Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:21

Zo zie je maar weer..........sommige mensen kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is. Wel jammer, maar je gevoel zat dus goed. Op naar de volgende ronde!

Dan is mijn procedure wel wat lang, maar ik weet wel goed waar ik voor kies.

Heb geen mail van de manager dus hem vanmiddag een app gestuurd met het voorstel om maandag contact op te nemen. Dit om de druk voor het weekend weg te halen (hij is erg druk) en geeft mij ook de tijd om alles op een rijtje te zetten. ;)
Kan ik rustig dat gesprek van maandag aangaan en een snelle vergelijking maken.

Fangio

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:41

https://www.skidome.nl/nl/vacatures
Receptioniste in Terneuzen (zeeuwsvlaanderen) en online content manager in noord brabant (even doorklikken naar de indoor skydive site)
Misschien nog iets voor iemand hier =)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:17

Hmm wel jammer amanda!

2e gesprek gehad vandaag. Was echt een heel leuk gesprek. Ik denk dat ik heel goed bij het bedrijf en de mensen pas. Maar ik weet niet of ze me gaan aannemen. . Ze vonden me namelijk meer een teamleider...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:33

Vandaag even niets aan solliciteren gedaan. Ik heb mezelf even in de watten gelegd. Ik was al sinds december niet meer naar de kapper gegaan voor highlights en wil a.s. dinsdag wel goed voor de dag komen. Tevens even een stel nieuwe gympen gekocht die er netjes uitzien (en overal onder kunnen). Alle was gedaan, opgeruimd, bloed laten prikken en alle spullen ingepakt, want morgen ga ik een paar dagen naar Texel. Ben er enorm aan toe.

Gisteren nog bij die vrouw wezen koffie leuten. Ze noemde me talentvol, en ze zei jij hebt veel meer te bieden dat je volgens mij in de zorg kwijt kan. Jij kunt volgens mij heel veel dingen doen (ik zo ja, geeft ook aan waarom ik zoveel verschillende dingen heb gedaan). Service verlenen, warm contact. Kortom, ze vond mij te 'slim' om in de zorg te werken en zei kijk toch ook verder, want het is nu wel lastig. Ik kwam met een beetje een dubbel gevoel thuis. Steeds meer mensen in mijn omgeving zijn pessimistisch en ik (die nog wel eens pessimistisch kan zijn) ben razend positief. Grappig.

Ze vond ook dat ik ontzettend veel pech had gehad in mijn leven (klopt ook wel een beetje, maar geweest is geweest en ik geloof erin dat het wel een keertje WEL loopt en anders ga ik ook gewoon door en door en door!).

Afijn, het gaf me wel energie op zich, en ik ben blij dat ik even ben gegaan. Ze had appeltaart gehaald, ik had bon bons meegenomen en er stond een flinke ketel thee. Was wel grappig. Ze gaat nog een keer proberen mij binnen te krijgen bij de instelling waar ze werkt, maar goed, als het niet lukt, dan is dat zo. Ze heeft een goed beeld van me nu, dus wie weet heb ik er in de toekomst nog iets aan.

Nou sterkte allemaal, geniet van het weekend en tot dinsdag! Dinsdagochtend heb ik mijn 'sollicitatiegesprek' voor een vakantiebaan. Ik heb er zin in! :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:26

Ga even lekker genieten bouncebaby!!!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:30

Weeeeeeeeekend! <3
Oh ja, juist ... Eerst nog 4 uurtjes tokkelen :+

Gisteren weer een gesprek gehad via via ... Om half zeven, dus kantoren waren dicht ... Vond de ingang niet, uiteindelijk moeten bellen. Beeld je in dat iemand over de parking rijdt met 4 pinkers aan om zo tot aan de deur begeleid te worden ... "Hoi!" Gelukkig kon hij ermee lachen :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 12:52

Geweldig! En weer een gesprek, gaat goed!

