Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:47

Ik meld me ook even...
Maak vandaag mijn laatste na 7 jaar gewerkt te hebben hier..
ben helemaal emotioneel |( komen om de beurt allemaal afscheid nemen.

Werk is heel moeilijk te vinden tegenwoordig in deze tijd, heb veel gesolliciteerd maar veel afwijzingen helaas.
Wel bij uitzendbureaus ingeschreven maar is niet veel op dit moment.
Heb 1 sollicitatie gehad was wel positief maar nog niks gehoord... verder vandaag weer 2 sollicitaties de deur uitgedaan en nu maar afwachten he

kaatje77

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:54

Lady moest je eruit :(:)
Heel veel succes hopen dat je snel iets anders vind. :Y)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:02

Iemand die in Zeeland (prov) woont en een parttime baan zoekt? Ik ben het een beetje beu om met zoveel invalkrachten te werken bij gebrek aan vast personeel... Er staan vacatures uit maar er zijn binnen de stichting zoveel vacatures dat er gewoon niet genoeg (geschikte) sollicitanten zijn...
Binnen mijn werkplekje hebben we 2 vacatures: de een heb je een SPW- of zorgachtige opleiding voor nodig, de andere heb je helemaal geen papieren voor nodig. Is beiden wel echt leuk werk :j

(als je interesse gewekt is: PB maar en ik geef je de link naar de vacature!)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:13

Delerium, jammer dat het niet in het oosten is, anders had ik me direct aangemeld.
Lief dat je het hier neerzet. :D

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:15

Kaatje77;
ja economische redenen helaas...
Dank je wel

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:25

Balen hoor :(:)

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:59

ja weet het... maar is helaas niet anders, nog een half uurtje en dan ben ik weg hier

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:14

kaatje77 schreef:
Delerium, jammer dat het niet in het oosten is, anders had ik me direct aangemeld.
Lief dat je het hier neerzet. :D

Precies wat ik dacht *D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:03

Kan me hier ook al een poosje melden, wist niet dat er een topic over was.

Ben sinds 1 oktober werkzoekende, zit al iets langer thuis.
Al een paar sollicitatiegesprekken gehad, van 1 krijg ik volgende week pas reactie. Heb dus nog niets.... veel afwijzingen op enkel CV. Maar ook gesprekken gehad juist door brief.

Word er beetje moedeloos van....

Zitten jullie echt thuis thuis of werken jullie nog wel eens dagjes via uitzendbureau's als productiemedewerker/afwashulp/schoonmaker/ e.d.?

Ik sta bij diverse UZB's ingeschreven voor dagjeswerk, maar zelfs daar is niets tot weinig. Dus zit erg veel thuis en komen niet echt centjes binnen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:19

Ik zit helemaal thuis. Dagjeswerk hebben ze hier niet. tenminste niet voor mij. Aangezien ik geen recht heb op een uitkering (geen 1) leef ik al anderhalf jaar van mijn spaargeld. vandaar dat ik het ook zo belangrijk vind om weer aan het werk te gaan maar het lukt gewoon niet. Hier wordt er op vacatures gereageerd dat en ongeveer 400 reacties zijn per vacature. Dat je daar niet bij zit is niet zo raar vindt ik.

in die anderhalf jaar nog geen enkele uitnodiging gehad. Alleen maar afwijzingen. begin een beetje moedeloos te worden nu.

Kun je nagaan. Ik wil graag winkelen en heb allerlei kosten voor mijn opleiding. Nu is het ook nog eens zo dat mij van de week mijn droompaard is aangeboden omdat de eigenaar haar weg wil doen.......

Wil dus heeeeeel erg graag aan het werk maar schijnbaar is er niemand die dat opvalt.

Waar is de tijd gebleven dat je als je wil werken altijd wel werk kreeg?

Dat denk je dat je goed in de markt ligt: jong, goede opleiding (mbo-4 klaar en bezig met HBo 2e jaar), al redelijk wat ervaring, en vanwege de leeftijd goedkoop. Maar niets blijkt minder waar........

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:03

anderhalf jaar op spaargeld leven? allemachtig....

