Dowski schreef:allereerst zie ik het verschil niet tussen de postbode en postbezorger? alle vaste en tijdelijke medewerkers doen hetzelfde?
Daarbij vind ik de titel wel kloppen, er mag zeker respect zijn voor beide! Ik vond het ook niet leuk om op een dag dat het vreselijk slecht weer was naar mn hoofd geroepen te krijgen "had maar een vak geleerd".
Daarbij is dit topic om gewoon lekker je frustraties van je af te kunnen schrijven die je normaal alleen maar binnensmonds tegen jezelf loopt te mompelen omdat je alleen rondloopt ondanks dat je het werk wel ontzettend leuk vindt. We wisselen hier gewoon onze ervaringen uit, zien de verschillen tussen verschillende kantoren van hetzelfde bedrijf en als je het hele topic leest, dan zijn dat niet alleen maar slechte ervaringen, maar ook leuke momenten.
30 jaar geleden? ik denk dat geen enkel beroep nog hetzelfde is als 30 jaar geleden en ik vind het een rare vergelijking. Het is nog steeds zwaar werk en het wordt niet makkelijker gemaakt.
ik ben trots dat ik postbezorger/bode ben en alles wat ik hier heb geschreven is met een lach en een knipoog gedaan, behalve m'n laatste probleem met de zetter en dat is niet onterecht.
ik snap je probleem niet.
Er is zeker wel een groot verschil tussen bodes en bezorgers. En dat doet mij juist heel erg veel pijn dat mensen dat niet zien, en zich zelf bode noemen terwijl ze bezorger zijn. Het is ook zeker niet het zelfde werk, mijn vader is postbode al ruim 35 jaar lang, begonnen als zaterdagmedewerker op jonge leeftijd. Niet lang daar na is hij fulltimer geworden, hij heeft een eed afgelegd elke dag om 5 of 6 uur aanwezig op het postkantoor en dan rond 2 a 3 uur weer thuis. Hij genoot van zijn werk, weer of geen weer hij vind het geweldig! Vooral het werk op straat, dat deed hij dan ook met hart en ziel. Nee, nu is hij zijn baan niet meer zeker en bij hun op kantoor laten ze het wel niet merken aan de bezorgers maar het is duidelijk dat ze er absoluut niet blij mee zijn.
Als ik dan die spotjes op de radio hoor, of mensen die vol trots lopen te vertellen dat ze bode zijn terwijl ze dus bezorger zijn dan wordt ik kwaad ja. Als je werkt bij de post mag je op z'n minst het verschil wel weten..

En nee niemand op de werkvloer kan wat doen aan die veranderingen, maar waarom dan zo vrolijk doen terwijl het allemaal een zielige bende bij de post is
Door alles wat ik heb meegemaakt, heb ik toch meer respect voor de postbodes.. als ik kijk wat hun door maken. En dat tegen je zelf praten als iets tegen zit of omdat je weer die wijk alleen moet doen? Waarom heb je er dan voor gekozen? Iedereen die ik op het postkantoor spreek van de fulltimers vind het geweldig om de straat op te gaan, en dat wordt ze afgenomen. Ze mogen alleen de buitenwijken nog doen en de aangetekende brieven. Tuurlijk zit het ook hun vaak zat tegen als het weer is met bakken uit de lucht komt of als het keihard sneeuwt. Maar ze genieten er duidelijk van, dat lees ik hier niet..Nee, bode en bezorger is zeker niet het zelfde werk!!!

daarin staat hoeveel uur je werkt en wat je daarvoor krijgt.