Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:40

Waauw inderdaad echt een leuk baantje kriel

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:41

:?
ik heb geen baantje vrij op dit moment hoor....:+

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:47

Kriel schreef:
:?
ik heb geen baantje vrij op dit moment hoor....:+

Sorry ik bedoel Cayenne :o

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:52

Lekkere tijden Jolliegirl!

Bedankt Alja! :D
Het ging wel goed maar moet nu wachten tot dinsdag en het is geloof ik wel hard werken hoor hihi!

Gefeliciteerd Jolien! Top!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:31

Wauw, ik kijk even gauw en weer twee mensen aan de bak *\o/*

ieh, Cayenne, die Orchideenhoeve, bleh. Werken tussen de vlinders :')

Weet iemand hier trouwens hoe het zit met een tweede baan en loonheffingskorting. Vandaag mijn contract getekend en alle formulieren ingevuld, natuurlijk aangegeven dat ik geen heffingskorting wilde ontvangen.. Maar hoeveel gaat mijn nettoloon afwijken van mijn brutoloon? Ik kan niets concreets vinden op internet. Misschien weet iemand van jullie een percentage?

Hier trouwens de eerste werkdag achter de rug, erg leuk! Supetoffe collega's en leuk werk! Best wel mijn ding! Terwijl ik zat te werken heeft mijn andere werkgever (onderwijs) gebeld en ingesproken op mijn voicemail. Meneer vertelde dat ik 4 lesuren meer mag gaan geven (ziektevervanging) *\o/* In totaal zou ik dan met 2 banen uitkomen op ongeveer 30-32 uur. Ik moet natuurlijk ook nog wat tijd overhouden voor mijn studie :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:33

Wat fijn Anne!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:35

ondanks dat ik mijn werk vreselijk vind ben ik wel heel blij met mijn baas :P ik mag gewoon anderhalve maand vrij nemen eind november en naar egypte gaan :))

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 06:47

Heerlijk lifaya!
Dat zou ik ook wel willen. Toch eens aan mijn baas vragen :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:51

Anne. schreef:
Wauw, ik kijk even gauw en weer twee mensen aan de bak *\o/*

ieh, Cayenne, die Orchideenhoeve, bleh. Werken tussen de vlinders :')

Weet iemand hier trouwens hoe het zit met een tweede baan en loonheffingskorting. Vandaag mijn contract getekend en alle formulieren ingevuld, natuurlijk aangegeven dat ik geen heffingskorting wilde ontvangen.. Maar hoeveel gaat mijn nettoloon afwijken van mijn brutoloon? Ik kan niets concreets vinden op internet. Misschien weet iemand van jullie een percentage?

Hier trouwens de eerste werkdag achter de rug, erg leuk! Supetoffe collega's en leuk werk! Best wel mijn ding! Terwijl ik zat te werken heeft mijn andere werkgever (onderwijs) gebeld en ingesproken op mijn voicemail. Meneer vertelde dat ik 4 lesuren meer mag gaan geven (ziektevervanging) *\o/* In totaal zou ik dan met 2 banen uitkomen op ongeveer 30-32 uur. Ik moet natuurlijk ook nog wat tijd overhouden voor mijn studie :P

http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto . brutto-netto invullen. En dan een keer "met loonheffingskorting" en een keer zonder.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:40

Ik heb ook wel eens 2x loonheffing lopende gehad.
Ik verdiende dan niet genoeg om te moeten terugbetalen.

En anders moet je gewoon terugbetalen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 11:41

lifaya schreef:
ondanks dat ik mijn werk vreselijk vind ben ik wel heel blij met mijn baas :P ik mag gewoon anderhalve maand vrij nemen eind november en naar egypte gaan :))

Mag je daarna ook nog terugkomen? :P
Of loopt je contract af?

Aardig hoor! :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:21

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:34

Anne. schreef:
Authentic, succes met de test, laat je weten hoe ie ging? Die van mij was heel banketstaaf op papier.. en in het dagelijks leven werk ik buiten jaartallen (geschiedenisdocent) echt NOOIT met cijfers.. echt een drama om dan ineens een blad voor je neus geschoven te krijgen "Zo, deel deze maar eens in, je hebt 2 minuten de tijd" :oo

Nou ik heb 't gehad hoor. :)

Eén assessment was om rekenvaardigheid, taalvaardigheid en iets met figurenreeksen te testen en daar heb ik blijkbaar het gewenste niveau gehaald. Ik moest soms wel heel erg hard nadenken bij de figurenreeksen, omdat soms alle opties onlogisch leken. Tijdens het groepsassessment wat ik ook had (met 10 man) bleek dat niet iedereen die test al had gedaan. Het groepsassessment viel mij heel erg mee, maar sommigen waren heel nerveus.