Ik heb donderdagochtend afspraak staan bij UWV, heb ik echt totaal geen zin in... maarja WW is toch wel praktisch als je geen werk kan vinden en spaargeld niet zo'n grote buffer vormt... Ik ben benieuwd wat ze voor me kunnen betekenen.

Net weer twee afwijzingen binnen, leuke bemoediging bah

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:11

Ja het is niet anders. Het betekent dus wel dat ik geen ruimte heb om leuke dingen te doen, nieuwe kleding te kopen of wat dan ook.

Mijn ouders betalen mijn zorgverzekering omdat ik daar het geld niet voor heb (zij eigenlijk ook niet want mijn vader verdient niet zo veel maar zij laten er andere dingen voor) en kan er niks aan veranderen.

Ik het laatste anderhalf jaar heb ik al ongeveer 100 sollicitatiebrieven weggestuurd
en alleen maar afwijzigen gehad. geen enkele uitnodiging gehad. En zon slecht cv of brief heb ik niet. daar ben ik zeker van. Echt werkelijk geen idee waar het aan ligt.

Ben echt radeloos. Het valt me echt zwaar en ik van overal tussen. Heb nergens recht op en kan bij geen enkele instelling terecht

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:24

@pluisje

Je studeert ook nog hè :) Doe je dat deeltijd of voltijd? Het betekent in ieder geval een belemmering voor de werkgever. Maar dat je helemaal geen werk kunt vinden? Raar. Ook niet via Studentenwerk of een ander studenten uitzendbureau?

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:29

Hier andersom; ik kan maar geen fatsoenlijk personeel vinden. Gaat om werk in een "hippe kledingzaak". We hebben een winkels in de omgeving Utrecht en Midden-Gelderland.

Gewoon; een leuke, vlotte modebewuste meid met een relevante opleiding in de detailhandel of mode... Niet te vinden.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:30

hier nog een slachtoffer van de kredietcrisis... per 1 januari moet ik eruit |(
als iemand nog een leuk baantje omgeving den haag weet?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:34

@ spekkie

Ja ik studeer inderdaad. Deeltijd dus ik kan gewoon parttime werken. De werkgever hoeft hier geen last van te hebben. Werken staat helemaal los van de opleiding.

Ik solliciteer op alles. Van Hbo niveau als Personeelsfunctionaris, tot medewerker bij mc donalds en schoonmaakster bij estinea. Ook bij de laatste 2 afgewezen. Snap er werkelijk niks van. zoals eerder al gezegd mijn brieven en cv zijn goed dus waarom ik afewezen word :?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:35

Ik meld me hier ook ff..
Ik zoek een bijbaan/studentenwerk. Had iets gevonden bij Streetwise (mensen op straat donateur van goede doelen proberen te maken) maar dat was niks voor mij. Ik voelde me zó irritant op straat! Ben er na 2x werken mee gestopt. Het verdiende overigens wel erg goed.
Nu ben ik nog steeds op zoek naar iets anders :7 Ben nu ongeveer twee maandjes op zoek en heb me ingeschreven bij meerdere uitzendbureau's in Leeuwarden en via internet. Ik moet wel wat vinden, want met die paar centen die ik verdien in de DAP en m'n stufie kom ik elke maand maar nét rond.. :\

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:39

Wat er bij mensen in mijn omgeving trouwens niet in wil is dat ik helemaal geen inkomsten heb.

Studiefinanciering en uitkering krijg ik niet dus heb echt helemaal niks. Iedereen denkt dat ik me aanstel omdat ik niet rond kan komen van de studiefinansciering maar die krijg ik dus ook niet. even voor de duidelijkheid

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:42

Nastik schreef:
Hier andersom; ik kan maar geen fatsoenlijk personeel vinden. Gaat om werk in een "hippe kledingzaak". We hebben een winkels in de omgeving Utrecht en Midden-Gelderland.

Gewoon; een leuke, vlotte modebewuste meid met een relevante opleiding in de detailhandel of mode... Niet te vinden.

