Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:55

reiziger schreef:
Het was echt leuk gister! (Mijn eerste yoga les dus) We waren met 4, en er kunnen maximaal 6 mensen meedoen. Ideaal! Het ging heel rustig, prettige sfeer, en ik moest dingen doen die ik normaal nooit doe. Op m'n rug met opgetrokken knieen heen en weer rollen.. Dat ging dus echt niet! Maar het is leuk zo bewust met jezelf en je lichaam bezig te zijn en even rust te nemen. Ik ben in het dagelijks leven ook best een bezig bijtje, met een drukke baan, paarden, huishouden, sociale contacten (verplichtingen) dus ik had er best wel behoefte aan!

En sektarisch, nee hoor!! :D Hele normale mensen! Haha gelukkig maar!

Dat komt pas iets later.... }> Het is je eerste les he, als ze nu al gaat preken dan loop je weg hihihihihi!!! Je moet éérst verslaafd zijn aan de yoga, dán beginnen ze met de enge trekjes... _O-

Klinkt als een fijne eerste les trouwens!! :D Dat heen en weer rollen doe ik zelf nog wel eens als ik lage rugpijn heb. Echt wervel voor wervel afrollen, en dan als een soort massage afsluiten. Lekker!!!

Nimue

Re: Verdiepen in paarden/ mezelf ontw via een cursus/opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:10

Leuk, Reiziger! Zo bewust bezig zijn vind ik inderdaad ook fijn. Achteraf ben ik ook altijd lekker ontspannen, en ik geloof ook wel dat de voordelen doorwerken in het dagelijks leven.

Dat heen en weer rollen vind ik ontzettend fijn, ik heb ook regelmatig lage rugpijn en dan helpt het best goed.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:27

Klinkt inderdaad heel fijn Reiziger!

Ik had wat mailtjes rondgestuurd voor Tai Chi-lessen, maar de één bleek voor 50+ te zijn (duurt nog even :+ ), de ander is half januari begonnen (is al even geleden :+ ) en van nog een ander heb ik nog niks gehoord. Nog maar even rondkijken dan, ik wil er toch op korte termijn wel iets mee gaan doen...

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:43

Breghje schreef:
Dat komt pas iets later.... }> Het is je eerste les he, als ze nu al gaat preken dan loop je weg hihihihihi!!! Je moet éérst verslaafd zijn aan de yoga, dán beginnen ze met de enge trekjes... _O-

_O- En bedankt weer, ik durfde al bijna niet te gaan, maar nu blijkt dat het nog steeds niet veilig is :D

Gister hoorde ik dat mijn stalgenootje een clinic wil organiseren met Yvonne Bijleveld. Of ik ook mee wil doen. Dus ik heb me opgegeven met Sacha, mijn soms zo lompe en autistische Fries, maar die ook o zo knuffelig kan zijn. We gaan o.a schriktraining doen. Ben benieuwd!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:40

reiziger schreef:
Breghje schreef:

_O- En bedankt weer, ik durfde al bijna niet te gaan, maar nu blijkt dat het nog steeds niet veilig is :D

Gister hoorde ik dat mijn stalgenootje een clinic wil organiseren met Yvonne Bijleveld. Of ik ook mee wil doen. Dus ik heb me opgegeven met Sacha, mijn soms zo lompe en autistische Fries, maar die ook o zo knuffelig kan zijn. We gaan o.a schriktraining doen. Ben benieuwd!

Leuk zeg, dat wordt genieten voor jullie :)
Yvonne helpt mij* om verkeersmak te worden en dat gaat echt super! Top meid met humor en veel kennis :)

* de verkeersspoken zitten tussen mijn oren, mijn 3 jarige vindt shetlanders veel gevaarlijker dan vrachtwagens en ik precies andersom :x ... maar we zijn op de goede weg, volgens Yvonne ben ik bijna verkeersmak :o

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:03

mmouse schreef:
volgens Yvonne ben ik bijna verkeersmak :o

_O- Fijn voor je!

