Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:54

Ik ben vandaag op gesprek geweest bij een bedrijf in Almere. Heb er wel een redelijk goed gevoel over. Binnen een uur daar soort van en een eerste en een tweede gesprek gehad ;) Althans zo noemde die eerste man het :')

Daar hoor ik uiterlijk eind volgende week meer van. startdatum zou 1 juli zijn

Dimple, balen van die supermarkt maar mooi dat je nu elders op gesprek mag

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:29

vuurneon schreef:
Mooie verdeling moet je hebben; zie het bij stagiaires ook. Zet een club jeugd bij elkaar en ze blijven jong. Zet 1 jeugdige tussen 3 oudere werknemers en je ziet ze sneller groeien. Dan gaan ze ook niet zo samen klitten.

Heeft in de thuiszorg huishoudelijk totaal geen zin. Je ziet je collega's 2 keer per jaar , communicatie met kantoor gaat via online portaal, telefoon en mail.
Verder ga je in je eentje je clienten af en schrijf je activiteiten en bevindingen in de map en next
In andere situaties is het idd wel een goeie:n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:30

Ligt er natuurlijk aan of het binnen een instelling is of echt extern of je collega's veel ziet. Ook binnen de thuiszorg zit daar verschil in natuurlijk :)

Echt extern zie je als hulp in de huishouding sporadisch een collega -O-

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:44

Er wordt je inderdaad weinig uitgelegd en ik zal ook niet ingewerkt worden. Ik laat het gewoon op me af komen. Zoals ik zelf de huishouding doe kan ik het bij een ander ook. Bovendien zie ik het als iets tijdelijks om dichter bij mijn doel te komen. Ik denk dat ik met name door mijn zelfstandigheid een heel eind kom vergeleken met jongeren die nog bij de ouders inwonen en wellicht relatief weinig huishoudklusjes doen. Als ze slim zijn maken ze gretig gebruik van mij en kom ik er snel genoeg achter of het een beetje georganiseerd is de ja of de nee.

Ik ben al lang blij dat ik een vooruitzicht heb naar schoonmaken bij anderen. Thuis werd ik onderhand helemaal krankjorum en na mijn weekendje weg kreeg ik al weer een knoop in de maag. Als het morgen maar goed nieuws teweeg brengt.

Hopelijk zie ik dat contract snel tegemoet en niet een e-mail van ja je bent toch te oud, bla bla bla. Want ik viel net buiten de gevraagde leeftijd, maar ze hebben we toch erbij gepikt! Ze hadden me notabene uitgenodigd daarop te solliciteren. :j

We gaan het zien! Ik zit onderhand ook te overwegen fulltime naar school te gaan, al is het voor een tijdje, mocht ik dan eindelijk die BBL plek hebben gevonden, dan kan ik altijd nog switchen. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:45

Ik zou voor een voltijd opleiding gaan :j je kan dan altijd nog in vakanties de poetsmiep uithangen. Ik vond dat de ideale bijbaan als student.

Bbl plek is die sector is zeer zeldzaam en verwacht de komende tijd ook geen verandering er in (ook omdat het aanbod groot is, komen genoeg van de opleiding gerold). Kun je idd altijd nog switchen :) en heb je al een voorsprong! Kun je het gelijk verkorten en dat is weer financieel aantrekkelijk voor de werkgever :j

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:15

Nou het is me helemaal duidelijk! :j :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:22

Bedenk ook dat je als stagiaire ook vakantie werk dan in de zorg kan doen, veel stagiaires blijven bij ons ook hangen :D dus dubbel voordeel: nog meer ervaring opdoen én nog geld toe krijgen ook! Die goede meiden (ja vooruit, en incidentele jongen) hoeven niet eens te solliciteren maar krijgen het aangeboden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 08:48

Over poetsmiep gesproken...........iemand die hier wil komen helpen? Ik loop zo giga achter }:0

