Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:21

Mag ik hier meepraten? :+ ik ga in september beginnen met leraren opleiding wiskunde!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:38

Welkom! :)

Nog een paar dagen en dan begin ik weer! Dit jaar zonder Saintelette -O- Jammer!
De vakantie had nog wel even wat langer mogen duren, maar ik heb er ook weer zin in! Zit al af en toe wat dagen voorbereidend werk te doen en daar vermaak ik me ook wel weer mee!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:14

Ik heb ook nog 2 weken tot stage & studie beginnen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:34

Wij zijn deze week weer begonnen, vandaag de eerste lesdag. Had ik 6 brandweermannen en 2 politieagenten in mijn klas bezig..... leerling zat vast met zijn vinger in zijn tafel :') echt, dat kan alleen bij mij :')

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:25

MMIDV schreef:
Wij zijn deze week weer begonnen, vandaag de eerste lesdag. Had ik 6 brandweermannen en 2 politieagenten in mijn klas bezig..... leerling zat vast met zijn vinger in zijn tafel :') echt, dat kan alleen bij mij :')

Hahaha wat! Dat is wel een bijzondere 1e dag.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 01:00

Aleeneh schreef:
Nog een paar dagen en dan begin ik weer! Dit jaar zonder Saintelette -O- Jammer!

:+: :+: :+:

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 03:31

Ik ben deze week begonnen met de intro voor de Pabo! :) ben benieuwd, eerste jaartje en volgende week officieel beginnen

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 06:09

MMIDV schreef:

_/-\o_

Ik heb eigenlijk wel weer zin om weer aan de slag te gaan. :D

Mijn studie begint ook pas over twee weken. Aankomend schooljaar begin ik alweer aan mijn eindstage, time flies!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:29

Hoi, ik mag mij nu ook gaan melden. Hier ook start pabo top (verkorte opleiding van 2 jaar). Mijn introductie is 7 september en dan is officiele eerste lesdag 14 september :D *\o/*

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:31

Dag iedereen!

Mag ik me hier ook melden? :+
Ik geef les, maar dan in het middelbaar/secundair onderwijs. Ik sta in het buitengewoon onderwijs en geef daar Frans (2e graad dus 14 - 16 jaar).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:18

Welkom alle nieuwe docenten! :D

Hier hebben we nog even vakantie, 4 september gaan we weer beginnen.
Komend jaar ga ik naast mijn baan ook een poging wagen een tweede bevoegdheid in biologie te halen.
Naast mijn Mens en Maatschappij uren dus ook biologie uren plus mentoraat. Nu al zin in! :):)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:25

Wat een enthousiasme allemaal! *\o/*

Ik begin ook 4 september. Nieuwe baan, dus even spannend weer allemaal. Dit keer praktijkonderwijs. Geen idee of het iets voor me is. Maar 2 jaar geleden begon ik op een vmbo school (ik ben eerstegrader) en dat vind ik fantastisch. Ik geef drama (ben officieel bevoegd voor KUA/ckv). De pedagogische kant van het onderwijs trekt mij enorm en daar kan ik met drama erg mijn ei in kwijt. Dat wordt op mijn komende school ook mijn insteek. Wellicht zelfs een studie in die richting. Ik wil me in ieder geval gaan richten op pedagogische drama oefeningen. Deze doelgroep heeft dat echt nodig vind ik.

Ik heb gestudeerd in Amerika waar ik in contact ben gekomen met een manier van drama onderwijs die nu erg past. Dat ga ik verder uitwerken komend schooljaar

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:46

Welkom allemaal!

Wij beginnen volgende week weer. Vorig jaar heb ik een aantal maanden vervangen en dit jaar begin ik daar ook weer mee. Ik krijg 4 klassen, jaar 1/tm 3 vmbo-t en 1 mentor klas. Retespannend want de enige ervaring die ik heb zijn die paar maanden van voor de zomervakantie.

Daarnaast ben ik nog mijn opleiding aan het afronden en begin ik met mijn minor biologie deeltijd. Ik hoop dat ik mijn baan als stage in kan gaan zetten. Ik geef trouwens Engels :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:50

Wij beginnen officieel op 1 september, maar dan is het vergaderen en in de namiddag komen de eerstejaars kennismaken! Echt lesgeven beginnen we terug te doen op 4 september.

Ik heb 3 jaar in de eerste graad gestaan (dus 12-14 jarigen), maar na 3 jaar kwamen ze er achter dat ik door mijn diploma (Master Romaanse taal- en letterkunde) niet benoemd kan geraken in de eerste graad, omdat die eigenlijk voor een Bachelor gehouden worden. Only in Belgium.