De schriktraining is voor mijn stalgenoot, ik geloof dat ik wel verkeersmak ben, maar ik heb soms een dominantieprobleem met mijn Fries. Die vertikt het bijvoorbeeld om alleen op buitenrit te gaan. Maar daar kan ze me vast ook wel bij helpen.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:36

Mijn paard is verkeersmak zolang ik ernaast loopt is er niets aan de hand; maar als we gaan rijden dan komen er ineens spoken :P
Nu kan ze zich dan ook niet achter mij verstoppen... dat is lastig.

Ik ben nu maar eens begonnen met mijn kennis van de anatomie van het bewegingsapparaatpaard op te halen... Schandalig hoe weinig ik daar over weet... heb ook nooit echt biologie gevolgd vrees ik.

Dominantie probleempjes, praat me er niet van. Paardlief wilde gisteren eigenlijk maar één ding... 'dat wat ik niet wilde'. Gewoon onwerkbaar op die manier behalve van achter een hek. Haha... joh sla je toch lekker je been uit? TEGEN HET HEK muahaha, dan is het ook zo over en wil ze wel wat kleine dingetjes doen. Wat een verdieping van mezelf 'hoe maak ik dit gevecht zo... dat ik het kan winnen'...

Hempfling heb ik zelfs een eeuwigheid geleden gesproken. Toen ik nog een lief klein onschuldig hummeltje was. Vond hem toen eigenlijk heel sympathiek maar hoor nu van andere mensen andere verhalen :=

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:05

Hihihi, ik ben ook helemaal verkeersmak, wil alleen nog wel eens mijn adem inhouden als we én een vleesetend hek én een vrachtwagen tegelijkertijd tegenkomen. Punt is namelijk, dat mijn Friezel schuin opzij gaat voor het vleesetende hek-dat-elk-moment-kan-aanvallen, maar niet in de gaten heeft dat de vrachtwagen waar ze dus idd niet bang voor is, toch nét effe dichterbij is dan ze dacht, maar ik zie dat dan dus echt wel, van redelijk dichtbij op zo'n smal polderpaadje...... En normaal gebeurt het dat ik haar niet eens in stelling kan rijden, maar wat ze op dat moment allemaal laat zien aan lengtebuiging en noem maar op... echt goed hoor, alleen ik kan de knopjes niet bevestigd krijgen en het gaat dwars door mijn been heen, een vrachtwagen in de bak werkt niet echt... en die vleestetende hekken staan meestal ook vast...zucht...

Kan ook overal alleen met haar naartoe, krijg haar alleen NIet in galop als er mensen lopen en we zijn alleen. Stel je voor zeg, dat die zien dat je je inspant... egnie!! En trouwens, die mormels steken wel eens ineens over volgens haar, of hebben van die wapperdingen bij, (paaraablu noem ik ze volgens haar). Die steken ze ineens op, naaaaa dat werkt niet! _O- _O- _O-

Maar als er een ander bij is, dan berg je maar want dan heeft ze ineens geen angst voor plu's of andere mensen.... vreeemd he?? :=

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:50

KDS schreef:
Mijn paard is verkeersmak zolang ik ernaast loopt is er niets aan de hand; maar als we gaan rijden dan komen er ineens spoken :P

Haha, dat heb ik ook!
Aan het handje is niks een probleem. Okay, tractor levert wat gesnuif op maar dat vind ik niet meer dan normaal. Onder het zadel is het allemaal veeeeel enger - op zich ook wel logisch natuurlijk; ik ga altijd braaf tussen haar en Het Gevaar in staan, en ik geef eerlijk toe dat ik op de grond ook wat relaxter ben in zulke situaties.

Verdikkeme, die Yvonne Bijleveld woont hier ook niet al te ver vandaan. Ik krijg het nog druk met alle cursussen en trainingen die ik hier in de buurt kan gaan volgen! :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:54

Nimue schreef:
op zich ook wel logisch natuurlijk; ik ga altijd braaf tussen haar en Het Gevaar in staan, en ik geef eerlijk toe dat ik op de grond ook wat relaxter ben in zulke situaties.

