van 900 euro (een tondeuse is al ca 260 euro dus dat schiet lekker op).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:22

Remy kun jij doorgeven wat er in dat pakket zat, wat je prettig vond werken en welke dingen je achteraf liever van een ander soort had gehad?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:43

Ja hoor :D

Gekocht bij het OKDV
Stagepakket Luxe

Aesculap tondeuse 249,00
Scheerkop GT 754, 3 mm 46,95
Scheerkop GT 758, 5 mm 53,95
Scheerkop GT 770, 7 mm 57,50
Scheerkop GT 779, 9 mm 63,50
Potenkop GT 772 57,95
Koollube spray 7,95
Jaguar ergo 5� schaar ` 19,50
Rose Line 88080 8,25� 51,95
Rose Line enkelzijdige effileer 55,95
Rose Line dubbelzijdige effileer 55,95
Arterieklem 12 cm 6,50
Oorpoeder 7,95
Orange nageltang 12,95
Kwik stop 7,95
Mars trimmes fijn 11,95
Mars trimmes grof 11,95
Spratts kam middel 7,75
Poedelkam 7,95
Herderharkje 3,95
Mat breaker 15,95
Artero super coat 8 messen 6,95
Artero super coat 10 messen 7,50
Trimkoffer Alu luxe op wieltjes 82,50
Vivog trimshirt korte mouw 17,95
Totaalprijs 929,90
15% Korting 139,49
Totaal: 790,41

Les Poochs bostels 20% korting!
Mat Zapper ontklitborstel 33,80
Pro brush groen-zacht 28,28
Mega brush paars-hard 47,50

Totaal excl. BTW 899,99

De keuze voor tondeuse is persoonlijk, maar ikzelf vind de aesculaap de allerfijnste. Ik had er eigenlijk geen materialen inzitten die ik niet kon gebruiken, pakket is mooi compleet. Wel heb ik er later nog diverse materialen bijgekocht, zoals een gebogen grote schaar, wat goedkopere effileerscharen voor bijvoorbeeld de voetzolen etc. Ook een scheerkop 12mm en een 1mm of 2mm kop kun je goed gebruiken. Soms is 3mm net wat te lang.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:35

Aanvulling:
Bij OKDV kun je telefonisch ook overleggen om materialen uit het pakket te halen en om te ruilen voor wat anders, die mensen daar geven echt goed advies en willen graag met je meedenken.
Een arterieklem zou ik verder vervangen door een pincet en ook heb ik een aantal extra kammen die ik pas op stage leerde waarderen. Je zou bij het okdv een brochure kunnen opvragen, daar staat hun complete assortiment in (hoewel ze soms ook wel eens een leuke lijn scharen hebben die wat goedkoper is en die niet in hun catalogus staat. Gewoon even bellen dan, of nog beter, eens een keertje langsgaan om het zelf in handen te voelen)