Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:34

Wat raar Dimple! En dan ook nog zoveel gesprekken al gehad en dan alsnog nee zeggen. Vreemd! Wanneer hoor je iets van het andere gesprek?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:30

Dimple, ik ga voor je duimen dat die andere functie het wordt!

Hier verder erg druk met school en solliciteren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:33

Die van die 5x5 baan heeft donderdag zijn laatste gesprek (5 in totaal) en gaat daarna beslissen. Eind deze week, begin volgende week heeft hij gezegd. Ik ga uit van ná het weekend dat ik meer hoor.

Alles terug kijkende was het ook een beetje rare procedure, dat zou mijn vriend al wel, maar omdat ik toch zó graag aan de bak wil, wilde ik er wel alles aan gedaan hebben.
Zij gebruiken dit soort uitgebreide procedures wanneer ze een CEO aannemen of zo :')

Die manager heeft er vanaf het begin af aan niet 100% achter gestaan. En ik blijf er bij..........zijn teamleden wilde er niet iemand bij, zagen het nut er niet van in. Dat heeft hij wel 3x gezegd als het niet meer is. Als manager moet je dan je middelvinger opsteken en zelf de procedure in gaan en niet alsnog je teamleden laten bepalen want die gaan je manipuleren en dan is dit de uitkomst.

Jammer.......helaas............ik laat het zo en wens hem veel plezier. :evaw: :evaw:

Nu focussen op andere dingen die mijn energie beter kunnen gebruiken.

De was of zo......... :roll: ~~}>

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:36

Dimple wat ontzettend zonde. Je hebt zoveel wilskracht getoond tijdens deze sollicitatie procedure en uiteindelijk sturen ze je nog weg. Ik heb nu ook meerdere keren gehoord dat ik niet binnen een team zou passen. Je kunt dit op verschillende manieren opvatten: ze hebben vooral een ouder team en zoeken weer een ouder type, of juist andersom. Of je bent misschien al te zelfstandig, teveel een leider, terwijl ze dat niet vragen. Tja zo kunnen er zo veel redenen zijn waarom ze zeggen: je past niet in het team.

Maar ja, een werkgever weet dat nooit. Ook iemand die aan het beloofde plaatje voldoet, kan uiteindelijk niet passen. Daar ben ik zelf ook achter gekomen bij mijn voorgaande werkgever.

Ik hoop dat de tandarts assistente functie je meer hoop kan geven, want met de afloop van je WW kan ik me voorstellen dat je begint te zweten!

Aan je houding ligt het in ieder geval niet. Je stelt je sterk op, en als de mensen dat niet kunnen waarderen, tja dan ligt dat echt niet aan jou.

Vanochtend heb ik de bijeenkomst gehad voor het vakantiewerk. Ik wist niet goed wat ik er van kon verwachten, omdat ik nog niet eerder zoiets had gedaan. Ik zat daar met allemaal jonge grietjes, er was een Powerpoint presentatie en vervolgens kon ik mijn gegevens invullen. Begin juli kan ik al van start. Het aantal uren is nog onbekend, maar ik heb aangegeven de hele week beschikbaar te zijn (behalve dan het weekend). Mijn uitkering stopt in augustus, dus ik hoop dat er vanuit deze vakantiebaan iets goed komt, nog een stap dichter bij mijn doel. Ik ga in ieder geval werken bij een instelling waar ik ook Verzorgende IG misschien zou kunnen worden (de opleiding doen) en zo niet, dan zijn ze een goede referentie voor mij. Ik werk tenminste, ik laat me zien en steek de handen uit de mouwen (schoonmaak bij de mensen thuis).

Na de bijeenkomst heb ik nog even gerefereerd naar mijn open sollicitatie waarmee ik uiteindelijk bij het vakantiewerk terecht kwam. Even mezelf kort in the picture gezet. Zodat ze weer even wist wie ik precies was van de sollicitanten.

In de loop der week krijg ik mijn contract toegezonden. Ik denk dat dit het definitieve akkoord is dat ik ben aangenomen, maar eerlijk gezegd maar ik me daar niet zo druk om. Ondertussen solliciteer ik gewoon door!

Het weekendje weg was overigens heerlijk. De eerste twee dagen moet ik vaak even wennen, maar uiteindelijk zat ik er lekker in. Leuke dingen ondernomen op het eiland. Helaas was een kort weekend net wat te kort, maar ik heb alles mentaal los kunnen laten en een beetje zoals verwacht: ik voelde me zo fit als een hoentje! :') Op de terugweg voelde ik wel even een enorm baalgevoel, maar ook nieuwe energie en die ga ik van de week maar eens flink toepassen.

Ik heb ook een dagboek gekocht (mierzoet roze!). Ik ga vanaf nu hier alles in opschrijven, mijn gevoel, mijn gedachten, puur om dingen van me af te zetten. En elke keer als ik dat roze ding zie denk ik: schrijven! Die kleur zuigt me er naartoe.

