Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:51

Succes vandaag dimple!
Ik hoop op een positief telefoontje vandaag :=

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 08:59

Ik heb zo beroerd geslapen :=
Alle scenario's en onderhandelingen gevoerd vannacht :+

Ga even chillen, dan sporten en naar dat gesprek. Ben benieuwd! Is een bedrijf wat al 125 jaar bestaat, dus best een stabiel bedrijf met een product voor de toekomst (kunststofverpakkingen voor zware materialen)
Op een 1 of andere manier heb ik het gevoel dat de supermarkt veel wil voor weinig geld.........ben dus heel benieuwd.

Iedereen fijne dag vandaag :)F

Fargo, jij aan het aftellen }>

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:28

Heel veel succes Dimple!

Ik heb er net weer een brief uit gedaan en ga even een mailtje sturen naar het uitzendbureau speciaal gericht op zorg dat bij ons in Spijkenisse zit.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:22

:wave:

Na 25 juni mag ik mij hier ook samenvoegen, maar ik begin nu alvast. Ik doe de opleiding directiesecretaresse/managementassistent en ben afgestudeerd op MBO niveau 4 aan het einde van juni.
Ik kan dan bij mijn vader terecht in het bedrijf zodat ik niet echt een 'gat' in het begin van mijn CV heb, maar ga ondertussen wel opzoek naar iets anders zodat ik ook onafhankelijk bij een ander bedrijf aan de slag kan.
De opleiding is mij goed bevallen, maar vind het contact met de mensen in deze opleiding niet heel erg groot, dus receptioniste of telefoniste zou ik ook prima op solliciteren. :j

Op dit moment dus een beetje aan het rondkijken en oriënteren op sollicitatie gebied. :) (regio Drenthe)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 10:37

Welkom!!!

Ik wilde gaan sporten maar zit nog aan de thee. Heb hoofdpijn. Muts dat ik ben ^)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:59

Welkom Xivura!

Ik heb vrijdag een sollicitatiegesprek bij de instelling waar ik een flexcontract heb, voor het opvullen van een zwangerschapsverlof. Gesprek is gelijk voor 2 groepen :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:17

Dimple, succes!! Knallen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:44

Amandananan, goed zo!! pakken die baan!!

Djeenie, thx!

Was een grappig gesprek.........weinig inhoudelijk als ik dat zo mag stellen :P
Het was een leuk gesprek, een echt kennismakingsgesprek. Heel kort wat over mijn cv gehad, geen inhoudelijke vragen, geen voorbeelden of hoe ik dingen heb aangepakt.
Dus echt heel algemeen, dat ben ik niet gewend.
Qua functie zit dit wel op een lager niveau dan de supermarkt. Ik denk dat ik daar veel meer uitdaging en niveau krijg dan hier.
Beide hebben zijn voor en nadelen. 5x5 uur is lekker omdat de kids dan niet naar BSO hoeven. Ik hoef hier niet te onderhandelen over het aantal uren. Dat is prima zo.

Bij de supermarkt zal ik alles accepteren, maar wel proberen terug te brengen naar 32 uur. Al was het maar om de studie af te maken.

Er komen bij deze werkgever 5 kandidaten waarvan ik de eerste ben. Hij zoekt duidelijk een klik, iemand die stevig in zijn schoenen staat vanwege het feit dat het een productie omgeving is en dus veel mannen ~~}>

Overigens heeft deze HR Manager.........totaal geen HR achtergrond. Hij is een financieel man en dat kon je duidelijk merken. Dan tegen mij zeggen 'het is wat langer geleden dat je in het P&O vak werkzaam bent geweest' moest ik dus stiekem wel om lachen. :D
Hij is er nooit werkzaam in geweest en doet nu financien, ICT en HRM in 1 functie.

Maar wel een prettige indruk gekregen. Geen bedrijf waar ik 'nee' tegen zou zeggen. In de buurt, ook fijn!

Jullie zijn weer bij! Kids halen, zwemles en ergens tussendoor nog een stalletje mesten ........ :evaw: :evaw:

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:24

Een keuze hebben is wel prettig Dimple! Zijn er ok weinig verschillen qua reistijd/secundaire arbeidsvoorwaarden? Is de hoofdpijn al over?

