[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:24

Loolotte schreef:
Maar ik wil hem echt niet 'zwart maken' of iets want het probleem ligt echt bij mij. Als mensen hun stem verheffen, zit ik al met tranen in mijn ogen. Ben echt heel gevoelig wat dat betreft. En hij is er geloof ik ook wel van geschrokken, ik voelde me zo'n kneus :')
Dat mensen meteen gaan toeteren vind ik sowieso aso.. ik zou daar juist langzamer van worden in plaats van sneller geloof ik :P

Het is toch niet jouw schuld dat je in je eerste 2!! uur dat je achter het stuur zit het allemaal wat lastig vind? Zo beginnen we allemaal. We laten hem allemaal afslaan, we schakelen allemaal een keer naar de verkeerde versnelling. Ik heb ook echt momenten gehad dat de tranen me nader stonden dan het lachen omdat ik een foutje maakte. Dan kreeg ik een peptalk van mijn instructeur. Hij heeft nooit gezucht, mij nooit afgerekend op een foutje.

Hoor mij nu eens praten :') al die peptalks hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:02

Weer gezakt vandaag.. -O- Zie het echt helemaal niet meer zitten om nog een keer te gaan, maar het zal wel moeten..

linnnh

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:14

Ik kan uit ervaring zeggen dat het écht heel belangrijk is dat je een andere rijschool zoekt als je je niet op je gemak voelt. :j Helaas heb ik destijds die keuze (2x over) te laat gemaakt en ben ik nu 54 lessen verder.

Balen dat je weer gezakt bent Amira :(:) Weet je waar het aan heeft gelegen?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:31

O amira :(:) volgende x lukt het je.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:42

Amira :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:46

Ach Amira :(:) niet de moed verliezen hoor! Volgende keer haal je het!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:32

Lief allemaal! :o
Het was een beetje een rare examinator, hij was erg aardig voor en tijdens m'n examen. Maar toen we het gingen nabespreken deed ie wel een beetje arrogant := Het lag er aan dat mijn voorbereiding niet altijd even goed was. Heb nu een proefles bij een andere rijschool staan volgende week zaterdag. Die heeft het dubbele aan slagingspercentages, dus wie weet gaat het daar beter. Ze werken daar ook met RIS, dat klonk voor mij al heel prettig :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:25

Bij wie ga je rijden nu? Je zit hier aardig in de regio. Alkmaar afrijden neem ik aan?
Balen dat het niet goed ging, weet je nog wie je had (mag ook per PB hoor, ken de meeste daar wel).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:26

Jeej ik heb het gehaald vandaag! :D
Was mn 2e keer afrijden, had een superfijne man die mij direct op mn gemak stelde. Helemaal blij!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:32

Gefeliciteerd!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:33

Supergoed! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* heel fijn dat je een aardige examinator had. Daar hoop ik ook maar op _O-

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:41

Gefeliciteerd liesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:05

Pivione schreef:
Danique schreef:
Liesjeloef; erger nog, ze doen het ook nu ik zelf mag rijden. Ik blijf bewust nog een rondje voor het stoplicht staan, zoek het maar lekker uit. Als je haast hebt had je eerder van huis moeten gaan, had je ook niet achter mij gestaan..

Bewust een rondje blijven staan is net zo associaal, toeteren ook maar erachter staan meer autos zeker hier in de randstad.

Beginnend oke maar het verkeer bewust ophouden is not done.

Die man had toch wel moeten wachten want eer dat ik weg was had hij al weer op rood gestaan. Ik heb net 2 weken mijn rijbewijs en als ik ga haasten en stressen kan het hartstikke gevaarlijk worden. Als hij eerder thuis had willen zijn had hij eerder weg moeten gaan.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:26

*\o/* Gefeliciteerd Liesje!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:01

Jennifuur schreef:
Zo, met zuchten zou ik ook snel klaar zijn!

Wat ik wel bij mijn eerste rijschool had, was dat hij na een les had gezegd dat we nog even moesten appen om een examendatum in te plannen, even ter herinnering zou ik hem appen. De dag erna had ik nog een les, en die middag appte ik hem met mijn beschikbaarheid en over het inplannen van het tentamen. Toen kreeg ik letterlijk terug 'Zullen we met examens wachten tot je daar aan toe bent?', toen dacht ik echt van nouuuu zeg. Desbetreffende instructeur zat ook geregeld te zuchten..

