Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:48

Ik ben net gaan paardrijden, prima te doen, gladheid viel mee.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:27

Ik ga vanmiddag een poging doen om op de fiets van groningen naar harkstede te gaan.Fietspad hier voor de flat begint aardig te dooien, je ziet 't fietspad tenminste weer.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:28

En ga zo naar m'n haffie en ff wat winterfoto's maken :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:30

opisop_shop schreef:
Vandaag niet Diaan, morgen kan wel als ik naar Hoogezand rijd.

Aha, dat zou handig zijn.
Maar ik wacht eerst ff 't weer voor morgen af,misschien dat ik dan wel weer op de fiets ga,zoniet, dan stuur ik je wel ff een pb ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:51

Ik gister dus naar stage. Alle bussen in Friesland zouden rijden. Netjes met de bus van huis naar station gegaan. Maar na 3 kwartier nog steeds geen bus naar stage :oo Ik naar het servicepunt van Arriva ja hoor mijn lijn rijdt niet vandaag :roll:

Fijn, dus ik weer naar huis toe. Maar ik had geen auto niets dus ik stage al lichtelijk in paniek opgebeld dat ik niet kan komen! 5 minuten later stond een kennis aan de deur om wat af te geven en die moest toevallig dezelfde kant op, dus ik alsnog naar stage toe :D

Was erg rustig. Er waren diverse afspraken afgezegd en we hadden alleen de paarden die al op de kliniek stonden.

's Middags toch maar even gevraagd of ik op internet mocht kijken of mijn lijn inmiddels weer rijdt. Het stond er niet op, maar ik mocht wel even bellen. Ja hoor de lijn zal 20 over 6 bij mijn bushalte zijn. Ik 6 uur vertrekken van de kliniek (het was spekglad!) en om 20 over 6 geen bus. Half 7 geen bus, kwart voor 7 geen bus -:(-

Toen kwam de assistente aangereden, onderweg naar haar huis, en ik mocht met haar meerijden. Zij kwam dan wel aan de andere kant van Leeuwarden binnen, maar ze zou mij op een punt eruit zetten waar 6 buslijnen langskomen en die ik die ochtend ook allemaal had zien vertrekken bij het station. Bij dat hokje aangekomen, kwam er inderdaad net een bus zodat ik naar het station kon en dus weer naar huis.

Leuk hoor, alle bussen zouden rijden, ik zie het :roll:

Al met al, ik gelukkig om half 8 thuis lekker eten, douchen en toen naar bed :)

Ondertussen heb ik hele innige omhelzingen met lantarenpalen en een hek gehad :+ Nacht + lopen op een bevroren weg = geen goede combinatie, ondanks dat ik rustig aan heb gedaan :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:51

Nu komt het zonnetje er lekker doorheen en vriest het stevig :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:00

Het is mij gelukt :D
Heb me wel tranen gelachen. Moest eerst mijn auto letterlijk uitgraven, en toen ik dat armee bezig was kwamen er al allerlei buurtjes om dat blonde meisje met haar kleine blauwe autootje van advies te voorzien.
"Zet 'm zo maar in z'n twee meisje, in z'n twee!" "Eerst acht'ruut, en daarna goed veuruut, en in z'n twee, huppa!"
Maar het is wel gelukt. Straat bleek nog te doen, rest van de weg was gestrooid. Op stal lag dan wel weer een halve meter :') maar goed. Terugweg ging ook zonder moeite, en nou staat de auto weer voor huis in de sneeuw :))
Vind het wel stoer van mijn oude autootje en mij, we hebben het toch maar geflikt :P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:03

*\o/*

Morgenochtend zou het nog flink sneeuwen en in de middag gaat dit over naar natte sneeuw en dan regen ;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:41

Ik werk in de zorg, niet gaan is dus geen optie anders is er geen begeleiding in huis. Gelukkig werk ik in dezelfde plaats waar ik woon.

Mijn man kon echt niet op zijn werk komen omdat de hele A 12 dicht stond op donderdagochtend, maar met telewerken komt hij gelukkig een heel eind.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:14

SusanH schreef:
Mijn man kon echt niet op zijn werk komen omdat de hele A 12 dicht stond op donderdagochtend, maar met telewerken komt hij gelukkig een heel eind.