Bounce......het gaat er uiteindelijk om wat jij wilt! Ik heb me vroeger aangemeld bij de Pabo (en dan bedoel ik niet dat tijdschrift met die vieze plaatjes maar de opleiding :') )
Na een drukke periode van school, scheiding van mijn ouders etc, toch gekozen om iets anders te gaan doen en vroeg te gaan werken. Uiteindelijk toch op mijn beslissing terug gekomen en op mijn 27e een HBO opleiding gaan doen. Ben blij dat ik die stap heb gemaakt.

Kijk naar wat je hart je ingeeft, maar gebruik ook je gezonde verstand. Wat heeft toekomst, waar liggen je kwaliteiten en talent? En moet je van die kwaliteiten meteen je werk maken of is dat teveel van het goede?
Succes met kiezen!

Ik werd om 11.40 uur gebeld door weer een ander bedrijf :D Die man heeft via een kennisje mijn CV gezien en daar heb ik toen niks meer op gehoord, maar blijkbaar zitten ze nog steeds omhoog.
Medisch secretaresse bij een team wat doet in parodontologie en implantaten of zoiets.
Start maar met 1 dag......dat is te weinig. Ook totaal mijn vakgebied niet. Maar er zitten wel meer dagen aan te komen.
Heb gezegd dat hij dinsdag nog maar even moet bellen omdat ik dan meer weet over de huidige solli.
Toch grappig........ :+

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:16

Mijn sollicitatiegesprek is voor de 2de keer niet doorgegaan nu omdat ze zelf ziek is.. Dus moet maandag weer bellen en dan een nieuwe afspraak maken :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:33

Oleee oleee oleee oleeee.. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik ga 22 juni starten bij mijn nieuwe opdrachtgever en ben in principe tm 17 juni werkzaam hier en optioneel nog een halve dag op 18 juni als dat nodig zou zijn. Volgende week dan wel hele week werken dus geen do of middag vrij waarschijnlijk maar dat is prima. Even kijken welke kandidaat het nu wordt. Ik ga voor degene die nu ongeveer het gesprek ingaat, jan gaat tot nu toe voor degene die vanmorgen is geweest ;-)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:26

Dankjewel allemaal!

Fargo: Hoe gaat het met de hond van je zus? Fijn dat alles nu geregeld is met je werkgevers! Nogmaals gefeliciteerd!

BB: Dus een fijn gesprek gehad? Hopelijk heb je er iets aan!

Dimple: Goed gesprek dus bij de supermarkt? Leken het leuke collega's? Als je veel zweet zou ik inderdaad niet fietsen... Ik heb dat probleem ook helaas. Toch grappig dat je nu een ding hebt lopen, er ineens meerdere dingen gaan lopen.

Renate: Gefeliciteerd!

Winsel: Succes met de zoektocht, fijn dat je met bellen iets bereikt!

Amanda: Jammer van je afwijzing!

Sure_lee: Zijn er te weinig werkloze mensen bij jullie in de buurt dat het UWV zo gretig is? :P Wat is het probleem met het feit dat je meer een teamleider zou zijn?

Idinn: Succes met je examens!!

Martine: Wat zonde en ontzettend raar zeg, zou daar niet eens meer willen werken als ze zo met personeel omgaan.

Yvonne: Ook jij nogmaals gefeliciteerd!

Djeenie: Hopelijk een volgende keer beter....

Belsje: Hopelijk word jij niet al teveel de dupe van de fout van je baas...

Michelle: Balen zeg!

Nou, ik ben aangenomen vanmorgen, en heb zondag een coachingsmiddag op de werkvloer. Krijg nog producttraining en daarna is het de bedoeling dat ik op locatie hondenvoeding ga verkopen. Dit is dus maar 5/6 uurtjes in de week, en ze gaf duidelijk aan dat ze niet kon garanderen dat ik elk weekend aan het werk was. Nu heb ik zojuist in de planning voor de komende maanden gekeken en het wordt wel zuinig. Juni kan ik 2 x werken, plus een nascholingsavond, juli misschien een keer, augustus is niks. ( ze heeft aangegeven dat die twee maanden vaak niks is ) Maar ook de maanden daarna zijn er geen adressen ( binnen 1,5 uur rijden ) waarop ik gepland zou kunnen worden. Wellicht dat dit nog veranderd, maar dit betekent wel dat ik er dus een baantje bij moet zoeken!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:03

Helaas net gebeld en ze moesten vanavond al doorgeven wie ze aannamen dus dan ging het over..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 17:48

Dat meen je niet Michelle..........wat slecht zeg!!! Vind het echt jammer voor je! :(:)

Amanda........toch nog iets erbij zoeken maar eerste Gefeliciteerd!!! Wel jammer dat het zo weinig is -O-

Fargo, *\%/* *\%/*
Aanhouder wint!!! Goed gedaan, ben oprecht blij voor je!!

