uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:36

MSQuincyTE schreef:
Wildgirl ik denk niet dat je in deze tijd nog een baan kunt vinden, blijkbaar heb je niet door wat de crisis met bedrijven doet

Ik denk dat ik dat heel goed door heb msquincyte, ik denk echter ook dat ik doorheb op welke manier de ts solliciteerd.
En laten we zo zeggen; dat is niet mijn manier :Y)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:53

DaanxBien schreef:
Sorry hoor
maar ken me voorstellen dat niet iedereen die een baan zoekt ,bij de mac of burgerking wil werken!
Of wil schoonmaken!
Ik wil ook enig plezier in mn werk hebben als ik al ga werken.
Ts Meschien een optie om je uit te schrijven bij je ouders dan kan je ook mee studie krijgen :)

Kan ik me ook voorstellen.
Maar met de genoten opleiding van TS kom je daar wel bij uit.
En als het arbeidsbureau dadelijk zoiets heeft mag ze echt niet blijven weigeren. Dan zal ze het ook moeten.

dennisje

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:56

helaas ben ik ook ontslagen door een fout op het werk. kun je als 18 jarige ook een uitkering krijgen totdat je weer ander werk hebt gevonden?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:35

ja hoor, als je ontslagen bent dan kan dat. gewoon meteen naar het CWI gaan en daar helpen ze je verder en kunnen ze precies vertellen hoe en wat!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:25

dan ga ik dinsdag mooi naar het cwi toe is anders zo banketstaaf je huur betalen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:41

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 13:34

inmiddels heb ik nog wat afwijzingen gehad.
het ligt echt niet aan mijn manier van solliciteren want ik zit er echt wel achteraan.

en ja als je zo om je heen kijkt is er genoeg te vinden maar schijn bedriegt. zoals ik eerder in het topic vermelde had ik bij een winkel gesollicteerd waar een briefje op de deur hing dus netjes naar binnen enz enz krijg eind van de week een tel dat ze iemand anders gekozen hebben en ondertussen hebben ze nog steeds niemand en hangen er inmiddels ook briefjes in andere filialen dat ze in dat filiaal iemand zoeken. dus ja schiet mij dan maar lek hoor als dat aan mij zou liggen.

met mijn diploma achtergrond kan ik inderdaad maar weinig doen, ja in de paarden gaan werken, maar voor dit soort ongeschoold werk zoeken ze nu liever jonge mensen.

en het is echt niet dat ik dingen weiger ik sta overal voor open en doe echt wel mijn best om aan werk te komen maar als ze mij niet willen ja dan houdt het op. en ja als het cwi straks iets eeft voor me zal ik ook zeker niet weigeren. werk liever voor me centen dan dat het van een bijstandsuitkering moet. waarbij ik echt niet om me kont kan blijven zitten aangezien ik dan in een bepaald traject kom. dus het is beide gewoon hard werken. dus het is echt niet dat ik graag thuis blijf zitten zonder geld.

en ja ik geef toe dat ik er liever zolang mogelijk mee wacht om bij de macdonalds of burger king te solliciteren. maar mocht ik eind deze maand niks anders hebben ga ik daar toch heen. ik moet wel.. en het is niet dat ik me er te goed voor voel of iets.

en nogmaals ik ben me er echt wel van bewust dat ik het zal moeten doen met schoonmaakwerk of iets in een winkel. ik zou juist blij zijn als ze me zouden aannemen..

het is echt niet makkelijk nu om zonder diploma aan de slag te kunnen.

dus ja misschien moet ik dan toch maar gebruik gaan maken van me diploma's die ik wel heb.

iemand nog hulp nodig op stal?:P

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:39

Ik heb het al vaker gevraagt, heb je een sollicitatie cursus gedaan?
Als ze nog steeds mensen zoeken in dat ene fillieaal ben jij op de een of andere manier niet enthousiast over gekomen dat je daar graag wilt werken.
Dat gebeurd misschien ook bij andere sollicitaties.
Hier in dit topic kom je om eerlijk te zijn mij ook niet over als iemand die erg graag wil. En dan zeg ik < kom je niet over als > terwijl dat neem ik aan niet jou bedoeling is. Als dat ook bij de sollicitaties gebeurd is dat niet erg leuk. Daarom de tip, ga daar eens naar kijken omdat te verbeteren. :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:43