Ik heb zo'n zelfde verhaal gehad ja, dat mijn instructrice na de eerste les gebeld was door de rijschool, dat ik al een examen had aangevraagd, dat ze dat maar even hadden geannuleerd, zo "vooruitstrevend" als ik was. Uuhmm.. Denk je dat ik dat überhaupt kon? Sowieso moet je eerst je rijschool machtigen.. Als ik er aan terug denk.. Grr.

Loolotte, zit je bij een eenmansrijschool? Zo niet, bel je rijschool op en vraag of je kan wisselen van instructeur (zo nodig buiten je ouders om, hun zien je instructeur toch nooit neem ik aan :P )

Mijn instructrice heeft me toen dus het bovenstaande geflikt, en ik voelde me totaal niet op m'n gemak bij haar. Terwijl mijn schoonzusje haar ook had en super positief was.
Iedere les was er wel wat, ze moest naar de wc, auto naar de garage, ik deed dat verkeerd, dit verkeerd, ik snapte haar gewoon niet. Ze ging gerust een kwartier bellen tijdens mijn les, en ik moest maar steeds inparkeren.

Het heeft mij 10 uur aan lessen geduurd voor ik overtuigd was dat het die les er op écht niet goed zou komen. Ben geswitcht, naar echt een geweldige man. Zie hem nu nog wekelijks en maken altijd even een praatje. Mocht zelfs nu ik mijn rijbewijs al heb nog een keer een gratis 'lesje' nemen aangezien ik een stuk onzekerder ben nu, om me op weg te helpen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:12

Amira, wat ontzettend balen. Volgende keer lukt het je vast wel!!

Liesje, van harte!! :D

Ik heb vandaag m'n pasje opgehaald en ben meteen m'n auto ingestapt om te testen en goed te voelen! Op een paar keer afslaan bij het wegrijden na ging het gelukkig prima :+ De koppeling van een benzine auto vind ik toch echt wel anders dan een diesel, hoor! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:57

MalaQ schreef:
Amira, wat ontzettend balen. Volgende keer lukt het je vast wel!!

Liesje, van harte!! :D

Ik heb vandaag m'n pasje opgehaald en ben meteen m'n auto ingestapt om te testen en goed te voelen! Op een paar keer afslaan bij het wegrijden na ging het gelukkig prima :+ De koppeling van een benzine auto vind ik toch echt wel anders dan een diesel, hoor! :o

Lekker he, zelf de weg op kunnen! Ik kan ook echt niet met mijn moeders auto overweg, da's een benzine en enorm fel, terwijl mijn oma's auto ook een benzine is en dat is nu echt mijn beste vriendje. Heel typisch dus!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:59

Ik merk ook nu pas (lekker cliché) dat ik nu echt begin met het leren van 'normaal rijden', dus in je eentje zonder instructeur oid ernaast.
Mijn ouders waren een weekje weg, dus kon ik mooi de auto gebruiken. Heb dat ook flink gedaan, heb in totaal 320 kilometer gereden blijkbaar! Maar nu snap ik de auto helemaal en kan hem goed inschatten. Plus dat ik meteen ook op veel nieuwe plekken ben geweest; iets wat je na een tijdje ook niet meer hebt bij een rijles, tenminste ik niet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:49

Hier net mijn lessen gaan plannen. Is Be doe nog 6u en 13juli staat voorlopig het examen gepland :D . Nu maar moest ik na mijn 5/6 u er nog niet klaar voor zijn pak ik een les extra maar dit is voor nu de planning :) ..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:31

Nog 4 dagen :oo
Aaahhh! :D toen het aangevraagd werd dacht ik ohjoh 9 juni dat duurt nog zo lang _O-

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:44

Spannend! :):)

Ik heb zo rijles, gelukkig een beetje voor de hitte. Nieuwe auto testen :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:52

Pff ja heel spannend! Eerst dit weekend nog even knallen voor school :D

Leuk een nieuwe auto! Wat voor 1 is het? Sorry als ik het even gemist heb haha.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:54

Mini Cooper! Was benieuwd of ik er met mijn 1.85 meter wel in ging passen, maar hij blijkt nog best groot te zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:55

Waaaaaat die rijschool wil ik :')
Zo leuk, een Mini.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:09

Wat leuk een mini cooper.