Dat is nu ook exact mijn probleem, ze heeft heel wat toeren laten zien (gelukkig de meeste enkel van ernaast... reed iemand anders op :+ ) dus als ik er op zit dan weet ik ook dat ze wil, en als ik er op zit heb ik ook veel minder rem ineens... toch eens even mijn rijkunsten gaan versterken geloof ik haha :D

Iemand hier toevallig die heul veul verstand heeft van spieren en ruggen en exterieur en anatomie? (mocht ik vragen hebben... dat ik die persoon dan vriendeiljk kan benaderen en er een goed gesprek kan ontstaan).
Als ik met 'stof' bezig ben dan komen er altijd zoveel van die vragen als 'waarom....' 'kan het niet...' 'dus....' en daar geeft mijn boek geen antwoord op :=

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:18

oeps :o
Laatst bijgewerkt door reiziger op 25-02-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:20

KDS schreef:
Iemand hier toevallig die heul veul verstand heeft van spieren en ruggen en exterieur en anatomie? (mocht ik vragen hebben... dat ik die persoon dan vriendeiljk kan benaderen en er een goed gesprek kan ontstaan).

Ik wou dat ik dat had..Wat ben je aan het lezen?
Je kan altijd een vraag hier neergooien, en kijken wat het oplevert? Theorie/praktijkervaring. Volgens mij kunnen we in dit topic heel fijn met elkaar discussieren.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:23

KDS, ik weet ook heel weinig van anatomie. Schandalig weinig eigenlijk... ik vind dat wel iets dat je 'hoort' te weten in het belang van je paard, maar ik weet dat zelf dus niet. Ik gooi het maar weer op het lijstje van dingen waar ik meer over wil weten. ;)

Ik heb hetzelfde als jij met rijden. Aan de hand heb ik gewoon vertrouwen, weet ik dat het goed komt. Onder het rijden normaal ook wel, maar als ik bijv. 3 weken niet heb kunnen rijden (natte wei, natte bak, etc.) dan vind ik het toch wel spannend om gelijk weer naar buiten te gaan. Dat voelt ze natuurlijk toch aan. Tegenwoordig vraag ik vaak iemand om mee te fietsen, ik voel me dan zekerder. Ik ben nu op een punt waar ik geen dingen meer wil doen waar ik me eigenlijk niet lekker bij voel; voorheen ging ik dan altijd krampachtig tóch in mijn eentje naar buiten, want ik wilde me niet door angst laten weerhouden. Nu heb ik zoiets van, ik doe het voor mijn plezier, ik ga dan liever een kwartier stappen in de wei en er met een blij gevoel vanaf komen, dan een half uur naar buiten en heel de tijd dikke ruzie. Wordt ook niemand blij van.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:26

KDS schreef:
Nimue schreef:
op zich ook wel logisch natuurlijk; ik ga altijd braaf tussen haar en Het Gevaar in staan, en ik geef eerlijk toe dat ik op de grond ook wat relaxter ben in zulke situaties.

Dat is nu ook exact mijn probleem, ze heeft heel wat toeren laten zien (gelukkig de meeste enkel van ernaast... reed iemand anders op :+ ) dus als ik er op zit dan weet ik ook dat ze wil, en als ik er op zit heb ik ook veel minder rem ineens... toch eens even mijn rijkunsten gaan versterken geloof ik haha :D

Als ik met 'stof' bezig ben dan komen er altijd zoveel van die vragen als 'waarom....' 'kan het niet...' 'dus....' en daar geeft mijn boek geen antwoord op :=

In mijn pezentrezenhuiskamertopic zitten een student diergeneeskunde, en ik dacht zelfs twee (Sorry Do, ben het even kwijt) dus je zou je vraag daar kunnen lanceren, antwoord afwachten en dan hiernaartoe kopieeren, of je vraag hier neerleggen dat ik hen ernaar laat kijken. :D hebben we zo wie zo zowel vraag als antwoord hier.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:54

Breghje schreef:
of je vraag hier neerleggen dat ik hen ernaar laat kijken. :D hebben we zo wie zo zowel vraag als antwoord hier.

Ja! Kunnen we alleen maar van leren. Ik wil er graag meer van weten.

Nimue heb jij ook de info van Alona gehad over de acupressuur? We moeten er om 10.00 zijn. Ik heb er heel veel zin in!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:01

reiziger schreef:
Breghje schreef:
of je vraag hier neerleggen dat ik hen ernaar laat kijken. :D hebben we zo wie zo zowel vraag als antwoord hier.

Ja! Kunnen we alleen maar van leren. Ik wil er graag meer van weten.