Ja daar ben ik het met Kazary eens! Sowieso als jij het idee hebt dat het niet nodig is kan het toch geen kwaad om het eens te proberen! Baat het niet schaad het niet (of hoe je dat ook zegt :D) Ik heb zelf een beroepskeuzecursus gevolgd wat ik zelf ook heel nuttig vond! Als je daar meer info over wilt kan ik het denk ik wel even voor je opzoeken (moet je maar even pb sturen!)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:14

als je steeds afgewezen wordt moet je misschien eens anders gaan nadenken en eens goed bedenken waar het dan wel aan ligt. er is iets wat je niet goed doet. daarom zoueen cursus je idd goed kunnen helpen. als je een sollicitatie cursus gaat volgen laat je alleen maar goede inzet zien.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:21

In veel winkelketens is je leeftijd vaak een reden om je af te wijzen, dus ik zou er niet direct van uitgaan dat iemand niet enthousiast genoeg overkomt! Ik heb hetzelfde ook een keer gehad toen ik als 18 jarige opzoek was naar een zomerbaantje:
Er hing een briefje 'medewerkster gezocht voor de vakantieperiode'. Dus ik gesolliciteerd, en ik had er eerder gewerkt dus voldoende ervaring, maar werd na een dag of wat gebeld dat ze iemand anders hadden. Toen ik een week later langs liep hing het briefje er weer, maar nu met eronder 'leeftijd: 15 of 16 jaar'...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 13:46

ik weet heel goed hoe ik moet solliciteren, daarom heb ik in het verleden ook genoeg baantjes gehad. was erg enthousiast bij deze winkelketen. ze hebben inmiddels de vacature ook wel bijgesteld dat ze een hulp zoeken en inmiddels ben ik er achter gekomen dat dit betekend dat ze iemand onder de 18 zoeken. dit heb ik via een andere winkel.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:05

ik was 27 toen ik mn huidige baan kreeg. heb bij 3 winkels gesolliciteerd en ben meteen hierzo aangenomen. de andere was een supermarkt en een sportzaak en die heb ik zelf afgezegd.
ik blijf bij mn mening dat je alles zelf denk heel goed te doen maar ondertussen. .. ik vind je nog steeds erg laks overkomen.
en er staat heel duidelijk IK VIND !!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:15

mag ik vragen hoe je zo'n winkel binnenstapt? hoe zie je er dan uit, welke kleding heb je dan aan, heb je je haar los of vast?

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:21

LimaMambo schreef:
mag ik vragen hoe je zo'n winkel binnenstapt? hoe zie je er dan uit, welke kleding heb je dan aan, heb je je haar los of vast?

Ik denk dat het belangrijkste is dat je, als 'jezelf' gaat. Misschien overbodige tip ;)

Verder denk ik dat het afhankelijke is van de zaak zelf. Als je in een luxe kledingzaak gaat solliciteren dan is het belangrijk dat je er chique uitziet (zwarte pantalon, blouse) maar bijvoorbeeld een sportzaak denk ik dat casual de dresscode is. Behalve bij de meer exclusievere zaken, denk ik dat 'casual' the way to go is *D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:42

@TS; Ik weet niet of je je voor een sollicitatie gesprek helemaal tiptop in orde maakt en bedoel ik mee goede make-up op, zeer nette kleding (bedoel ik geen slobberkleding mee), je haren los, en eventueel oorbellen...En ik ben ook wel benieuwd hoe je je sollicitatiegesprek volgd?? Hoop dat jij zelf juist heel veel vraagt aan degene met wie je het gesprek hebt, en niet dat jij stil je mond houd en maar braaf luistert naar die persoon, kom op praat erop los zou ik zeggen laat je horen meid en laat aan diegene horen dat je zeer enthousiast bent in het bedrijf door veel vragen te blijven stellen!! En natuurlijk nooit bij je sollicitatiegesprek over het loon gaan hebben!! En vooral de persoon in kwestie vooral heul veul aankijken met een charmante/sjieke blik!!

