Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:35

Heb nog niks van het UWV gehoord dus vermoed dat ze juridische een negatief advies hebben gekregen betreffende UWV aanvraag. :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:58

Als wij, het UWV, een aanvraag ontvangen en er komt een advies (van de ontslagadviescommissie) dan wordt de werknemer ook geraadpleegd. Het is een procedure van hoor en wederhoor, dus Marcella ik denk niet dat jouw werkgever a naar het UWV is gegaan om een ontslagaanvraag in te dienen.

En ik ga weer in meeleesmodus :)

DonDon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:37

Hoe zit het dan als je contract af loopt en je een week van te voren pas te horen krijg dat je niet meer hoeft te komen. Ik bedoel mijn beoordeling was goed en ben nog jong dus niet duur.

Ik heb genoeg gewerkt om een ww uitkering te vragen, hoe zit dat dan in elkaar?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:40

LisaFaded schreef:
Hoe zit het dan als je contract af loopt en je een week van te voren pas te horen krijg dat je niet meer hoeft te komen. Ik bedoel mijn beoordeling was goed en ben nog jong dus niet duur.

Ik begrijp je vraag even niet?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:45

Lisa, daar kan je niets mee. Je zou eventueel nog beroep aan kunnen tekenen tegen je ontslag, maar weet zelf ook niet precies hoe dat werkt.
Als je een WW-uitkering wilt moet je dat opgeven bij de juist instantie..

Ik zit te wachten op het verlossende telefoontje, daar kan ik zo slecht tegen :P "We bellen je morgen.." *zucht* :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:27

Douraque schreef:
LisaFaded schreef:

Ik begrijp je vraag even niet?

je kan informeren waarom ze pas een week van te voren ze je hebben gesproken over contractverlenging? Je kan het wel aanvechten maar wil je erna echt daar nog aan het werk na al dat gedoe? Heb je ook gevraagd om de reden waarom je geen verlenging kreeg?

Als je een WW uitkering wilt aanvragen zou ik kijken op werk.nl daar staat informatie wat je moet doen etc

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:31

Hoezo aanvechten?
Wanneer je een tijdelijk contract hebt mag officieel de dag van te voren nog aangegeven worden dat het niet verlengd wordt.
Dat is niet gebruikelijk en netjes maar een tijdelijk contract heet niet voor niets tijdelijk.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:34

Daar las ik overheen inderdaad. Sorry! Niet verlengd is niet verlengd idd. Dan hoeft vaak nieteens met jou te maken te hebben hoor, Lisa. Je baas kan besloten hebben wat in te krimpen, misschien te bezuinigen.. Je weet het nooit in deze tijden ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:48

Idd een bepaalde tijdscontract kan zonder opgaaf van reden worden beeindigd, zelfs een dag van te voren. Of je recht op ww staat inderdaad op onze website genoeg informatie over de vereisten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:52

hihi zie nu pas dat je bij uwv werkt douraque :) denk huh? op onze website? :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:56

Ja ik snap wel dat een baas het zo kan opzeggen. Mijn werk is seizoensgebonden met festivals enz. dus was gewoon geen werk meer. Maar eigenlijk was mijn vraag of je dan recht heb op een uitkering als je contract gewoon afloopt en je niet ontslagen ben. Ik had het al aangevraagd en hoor eind van deze week het nieuws. Was aan het lezen en je moet met een 0 uren contract minimaal zoveel weken hebben gewerkt en dat heb ik gelukkig wel.

Ik ga verder niets aanvechten ben gewoon goed weg gegaan, mag in maart eventueel terug komen. Alleen baalde er van dat ik het laat wist.

Heb trouwens al gesolliciteerd en op werk.nl ingevuld ongeveer 8 dus het dubbele wat je moet invullen. Houd verder alles netjes bij voor uwv.

Dus hopen :).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:04

Als je contract niet verlengd word,en de baas dus niet verder gaat met jouw op dit moment, en jij hebt zelf geen ontslag genomen heb jij recht op een WW uitkering. Of dit moet dit jaar veranderd zijn.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:16

Ik werd net gebeld, ik ben aangenomen *\o/*
Ze vertelde dat ze besloten hebben het assessment niet te doen en dat ik per direct aan de slag kan (donderdag 9.00) als inbound medewerker bij EVO (deel administratief en een deel telefoon beantwoorden/doorverbinden).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:17

gefeliciteerd anne !!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:26

Gefeliciteerd Anne!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:26

@Mioux bedankt dan snap ik het. Het is namelijk er op of eronder anders moest ik mijn pony misschien verkopen :(.

@Anne Gefeliciteerd, het werk wat jij nu gaat doen zoek ik ook voor:D.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:27

ik geloof dat de ww trouwens tegenwoordig lager is als eerst? of was het nog steeds rond de 75% van je laatst verdiende loon ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:28

Ik dacht 70%?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:28

Lisa je kan ook informeren bij Randstad in Arnhem, daar heb ik mijn klantenservice-baan ook vandaan zonder directe inbound-ervaring :-)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:29

kan ook hoor kan me niet herinneren maar heb ooit 1 keer ww gehad voor paar weken, dus kan best ook 70% zijn

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:30

Je krijgt 70% van het laatst verdiende loon.

@amaryllis dan ga ik daar even kijken. Ik wil absoluut geen outbound daar heb ik zo'n hekel aan, mensen lastig vallen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:32

begrijpelijk lisa hahaha als ze hier bellen (kan niet meer vanwege bel me niet register) dan zeg ik altijd geen interesse,blijven ze nog door zaniken, laatst toen ik er nog niet in stond in t register,gaf ik de telefoon aan me zoontje die heerlijk mee kletste "ja""nee" "uhum" hahah dan bellen ze ook niet meer oja en t ergste ervan? ze bellen altijd als je aan het eten bent

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:34

Ja dat klopt, dan weten ze tenminste dat je thuis bent. Ik word nu constant door een onbekend nummer gebeld en als ik opneem zeggen ze niets. Één keer nam ik op en zei ik niets toen was het ook zo'n callcenter. Echt super raar en ik sta ook in het bel me niet register. Vraag me af waarom die bedrijven nog staan. Zullen denk ik nog genoeg mensen intrappen. Ik zeg vaak ook nee geen interesse fijne dag.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:34

Wat goed Anne, gefeliciteerd!!

Ik ontvang momenteel WW. Je krijgt de eerste 2 maanden 75% van je salaris en de maanden daarna 70%.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:36

ah wist dat er ook iets was met 75 % :) hadden we t beide goed. Als jij meld dat je in het bel me niet register staat lisa, dan mogen ze niet bellen en moeten ze ophangen en niet meer erna terug bellen...dat mogen ze niet doen namelijk. of jij moet aan een enquette mee gedaan hebben?maar anders mogen ze niet bellen.