[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:51

Ja gelijk aangevraagd. Wel met spoed. Volgende week woensdag is mijn vriend jarig en hij wil graag naar een drumwinkel in Lijnden. Maar ik zie het niet zo zitten om als ik dan net een dag m'n rijbewijs heb daar gelijk heen te rijden :P dus hij wilde het verschil tussen gewoon en spoed wel betalen, best gelopen :D dus kan 'm nu donderdag ophalen.
Volgende werkdag is hier alleen als je voor 14:00 aanvraagd.
Kan het echt nog niet helemaal geloven haha!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:08

Gefeliciteerd!!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:58

Das mooi snel! Ik had het extra geld er niet voor over haha.

Het was eigenlijk heel relax Hylkje! Op mijn gemak gereden op een rustige tijd ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:25

Heey ik volg ook. :D Mag volgende week dinsdagochtend afrijden, maar heb daarvoor nog 3 rijlessen. :=
Ik weet dat ik als ik gewoon rustig blijf alles gewoon kan, dus hopen dat er niet ineens kinderen voor mijn wagen springen ofzo. :+
Heeft iemand misschien tips om gewoon rustig te blijven tijdens je examen? Ik raak vaak helemaal in de stress bij kleine dingen die fout gaan. :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:36

Ten eerste, heeft een banaan eten heel erg geholpen bij mij en bij vrienden. is deels een beetje bijgeloof en deels een beetje biologie, maar het maakt je ietwat rustiger.
Verder proberen om zo min mogelijk te blijven hangen in fouten als je die tijdens je examen maakt, gewoon weer doorgaan met waar je mee bezig was!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:49

Zo ik heb net m'n rijbewijs opgehaald met m'n moeder! Heb zelf teruggereden. Alleen m'n moeder heeft 'm nog de parkeergarage uitgereden, want die helling is zo stijl dat ik die wel voor later bewaar :')
Maar ging lekker. Niet af laten slaan.

Banaantje helpt wel wat ja :j ik had er een gegeten voor ik wegging, maar m'n instructeur had er ook nog 1 meegenomen voor me. Maar ik hou er niet zo van dus heb het op 1 gehouden :D

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:44

Lekker Warboel!
Boself, ik kreeg van m'n instructrice de tip om kauwgom te eten tijdens het examen, omdat je dan geconcentreerder zou zijn? Ik heb zelf tijdens m'n examen niets ingenomen of speciaals gedaan, de zenuwen waren bij mij toen ik in de auto stapte (gelukkig!) snel weg..

Morgen weer een lesje, 't wordt bloedheet. Maargoed, daar moeten we dan maar even doorheen bijten en ramen open helpt gelukkig al heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:03

Warboel schreef:
Zo ik heb net m'n rijbewijs opgehaald met m'n moeder! Heb zelf teruggereden. Alleen m'n moeder heeft 'm nog de parkeergarage uitgereden, want die helling is zo stijl dat ik die wel voor later bewaar :')
Maar ging lekker. Niet af laten slaan.

Banaantje helpt wel wat ja :j ik had er een gegeten voor ik wegging, maar m'n instructeur had er ook nog 1 meegenomen voor me. Maar ik hou er niet zo van dus heb het op 1 gehouden :D

Goedzo! Lekker he, voor jezelf rijden! :D Ik durfde hem op Schiphol eigenlijk ook niet uit de parkeergarage te rijden maar mijn vader zei: zoek het zelf maar uit, als ik niet mee was gegaan had dit ook gemoeten! :') Lekker dan. Ging goed hoor, daar niet van!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 20:18

_O- mijn vader zou dat ook zeggen. M'n moeder is daar veel te lief voor gelukkig :))
Morgen gaan we even een stukje snelweg meepakken ook.
M'n vader zei al "ja hoor, we zijn de auto het hele weekend kwijt" :D Zaterdag mag ik 'm mee naar werk, en zondag hebben we een optreden met de band in Leimuiden en dan rij ik ook. _O-
Heb er wel lol in!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:45

Wat een giller deze rijles.. Kwamen een stoet tegen van wel 30 vrachtwagens, dus al het verkeer kijken natuurlijk, dikke rij voor het stoplicht. Zijn we eindelijk die stoet uit, komen we weer vast te staan aan de andere kant van Breda. >;)

Super druk op de weg, ook op de snelweg.. Maar wel weer een hele mooie leersituatie. Nu even een weekje rust en dan is de week van m'n examen. :oo

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:19

Haha oh ja, zo'n rijles heb ik ook wel eens gehad _O- dat je thuiskomt "en, wat heb je gedaan met rijles?" "nou eh file gereden en stil gestaan" := vervelend is dat!

Spannend joh! Superveel succes vast.