Bij mij heeft dat tot nu toe altijd geholpen :o

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:31

Maddox schreef:
LimaMambo schreef:

Ik denk dat het belangrijkste is dat je, als 'jezelf' gaat. Misschien overbodige tip ;)

Verder denk ik dat het afhankelijke is van de zaak zelf. Als je in een luxe kledingzaak gaat solliciteren dan is het belangrijk dat je er chique uitziet (zwarte pantalon, blouse) maar bijvoorbeeld een sportzaak denk ik dat casual de dresscode is. Behalve bij de meer exclusievere zaken, denk ik dat 'casual' the way to go is *D

maar als je zelf nogal slonzig bent, kom je natuurlijk niet goed over als je ook zo gaat solliciteren ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:59

ik ga uiteraard netjes gekleed verzorgde make up en me haren netjes solliciteren. heb in het verleden in een erg chique restaurant gewerkt en ook in de catering waarbij ik er altijd tiptop in orde moest uitzien dus ga vrijwel altijd netjes in pantalon en colbert ergens binnen. ik mag er dan op mijn profielfoto niet al te tip top uitzien maar dit kan ik zeker wel.

in een sollicitatie gesprek kom ik naar mijn inzicht altijd vrolijk en spontaan over vraag veel dingen en ben nieuwschierig naar de gang van zaken zodat ik me daar op kan aanpassen.

de zaak waar het steeds over gaat wil gewoon erg graag een jonger iemand hebben nou ja das hun goed recht.

maar ben zojuist nog naar een nieuw restaurantje toe geweest op 5 min loopafstand waar ze nog iemand zoeken in de bediening en gelukkig had ik vanmiddag een verjaardag dus zag er netjes uit en heb maar meteen de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd. (uiteraard na aanleiding van een drankje) en ik kan deze week langs komen.

dus ik houdt jullie weer op de hoogte. vrijdag zowiezo weer gesprek bij het uwv werkbedrijf. dus hopelijk kan ik daar zeggen dat ik inmiddels iets heb.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:47

Succes!
Ik hoop voor je mee. :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 02:47

kazary schreef:
Succes!
Ik hoop voor je mee. :)

ik ook :D succes +:)+

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:05

LimaMambo schreef:
Maddox schreef:

maar als je zelf nogal slonzig bent, kom je natuurlijk niet goed over als je ook zo gaat solliciteren ;)

Dat ligt natuurlijk voor de hand :+

En heel veel succes, Juline! *D

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 13:34

even een update.

vanochtend weer bij het uwv geweest. en we gaan een traject starten.
maandag begin ik met een betaalde stage en de bijstandaanvraag komt er aan.

verder heb ik dus nog wel een aantal sollicitaties lopen dus zodra ik werk heb wordt alles weer stop gezet.

ben in ieder geval erg blij dat ik weer iets kan gaan doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:31

juline schreef:
even een update.

vanochtend weer bij het uwv geweest. en we gaan een traject starten.
maandag begin ik met een betaalde stage en de bijstandaanvraag komt er aan.

verder heb ik dus nog wel een aantal sollicitaties lopen dus zodra ik werk heb wordt alles weer stop gezet.

ben in ieder geval erg blij dat ik weer iets kan gaan doen.

en ben je nog naar dat restaurant terug geweest? :)

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:46

Je hebt weer een dagbesteding en het is een begin :)

Super en gefeliciteerd!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:53

Citaat:
maar ben zojuist nog naar een nieuw restaurantje toe geweest op 5 min loopafstand waar ze nog iemand zoeken in de bediening en gelukkig had ik vanmiddag een verjaardag dus zag er netjes uit en heb maar meteen de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd. (uiteraard na aanleiding van een drankje) en ik kan deze week langs komen.

Niemand zit te wachten op personeel dat zich eerst moed moet indrinken.....

Ik weet niet of je dat echt nodig hebt of dat het een grapje is... maar verstandig is het niet! Zoiets ruikt een goede manager altijd!