Ik zit met zo'n zelfde probleem. Wij hebben voor zaterdag/vakantie genoeg te doen voor iig een jongen en een meid van rond de 16 jaar, maar zelfs die zijn lastig te vinden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:44

die leeftijdscategorie is de werkloosheid ook niet zo drastisch denk ik

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:47

Denk ik ook niet. mijn zusje is net 17 geworden en werkt ook al een jaar bij dezelfde winkel. Gewoon omdat zij goedkoper en dus aantrekkelijker zijn voor werkgevers

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:31

Ik heb nog werk, maar doordat de gemeente alles wil saneren zijn we nu al 2 jaar bezig om onze tuinderij met "ruimte voor ruimte" op te doeken. IK ben nu ongeveer een half jaar geleden begonnen met solliciteren met een paar maanden er tussen uit doordat het te druk was op de tuin om vrij te kunnen krijgen om op gesprek te gaan. Ik solliciteer nu op alles wat me leuk lijkt en ik wordt ook steeds wel uitgenodigd en kom door de capaciteiten testen heen, maar na de gesprekken wordt ik dus weer afgewezen. Nou moet ik zeggen dat ik voorheen nog nooit gesprekken had gehad. Meestal via via vond ik wel weer werk. Nou heb ik a.s. Donderdag een gesprek als persoonsbeveiliger bij DKDB van de KLPD. Probeer me goed voor te bereiden en pfff vind het alleen altijd zo moeilijk. Over 2 weken ook een gesprek voor de opleiding verpleegkundige. Eigenlijk wil ik gewoon op een plek waar je een beetje gelijkmatige dagen hebt. Tuurlijk wel is een drukkere dag en een wat mindere, maar echt die hooitijd dagen zoals ik nu heb op de tuinderij vind ik steeds vervelender. Vroeger werkte ik zoveel als maar kon, feestdagen, weekenden maakte me niet uit, maar begin wel te merken dat het niet loont en je alleen je lichaam bloot legt aan slijtage.
Wil dus zolang als het niet nodig is niet meer in de agrarische sector. Komt de dag dat ik zonder baan zit, dan pak ik weer alles aan wat op mijn pad komt, maar nu probeer ik even de luxe te gebruiken door te solliciteren met een baan onder mijn kont.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:19

Ik meld me ook!

Ik ben drie maanden geleden afgestudeerd en druk opzoek naar een baan. Al zoveel brieven geschreven en ik wordt overal maar afgewezen en afgewezen en afgewezen. Ik wordt er zo moedeloos van. En niet dat ik geen baantjes onder mijn niveau wil aannemen, ik solliciteer overal op! Aargh!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:49

LuvdaTossa schreef:
Nastik schreef:

Ik zit met zo'n zelfde probleem. Wij hebben voor zaterdag/vakantie genoeg te doen voor iig een jongen en een meid van rond de 16 jaar, maar zelfs die zijn lastig te vinden.

Maar dat is ook moeilijk. Mensen willen zo jong en goedkoop mogelijk personeel met het liefst nog zoveel mogelijk ervaring. Ik zocht dat zelf ook altijd. Maar als je zelf zoekende bent is het wel even slikken als je ouder bent. Mijn ervaring vind men niet aansluiten en ik ben te oud. Als ik dan telefonisch te woord word gestaan door iemand die totaal niet geschikt is, denk ik weleens; hoe is die daar dan wel gekomen? Met papiertje en juiste leeftijd blijkbaar......
In winkels net zo. Jonge meiden en jongens die alleen met elkaar bezig zijn. Geen rekening houden met klanten of erg onvriendelijk zijn. Maar waarschijnlijk genoeg stage ervaring gehad en lekker goedkoop........
Ik begrijp het, maar voor goed personeel moet je soms je eisen aanpassen en misschien een wat ouder en gemotiveerd iemand proberen. Lijkt me voor veel winkels een enorme vooruitgang en je hebt dan soms beter en betrouwbaarder personeel......
Sorry voor de jonge mensen die ik beledig, maar het is wel vaak zo.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:50

Ik wil jullie even de andere kant vertellen :=

Ben niet werkzoekende, maar aan het werk zoeken voor vriendlief, zie een advertentie staan die me erg aanspreekt, schrijf voor de grap een brief, word uitgenodigd, vervolgens nog een 2e gesprek waarin ik te horen krijg, wij willen jou.....

Zo kan het dus ook :=