Klopt, toen was er heel vroeg al 700 km over heel Nederland en ergens-in-de-80 op de A12 vanwege een gekantelde vrachtwagen oid. Had toen nog intens medelijden met de mensen die daarin stonden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:27

was echt erg............ ik hoefde pas bij moordrecht de A12 op......... heb er geen last van gehad en kon super doorrijden naar Den Haag........... want alles stond vast bij Gouda :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:38

ja in een lange rij van Gouda naar Utrecht, daar stonden wij gisteren in ;-)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:39

Ben erg benieuwd welke chaos er morgen is, wordt plaatselijk nogal bar weer voorspeld?!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:39

Hier wel, veel sneeuw met flinke vorst.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:44

Mijn vriend vond het maar onzin dat ik mijn auto voor op de weg had geparkeerd. Dus toch het erf op gereden, hij heeft een half uur lopen prutsen voordat er weer beweging in kwam. Nu staat hij dus weer voor aan de weg.
Verder is het sneeuwpakket met de helft afgenomen maar het vriest nu wel erg flink. Vanmorgen net een stukje sneeuwvrij gemaakt voor de hoefsmid. Was wel verkleumd na een ochtendje paarden vasthouden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:58

opisop_shop schreef:
Ben erg benieuwd welke chaos er morgen is, wordt plaatselijk nogal bar weer voorspeld?!

Het sneeuwt hier nu inderdaad snoeihard :(
Maar lang leve het onderwijs, ik heb kerstvakantie :P
(ik had alleen vooraf gepland om de paarden flink door te trainen en daar komt dus helemaal niks van :( )
Laatst bijgewerkt door Urielle op 20-12-09 09:59, in het totaal 2 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 09:59

Hier ook echt een gruwelijke laag.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:00

Helaas moet ik deze week gewoon werken. oliebol sneeuw.. Van mij mag het wel ophouden, je kan niets doen zo. :\

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:06

Ik werd om half 8 wakker, minilaagje sneeuw buiten dus ik balen want hier in Eindhoven is nog bijna niks gevallen. Kijk ik om 8uur weer, ligt er opeens best wel een dikke laag. Ik ga zo dus lekker door de sneeuw naar m'n werk ploeteren, ik vertrek maar wat eerder denk ik (moet fietsen).

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:29

hier in heerenveen is volgens mij vannacht weer zo'n 15 cm gevallen, bovenop de halve meter die er op sommige plekken al lag, ik ga mijn baas maar even melden dat hij iemand uit de buurt morgen moet laten openen zodat ik het voorzichtig aan kan doen :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:30

We moeten vandaag echt nog naar de Ikea anders hebben we voor de helft geen kerstcadeautjes en de rest van de week moet mijn vriend werken.
Ben heel benieuwd of het gaat lukken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:31

Ben blij dat ik gisteren al kerstcadeau's heb gekocht. :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:51

Mijn ouders zouden vandaag naar een vriendin in Duitsland gaan. Paps smste gister dat ze niet gaan ivm het voorspelde weer van vandaag. Paps heeft zo'n 35 jaar rij-ervaring, rijdt ±60.000 km per jaar dus als hij zegt "ik ga de weg niet op door het weer", dan zegt dat heel wat :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:52

Ja maar het is gevaarlijk nu ook. De ondergrond is spekglad en daar ligt nu weer nieuw sneeuw boven op waardoor je niet ziet waar het glad is. :\

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:55

Ik moet zo de deur uit om te gaan werken, ik werk op een meldkamer voor cv ketels en wij hebben het nu superdruk op dit moment met telefoontjes van klanten die geen verwarming of warm water hebben. Ik heb avonddienst dus ik hoop dat de gladheid meevalt. Merk wel nu de monteurs storingdienst hebben dat vanwege de weersomstandigheden er wat langer over doen om bij klanten te kunnen komen en dat wordt door de klanten niet gewaardeerd.