Dimple.... mijn ervaring is dat sterke vrouwen vaak niet gewaardeerd worden. Je moet de juiste werkgever vinden die bij jou past. Het heeft mij ook meer dan 10 jaar gekost om een vriend te vinden die zich niet door mij liet ondersneeuwen. Niet dat ik zo'n bullebak ben, maar ik zeg wat ik denk en voel (en dan niet op een lompe manier) maar ik ben een vrouw met een mening. Soms lijkt dat nog niet gewaardeerd te worden in onze Nederlandse maatschappij. Blijf trouw aan jezelf, die juiste plek komt er wel!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:01

Lief dat je dat zegt Bounce, herkenbaar.

En dat roze boekje gaat vast helpen! Ik schrijf ook veel, altijd al gedaan. Heb zelfs een blog van al onze reizen die we hebben gemaakt. :P

Wat heerlijk dat het weekend fijn was. Lekker uitrusten en chillen. Wanneer krijg je uitslag van bloedonderzoek?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:07

:(:) Dimple

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:44

Ik had me hier een poosje geleden gemeld, in een opwelling, maar was er toen duidelijk nog niet aan toe om erover te oraten denk ik :') maar merk toch dat ik er behoefte aan heb ofzo.

Ik zal mijn situatie even schetsen.

Vanaf januari zit ik thuis, wegens een reorganisatie, ik krijg tot 1 juli gewoon doorbetaald.
Ik heb ook nog een oprotpremie gekregen, dus in die zin ben ik er best goed vanaf gekomen.
Aan het begin gelijk gestart met reintregratie, ik wilde zsm weer aan het werk!

Altijd is alles me komen aanwaaien, maar nu moet ik het zelf doen en verdomme wat is dat moeilijk! -O-

Ik werkte in het welzijnswerk als jongerenwerker, dat werk wil ik niet meer doen, goed om daarachter te komen! (Door een sollicitatie bij een ander bedrijf)

Maar wat kan je verder? Wat wil je? Tja, dat is moeilijk!

Ik heb de opleiding scw gedaan.

Wat kernwoorden wat me een leuke baan lijkt:
Zorgboerderij
Werken met kinderen/jongeren
Sport (geen diplomas voor)
Kleding, sport enz. Winkel
Ik vind het super leuk om trainingen te geven en heb zelf weerbaarheids en sociale vaardigheids trainingen gegeven!
Organiseren van evenementen

Maar de moed begint me in de schoenen te zakken... -O- afwijzing op afwijzing -O- ;(

En ik weet niet meer zo goed waar ik het zoeken moet -O-

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:45

Oh Dimple, wat k*t zeg!! :\ Had ik ook niet zien aankomen... Goed van je om niet na te trappen in een mail, dat werkt toch niet in je voordeel en je weet maar nooit...
Ik duim voor je voor de 5x5 functie of de tandartsassistentefunctie... Er zit ergens een job voor jou bij, de moed niet opgeven!

Wat betreft de 'sterkte vrouwen met een mening'... Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Sommige bedrijven zoeken net zo'n vrouwen, die zich niet laten ondersneeuwen door de manager en die net zo mondig en sterk in hun schoenen staan als hun mannelijke collega's... Is misschien meer zo bij hogere functies, maar ik heb bij mijn sollicitaties absoluut nog niet het gevoel gehad dat ze dat niet zochten in een vrouw (en neen, ik solliciteer niet naar hogere functies ;-) )... Maar niet elke manager zal staan springen voor een vrouw die voor haar mening uitkomt, daar ben ik me ook van bewust.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:12

Och, sterkte Dimple -O- Leek echt alsof je de baan zou krijgen. Extra zuur na zoveel moeite. Nu hard hopen op de 5x5 baan!

Succes BB! Vakantiewerk waar je eventueel BBL kan gaan doen klinkt ideaal, nu hopen dat de mogelijkheid er is! Klinkt wel als een duidelijk plan! :)

Welkom kimberly! Inderdaad, heel moeilijk, het proces ''wat kan ik en wat wil ik''.
Iets als leraar of coach niets voor je?

Hier ook weer veel afwijzingen verder. Grappig, wat jullie zeggen over ''sterke vrouwen met mening'' ervaar ik juist andersom. Vaak zou ik niet in een team passen omdat ik te weinig ambitieus lijk, of ze zoeken juist een meer brutaal type.... :\ en dat vaak op administratieve/backoffice functies waarbij je toch redelijk op de achtergrond staat lijkt me....

iedereen weer succes! Heb wel alles bijgelezen maar niet altijd puf om op alles te reageren....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 16:21

Het is niet gauw goed. Ze zoeken overal het schaap met de 5 poten.........
Je moet je bek houden wanneer ze dat willen maar wel voor jezelf weten op te komen en bla bla.........
Hoop gedoe -:(-

UZB belde nog wel over de terugkoppeling. Zij hadden de manager van de supermarkt nog niet gesproken. Heb wel netjes aangegeven wat ik ervan vond. Dat als hij er te weinig draagvlak voor heeft hij niet aan de gang moet gaan voor een extra collega.
Ook dat ik van mening ben dat als hij vindt dat er iemand bij moet, hij dat niet van zijn teamleden moet laten afhangen.
Kon ik toch mijn verhaal even kwijt. Zij zouden het ook terugkoppelen naar hem }>

