Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:53

Kan ik me goed voorstellen.. Ik baal er nu al van als ik op concours mensen uit de buurt zie met een dekje oid dat niet van bij ons komt, terwijl we ze ook hebben :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:54

Dat hadden wij ook in de boekenwinkel waar ik een tijd heb gewerkt. Zat een postkantoor bij waar heel veel van Bol.com geleverd werd. Maar is het niet raar om een pakket te bestellen voor bijv. huisdieren en dan bij een dierenwinkel te laten bezorgen? Dan heb je toch ook niet het voordeel van dat je niet naar de winkel hoeft? Dan zou ik het gewoon in de winkel halen! Online bestellen kan met verzendkosten nooit zoveel goedkoper zijn en je helpt de winkelier ermee!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:00

Welkom lalunamyo!

Ik zat net naar je site te kijken en ik wou exact hetzelfde zeggen als Foxy :D Het is niet erg als je 1x "mooie" neerzet, maar of iemand iets mooi vind is heel smaakgebonden. Ik zou het wat "zakelijker" proberen te houden, gewoon een beknopte omschrijving van wat het is. De bezoeker beslist dan zelf wel of hij het mooi vind of niet ;) Of stel dat je bij het ene "mooie klos touw" ziet staan en verderop "Franse klosjes met kant", dan kan het maar zo zijn dat mensen denken "Ohw, dan zullen die wel niet zo mooi zijn".

Boven "Art" zag ik dat je de eerste en de tweede zin beiden met "Ook" begint, dat leest niet zo lekker.

Maar wel gaaf dat je dit doet zeg. Het doet me een beetje denken aan die Engelse gasten op Discovery die langs al die landhuizen en verzamelaars gaan om mooie spullen op de kop te tikken. Ik wou eerst zeggen Auction Hunters of Storage Wars, maar die bedoel ik niet... Heet het niet Salvage Hunters ofzo? Naja, daar deed het me in elk geval aan denken :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:13

Jaaaaa! Dat is een gaaf programma! :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:15

Is dat niet iets met American Pickers ofzo...? Of is dat weer wat anders :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:17

Het gaat erom dat de mensen van die huizen geld nodig hebben om hun huis op te knappen oid. Dan komen die twee heel die huizen doorzoeken naar spullen van waarde. Het is echt bizar wat ze soms vinden tussen de troep of erfstukken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:20

Of auction hunters? Hoor ik ook wel eens langskomen volgens mij :)

Heb het zelf maar 1 keer gezien dus weet het niet meer :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:21

Ik ga hier even een stipje zetten, aangezien ik bezig ben om een eigen tekstbureau op te gaan richten. Zit me nu door het bedrijfsplan heen te worstelen en de verschillende rechtsvormen.

Hebben jullie allemaal een gesprek aangevraagd met de kvk of was dat niet nodig? Het lijkt mij wel interessant en leerzaam, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:22

Nee, dat Auction Hunters is met die gasten van Gallery 63 ofzo. Die hebben hun eigen veilinghuis. Alhoewel je daar ook hele gave dingen voorbij ziet komen...

@capopjekop: Ik heb geen gesprek met de KVK gehad, behalve dan het praatje tijdens het inschrijven ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:34

Capopjekop, ik ben naar een infomiddag bij de Belastingdienst geweest en heb een kort gesprek gehad op de KVK. Ze hebben best interessante bijeenkomsten voor starters dus daar zou ik eens naar kijken :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:36

Bargain Hunt op de BBC is ook zoiets, daar gaan ze dan op rommelbeurzen of antiekmarkten met een budget spullen kopen en dan op een heuse veiling verkopen, doel is dan winst te maken.

En tussen Kunst en Kitsch vind ik wel eens leuk, van ongelooflijke prul tot WAW-dingen. Hebben ook Vlaamse versie gehad

Dat programma op Discovery, is dat niet Bid & Destroy? Storage wars was soms echt in scene gezet volgens mij, dat kan toch allemaal niet echt zijn? Zo was er die aflevering in Las Vegas waarbij ze in een box keidure juwelen vonden...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:49

Omg, krijg net een retour binnen van een klant. Maat was niet goed dus moet geruild worden.
Zit het in een doos van vleeskroketten. Staat in het groot op: Paardenvlees. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:53

HorseTopShop schreef:
Omg, krijg net een retour binnen van een klant. Maat was niet goed dus moet geruild worden.
Zit het in een doos van vleeskroketten. Staat in het groot op: Paardenvlees. :+

:')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:58

Mhaha :D

Ik moet met een stapel pakketjes naar de post, maar het regent zo :(

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:00

@Joyce Bedankt voor je tip :) Ik ga er in de toekomst zeker beter op letten. Ga nu niet alle oude producten veranderen maar bij de nieuwe ga ik er op letten.
De tekst bij Art zal ik nog even doornemen. Maar dit gedeelte van de site moet nog helemaal over de kop. Daar ben ik nu mee bezig.