Zometeen maar een beginnetje maken, maar vreselijk veel last van allergien dus ik heb een kop om op te schieten %)

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:54

Hier ook pijn boven in mijn linkerzij... Dus zo maar eens mezelf schoppen en aan de gang!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:41

Ik moet ff wat kwijt hoor.... Allereerst, hebben jullie dat ook? Dat overal waar je komt mensen vragen: heb je al werk? Heb je nog niks gevonden? Ik word er echt soms een beetje simpel van. Het is belangstelling natuurlijk maar ja ik krijg er ook elke keer zon gevoel bij. Als ik deze personen op donderdag zie vragen ze het en als ik ze een week later weer zie vragen ze het weer. Keer op keer. Nouja ik zeg steeds tegen mezelf het is maar belangstelling maargoed :) ik zal wel niet wijs zijn haha.

Ook krijg ik van heel veel mensen commentaar dat ik bij de bedrijven langs moet gaan als ik wil solliciteren. Dan moet ik flink wat bedrijven afgaan... Bij sommige zou ik het wel kunnen doen die me erg aanspreken maar ik vind dat ook wel een beetje lastig. Is dat dan niet gek? Ik zit nu met 1 de hele tijd in m'n hoofd en ik heb vorige week gesolliciteerd. Ik heb nog niks gehoord.... Langsgaan?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:29

Ik ken het Pien, heel vervelend is het.. Ik zie ook op tegen verjaardagen enzo, als iedereen het over z'n werk heeft en de vragen weer komen.. :\

Als je al gesolliciteerd hebt zou ik toch even afwachten. Dat zou ik doen tenminste, ik zou bang zijn dat ik opdringerig o.i.d. zou overkomen.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:58

Nouja, tis toch een ingang en een raakvlak BB. Dat geeft je vast een streepje voor als er een BBL plek is. Hopen dat je snel contract in de bus hebt!

Super Dimple! *\o/* op naar maandag!

Herkenbaar Pien... ik voel me ook altijd een beetje opgelaten als het op verjaardagen over werk gaat. Door schaamte laat ik al wat minder los over het solliciteren (ook geen goede tactiek... beter is zoveel mogelijk hulp vragen maar ik voel me soms ''bezwaard'')

Als je al hebt gesolliciteerd zou ik eerder bellen/mailen over de status dan langsgaan.

Hier 2 brieven de deur uit... en nu maar weer de knop om en de rest van de dag het solliciteren even loslaten.... :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:12

Dimple succes maandag!!!!

Pff ik zit er even helemaal doorheen....... ;(

Gister de papieren van de advocaat gekregen en het verweer van werkgever doorgelezen. Er staat gewoon in dat ik lieg, tot drie x toe :oo

Verder zou mijn functie niks voorstellen. Ik ben overal maar een paar minuten mee bezig......pffff.

Wist niet hoe ik het had. Ben direct met mijn reactie begonnen te typen en een kleine 6 uur later heb ik hem verstuurd. Nu moet mijn advocaat zich erover buigen. Vind het diep en diep triest dat ze mij zo zwart maken.

Afgelopen vrijdag bij de arboarts geweest. Mijn werkgever had aangegeven dat ik niet ziek zou zijn en een spelletje zou spelen.
Ik werd zo kwaad daar! Maar de beste man heeft mijn verhaal aangehoord en zegt ook: Jij gaat maar lekker van je gezin genieten. Hij zei ook dat ik nooit meer zo gek moet zijn voor een werkgever. Het levert mij toch niets op.
Lieve man die mij het van de andere kant heeft laten zien. Mijn werkgever maakt fout op fout en probeert mij daar de schuld van te geven. Hopelijk is alles snel achter de rug. Ben al sinds eind maart slecht te pas......

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:15

Dimple goed man, succes maandag!

Heel herkenbaar inderdaad Pien. En iedereen heel behulpzaam vacatures doorsturen die ik allemaal allang gezien heb, het is goed bedoeld maar soms word ik er een beetje moe van.

