Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:47

Boven 'natuurlijk', balkenendenorm is alleen voor openbaar bestuur ;) Dat is met deze baan zeker niet het geval :D

Mooi baantje voor hem :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:01

Zoals je waarschijnlijk wel aan de :') smiley zag, was het niet echt een serieus bedoelde opmerking :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:41

Haha gister waren er 2 accountants van E&Y bij ons en die wisten het niet eens. Zei zo tegen ze dat ze een nieuwe collega kregen, o ja?? Haha!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:42

Het was ook gister avond eigenlijk pas op het nieuws geloof ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:43

Nou we hoorden het 's morgens al op de radio in het nieuws voorbij komen.. Maar ik dacht dat zij het intern wel al zouden weten..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:45

Is een groot bedrijf hoor, wordt intern niet zooo over gecommuniceerd (niet toen ik er zal althans). Heb gisteren niets op de radio gehoord, maar ben dan ook al heel vroeg begonnen gisteren. Dat zal het zijn geweest denk ik.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:54

Hooi!
Ik zit nu in het tweede jaar accountancy op hogeschool inholland alkmaar! Vind t ook wel pittig maar wil het graag halen, lijkt me echt een leuk beroep! :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 11:12

Hallo :wave:. Je doet voltijd neem ik aan?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:15

Haha ik feliciteerde ook een aantal die het nog niet wisten.

Mijn vriend schrok zich ook suf toen hij opeens oog in oog stond met Wouter Bos :D Wist ook nergens van :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 11:16

Ik zie helemaal die bezopen EY feesten terug.. alleen dan mét Balkenende :'). Kom niet meer bij hier :))

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:19

Zal hij ook inhouses gaan verzorgen voor studenten :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 11:20

Sorry maar als hij dat gaat doen op de manier waarop hij overkomt op tv dan komt er geen hond meer daar werken :'). Weet zeker dat het een super intelligente man is, maar hij is niet erg charismatisch.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:30

Ach accountants zijn over het algemeen ook niet allemaal erg charismatisch :P

Hij heeft een mooi baantje gekregen iig, daar kunnen wij alleen nog maar van dromen en nog jaren hard voor werken...

Slim trouwens bij een accountantskantoor, is wel een safe job, beter dan de bankenwereld. Al had ik het totaal niet verwacht. Had echt gedacht dat ie wel in de politieke sferen zou blijven. Maar ik geef hem groot gelijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:21

Ik geef Bos en Balkenende allebei idd ook groot gelijk :j

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:59

Ik doe voltijd ja :j
Heb 3 dagen per week les en 2 dagen zelfstudie, moet dan vaak naar school voor t project, met een groepje..

Ik hoorde t ook gister over balkenende, doet ie goed! Hebben op school ook es een gastcollege gehad van E&Y dat waren 2 best leuke knullen, zie hem dat echt niet doen hoor :=

Moet volgend jaar stage lopen, van januari tot juni ongeveer, liefst in alkmaar, dacht aan deloitte of E&Y, wat zijn jullie ervaringen met stage? :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 17:08

Waarom in Alkmaar? Ga je stage lopen op de samenstel- of op de controlepraktijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:28

Omdat ze er woont neem ik aan? :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 22:42

Waarom per sé daar bedoel ik! Er zijn genoeg mensen die niet in dezelfde plaats wonen en werken.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:19

Klopt, maar wil liever niet ver weg, zon gedoe dat openbaar vervoer.. En heb dan zo weinig tijd voor de paarden ed :) en aangezien er genoeg zit in alkmaar moet dat wel lukken denk ik! Welke afdeling heb ik nog geen idee van!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 11:23

Oké begrijpelijk. Nou als je op de controlepraktijk werkt zul je in de periode waarin jij zal gaan stage lopen, maar weinig op kantoor zijn. Ik heb zelf bij Ernst&Young gewerkt in oost Brabant en had klanten in Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Groningen, Breda, etc. Je moet dan dus alsnog veel reizen. Ik weet niet of dat ook zo is bij de kantoren in Alkmaar die je op het oog hebt, maar hou hier rekening mee. Zelf zullen ze waarschijnlijk wel zeggen dat het meevalt (ze zeiden tegen mij, klanten in de directe omgeving :') ), maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn. Veel klanten in de omgeving zijn redelijk lastig bereikbaar met het openbaar vervoer. Toen ik bij EY werkte hebben we ook een stagiare gehad en die moest overal maar zien te komen met OV, kreeg geen vervoer aangeboden, niets. Dus steeds regelen dat hij met iemand mee kon, je kunt nooit eerder naar huis dan je teamgenoten etc. Dus dat is gewoon iets waar ik wel aan zou denken als ik jou was. Tenzij het je niet uitmaakt. Dan niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:06

Ik mocht kiezen of ik erop uit wilde of niet. Heb er wel voor gekozen en kon altijd met iemand mee rijden, super fijn dus. Je maakt dan wel langere dagen, maar je doet heel veel ervaring op. Dus de paarden heb ik toen op een laag pitje gezet. Een andere collega student had er niet voor gekozen en werd gewoon ingeroosterd in de buurt. Ik zou mensen vragen die bij de kantoren hebben stage gelopen; zij kunnen je het veel beter vertellen wat gewoon is daar. Mijn vriend heeft zelfs een aantal dagen in Antwerpen gezeten; maar daar heeft ie voor gekozen, dus hij vond het wel heel erg leuk!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 12:08

Zal per bedrijf en zelfs per vestiging erg verschillend zijn inderdaad, maar gewoon niet afgaan op wat zo'n HR poppetje of recruiter zegt, maar navraag doen bij mensen die er werken of gewerkt hebben.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:20

En als je echt met zekerheid in de buurt wilt blijven, dan zou ik naar een middelgroot kantoor gaan. Als ik het zo in mijn omgeving hoor, blijven die veel meer in de buurt en zitten ze meer op de grotere MKB klanten in de buurt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 12:25

Scheelt heel erg veel denk ik! Werk nu zelf bij een relatief klein kantoor en werk nu in de directe omgeving van het kantoor met enkele uitschieters (voornamelijk controleklanten). Voorheen zat ik door het hele land bij een groot kantoor.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:02

bedankt voor jullie info! :)
heb idd wel begrepen dat je veel naar de klant toe moet dus zal wel de controle afdeling zijn, moeten ook in januari beginnen vanwege de drukte dan ivm jaarrekeningen enzo. krijg deze periode meer te horen over de stage en vooral het solliciteren bij de kantoren, hoe je dat een beetje aan moet pakken, dus ben benieuwd!

als ik met iemand mee zou kunnen rijden lijkt het me erg leuk om steeds naar de klant toe te gaan, met OV wat minder ja :') ik hoor vaker dat je als accountant veel zelf kan 'kiezen' qua werk, wat je leuker vind zegmaar, dus ook of je lange dagen maakt ofniet, net welke opdrachten je aanneemt toch? :)

waren ook laatst bij KPMG in Amstelveen met school, groot gebouw is dat zeg := moesten eigelijk intervieuw technieken leren maar heb alleen maar zitten klesten met die mannetjes daar :+

nu even braaf huiswerk maken, voor BE/BA en Financiering :Y)