Hier de ontvangstbevestiging binnen van mijn 9 sollicitaties, dus ik hoop deze week ook wat te horen. Met een kleine baby zie ik het eigenlijk nog niet zo zitten, maar ja :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:32

Ik werd net gebeld met..... Helaas...
hebben de heren nog geen terugkoppeling gegeven en kan ik je morgen meer vertellen...
Ik schrok me rot toen ik helaas hoorde... Maar het kan dus nog alle kanten op. Wel gezegd dat de kans groot is dat ik morgen op mijn paard zit dus dat ik haa dan terugbel zodra ik in de gelegenheid ben.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 18:53

-O- -O- -O-

Afwijzing voor de supermarkt............daar ben ik dan voor naar het UZB geweest, 1 gesprek met de manager ter plaatse, 1 per telefoon, gesprek met ICT type en nog een gesprek met 2 teamleden. ^)

Zij zagen de toegevoegde waarde er niet van in en zagen niet wat ik kan bijdragen. Maar dat standpunt hadden ze al voordat ik kwam, uberhaupt toen de vacature uitgezet werd.
Belangrijk dat je in het team past..........alsof ik zo lastig ben. Je kunt je in mijn ogen ook teveel schikken naar je personeelsleden, maar dat is mijn mening. Als jij iets wilt uitdragen, een bepaalde service wilt bieden, ga je dat niet redden met poes, lief en aardig zijn.

Ik lig idd achter wat betreft het systeem, maar dat heb ik zo ingehaald. Zij gaan er niet uit halen wat er in zit en dat krijg ik wel voor elkaar, maar goed...........die kans ga ik niet krijgen.

Ben er best stuk van en begin meteen onwijs te twijfelen over het gesprek van vanmiddag. Dit is nu het enige wat ik heb lopen en per 18-6 loopt mijn uitkering af.............. ;(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:54

Ah wat onwijs balen dimple!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:56

:(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:01

Morgen maar eens om de tafel met die tandarts. Kan ik in ieder geval voor 1 dag aan de bak en dat uitbreiden. Dan maar medisch assistent! Als ik maar wat heb. ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:05

Balen dimple! Om welke kleur supermarkt ging het eigenlijk? Hopelijk kan je toch nog snel wat vinden!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:08

Geel, typische Noord Hollandse supermarkt.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:11

Wat ontzettend balen dimple, ik dacht eigenlijk dat je welaangenomen was. Niet gaan twijfelen over je andere gesprek hoor, het komt vast goed!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:16

He bah wat onwijs poedersuiker Dimple , hè ik dacht echt dat supermarkt wat zou worden Bah. En de vijf uur per dag, daar vol voor gaan?
Ik ben druk bezig met inwerken van opvolger en vandaag gehoord dat mijn vrije dagen kloppen, het gaat goede kant op. E-bike zaterdag halen, enkele reis nieuwe werk is dertien km.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 19:35

Ja, die 5 uur per dag ga ik nu vol voor. Heb die man net meteen een mailtje gestuurd voor het fijne gesprek en dat ik graag hun team kom versterken.

De dame die er nu zit gaat per december met pensioen. Ik zou daar moeten starten per 1-9. De tussenliggende tijd word ik ingewerkt, hoe briljant is dat? Daar is over na gedacht. :j

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:36

Ga heel hard voor je duimen. De supermarkt weet niet wat ze mislopen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:41

Balen Dimple.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 20:47

Jullie zijn lief!!! Helpt echt! :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:49

Dat meen je niet Dimple. Ik mag hopen dat je ze een gepeperde mail hebt gestuurd wat betreft het verspillen van iemands waardevolle tijd en demotiveren van iemand die zich voor de 200% inzet. Wat denken die *** wel niet? Je past pas in het team als de rest van het team dat wilt. En als ze zich bij voorbaat al hadden voorgenomen dat je toch geen toegevoegde waarde had ( het klinkt mij in de oren alsof jij meer waarde hebt dan die pipo's daar ) dan hadden ze geen vacature uit moeten zetten. Bah, dat vind ik wel zo gemeen he.

Nu vol voor die andere gaan en hou vertrouwen!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:27

Ik heb er inderdaad wel over na gedacht, maar wie weet.....voor de toekomst. Je weet maar nooit waar het goed voor is om het zo te laten.

Wel heb ik het idee dat ze er gewoon niet aan toe waren. Het team is gesetteld nu, dat geeft hij zelf ook aan. Hij werkt er zelf 9 maanden (nog maar) en er is veel gebeurd. Hij heeft het gewoon zelf niet aan gedurfd, zegt mijn gevoel.

Ik ben ook geen watje die daar gaat zitten, ik heb een verhaal........misschien heeft dat afgeschrikt. Geen idee.

Net een brief gestuurd als praktijkmanager bij een grote DA (misschien iemand die vacature ook al gezien?) Niet geschoten en zo.......... :P

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:48

Ah nee Dimple :(:) :(:) Wat een rotsituatie zeg. Wat heb jij hier veel tijd in gestoken voor niks :n
Ik hoop echt dat de 5x5 job wel iets wordt, weet je wanneer je daar iets van hoort?
Dikke knuffel voor jou :(:)