Kaatje wat belachelijk en mega rot voor jou zeg! Ik hoop dat je snel iets anders vindt.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:15

Stille meelezer hier, ik wil even inhaken op wat jullie schrijven over geïnteresseerde familie etc. In mijn kring wist ook iedereen dat ik werkzoekende was, en ik kreeg regelmatig tips over vacatures. Soms werd idd wel 2x per week gevraagd of ik al iets gevonden had, toen heb ik gereageerd dat ik het dan van de daken zou schreeuwen en ze het zsm zouden weten. Dat hielp ;) :D

Maar gelukkig is het verleden tijd! Na 5 maanden solliciteren heb ik een superleuke baan, waar ik waarschijnlijk ook kan blijven als weekendhulp als ik in september weer ga studeren *\o/*

Ik wil meteen ook iedereen succes wensen met het vinden van een baan! Ik weet hoe lastig het is, en hoe moeilijk het is om je omgeving dat te laten inzien. Want 'er is altijd wel iets als je écht wil werken' is echt dikke onzin.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 13:33

Kaatje, lieverd..........advocaten zijn duivels. Zij zullen er alles aan doen om jou zwart te maken. Dat is het mooie aan advocaat zijn...........je mag alles bij elkaar liegen en bedriegen om je zin te krijgen. Dus laat ook dit los! Het is een spelletje wat ze spelen, helaas met jou als hoofdrol.

Maar laat het echt los, die advocaat kent jou niet, het interesseert hem niet. Winnen van een zaak wel en daar mag je allerlei verhalen over rondstrooien.

Ik weet nog dat ik een ongeluk heb gehad toen ik 32 weken zwanger was. Auto totall, kreeg geen voorrang van rechts, volgens die dame was er niks aan de hand. Of ik even met de auto aan de kant wilde want ze moest de kinderen naar zwemles brengen. 8)7 (zaten jankend achter in de auto, helemaal over de zeik)
Ze bleek niet verzekerd........probeerde het buiten de verzekering om te regelen, zijn we niet akkoord mee gegaan en toen.......kwam meneer de advocaat. Je moet eens weten wat die man over mij schreef. Mijn partner heeft dit voor mij verborgen gehouden tot het moment ik het enigszins aan kon. Als ik het nu lees sta ik nog te huilen. Zo triest.

Die vrouw achtervolgt me nog wel eens............komt ze me tegen in de supermarkt en gaat dan heel raar tegen me staan doen. Maf wijf.

Dus.................het is een spel en bekijk het vanaf een afstandje, hoe moeilijk het ook is. :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:34

Kaatje, hang in there... gelukkig staat de arbo gewoon achter je , dat scheelt een hoop
en idd wat Dimple zegt, dat verweer van de werkgever, dat is puur gericht op winnen van...daar word helemaal niet gekeken naar de gevolgen of impact op jou dus probeer het naast je neer te leggen .
het feit dat jij ziet dat de wg fout op fout maakt en dat op jou probeert af te schuiven is in ieder geval goed, want jouw welzijn gaat boven loyaliteit naar je werkgever

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:41

Aah Dimple ik ga het maar niet persoonlijk opvatten. De advocaat doet ook zijn werk en er zijn ook echt hele goede en fijne advocaten. Die mensen met respect behandelen, ook al verdedigen ze de wederpartij. Wel echt rot voor je hoor Kaatje, al dat gedoe! En Dimple, wat stom van de supermarkt... ik hoop dat je volgende gesprek succesvol is!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:42

Pien: Het is zeer vervelend om die vraag constant te krijgen, maar je kunt er ook het positieve van inzien. Het is misschien een opening naar iets. Zeker op verjaardagen moet je het er van nemen, zeker als het om onbekenden gaat. Als je alsmaar dezelfde mensen tegenkomt en je diezelfde vraag krijgt dan is dat dood vermoeiend.

