Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:51

@Hilda79, ik zag al dat je daar dicht bij woonde. Voor mij was het 25 minuten rijden. Maar we zitten dus vlak bij elkaar :)

@Annash, mooi hoor. Geen idee wat het allemaal is :=

Annash
Blogger

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:18

@malene: haha ja, dat hebben er wel meer! :D

@lalunamyo: die kleine zijn knotspiralen. Onderin een plastronspeld en daarnaast oorbellen. Iets naar boven een haarelastiek met Swarovski. En een zilver parelelastiek. Dat was 'm geloof ik, zo uit mijn hoofd. Afgezien van de doosjes dan.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:27

Ah leuk :) Daar gaat iemand helemaal in stijl op wedstrijd straks. Ik ga voor een simpelere look hoewel ik die knotspiralen wel heel leuk vind in een andere kleur van je site :) wie weet :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 21:30

Leuk zeg, en zelfs aan de oorbellen gedacht. Welke kleur is het, siam?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:07

Light siam geloof ik ja, zo uit mijn hoofd.

@lalunamyo: inderdaad helemaal in stijl, want ze heeft eerder dit jaar ook al een blouse met rode details gekocht en een grijs jasje met rode kraag & borduursel. Echt een heel gave set!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:27

Dat is echt gaaf zeg!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:43

Wat een mooie bestelling om te kunnen afleveren naar je klant Shanna! Zelf zou ik het nooit dragen, haha maar ik snap helemaal dat menig dressuurruiter het helemaal geweldig vind!

Vanavond weer eens de kracht van Facebook gebruiken: love/zwangerschapsshoot van mijn zus online gezet en dat geeft héél veel (leuke) reacties.
(En de vraag wat zoiets kost..haha) Iedereen liked, deelt, reageert....hoop dat mijn site het trekt, haha.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:48

FB is echt een fijn medium!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:48

Vast wel, Yucca!
Ik vind het zelf ook prachtig, ben gek op bling en helemaal op Swarovski. Die oorbellen zijn echt <3
Misschien dat ik toch voor mezelf (voor een bruiloft van de zomer) wel een setje bestel met blauwe stenen erin (denk dat ik een blauwe jurk koop, heb er al één op 't oog). Het is alleen een klein beetje een gok, na een ontsteking een aantal jaar geleden draag ik tegenwoordig alleen nog maar echt zilveren oorbellen. Deze zijn wel zink/messingvrij en ik weet niet waar ik toen op gereageerd heb. Sowieso vreemd, want daarvoor reageerde ik nooit op oorbellen als ze niet van zilver waren. Misschien toch weer gewoon een keer proberen... Vind ze zo gaaf <3

Slecht hoor, het hebben van een eigen zaak... _O- Zie altijd zo veel leuke dingen voor mezelf! Moet ik echt op mijn handen gaan zitten. :x

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:59

Dat kan ik me helemaal voorstellen, zeker omdat je het tegen inkoopsprijs kan aanschaffen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 00:01

Ja leuk is dat he Yucca. Als er zo leuk en actief op wordt gereageerd, probeer er dan op verder te borduren. Zou toch jammer zijn als het weer in kakt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:05

Mmmm.. weet zo niet hoe ik daar op verder moet borduren...
Weet ook niet goed of, wanneer en hoe ik zelf nog moet reageren op alle reactie bij mijn zus op haar facebook.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:11

Af en toe kan je er wat tussen zetten. Of een bedankje plaatsen voor de reacties!

Of als een manier gebruiken om je eigen pagina of site aanprijzen. Bijvoorbeeld: Dank je wel voor alle reacties, op mijn site staan nog veel meer leuke voorbeelden....

Ik plaats (bijna) elke dag een ludieke foto of tekening waar ik dan iets bijzet. Die wordt tig keer gedeeld en elke keer komt mijn naam dan langs bij mensen op de tijdlijn. De reacties zijn erg leuk en ik heb er zelf ook lol in. Daarnaast is het een sport om tekeningen ed te vinden die passen bij mijn boodschap :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 00:14

Je kunt bv op twitter een berichtje zetten met een linkje naar dat fb bericht.
Ook gerust bij je zus reageren op de reacties, waarom zou je daar geen dank je wel mogen zeggen op de leuke reacties die je krijgt? (tenzij je zus dat niet wil natuurlijk)
Doe ook eens gek en gooi er een winactie tegen aan. Klein fotoshootje ofzo? (like pagina, deel bericht, win bij 200 ofzo?)
Je moet het zo zien, hoe meer vriendjes/volgers, hoe meer mensen je berichten lezen natuurlijk, hoe meer kans op een opdracht, etc.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:19

Ja, oke, ik dacht dat je bedoelde nog iets specifieks moest doen met deze shoot.

