Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:41

Georgette schreef:
:wave: Ik kom ook weer eens langs.

Ben al een behoorlijke tijd in de meelees-modus. Heb een nogal heftige tijd achter de rug (moeder borstkanker, maar godzijdank onlangs genezen verklaard) en afgelopen week was ik heerlijk met vriendlief op Kreta, genieten van zon, zee en strand (en oh ja, nogal wat overheerlijke cocktails *\%/* ).

Helaas gaat het met de webshop dramatisch. Heb al echt geen weken meer een bestelling gehad. Heb een tijd terug nog wat acties gehad, maar geen reacties. Ik word er nogal moedeloos van. Weet even niet hoe ik de dingen moet aanpakken. Zou het liefst de webshop helemaal omgooien, zoals ik al eens eerder aangaf, maar wil absoluut eerst van m'n voorraad af, en die is nog erg groot. Iemand tips?

Ik zag laatst ergens iets over twee studenten die iets hadden opgezet. Die kopen rest partijen op van webshops en verkopen dit zelf ook weer door. Geen idee of t wat is, maar die jongens doen t goed schijnt.

Georgette

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:55

Joyce, daar zat ik ook al aan te denken, maar heb toch bijvoorbeeld geregeld momenten met 50% korting op het gehele assortiment, maar zelfs daar geen bestellingen uit.

SuperSmurf, heb je toevallig een naam of link?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:33

Pfoe nee... Zal eens kijken of ik er iets over kam vinden

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 23:28

Praten praten praten en nog eens praten. Het moment dat je daar mee stopt, stopt alles om je heen ook.
Zit je in de trein, op het terras, in bad, op je wc, pak even je telefoon en mik er een tweetje tegen aan. De ene keer over wat je gaat eten bijvoorbeeld, de andere keer over je website/facebook/weetikveelwatwaarjeproductentezienzijn. Vergeet ook niet met plaatjes te praten, mensen kijken graag plaatjes.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:35

Echt Holly?
Ik heb altijd idee dat men dan denkt heb je haar weer.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 23:48

Ja dat zal best Hilda, dat denk ik soms ook van mezelf whaha.
Maar zo is het toch? Als jij een vreemde tegenkomt, dan weet deze toch niet wat je doet, tenzij je het verteld?
Elk ding dat je doet (internet, beurs, folders,...) doe je om te vertellen dat je er bent, om reacties te krijgen, etc.
Stop je daarmee, dan stoppen de reacties toch ook?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 00:36

Georgette schreef:
:wave: Ik kom ook weer eens langs.

Ben al een behoorlijke tijd in de meelees-modus. Heb een nogal heftige tijd achter de rug (moeder borstkanker, maar godzijdank onlangs genezen verklaard) en afgelopen week was ik heerlijk met vriendlief op Kreta, genieten van zon, zee en strand (en oh ja, nogal wat overheerlijke cocktails *\%/* ).

Helaas gaat het met de webshop dramatisch. Heb al echt geen weken meer een bestelling gehad. Heb een tijd terug nog wat acties gehad, maar geen reacties. Ik word er nogal moedeloos van. Weet even niet hoe ik de dingen moet aanpakken. Zou het liefst de webshop helemaal omgooien, zoals ik al eens eerder aangaf, maar wil absoluut eerst van m'n voorraad af, en die is nog erg groot. Iemand tips?

Allereerst wat ontzettend fijn dat je moeder genezen is verklaard! Lijkt me een hele zware tijd om mee te maken.

Als (web)shop moet je er tegenwoordig wel echt uitspringen denk ik, en dat steeds maar blijven vernieuwen en de markt bedienen kost super veel tijd en energie. Ik heb even snel naar jou site gekeken en ik nog even een rijtje op van dingen die me te binnen schieten. Sommige dingen zijn wellicht lastiger te realiseren dan andere, maar wie weet!

1. Als ik je site open zie ik heel veel tekst en weinig foto's. Ik zou de tekst weghalen en grotere, sprekende foto's plaatsen op de homepage.

2. Mode/sieraden is een gevoel en alles gaat om imago. Ik denk dat je qua foto's meer kan doen met de sieraden: ik zie geen mensen/delen van mensen op foto's. Mensen willen zich graag indentificeren met modellen/stijlen en dergelijke. Dus dat moet je ook laten zien in foto's. Een witte achtergrond is misschien wel praktisch maar doet verder ook niet veel voor het sieraad. Misschien een rondkijken op site van bekende ketens hoe hun accessoires op de foto zetten? Hoeft niet meteen van een professionele fotograaf te zijn, zelfs met een mobiel kan je al in de weer!

