Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:14

Gefeliciteerd Renate!

Zucht.. Ik mag weer op komen draven bij het uwv. Voor de 3e keer. Nu moet mijn cv weer mee en de brieven die ik stuur met de reactie terug. Leuk zo'n actief uwv. :Y) Ik heb er op zich geen moeite mee hoor. Maar ik heb al eerder mijn cv laten zien tijdens een workshop en toen was hij perfect. En de timing is gewoon beroerd. Ze kunnen in de werkmap toch ook zien dat ik nu precies in een procedure zit.. Ik zet daar namelijk alles meteen in!
Maar eigenlijk baal ik het meest omdat ik mee doe aan de Eper paardenvierdaagse en is het zo'n heen en weer gereis en dat vind ik stommmm :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 14:17

Echt?? Moet je dat doen??? :')
Ik heb er straks 22 maanden WW opzitten en de enige 2x dat ik iemand van UWV heb gezien is op eigen initiatief :D

Wat een verschil zeg, dat zou toch niet moeten kunnen???

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:32

Ja, groot verschil he! Ben 1 keer geweest voor introductie. Krijg je uitgelegd wat je rechten en plichten zijn. Ook een keer een workshop hoe presenteer ik mezelf. Dus ging over netwerken, elevator pitch en je cv. En nu dus een 1 op 1 gesprek over mijn cv. Alle 3 op initiatief van het uwv en verplicht. Als je niet komt krijg je minder ww. En ik krijg sinds maart een uitkering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 14:52

Wow overactief daar. Belachelijk dat er zoveel verschil in zit!

Hier staat solliciteren even stil ivm examens. Morgenochtend de laatste gelukkig. Al vrees ik dat ik daarvoor augustus/september nog eens terug mag komen :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:02

Sorry hoor, ik ga zo even reageren op wat iedereen meegemaakt heeft maar ik moet dit ff kwijt :=

Ik heb laatst een sollicitatiegesprek gehad voor het nieuwe water park bij Haren.Slag (het attractiepark, je weet wel). Word ik gisteren gebeld: ''Je bent aangenomen, gefeliciteerd. :D
Kun je meteen donderdag en zaterdag werken?''
Ik helemaal blij, dan heb ik in ieder geval voor de zomer iets en misschien kan ik wel doorgroeien naar receptioniste of iets in het management o.i.d.. *D

Nu krijg ik net een mailtje: I.v.m. nieuwe scenario's hebben we tòch niemand meer nodig voor het water park, maar wil je eventueel ook wel ergens anders in het park ingezet worden?
Dus ik een mailtje terug gestuurd, met daarin dat ik dat wel erg jammer vond want ik had op een specifieke baan gesolliciteerd.. :\ Maar, als ze een vacature open hebben staan die enigszins aansluit bij mijn werk- en denkniveau, dan wil ik daar eventueel wel naar kijken.

Word ik net gebeld.. ''Ja de roosters voor deze maand zijn eigenlijk al helemaal af dus deze maand kom je sowieso niet aan het werk. In juli en augustus waarschijnlijk wel, maar dat hangt ook af van de drukte en het weer.. ''

Ik heb 'nee' moeten zeggen. -O- Ik zou een auto moeten kopen om er te komen. En straks word ik 3 dagen ingepland in juli.. Ik begin er niet aan. Stom.. |(

edit: Sterkte Amanda :(

Gefeliciteerd Renate! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:09

Ah wat stom Martine! Jij helemaal blij met een baan en dan gaat het toch niet door. Echt niet tof!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:39

He bah dat is niet leuk Martine, jammer hoor!

Hier nog geen duidelijkheid over mijn dagen ondanks dat er vandaag naar gekeken zou worden, dat wordt nu morgen .. Wilde het eerst weer tot maandag uitstellen, ben echt boos geworden dat dat toch niet kan dat hij geen up to date inzicht heeft in vakantie dagen en dat we dan door vakantie van iemand anders tot ma zouden moeten wachten. DAT kan toch niet, dat werkt toch zo niet!
En bovendien of het nu een dag meer of minder is dat tegoed, dan wordt er een dag meer of minder uitbetaald van de dagen die ik over heb ..
Booos! Komt hij daarna terug dat hij vanavond collega (die nu op vakantie is of net terug) vraagt om naar de dagen te kijken en deze door te geven zodat hij morgen meer inzicht heeft over dagen en mijn voorstel. Man, wat een stel en wat een gedoe..
Heb maar even een mail gestuurd naar mijn nieuwe werkgever met stavaza en kreeg direct mail terug waarin ze bedankte voor de update ..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:13

Balen zeg dat het zo moeilijk moet verlopen zeg. Daar zou ik ook echt gestrest van raken. Kan me je gevoel goed begrijpen.

Ik heb morgen 9.30 uur weer een gesprek bij de supermarkt. Met de manager (als het goed is) en 2 leden die 'onder' mij zouden vallen en daar zelf het nut niet van in zien :')
Ben benieuwd.

Maandag gesprek bij het verpakkingsbedrijf. Je zou toch denken dat er licht aan het einde van de tunnel lijkt te schijnen toch??

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:22

Martine, dat is balen zeg !!

Spannend Dimple, wat fijn dat je nu meerdere opties open hebt staan :D

Ik ben de hele dag al bezig met bedrijven bellen, vacatures zoeken en solliciteren.
Hoop dat ik snel iets vind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:30

Voor iemand hier iets? Misschien ter overbrugging? is in Hummelo, bij Doetinchem:

Wij zijn dringend opzoek naar iemand die ons wil helpen op de camping met schoonmaak van de sanitaire gebouwen. Het gaat om circa 4-5 uurtjes per dag en 5-6 dagen in de week Ben of ken jij iemand? Stuur dan een mailtje naar info@camping-degraafschap.nl

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:17

Dank jullie wel! Succes iedereen!!