Het is helaas slechts een tijdelijk project van enkele weken, maar ik weet wel dat het een mogelijkheid is om mezelf te bewijzen want enkele goed presterende mensen kunnen daarna nog het reguliere team komen versterken. De recruiter vertelde me ook dat het driedelige assessment wat ik al heb gemaakt enkel verplicht is voor mensen die het reguliere team instromen en niet voor het tijdelijke project zelf. Niet iedereen die er was tijdens het groepsassessment had de test ook aangeboden gekregen. Misschien hadden ze twijfels over mijn intelligentie. :P

Ik ben overigens aangenomen. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:29

Jolliegirl schreef:
lifaya schreef:

Mag je daarna ook nog terugkomen? :P
Of loopt je contract af?

Aardig hoor! :P

Mag gewoon terugkomen haha. Cobtract loopt af rond maart

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:43

Jolliegirl schreef:
Bokkers omgeving zuid holland.

http://www.vanrijs.nl/Vacatures

Zadelmakerij van Rijs in Zevenhuizen heeft 3! vacatures open!

Oh mennnn...die eerste baan!!!! Die wil ik!!! Helaas te ver uit de buurt :(

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:52

Gefeliciteerd Authentic! Hopen dat je door kunt stromen naar het reguliere traject!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:49

Ik heb op leuke vacatures gereageerd. Nu had ik achter 1 aangebeld (5 sept zei hij binnen 2 week, 25 sept gebeld) herkende de meneer mn naam nog ( zegtie) en zou deze week uitsluitsel krijgen ( nog niks, gromm) en ik heb gereageerd op een hele leuke vacature van Start. Nu weer hopen. :)
Nog een vacature gezien maar daar zit consignatiedienst bij en ik betwijfel of ik daar geschikt voor ben ( ikheb regelmaat nodig) .. en ik krijg nog steeds de vacature van master productieplanner aangeboden haha :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:42

Ik heb een afwijzing binnen. Voor 1 die ik heel graag had gewild. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:59

Ik ben vanaf 1 januari 2014 werkloos, maar tijd zat om opleiding af te ronden en ander werk te zoeken dan hoop ik. En eigenlijk hoop ik het zonder ww te redden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:07

Dat is zo jammer Ir1ne dan is de teleurstelling nog groter! Ik had zo graag bij de douglas (hoofdkantoor) willen werken maar helaas ook daar een afwijzing.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:43

Marcella schreef:
Ik ben vanaf 1 januari 2014 werkloos, maar tijd zat om opleiding af te ronden en ander werk te zoeken dan hoop ik. En eigenlijk hoop ik het zonder ww te redden.

Ik ook. maar ja. Hahaha :)

LisaFaded schreef:
Dat is zo jammer Ir1ne dan is de teleurstelling nog groter! Ik had zo graag bij de douglas (hoofdkantoor) willen werken maar helaas ook daar een afwijzing.

Sja. De reden van afwijzing stond er niet bij. Dus ff achteraan gemaild, maar was eigenlijk heel logisch; ik had wel werkervaring ( logistiek) maar geen gerichte opleiding, en geen specifieke werkervaring voor die functie. Ook een nette mail teruggekregen.

Krijg net een mailtje van een intercedente die professionals zou moeten plaatsen ( WO + HBO ) staat in haar onderschrift dat ze bemiddelt. met een T. Jeukt me aan de handjes om niet terug te mailen dat dat toch echt met een d is... bemiddeld dus.. :o :D :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:09

ehh...waarom zou dat met een d zijn?????

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:10

Dan maak jij hier toch een flinke blunder Ir1ne. Ik zou niet terug mailen als ik jou was...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:11

Vraag ik me ook af? Is toch gewoon tegenwoordige tijd, stam + t?

Gefeliciteerd Jolien en Jolly :)

Hier weer een afwijzing voor een beginnersfunctie. Hadden meer dan 1000 mensen gereageerd. Lekker hoopgevend :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:13

Hier vandaag gesprek gehad voor een functie. Was een behoorlijk pittig gesprek! Zou kennismaking zijn, maar dat was het verre van :') Hoop dat ik 't goed heb gedaan en dat het wat word... Zal eens tijd worden! (Inmiddels ruim 21 maanden opzoek naar dé baan. Wel inmiddels 1,5 jaar aan het werk... 8 maanden weer actief aan het zoeken ivm uitzendcontract en het werk zat zijn)