Haha, ik weet wat je bedoeld op Discovery! Het wereldje is heel vergelijkbaar. Alleen bij hun is het wat groter en gaat er wat meer geld in om :=

@Zooist. Ja, wij hebben laatst ook nog een appartement leeg gehaal. Het meeste was troep maar hier en daar toch mooie dingen gevonden voor in de winkel. Heel erg leuk om zo op pad te gaan en dingen te vinden.

@horsetopshop, haha, zal dat stiekem bewust zijn gedaan? Ging om paardenspullen neem ik aan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:06

Ja lalunamyo, paardenspullen. Moest er wel erg om lachen :D

@Mallootje: Irritant he? Worden de pakketten helemaal nat.
Bij ons komen ze ze gelukkig dagelijks ophalen. :) Doe wel af en toe spoedjes zelf nog wegbrengen, maar dat is niet zo heel vaak.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:11

Appartementen leeghalen is feest. Heb zo laatst 2 hele mottige oranje bijzettafeltjes in mijn handen geduwd gekregen, maar via kapaza toch voor 25 euro verkocht aan een yup die een retro appartement ging inrichten. Er zit een enorme markt in recuperatie. Zelfs bij Scapa verkopen ze tegenwoordig een soort strandhouten planken muren, die moet je tegen je bakstenen wand timmeren en dan lijk je een echte houten muur te hebben...

Horsetopshop, ik rijd zelf de grens over, dat scheelt me echt zo veel geld en bezorgtijd!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:15

Voor ophaaldienst heb ik te weinig pakketten helaas.. Gelukkig is het postkantoor maar 300 meter verder. Ben net toch maar door de regen gegaan, want om 17u sluiten ze al weer.

Ik begin intussen echt het sch*t te krijgen van dit weer.. Dat helpt echt niet met de verkoop hoor, pffff! Over 3 weken gaan we even met vakantie, moet je zien dat het dan net vliegendeken-weer zal gaan worden :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:19

Ik moet naar de HorseTpShop met een pakketje :P

Maar volgens mij gaat het niet droog meer worden, dus ik trek mijn lieslaarzen aan en stap zo in de auto hoor :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:20

Ik zit met een project dat buiten op de wei woont, maar als 'ie telkens zeiknat is valt er ook weinig lol aan te beleven...

Gelukkig scheen gisteren toch een beetje de zon (op mijn b-day :-D)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:24

pmarena schreef:
Ik moet naar de HorseTpShop met een pakketje :P

Maar volgens mij gaat het niet droog meer worden, dus ik trek mijn lieslaarzen aan en stap zo in de auto hoor :)

Oh, dan maak jij mij vandaag heel erg blij :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:21

Mallootje schreef:
Mhaha :D

Ik moet met een stapel pakketjes naar de post, maar het regent zo :(

Ik moet dadelijk hardlopen, dat is pas erg....haha!!
Heb helemaal geen waterdicht jasje.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:47

Nee joh, dat is gewoon lekker verfrissend :D Ik heb net in de stromende regen de wei uitgemest, ben weer helemaal wakker en ga zo nog even lekker aan het werk :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:11

Ik ga vanavond op boekhoudcursus bij m'n schoonmoeder, kijken of ik een deel zelf kan overnemen om zo de kosten van de boekhouder wat te drukken, want die lopen toch wel hoog op elk kwartaal...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:10

Ik vond het toen ik er eenmaal door was ook niet erg om te gaan paardrijden door die regen. Gelukkig wel in de manage kunnen lessen, maar regenpak aangetrokken voor de heen en terug weg! M'n ouders verwachte een verzopen kat, maar ik was nog helemaal droog en lekker warm! Maar met hardlopen is het waarschijnlijk wel anders, gelukkig doe ik dat sowieso niet!