Ik heb een relaxt weekend. Ben blij dat ik heb gezegd dat hij maandag moet bellen zodat ik dit weekend even rust heb. Anders ga ik toch teveel nadenken hoe en wat etc.
Wil ook niet dat hij 'nee' zegt omdat hij te weinig tijd heeft gehad om na te denken.
We gaan het meemaken.

Nu is het afwachten op de onweer die gaat komen........lucht betrekt al, zwembad loopt leeg, kids binnen en wijn in de hand. Yeah! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:58

Hier regent het, maar nog wel 26 graden. Dus lekker in de tuin onder de overkapping met een wijntje :+

Maandag ga ik eens serieus weer vacatures zoeken. Gister laatste examen gehad. Dus weer alle tijd hier. Eens bedenken wat ik precies wil. Ben nog steeds welkom om eens te praten/kijken op een middelbare school. Of er iets kan qua lesbevoegdheid. Dan pak ik ook even m'n laptop erbij om fatsoenlijk op iedereen te reageren. Met telefoon is dat zo onhandig.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:06

Gefeliciteerd Amanda! Je hebt in ieder geval iets! Nu iets erbij zoeken! :)

Fargo ook gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

Michelle, balen dat je gesprek alweer niet door is gegaan. Hopen dat je maandag snel een gesprek kunt plannen en dat die deze keer niet afgezegd word!

Ik ben vanmiddag gebeld door een uitzendbureau voor een baan als verkoopster bij een telecom bedrijf. Alleen moet maandag even terugbellen omdat ik het telefoontje had gemist en te laat was met terugbellen -O-

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:27

Fargo en Amanda gefeliciteerd!

Michelle wat ontzettend jammer zeg :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:11

Lekker chillen met dit weer................en spanning opbouwen voor morgen. Ben er toch drukker mee dan dat ik dacht :o

Wat als, en wat als en dan moet ik......en wat als.......... :))

Maar eerst voorbereiden op mijn 1e gesprek bij dat andere bedrijf. Zouden jullie daar wel aangeven dat je bij een ander bedrijf al in vergevorderd stadium bent?

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:29

Nee zou ik niet doen! Ben er eens mee op de koffie gekomen. Uiteindelijk bij beide bedrijven niet aangenomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:52

Zou ik niet aangeven Dimple.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:58

Niet doen Dimple.
Je kunt wel zeggen dat je je ook op andere opties aan het oriënteren bent.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:40

Ik zou er helemaal niks over zeggen Dimple. :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:58

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 20:20

Dat zijn er wel erg veel. :oo

Ik zal straks eens tellen hoeveel ik er verzonden heb.

Thx voor de tips dames! ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:26

Succes morgen Dimple!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:32

Dimple schreef:
Lekker chillen met dit weer................en spanning opbouwen voor morgen. Ben er toch drukker mee dan dat ik dacht :o

Wat als, en wat als en dan moet ik......en wat als.......... :))

Maar eerst voorbereiden op mijn 1e gesprek bij dat andere bedrijf. Zouden jullie daar wel aangeven dat je bij een ander bedrijf al in vergevorderd stadium bent?

Als ze vragen of er procedures lopen zou ik niet liegen, je hoeft alleen niet te zeggen hoe ver je al bent. Wat kun je daar zenuwachtig voor zijn hé? Zeker als het interessant is en wordt. Hoop dat het allemaal gaat lukken !!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:48

Dimple heel veel succes vandaag! Ik duim voor je +:)+ hopelijk gaat alles goed!