Soms open je er ook deuren mee, als je voor de zoveelste keer tegen iemand zegt van nee ik heb nog niets gevonden. Dan gaan de bekenden om je heen vaak ook dieper graven in hun hoofd of ze iets weten dan als je aan het prille begin staat van solliciteren.

Kaatje: ik weet de voorgeschiedenis niet, maar het klinkt als een enorme rottige situatie. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je de zaak zult winnen.

Nou zoals het er naar uit ziet begin ik 6 juli bij de instelling. Ik heb vandaag de inloggegevens ontvangen, ik neem aan dat dit een yes is. Kijk er enorm naar uit, maar als ik kijk naar de huidige datum denk ik jemig moet ik al die tijd nog thuis zitten? Ik denk dat ik in de tussentijd stage ga lopen bij instellingen om te kijken of ik me op die manier nog kan verkopen voor een BBL plek. Dus gewoon gratis meekijken. Ik wil wat te doen hebben.

Ondertussen maar eens inschrijven voor de voltijd opleiding. Ik denk dat dat mijn beste kans is om in ieder geval nog dit jaar in te stappen. Zo niet, tja, dan moet ik het in februari nog eens proberen. :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:47

Kaatje, ontslagprocedures zijn spelletjes waarin in nare zetten worden gezet om een ontslagprocedure te winnen. Dus trek het je niet persoonlijk aan, dit zijn alleen zetten in het spel om te winnen. En ja het zegt wel iets over je werkgever hoe die erin staat - die wil winnen en geen boetes of slechte naam krijgen. Fijn dat de arts wel doorhad hoe het met jou gaat en dat je zo je best hebt gedaan. Pas goed op jezelf en doe rustig aan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:50

Sheran, ik denk ook echt dat je het niet op jezelf moet betrekken :)
maar feit is wel dat er zeker bij bedrijven , de advocaten heel zakelijk voor het voordeel van de opdrachtgever gaan, op harde wijze en niet de fluwelen handschoen gebruiken .
het bedrijf wil met zo min mogelijk kosten zijn zin krijgen, advocaat word betaald om dat te regelen.
daarnaast werkt de advocaat dan ook nog met de info die hij/zij voor handen heeft

advocaat van Kaatje zal de fluwelen handschoen ook niet gebruiken en net zo goed de belangen van Kaatje gaan behartigen, het verschil is alleen dat het een persoon en een bedrijf is, dat scheelt toch een bak in de beleving van beide partijen

verder is mijn ervaring idd zoals Fargo verder aangeeft , zodra een bedrijf van iemand af wil, kunnen er nog wel eens smerige spelletjes boven tafel gehaald worden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 16:58

Eens. En uiteraard is dat geen persoonlijke aanval Sheran, geen eens in mij opgekomen hoor.

Vertel je mijn ervaring en die van mijn partner die jurist is :+ Er zitten gewoon boefjes tussen en net wat Sonja zegt, in dit geval wordt het gewoon hard gespeeld.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:36

Dank jullie wel. Zet me weer even met 2 benen op de grond. Ze willen gewoon op een snelle en goedkope manier van mij af :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:51

Kaatje77 heel veel sterkte en laat niet op je kop zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:51

Dat denk ik wel Kaatje,ze hebben zelf een situatie gecreeerd waat ze niet blij mee zijn door te slapen met jouw contract verlenging, nu willen ze jou alsnog kwijt , maar liefst met zo min mogelijk consequenties, voor hen is het iets heel zakelijks het draait puur om cijfertjes ... helaas zit jij aan de andere kant van de stok en voor jou is het je werk en alles wat jij er als persoon voor gedaan hebt, dan kunnen dit soort dingen heel vervelend zijn.
(Zacht uitgedrukt) maar probeer het los te laten, jij hebt in dit geval netjes de regels gevolgd