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:09

Net gebeld door het bedrijf waar ik gister op heb gesolliciteerd *\o/*
Maandagmiddag een gesprek. *\o/*

Blij mee!!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:12

YEAAAAAAH! Keigoed meid!!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:22

Oooh wat goed Dimpel!!! Voor die tandartsassistentefunctie? Succes!!! *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:30

Manager du praktijk bij een behoorlijke grote kliniek der dieren :D

(noem het even anders zodat het niet vindbaar is :+ )

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:42

Dimple ik duim zo voor je! Hoop echt dat er uit de dingen die je nu hebt lopen een baan rolt.

Verder top voor de mensen die een baan hebben :D
Succes en sterkte voor de baanloze mensen.

Hier nog steeds van alles niks. Wel een paar dagen gebeld om in te vallen.
Morgen een gesprek bij UZB tt voor een administratieve baan. Wel helaas voor de vakantieperiode.
We zullen zien.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:43

SUPER, ik duim voor je!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:49

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:51

Wat fijn Dimple!!! Nieuw lichtpuntje! Gewoon doorgaan! Topper!!! *\o/*

Bloedonderzoek gaat nog even duren denk ik. Uitslag zal pas rond vrijdag zijn. Het duurt tegenwoordig wat lang hier.

Met schoonmaken ben ik er nog niet, maar ik maak ten minste schoon binnen de omgeving waar ik in de toekomst wil werken. Of dat nu bij deze zorginstelling is of toch bij een andere. Ik zie ze als waardevolle referentie. Ik ben al te vaak afgeweken van een pad, nu bijt ik me vast, leer meer over dementerende ouderen en wordt een super housewife! :')

Afijn, eerst het contract afwachten. Het was een bijeenkomst. Ik heb me volledig beschikbaar opgesteld, hopelijk maken ze daar ook gretig gebruik van, ondanks ik tot een van de ouderen behoor. Veel jonge grietjes... maar ja, wat verwacht je ook bij een vakantiebaan! ;) Er schijnt licht aan de horizon!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:52

Wel een super instelling Bounce, petje af!!! :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:14

Als ze slim zijn verkiezen ze (levens) ervaring boven een jonge dus goedkopere kracht.
Mijn ervaring met jonge vakantiekrachten in de thuiszorg is niet heel positief... er waren altijd veel klachten in de vakantieperiodes bij de organisatie waar ik voor werkte over de jonge vakantiekrachten , ze zagen de helft van het werk niet en aanpakken viel ook tegen.
Ik duim voor je dat dit een mooie ingang is voor je.

Jeuj Dimple. Goed bezig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:47

Leeftijd zegt natuurlijk niet alles, die 18 jarige kan het net zo goed dan als die 48 jarige. T is geen werk waarbij ervaring nodig is, als je maar je handjes wilt laten wapperen. Nu zit ik dus binnen een instelling, dus mensen zien je werken en zomaar de kantjes ervan aflopen zoals dat wel makkelijker kan in bv de wijk komt niet vaak voor. Want als het niet goed schoon is, krijg je de vlot te horen. Moet zeggen dat er geen 16 jarigen meer komen, die hadden teveel sturing nog nodig.

Moet zeggen dat ik ook wel in de wijk heb gewerkt, maar vond dat vreselijk... Werd niet ingewerkt, moest alles zoeken en de schoonmaakmiddelen waren lang niet overal goed op orde bij de mensen thuis en je zat elke keer ergens anders en kon je wéér alles opnieuw vinden :+ dus ligt lang niet altijd aan de vakantiekracht :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-06-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:49

Ooooh dimple wat ****

Hopelijk snel wat anders.

Ik zit een week in Londen. Vandaag furieuze telefoon van mijn baas gehad ... Gelukkig zit ik voor de twee vacatures in de laatste ronde. Eentje met 3, de andere met twee en ineens is er ook de optie gekomen om op zelfstandige basis het werk te doen wat ik nu doe ... zenuwslopend!
Sowieso ook twee vrij geschifte functies :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:50

Dat was idd de andere kant van het verhaal, inwerken word gewoon niet gedaan, dus veel plezier , dat is het adres
Maar daarom hoop ik voor bouncebabe dat ietsje ouder dan de meeste vk krachten in haar voordeel werkt.
Dat er ook jongeren zijn die wel inzicht hebben en wel van wanten weten beweer ik ook niet.
Mijn ervaring is alleen dat het tegenovergestelde de overhand heeft

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:50

Belsje, proberen ze er nu jouw verantwoordelijkheid van te maken?
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 09-06-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:51

Mooie verdeling moet je hebben; zie het bij stagiaires ook. Zet een club jeugd bij elkaar en ze blijven jong. Zet 1 jeugdige tussen 3 oudere werknemers en je ziet ze sneller groeien. Dan gaan ze ook niet zo samen klitten.