Winactie heb ik met valentijnsdag gedaan. Wil ik niet te vaak doen omdat het toch een vrij dure 'ding' is om zomaar weg te geven. En iets weggeven waar mensen dan later nog voor moeten bijbetalen vind ik nooit zo aardig :+ Als je 'te vaak' iets weggeeft, gaan mensen wachten tot ze weer iets kunnen winnen, ipv dat ze iets bij je boeken...

Ik plaats op Facebook ook vaak kleine berichten, maar daar komt bij mij vrij weinig reactie en respons op.
Een complete shoot werkt altijd al een gek, alleen kan ik niet alle opdrachten gebruiken/online zetten (en ik heb niet iedere week een dergelijk opdracht helaas).

MAargoed, ik ga even reageren bij mijn zus!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 00:29

En dan heb je nog het moeilijke dat je gebied gebonden bent he, dus niet voor iedereen geschikt.
Mensen kijken wel vaak, maar niet iedereen reageerd. Hoe meer vriendjes/volgers, hoe meer reacties.
Je ziet ook dat je bericht al een keer gedeeld is, dus ook vrienden van de deler zien jouw bericht weer.

Het is moeilijk he. Vind ik ook steeds.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:38

In principe ben ik regio gebonden ja. Maar de Achterhoek is wel redelijk groot en als ik straks heel erg beroemd ben dan wordt ik vast gevraagd door heel het land, whahaha *D ;)

Eindelijk beginnen mensen ook reacties te plaatsen mijn site, daar heb ik een Facebook-plugin.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:29

Maar waarom dan regio gebonden Yucca?
Ik wil overal wel naar toe en heb dat ook wel gedaan. Dit jaar vooral in de regio (helaas).

Zo leuk, laatst een shamballa armband bij de juwelier gekocht. Zie ik dat je die zelf heel simpel kunt maken. Ben nu op zoek naar de juiste kralen maar dat valt alleen nog niet zo mee.
Wil proberen om 's weekends alleen dingen te doen die echt moeten en alles wat kan wachten komt na het weekend. Ken mezelf en als ik dan 's weekends niets anders om handen heb ga ik toch aan de slag.
Hoe doen jullie dat?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:32

Annash schreef:
Slecht hoor, het hebben van een eigen zaak... _O- Zie altijd zo veel leuke dingen voor mezelf! Moet ik echt op mijn handen gaan zitten. :x

Ken dat, heb het even kunnen indammen toen ik mijn paard verkocht, maar nu ik weer een 'verzorgpaard' heb waar ik ook op ga rijden, heb ik alweer 2 dekjes gekocht :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:54

foxy80 schreef:
Annash schreef:

Ken dat, heb het even kunnen indammen toen ik mijn paard verkocht, maar nu ik weer een 'verzorgpaard' heb waar ik ook op ga rijden, heb ik alweer 2 dekjes gekocht :')

Ik heb laatst gouden knotspiralen gekocht voor Dylano, dat wil ik tegelijkertijd ook als promotiemateriaal gebruiken.
En een mooi leren halster + lead met ketting laten maken. Die wilde ik natuurlijk graag hebben, maar is ook om het leer (kwaliteit) etc. te testen en te kijken of ik het eventueel wil aanbieden in mijn shop.
Kortom: ik heb nog niet iets gekocht wat écht alleen voor mezelf is... :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:01

Dat herken ik, als ik een nieuw zadel uit de voorraad haal voor op Rena, dan is dat om te proberen en verkoop ik hem gewoon weer met korting op de opruimings-pagina, als er weer iets leukers in het assortiment komt :P

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:16

Hilda79 schreef:
Maar waarom dan regio gebonden Yucca?
Ik wil overal wel naar toe en heb dat ook wel gedaan. Dit jaar vooral in de regio (helaas).

