Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:24

AnnemiekvM schreef:
Bij ons vroeg een ouder of er opvang was. Ze was die ochtend wel thuis, maar vond het een principe kwestie.
Verder gelukkig ouders die er begrip voor hebben.

Wat voor principes?! Dan heeft ze denk ik niet helemaal begrepen welke gedachte erachter zit.
Bij ons team kwam nog de vraag 'moeten wij dan ook nog opvang regelen?' maar die werd al snel van tafel geveegd. Niet ons probleem en door oplossingen aan te reiken gaat het nut van het staken ook verloren.

Gimme_Joy

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:59

Feestje hier: ik heb de baan! Gister een goed gesprek gehad en meteen dezelfde middag het verlossende telefoontje! Ik ben erg blij, maar heb wel een dubbel gevoel... Ik moet de leukste baan die ik ooit heb gehad opgeven :n

We gaan vooruit kijken en deze uitdaging aangrijpen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:21

Jolien87 schreef:
AnnemiekvM schreef:
Bij ons vroeg een ouder of er opvang was. Ze was die ochtend wel thuis, maar vond het een principe kwestie.
Verder gelukkig ouders die er begrip voor hebben.

Wat voor principes?! Dan heeft ze denk ik niet helemaal begrepen welke gedachte erachter zit.
Bij ons team kwam nog de vraag 'moeten wij dan ook nog opvang regelen?' maar die werd al snel van tafel geveegd. Niet ons probleem en door oplossingen aan te reiken gaat het nut van het staken ook verloren.

Snap ik op zich wel hoor, die ouders hebben ook hun leven ingericht op de school. Dat heeft niks met begrip te maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:45

Iets begrijpen en ergens begrip voor hebben zijn twee verschillende dingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:59

Ik begreep :P uit jouw reactie dat jij het onterecht vond dat de ouder dat vroeg, omdat dat voor jou dan leek alsof de ouders het hele punt van de hele actie misten.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:25

Die moeder is op de hoogte, maar vindt het niet haar probleem. De andere ouders die ik gesproken hebben hebben geen probleem met het ene uurtje en staan ook achter ons. Verder maar zo gelaten. Ze is dan wel boos maar haar dochter zit niet zonder opvang want ze is zelf thuis.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:38

Gimme_Spurs schreef:
Feestje hier: ik heb de baan! Gister een goed gesprek gehad en meteen dezelfde middag het verlossende telefoontje! Ik ben erg blij, maar heb wel een dubbel gevoel... Ik moet de leukste baan die ik ooit heb gehad opgeven :n

Gefeliciteerd!!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:51

Gimme_Spurs schreef:

Gefeliciteerd!

Ik ben aangenomen op de school waar ik als uitzendkracht het afgelopen halfjaar heb gewerkt. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:47

Gefeliciteerd gimme-spurs en adamootje! Heel fijn.
Laatste lesweekje, altijd raar. Helemaal omdat ik er volgend jaar niet meer ben. Hebben jullie nog een drukke week?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:02

Uhm... ik moet nog vier weken hoor _O- |o

Komende week les, kampweek, les en daarna de laatste week met schoolfeest, diploma-uitreiking etc. :Z

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:22

Gefeliciteerd met de banen!!

Wat ga je doen Goof?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:27

Ik ga voorlopig wat ervaring opdoen als jobcoach voor vluchtelingen. Heel veel zin in :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:28

Wat leuk!
Anders maar toch ook niet helemaal :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:08

Leuk, Goof!

Ik heb pas 22 juli vakantie. Nog meer mensen die laat vakantie hebben, of zijn jullie allemaal volgende week al vrij?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:47

Adamootje schreef:
Leuk, Goof!

Ik heb pas 22 juli vakantie. Nog meer mensen die laat vakantie hebben, of zijn jullie allemaal volgende week al vrij?

Gefeliciteerd gimme_spurs en adamootje.
Wel spannend gimme_spurs praktijkschool. Een vriendin van mij vind het nu heel erg leuk maar ze had wel een kleine cultuurschok. Vooral vechtpartijen zijn wel echt een ding maar ook veel kinderen met een hele slechte thuissituatie of waar ze thuis ook niet beter weten.
Hier ook pas over 4 week, nog 2 lesweken met mijn vmbo'ers (rest heeft nog een toetsweek) dan hebben we activiteitenweek, vergaderen en diploma uitreiking. Die week daarna rapportvergaderingen, rapporten ophalen en afsluiting met het personeel.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:21

*\o/* gefeliciteerd met jullie banen!