Dimple: succes morgen. Het moet lukken :)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:30

@Amanda, sterkte voor jou en je zus!

Jeetje, ik ben gebeld geweest, voor een functie waar ik halsoverkop mijn CV naartoe gemaild had met de vraag of mijn opleiding in aanmerking kwam voor de functie...

Weet niet goed hoe ik mij moet voelen, gesprek werd wat abrupt beëindigd omdat mijn GSM uitviel, morgen praten we (telefonisch) verder. Moet het wat laten bezinken denk ik, het is wel heel erg weg uit mijn comfortzone, enerzijds wou ik dat wel graag, maar anderzijds geeft het me toch een beetje de kriebels nu :D Of ik ben overdonderd door het feit dat ze interesse in me hadden haha :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:26

Iemand die mij kan helpen m.b.t. minimum uurloon ik kom er niet helemaal uit. Graag via pb!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:29

xNathaliee schreef:
Iemand die mij kan helpen m.b.t. minimum uurloon ik kom er niet helemaal uit. Graag via pb!

Al voorzien, bedankt allemaal!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:34

Oeh Dimple spannend zeg, duimen draaien hier +:)+ Hoop dat er iets voor je uitkomt!

Amanda, sterkte :(:)

Djeenie, lastig zeg. Zou het even laten bezinken!

Fargo, pff wat een gedoe. Echt vervelend zeg :(:)

Vandaag gesprek gehad over mijn nieuwe job. Heb er superveel zin in, mag in zaken meedenken en kan tot na de zomervakantie al wat meer uurtjes maken. Als het allemaal rond is kan ik volgende week starten! :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 21:39

Wat goed Yonne!!! Super joh!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:34

Goed zeg Yonne gefeliciteerd!
Ik ga vandaag eens naar wat e-bikes kijken en vanmiddag naar Tong tong fair, even helemaal wat anders

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:34

Na een goed gesprek met iemand die weet welke richting ik uit wil in mijn job, besloten om het niet te doen. Ligt te ver uit de richting waar ik heen wil :-)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:54

Wohooow gefeliciteerd Yonne!

Mijn baas is gisteren langs geweest bij de klant, daar is een bom (en een hele dikke) gebarsten .... Dit gaat nog een lastige situatie worden. Klant schakelt procurement in, klant is furieus op ten aanzien van mijn baas niet ten aanzien van mij ... Help :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:08

Oeps.........Belsje, niet leuk........
Je baas erg de mist in gegaan?

Fargo, lekker chillen! E-bikes, lekker op de fiets naar het werk. Hoeveel km is het vanaf huis?

Ik zit er ook aan te denken om of een scooter of e-bike te kopen als ik in 1 van de 2 banen wordt aangenomen. Het ligt beide op 16 km. Ik zweet nogal snel dus weet niet of fietsen dan handig is. Zorgt er wel voor dat ik dagelijkse beweging heb gehad (ook al doe ik het maar de helft van het jaar en de rest met de auto)

Gesprek vanmorgen ging wel goed, denk ik. Het blijft afwachten of ik zeg wat ze willen horen. Heel even kort met de manager er bij en voor de rest met 2 teamleden die onder mij zouden komen te vallen. Jongen en meisje. Lijken me fijne collega's en ik hoop dat ze het zelfde over mij denken. Aap kwam wel wat uit de mouw toen de manager eenmaal weg was. Er ligt erg veel druk en nu komt de manager met zijn klusjes direct bij hen uit. Daardoor ligt de druk heel hoog want dit moeten ze doen naast hun gewone werk. Ze willen graag iemand die die klussen verzamelt, uiteen zet en hen helpt. Daar ben ik goed in dus ik hoop dat ik daar duidelijk genoeg in ben geweest.

Dat meisje vroeg heel slim naar fulltime werken met 2 kids. Heb ook eerlijk aangegeven dat leuke banen bijna alleen maar 40 uur zijn maar dat mijn voorkeur uit gaat naar 32 uur maar dat ik die discussie met de manager ga voeren. (boot maar een beetje afgehouden)

Vindt overigens dat er nu wel een ja of nee mag komen, heb genoeg gesprekken gehad dacht ik zo. :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:13

Dimple klinkt wel alsof jij je hier op je plek zult gaan voelen. Ik ga heel hard duimen!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:19

Ik duim ook ! Duurt het nog lang voor ze beslissen Dimple ?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:27

Laten we stellen dat mijn baas gisteren heul erg veul geld op de helling gezet heeft dus ik zit ff zelf ook heel hard in de rats want ik ben wel de bron van "all evuhl"n nu

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:30

Ik ga er van uit dat ik na het weekend wat hoor. Dat komt mooi uit want dan heb ik ook dat gesprek bij dat andere bedrijf gehad en aangevoeld of dat wat voor me is.

Wel een heel verschil qua functie (met name niveau) en aantal uren. Met de kids en paard in gedachte is 5x5 uur wel heel aantrekkelijk. Maar salaris heb ik bij beide geen weet van en kan ik dus niet vergelijken.
Daar zal de supermarkt als eerste mee over de brug komen denk ik. }>

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:00

Klinkt goed Dimple!

Ik heb een afwijzing van coolblue. Ik had het verwacht dus was niet echt teleurgesteld, ik vond het gesprek ook echt niet leuk. Hun reden was dat ze dachten dat k niet goed zou zijn in gwspreksvoering en doorvragen, heb gezegd dat ik dat apart vind omdat ik straks hulpverlener ben en gespreksvoering mijn werk is.