Zo leuk, laatst een shamballa armband bij de juwelier gekocht. Zie ik dat je die zelf heel simpel kunt maken. Ben nu op zoek naar de juiste kralen maar dat valt alleen nog niet zo mee.
Wil proberen om 's weekends alleen dingen te doen die echt moeten en alles wat kan wachten komt na het weekend. Ken mezelf en als ik dan 's weekends niets anders om handen heb ga ik toch aan de slag.
Hoe doen jullie dat?

Omdat er heel veel fotografen in NL zijn en ik niet de illusie heb dat ik zó goed ben dat ik echt nationaal zal fotograferen.
Veel mensen zoeken toch wel een fotograaf uit de regio, uitzonderingen daargelaten. Daarnaast probeer ik juist mijn regio mee te nemen in mijn marketing: dat ik dé fotograaf ben in deze regio voor buiten fotoshoot met (verliefde) mensen. Me qua marketing richten op heel NL...nee dat is een te grote doelgroep om op te mikken.

Ik vind het geen probleem om in het weekend te werken, ik doe het als ik er zin in heb/of ik iets af moet hebben/of een shoot heb. Vaak zijn het wel de kleinere/rommel klusje die ik dan even doen, zoals facturen, boekhouding, mail bijwerken, website ect.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:34

Annash schreef:
Ik heb laatst gouden knotspiralen gekocht voor Dylano, dat wil ik tegelijkertijd ook als promotiemateriaal gebruiken.
En een mooi leren halster + lead met ketting laten maken. Die wilde ik natuurlijk graag hebben, maar is ook om het leer (kwaliteit) etc. te testen en te kijken of ik het eventueel wil aanbieden in mijn shop.
Kortom: ik heb nog niet iets gekocht wat écht alleen voor mezelf is... :')

Weet je zeker dat dat mag op concours? Ik heb er nl ook al over zitten kwijlen, ik vind die knotspiralen zo gaaf! Wij deden steeds van die glittertjes op de kont van de pony van mijn dochter tot we volgend artikel van de instructrice gemaild kregen:

In Artikel 118 - Harnagement
punt 10
Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van voor het paard oneigenlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan. De manen en de staart van het paard mogen evenwel ingevlochten worden.

Die glittertjes durven we nu niet meer te doen terwijl we daar steeds geweldige commentaren op kregen -O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 00:32

Het mag niet op concours officieel... maar ik heb ook nergens gezegd dat ik ze daarvoor gebruik. :-) Ik heb ze namelijk aangeschaft voor als hij een keer op de foto moet! Of misschien bij de hengstenshow.

Overigens ken ik mensen die het al wel jaren doen en nog nooit een opmerking hebben gehad. :+

Enneh, die knotspiralen kunnen ook héél gaaf in je eigen knot op concours!
Daar heb ik ze ook al voor verkocht. Wat deze klant met de rode knotspiralen gaat doen (voor haarzelf of pony/paard) weet ik niet. Maar dat is natuurlijk ook niet aan mij.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 02:57

Gaaf, zeg, Annash! Ziet er heel goed uit!

@yucca: fijn dat het zoveel reacties al geeft. Dat soort dingen hebben toch tijd nodig om er veel uit te halen, maar als ze je telkens voorbij zien komen, komt er wel wat uit. Wel slim van je om je regionaal te plaatsen.
Ik heb persoonlijk mijn website zoveel mogelijk regionaal geoptimaliseerd voor Google, want als ie geoptimaliseerd is voor Zakelijk Portret Den Bosch, is ie dat ook voor Zakelijk Portret ;) Maar ik werk wel redelijk nationaal en vind dat ook wel tof!

@Hilda: Weekend, wat is dat?
Ligt een beetje aan mijn weekplanning. Heb ik een drukke week gehad of ga ik een drukke week tegemoet, dan kan ik wel een dagje vrij pakken, maar vaak werk ik toch nog een uurtje of 4 op zaterdag en zondag.
Of net zoals vandaag... Om half 10 vertrokken naar een bruiloft en zojuist om half 3 thuisgekomen... Nu foto's back-uppen en weer een beetje rustig worden en dan zo gaan slapen... Volgende week ook veel plannen voor zaterdag, dus ja, echt weekend houden doe ik niet snel. Daarnaast plan ik door de weeks ook regelmatig persoonlijke afspraken, dus waarom dan niet die tijd pakken?