Nimue heb jij ook de info van Alona gehad over de acupressuur? We moeten er om 10.00 zijn. Ik heb er heel veel zin in!

Ik weet niet of dat een meerdaagse cursus is en of je ook eigen tijd hebt en het leuk zou vinden, Alona doet dat relatief vlakbij mijn stal. Kan ik misschien even mijn neus om het hoekie duwen en hoi komen zeggen ofzo.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:37

reiziger schreef:

Ik nog niet, maar ik heb ook al twee dagen niet in de post gekeken. ;) Ik moet ook het geld nog overmaken maar ben een beetje kwijt hoeveel, ik denk dat ik binnenkort maar gewoon alles tegelijk in één keer stort (acupressuur + feldenkrais), dan heb ik het maar betaald.

Ik ben een beetje laks met dit soort dingen regelen, de laatste tijd. :o Veel gedoe met dingen regelen voor mijn werk, voor mijn freelance werkzaamheden (website opzetten leuk, maar boekhouding bluh), dus die kleine dingetjes schieten er tussendoor. *maakt mentale aantekening het toch snel te gaan doen*

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:10

Ik heb de brief net binnen, ga zo betalen.
Lees nog mee maar heb niet zoveel te vertellen :)
Op dit moment is pony opstandig(puber) en zit ik niet lekker in m'n vel, slechte combi.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:05

Dat is zeker geen fijne combi Coydog, ze weten je dan zo lekker te triggeren hè :(:)

Verkeersmak, ik ben zelf allesbehalve verkeersmak :+ Hoop daar in de toekomst wel meer vertrouwen in te krijgen, we hebben hier zoveel hectares schitterende bossen!

En ik heb besloten (nou ja, voor zover) dat ik toch heel graag de opleiding van Epona wil gaan doen bij Kathy Pike... Wordt wel pas volgend jaar want op dit moment heb ik én geen paard, én geen centen en de opleiding begint al in april, maar hé, op die manier heb ik iets om naar uit te kijken :D Ik heb een hoop dingen bekeken maar de Epona Approach ligt echt helemaal in mijn straatje en in het verlengde van wat ik wil gaan doen.
Naar Arizona voor de opleiding zou helemaal een droom zijn, maar dat is wel erg onhandig. Kootwijk is immers ook mooi (Veluwe) :D

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:25

Justy, wat houdt de opleiding van Epona precies in?

Ik ben verder ook nog steeds een trouwe meelezer, maar zit in mijn tentamenweek, dus behoorlijk druk!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:31

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:37

Ik ben ook nog een trouwen meelezer hoor, maar ik ben druk met m'n nieuwe moderatorstatus :=
Straks wel weer even naar stal om te kijken hoe het met m'n meiske is, ze is vandaag voor het eerst in een half jaar weer meegeweest op rit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:39

nexthorse schreef:
Justy, wat houdt de opleiding van Epona precies in?

Ik ben verder ook nog steeds een trouwe meelezer, maar zit in mijn tentamenweek, dus behoorlijk druk!

Mooi dat jij meeleest, dan kan de vraag hier gewoon gesteld worden. Bedoelde jou en Do, dus dat komt effe heeel goed uit!! :D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:01

Nimue schreef:
Ik nog niet, maar ik heb ook al twee dagen niet in de post gekeken. ;) Ik moet ook het geld nog overmaken maar ben een beetje kwijt hoeveel, ik denk dat ik binnenkort maar gewoon alles tegelijk in één keer stort (acupressuur + feldenkrais), dan heb ik het maar betaald.

Hihi ik denk dat als je gewoon even in je postvakje kijkt, je alle antwoorden krijgt.

Justy schreef:
http://www.coachingwithhorses.com/europe.html En dan het Apprenticeship Program, dus de opleiding van één jaar :)

Heel interessant! Maar misschien ben ik :o? , maar ik zie niet staan wat het kost?

Dat boek van Kathy Pike moet ik toch ook maar eens gaan bestellen. Bestaat het ook in het nederlands? Ik kan wel engels, maar nederlands leest net iets relaxter.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:03

Nee, de kosten zijn nogal vaag :+ Maar ik geloof dat het 1500 dollar is voor alleen Level One :$ -O-