3. Mode kan ook juist combineren van dingen zijn: die ene, beetje gekke, kitsch en misschien niet helemaal in de mode armband, past met een ander item dat wel hip is.

4. Alles staat apart op de foto, terwijl de trend is om veel armbanden samen te dragen, wellicht iets om toe te passen!

5. Ik zou specifieke acties maken voor bijv. Facebook per sieraad. Dus niet alles 50 procent op alles ( dat zegt mijn zelf ook niet veel, want dan wordt ik nog niet direct getriggerd door een aantrekkelijke prijs). Dus een actie bijv. Deze set armbanden alleen deze dag voor 5 euro. ( even kijken waar je het voor wil wegdoen minimaal). Hou de tijd voor de actie kort, dat laat mensen eerder besluiten om iets te kopen (impulsaankopen).

6. Er zitten echt wel hippe dingen tussen je spullen hoor! Ik zou zorgen dat alle hippe sieraden vooraan in je shop komen, dus dat je niet eerst op de eerste pagina al tich armbanden te zien krijgt die niet zo hip meer zijn, dan haken mensen snel af en zien ze de hippe dingen er niet meer tussendoor.
7. Je hebt best veel aanbod, wellicht is het nog een idee om een heel aantal artikelen, tijdelijk, van de site te halen, zodat het lijkt alsof je een exclusiever aanbod hebt. En dan kan je ze er later weer een voor een terugzetten. De kans is er dat je hierdoor weer gaat verkopen, zodat je niet perse al je oude voorraad kwijt hoeft te raken.

8. Misschien een grote partij te koop zetten voor mensen die de sieraden demonteren en nieuwe van maken?

9. Of zelf demonteren en losse kralen/bedels verkopen, al zou ik dat dan los van je webshop doen, via marktplaats ofzo.

10. Heb je kinderen? Wellicht is het nog een idee om op een rommelmarkt te gaan staan met hun en dan de wat goedkopere items te verkopen. En dan niet in een mooi kraampje, maar gewoon op een kleedje. Dan lijkt het alsof de kinderen het verkopen....misschien dat dit bepaalde mensen meer aantrekt om te kopen?

Zo, nu weet ik even niets meer. Als er nog meer te binnen schiet laat ik het wel horen.
Hoop dat je wellicht wat inspiratie krijgt door mijn gewauwel!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 00:45

holly schreef:
Ja dat zal best Hilda, dat denk ik soms ook van mezelf whaha.
Maar zo is het toch? Als jij een vreemde tegenkomt, dan weet deze toch niet wat je doet, tenzij je het verteld?
Elk ding dat je doet (internet, beurs, folders,...) doe je om te vertellen dat je er bent, om reacties te krijgen, etc.
Stop je daarmee, dan stoppen de reacties toch ook?

Ik vind het soms ook irri om steeds berichten te lezen van dezelfde, maar op de een of ander manier trek ik het van de ene beter dan de andere. Een mode zaak bij mij in het dorp like ik op Facebook en er komen vaak wel 3 of 4 berichten per dag voorbij. Soms denk ik: nu unlike ik, maar toch heb ik het tot op heden niet gedaan. Maaar, ik ben eigenlijk wel helemaal op de hoogte van welke merken ze hebben, waar ze nog maar een item van hebben, wat er nieuw binnen is ect. Dus ik weet wel waar ze voor staan...

Soms id het moeilijk een goede weg te vinden in social media: teveel, te weinig, te persoonlijk, te zakelijk. Als fotograaf zou ik het heel dicht bij mezelf houden: plaatsen wat ik mooi vind en vooral foto's laten zien. Dat is niet gauw irritant, je 'hoeft' er als lezer niets mee, maar ondertussen blijven de foto's en je naam als fotograaf wel hangen. En daar doe je het tenslotte voor. Ik merk dat dingen vragen ect niet heel erg werkt. Voor een fotograaf moet je social media meer zien al sluimerende reclame denk ik.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:34

Volgens mij heb ik een keer gehoord dat 1 tot 2x per dag wel een max is op facebook, op twitter mag het veel meer zijn. Natuurlijk moet het wel interessante inhoud blijven hebben.
Maar ik vind het juist goed om er regelmatig over te praten!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:59

Ja dat heb ik ook begrepen. Wel grappig trouwens berichten met een plaatje leveren meer hits op dan Platte tekst.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:08

Ik plaats nu bijna altijd een plaatje, dat loopt als een tierelier!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:11

Mijn idee ook ja.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:25

Ik kwam laatst buiten mijn regio iemand tegen die bij toeval mijn logo zag en zei: " Hey, dat ken ik, dat is van die wedstrijden! "

Ja, dat ben ik dus :D

Was gelijk een superleuk gesprek waar ongetwijfeld ook weer wat uit voort komt.