Vraagje: met nog 1 tentamen te gaan hoop ik voor de vakantie mijn bachelor 2e graads te hebben.
Ik wil volgend jaar graag de lerarenbeurs voor de master. Maar... dan moet je eerst bevoegd zijn :roll:
Kwestie van tijd... maar: je moet de beurs uiterlijk 30 juni aanvragen, en ik krijg op zijn vroegst het diploma eind juli. Iemand tips?! Het gaat om een fiks bedrag van Euro 2006,00 :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:23

Weet je eind juni al of je alles gehaald hebt en je diploma hebt/krijgt?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:39

Ik geloof dat ze pas rond eind juli/begin augustus gaan controleren. Als je weet dat je je diploma gaat halen, dan zou ik het risico nemen en 'm aanvragen. :j

edit: je moet wel je diploma's insturen, dus hopelijk krijg je die dan op tijd. Je mag deze op een later moment sturen, dat hoeft niet direct bij je aanvraag.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 26-06-17 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:42

Ik heb 11 juli laatste tentamen, ik ga er van uit dat ik die haal :o
Zou zo balen als ik dat grote bedrag zelf moet betalen puur om het feit dat er 2 weken te laat aangevraagd zou worden :( Je kunt opmerkingen meesturen zag ik, ik denk dat ik dit verhaaltje er maar bij zet. Ik neem toch aan dat meer mensen hiermee geconfronteerd worden?

Edit: dank je Adamo. Ik moet nu bij de aanvraag al laten weten of ik 'bevoegd' ben. De werkgever heeft 'ja' ingevuld, maar ik heb 'nee' aangevinkt omdat ik NU immers nog geen diploma heb...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:44

Dat denk ik ook wel.

Lukt het je ook om een werkgeversverklaring te krijgen bij de onderwijsinstelling waar je nu werkzaam bent? Je moet bovendien ook geregistreerd staan in het lerarenregister, anders kan je geen beurs aanvragen.

Edit: oh, sorry. Ik had je onderste alinea niet gelezen. Ik zou "ja" invullen als je in het nieuwe schooljaar wel bevoegd bent om les te geven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:48

Hoe werkt dat lerarenregister? Ikhoor daar meer mensen over.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:49

Oh prut... ik had 'nee' aangevinkt, het ding heb ik al verstuurd |(
Van werkgever al verklaring gekregen. Ik sta nog niet in Register, want heb immers nog geen diploma.
Pffff.... al die lastige regeltjes. Of zal ik het nogmaals insturen? :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:19

Amandavd schreef:
Hoe werkt dat lerarenregister? Ikhoor daar meer mensen over.

Hier staat wat over het lerarenregister: https://www.registerleraar.nl

Ineke, heb je wel een aanvraag van inschrijving bij het lerarenregister gedaan? Je hebt namelijk een registratiecode nodig.

Ik zag net dat jij ook docent NL studeert? Leuk! Ik doe de verkorte opleiding. Ik ben deze vrije avond gezellig aan het leren voor mijn herkansing zinsontleding. :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:30

Heb jullie nog leuke ideetjes voor een cadeautje voor de klas aan het eind van het schooljaar?
Leuk detail: ik ga met ze mee naar groep 6 dus ik heb ze volgend jaar gewoon weer.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:02

lenaa_tje schreef:
Adamootje schreef:
Leuk, Goof!

Gefeliciteerd gimme_spurs en adamootje.
Wel spannend gimme_spurs praktijkschool. Een vriendin van mij vind het nu heel erg leuk maar ze had wel een kleine cultuurschok. Vooral vechtpartijen zijn wel echt een ding maar ook veel kinderen met een hele slechte thuissituatie of waar ze thuis ook niet beter weten.
Hier ook pas over 4 week, nog 2 lesweken met mijn vmbo'ers (rest heeft nog een toetsweek) dan hebben we activiteitenweek, vergaderen en diploma uitreiking. Die week daarna rapportvergaderingen, rapporten ophalen en afsluiting met het personeel.

Ik ken de verhalen inderdaad... Gelukkig ben ik redelijk door de wol geverfd. Ik geef nu ook basisklassen les (met lwoo) en heb 2 jaar geleden een jaar in Den Haag in de Schilderswijk gewerkt. Daar vooral is een lastige populatie leerlingen. Maar als je een goed team om je heen hebt (wat dus 2 jaar geleden niet het geval was) is dat een echte opsteker. Daarbij kan ik nu goed mijn grenzen aangeven. We zullen het zien. Ik geef gelukkig drama en heb zo'n controle over de stof dat ik makkelijk kan schakelen.