Dus gevraagd om de oudere leerlingen te krijgen en die heb ik dus... 6 verschillende klassen:
- 3 sociaal-technische wetenschappen + 3 handel (zitten samen voor Frans)
- 3 kantoor
- 3 voeding verzorging
- en 't zelfde maar dan overal een 4 voor :+

Daarnaast 2 uur per week voor klassenraad, een uur BB (begeleiding en bijsturing), een uur studie en een uur om klasdirectie te zijn. Tataaaaa...

Heb overal nieuwe boeken, de helft is nog niet toegekomen en ik word er echt lastig van!! Ik ben niet graag onvoorbereid.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:19

Succes allemaal met het nieuwe schooljaar!

MMIDV, dat is wel een bijzondere eerste schooldag! :')

Ik zou 3 september weer starten nadat ik in januari met verlof ben gegaan. Alleen loopt alles een beetje anders en begin ik dit schooljaar met zorgverlof die waarschijnlijk wel een lange periode gaat duren.. -O-

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:21

Hoihoi, ik kom even binnenvallen met een vraag.
Ik begin volgende week maandag op een nieuwe school en ik kreeg vandaag te horen dat ik binnenkort een knieoperatie nodig heb om weefsel weg te halen. De operatie moet nog ingepland worden maar ik zal vermoedelijk 1 - 2 weken last hebben en op krukken lopen. Iemand enig idee hoe dat werkt als docent? Ik ben namelijk nog nooit een dag ziek geweest dus geen idee wat de regels zijn. Ik ga de operatie proberen in te plannen in de vakantie maar dit gaat mogelijk niet lukken. Word ik verwacht om de dagen erna op krukken les te geven? En ik ben ook niet zeker of ik mag autorijden, is het de bedoeling dat ik zelf vervangend vervoer regel?

Edit:Ik geef trouwens les op het middelbaar onderwijs

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 20:30

In België is dat in elk geval niet het geval, Suzanne_J. Daar zou je in dit geval van de arts een briefje krijgen voor die periode en thuis mogen blijven. Hier is het ook zo dat je dan best minimum 2 weken vraagt, want dan mogen ze een interim-leerkracht aanwerven. Voor een kortere periode niet.

Alvast veel succes met je operatie!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 15:52

Hoe zijn jullie eerste weken weer geweest ? Ik heb er twee opzitten. Leuke klas.
Veel zelf uitzoeken.
Merk dat ik daardoor slecht weer 'uitkan'in het weekend.
Daar baal ik wel van.
Maar goed. Opstarten is ook intensief.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:52

Zeker intensief. In de weekenden doe ik nu wat rustiger aan. Komt allemaal wel weer.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:19

De eerste maand is altijd erg pittig. Je moet er zelf weer even inkomen na een lange vakantie. Weer wennen aan het ritme van vroeg op staan en de hele dag lesgeven.
Vooral mijn stem moet altijd even weer wennen aan het vele praten.
Hier beginnen we morgen pas weer. Heb er zin in! :D
Rustige eerste week die in het teken staat van introductiekamp. We gaan met alle eerste klassen naar Schiermonnikoog. :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:10

Rustige?? Succes met het introductiekamp.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:55

Ik heb volgende week mijn eerste stage dag bij de kleuters. Weet iemand een leuke kennismakings-activiteit? Lijkt me wel leuk om te doen als je er een half jaar stage loopt maar weet niet echt iets.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:45

Kimm: geen idee, ik weet echt niks van kleuters! Een vraag stellen en dan met een bal naar degene gooien die hem moet beantwoorden? Of een soort 'over de streep' maar dan met hele onschuldige vragen, zoals 'wie heeft er een huisdier'?

Ik ben trouwens vandaag afgestudeerd! *\o/*

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:51

Sheran schreef:
Kimm: geen idee, ik weet echt niks van kleuters! Een vraag stellen en dan met een bal naar degene gooien die hem moet beantwoorden? Of een soort 'over de streep' maar dan met hele onschuldige vragen, zoals 'wie heeft er een huisdier'?

Ik ben trouwens vandaag afgestudeerd! *\o/*

Wat goed gefeliciteerd!
Die over de streep is wel heel leuk!! Ga ik onthouden

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:59

Neem wat spulletjes van jezelf mee die echt bij je horen. En bij elk voorwerp vertel je iets over jezelf