Afgelopen weekend een stand gehad, was ook erg leuk. Jammer van het slechte weer.
Toen ik mijn demo gaf en de clinics was er ook opeens aanloop bij de stand. Dat was lastig want ik stond in de ring.

Wel weer ontzettend positieve reacties gekregen op mijn demo en op de clinics. Dus dat is geweldig!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:22

Ik probeer minimaal 1 a 2x per week wat op Facebook te plaatsen, elke dag iets plaatsen vind ik al snel zo'n overkill (tenzij ik iets te melden heb natuurlijk). Ik heb ook al regelmatig vragen gesteld, maar helaas reageren mensen daar eigenlijk nooit op, dus dat doe ik nu nog maar sporadisch ;)

@Georgette: Ik was nog helemaal vergeten te reageren op het nieuws over je moeder. Jeetje wat heftig zeg, maar wat ongelofelijk fijn dat ze inmiddels genezen is verklaard. Hopelijk komt het nooit meer terug!!

Wat betreft de 50% korting, misschien moet je dat gewoon een flinke tijd door laten lopen, maar dan alleen op een deel van je collectie? Ik heb ook al een tijdje wat dingen in de sale en stukje bij beetje raakt dat nu eindelijk uitverkocht. Als je het maar heel kort doet en je shop is redelijk onbekend (zoals die van ons), dan duurt het wat langer voordat het de mensen bereikt. Ik denk dat wij het meer moeten hebben van de "toevallige voorbijgangers" of van de mensen die in onze productgroep googelen op sale artikelen. Ik heb het idee dat kortlopende acties pas wat gaan opleveren op momenten dat je echt een flinke groep actieve "volgers" hebt (zoiets kan je waarschijnlijk juist kan bereiken door regelmatig zo'n kortlopende actie te houden, zodat mensen je acties in de gaten gaan houden, maar gaat wel weer veel tijd in zitten).

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:01

Hoi hoi, mag ik me hier ook melden :) ?

Zelf ben ik nu 22 en ik ben zo'n jaar geleden een webwinkel gestart. Dit naast mijn studie/paarden/werk etc. Ik hoefde er dus niet gelijk een heel loon uit te halen en kon het dus rustig opbouwen. Nu ben ik aan het afstuderen (kunstacademie) en krijg dus steeds meer tijd om producten online te zetten. Straks na mijn studie ga ik er heel hard aan werken. Nu loopt het eigenlijk al best heel goed! Vandaag zelf het eerste pakketje naar buiten Europa verstuurd :D

http://www.lysanneoldandart.nl :) Een webwinkel in oude spullen. En er staat een gedeelte op wat over mijn eigen werk gaat. Nu is de webwinkel afgelopen week vernieuwd en dus staat er bij art nog niet veel. Hier gaat aan gewerkt worden.

Verder heb ik ook een facebook en een blog. Maar hier heb ik nog wat moeite mee om dit bij te houden. Toch merk ik dat ik via deze wegen weer nieuwe klanten trek. Dus in de toekomst, na mijn studie, ga ik hier zeker harder aan werken.

Mochten jullie trouwens dingen opvallen op de webwinkel meldt het maar hoor!

Nou ja, ik ga nu even rond lezen over wat jullie allemaal doen :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:38

Gisteravond weer bezig geweest met de nieuwe site. Wat enorm leuk om te doen zeg! En het wordt prachtig!

Verder weer wat aanvragen gehad voor workshops of andere leuke samenwerkingsverbanden. Ben er zo druk mee dat ik in overleg met mijn ene opleiding (doe er twee naast een fulltime baan, drie paarden en veel meer BWR werk dan ik verwacht had) een jaar ga uitstellen. Op deze manier kan ik de opleidingen dan om en om doen.

Verder 'vol verwachting klopt mijn hart' over een vaste klus in de paarden waar ik echt heel veel zin in heb, maar nog in een soort van selectieprocedure zit. Als dat hem wordt ga ik gelijk al een paar uur terug in werktijd bij mijn huidige werkgever. Anders gaat het echt allemaal niet meer lukken!

Al met al dus weer living the life I love <3

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:38

@lalumamyo, gaaf zeg! Ik hou er van!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:41

Georgette, ik ga mee met Yucca. Zorg dat je een paar mooie sfeerplaten krijgt met een leuk model behangen met jouw sieraden wat mooi bij elkaar past.
De site komt nu heel kil over en ik zou als ik klant ben snel wegklikken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:42

Lalumamyo hele mooie look qua website maar ik zou wat aan de omschrijvingen doen, zie nu vaak dezelfde trant van beschrijvingen langskomen.
Zit je op etsy.com?
En waar koop jij dan in? Via speciale leveranciers of schuim je zelf markten af of hoe gaat dat? Ik ken niks van dit marktsegment maar vind het wel erg knap wat je doet.