Ik heb met weer een stukje gereden. Vind het echt niet zo leuk alleen :o echt doodeng haha! Kwam m'n instructeur nog tegen, heb 'm thuis gelijk geappt dat ik 'm mis _O-

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:33

Best zonde van je rijles ja. :j

Ik ga die van mij ook echt missen, lijkt me ook best eng die eerste keren alleen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:21

Vond het ook spannend alleen hoor. Kies een rustig tijdstip en rijd eerst lekker de bekende wegen :-)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 16:23

Boself schreef:
Heey ik volg ook. :D Mag volgende week dinsdagochtend afrijden, maar heb daarvoor nog 3 rijlessen. :=
Ik weet dat ik als ik gewoon rustig blijf alles gewoon kan, dus hopen dat er niet ineens kinderen voor mijn wagen springen ofzo. :+
Heeft iemand misschien tips om gewoon rustig te blijven tijdens je examen? Ik raak vaak helemaal in de stress bij kleine dingen die fout gaan. :=

Ik moet ook aanstaande dinsdag! :D

Ik heb morgen nog een uurtje rijles, en dan dinsdag om 12:10 nog een uurtje les en dan om 13:10 afrijden!
Kan er serieus nu al zenuwachtig van worden, speelt echt veel door m'n hoofd, wil het zo graag halen! :')

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:02

Ik moet morgen naar brabant rijden in mijn eentje. (vanuit Den Helder)

Heb wel laatst geoefend met de snelheid en met inhalen. Dus moet vast goedkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:04

Klarinda schreef:
Boself schreef:

Ik moet ook aanstaande dinsdag! :D

Ik heb morgen nog een uurtje rijles, en dan dinsdag om 12:10 nog een uurtje les en dan om 13:10 afrijden!
Kan er serieus nu al zenuwachtig van worden, speelt echt veel door m'n hoofd, wil het zo graag halen! :')

Ahh spannend! Ik duim mee haha. Ik moet om 9 uur in de ochtend, heb ik het meteen gehad :)
Ik ben er nu wel redelijk relaxed over, gisteren en vandaag rijlesje gehad en mijn instructeur zei elke keer 'als je dit zo op je examen doet, slaag je zo'. Ik ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:12

Spannend meiden! Jullie gaan het gewoon halen hoor! Mijn instructeur zei dat ik vooral niet extra m'n best moest gaan doen want dan ga je juist fouten maken. Heeft goed geholpen!

Trouwens ik heb nog 3 Valdisperts liggen, kan ik daar nog iemand blij mee maken?

Vandaag naar stal gereden, ging echt onwijs goed. Morgen breng ik om 6:15 m'n vriend naar het station. Die vindt het ook wel lekker makkelijk, anders moet 'ie fietsen namelijk :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:36

Vanochtend rijles gehad, en dat ging best wel lekker. Maar op zondagochtend is er dan ook geen kip op de weg natuurlijk :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:56

Zondagochtend rijles? Ambitieus...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:18

Het was inderdaad rustig op de weg. Vanochtend naar stal gereden :)
Gister 54 km in totaal gereden, m'n vriend neemt het er ook goed van. Zaterdagochtend om 6:15: "Dees, kan je me naar het station brengen? Zo vroeg gaat er nog geen bus" haha. Met alle liefde. Wel gelijk een goede oefening, alleen terugrijden vanuit de "grote" stad :D (Leiden)

En 's middags ook weer "kan je me halen?" toen ging ik direct vanaf stal, die weg heeft 3 van die enorme turbo rotondes dus was ook een mooie oefening! Scheelt dat ik die al heel vaak met rijles gereden had.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:08

Deze week moet ik weer -O- Hopelijk nu wel slagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:18

Ik heb Brussel overleefd hoor! Deed me denken aan Rotterdam om eerlijk te zijn, dus viel allemaal best mee!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:58

Succes Laura, komt vast goed!!
Klinkt goed Danique! :) Als je Rotterdam kan, kan bijna alles :P

Bij mij is vandaag de auto ineens weer 2 keer afgeslagen :') Maarja, met rijlessen had ik ook betere en mindere lessen, dus dat is nu met een eigen auto niet anders geloof ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:09

MalaQ schreef:
Succes Laura, komt vast goed!!
Klinkt goed Danique! :) Als je Rotterdam kan, kan bijna alles :P

Bij mij is vandaag de auto ineens weer 2 keer afgeslagen :') Maarja, met rijlessen had ik ook betere en mindere lessen, dus dat is nu met een eigen auto niet anders geloof ik :o

:D Precies! Mijne slaat ook nog regelmatig af hoor. Verbazingwekkend genoeg slaat de diesel meer af dan de benzine.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:30

MalaQ mijn auto sloeg vandaag drie keer af op de parkeerplaats bij huis. Kan dan wel door de grond zakken := dan word ik nerveus en dan gaat t helemaal niet }:0