Georgette, je zal dus op zoek moeten naar een model met mooie handen en hals!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:18

@Zooist Bedankt :D :D Je houd er inderdaad van of totaal niet

@Foxy80 Klopt. Met de omschrijvingen zit ik ook nog wat te stoeien. Op sommige sites staan ook hele omschrijvingen. Ook wat je met bepaalde producten kan doen. En dit vind ik dan ook weer irritant. En wanneer ik 30 aardewerken kannetjes online zet vind k het lastig om deze verschillende omschrijvingen te geven := Maar ik zal er eens naar kijken. Je hebt wel gelijk!

etsy.com? Geen idee wat dat is :) Wij struinen markten af, hebben vaste adresjes van handelaren, soms komen mensen langs met spullen etc. We gaan vooral naar het buitenland. Dus het werkt anders dan bij andere winkels. Ik werk dus niet met leveranciers / groothandels.

Ook ga ik nog even aan de achtergrond foto's werken :) Deze vind ik nu nog wat te druk.

Verder ben ik eigenlijk heel blij met mijn website. Als ik anderen vergelijk in dit segment valt mijn site wel op. Vaak zijn het de standaard sites of omgebouwde blogs. (niets mis mee, maar ik wilde wat anders :+ )

gisteravond wilde ik even naar jullie dingen kijken. Niet aan toegekomen. Ga ik nu eens doen.
Laatst bijgewerkt door lalunamyo op 16-05-13 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:19

Ho edit

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:43

Eerlijk, ik vind het altijd een afknapper als er staat 'mooie dit' of 'leuke dat'. Er zijn zo veel betere adjectieven te verzinnen dan dat: fraai, lieflijk, schattig, aansprekend, retro, klassiek etc.

JIJ KENT ETSY NIET? Dat is de tegenhanger van ebay maar dan voor zelfgemaakte items, dus geen geïmporteerde chinese brol (vooral bij de juwelen vind ik dat een pre). Misschien iets om je eigen kunstwerken te promoten...
Heb daar bv dit gevonden:
http://www.etsy.com/shop/dankartistry?ref=seller_info

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:32

Je hebt helemaal gelijk. Wanneer er weer nieuwe producten komen zal ik eens wat creatiever zijn := Ach, ik wordt er al wat beter in. Laatst wees iemand me er op dat ik wel heel veel !!!!!!!! uitroeptekens gebruikte :') En zo heb je soms van die kleine dingen wat je zelf niet eens op merkt. Ik zal mooie en leuke zoveel mogelijk proberen af te wisselen en de verhaaltjes wat leuker proberen te maken. Bedankt!

Haha, volgens mij ben ik een beetje wereldvreemd :+ Ik ga gelijk even de site bekijken. Een goed idee voor na mijn studie wanneer ik echt aan de bak ga :) Maar voorlopig heb ik nog genoeg opdrachten liggen om te schilderen. Bedankt voor de tip

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:27

Echte kunstenaars zijn wereldvreemd dus "you fit the profile" :D

Moet voor klant pakketje via kiala versturen. Is haar punt een ruitersportzaak... Ben weer blij met mijn anonieme gerecycleerde dozen :D Stel je voor dat je ook zo 'n punt hebt en je ziet pakjes van Ooteman en Paardendrogist ed passeren, dan baal je toch een beetje???

Ik heb dan wel geen dure merkdozen, maar de herkenning is er wel trouwens. Had laatst een foto van een stapel dozen, klaar voor verzending op mijn fb pagina gezet. Kreeg ik reactie van een klant dat ze aan de kantine dezelfde dozen had zien staan bij de broodjeslevering, en dat ze spontaan aan mij moest denken! *\o/*

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 14:49

foxy80 schreef:
Echte kunstenaars zijn wereldvreemd dus "you fit the profile" :D

Moet voor klant pakketje via kiala versturen. Is haar punt een ruitersportzaak... Ben weer blij met mijn anonieme gerecycleerde dozen :D Stel je voor dat je ook zo 'n punt hebt en je ziet pakjes van Ooteman en Paardendrogist ed passeren, dan baal je toch een beetje???

Vrienden van me hebben een dierenspeciaalzaak en ook een kiala punt. Zij zien geregeld pakketten van bijvoorbeeld Zooplus voorbij komen. Daar balen ze flink van, omdat zij veel dezelfde artikelen verkopen.