[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:48

Een nissan micra! :D Wist al voor ik m'n rijbewijs gehaald had dat ik er zo 1 wilde, en had al een week terug gezien dat er een heel mooie deal stond... Dus direct gaan kijken nadat ik wist dat ik m'n rijbewijs gehaald had en ik m'n gespaarde geld dus in een auto kon stoppen ipv in nog meer lessen en examens :))

Dit is hem!
Afbeelding

Ben er helemaal gelukkig mee, nu hopen dat hij nog een aantal jaren mee kan, ondanks zijn leeftijd (1998) :)

Briiet

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:08

Mooie auto

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:15

Ziet er goed uit! :))

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:30

Gefeliciteerd!!!

Ik heb gister weer motor cursus gegeven bij de politieacademie op het circuit, 2 weken terug was ik ziek maar wat heb ik vreselijk ontzettend fijn gereden, fijne cursisten die mooi meegroeiden dus heb mn bandjes weer tot het uiterste verslrten, echt genieten!!!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:17

Super als je zo kan genieten!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:19

Klarinda schreef:
Eelmo schreef:
Dankjulliewel! :D
Nu jullie ook! *\o/*

Ik was trouwens heel blij met het faalangstexamen. Ik maakte een paar stomme foutjes, toen heeft mijn examinator even een time-out ingelast. En dat was echt wel heel fijn, even de tijd hebben om te balen en dan weer door :)

Gefeliciteerd! :D

Oh dit klinkt positief, ik heb ook een faalangstexamen, dus ben benieuwd! :D

Duurt zo'n examen ook langer dan een normaal examen? Omdat je rustig aan begint?

Ze hebben langer de tijd maar het hoeft niet langer te duren. Mijn ritje was 15/20 min toen was ik alweer terug en geslaagd :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:49

Leuke auto Mala!

Fijn dat je zo genoten hebt Polly :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:06

Ik moet morgen voor de 2e keer op voor examen, maar nu heb ik gisteren gehoord dat ik mn schoolexamen niet gehaald heb en dus voor de herkansing moet :( dus de stress zit er echt gigantisch in.
Iemand tips voor wat druppeltjes oid tegen de stress die ik gewoon bij de drogist kan halen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:01

Valdispert Stress extra sterk :-) ben een enorme stressvol met dat soort dingen en het heeft mij enorm geholpen. ( toevallig nu in de aanbieding bij AH ).

Wel balen van je examen zeg......

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:28

Oh jongens ik ben moe en ik heb zo nog rijles :')
Heb nu eerst filosofie, ook niet echt een opbeurende les.
Zo maar even een blikje cola halen om wakker te worden _O-
Het is ook vet druk en chaos op het spoor, dus maar op tijd weggaan van school. Wordt op Leiden CS opgehaald.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:32

Warboel schreef:
Oh jongens ik ben moe en ik heb zo nog rijles :')
Heb nu eerst filosofie, ook niet echt een opbeurende les.
Zo maar even een blikje cola halen om wakker te worden _O-
Het is ook vet druk en chaos op het spoor, dus maar op tijd weggaan van school. Wordt op Leiden CS opgehaald.

Heel verstandig! Is inderdaad al de hele dag chaos, al mijn treinen waren vertraagd!
Succes met je rijles!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:38

Ja mijn bus was vanochtend 22 minuten en m'n trein 10 minuten vertraagd. Het was ook niet normaal druk op de weg. Pakken een stuk snelweg met de bus, nou het stond echt helemaal muurvast.

Zit nu in de trein naar Leiden. Doen er normaal 38 minuten over dus ben dan wel vroeg, maar dan kan ik nog even zitten. Waren uiteindelijk iets eerder klaar met de les ook, dus heb op school nog even gechillt. Rare filosofie les _O-

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:39

Coconut schreef:
Valdispert Stress extra sterk :-) ben een enorme stressvol met dat soort dingen en het heeft mij enorm geholpen. ( toevallig nu in de aanbieding bij AH ).

Wel balen van je examen zeg......

Was nét telaat voor de drogist, en de Albert Heijn had alleen Valdispert Rust extra sterk.. Lijkt me redelijk op hetzelfde neerkomen?
Iemand ervaring mee? :o

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:44

Oh dit topic is echt relevant op dit moment. Ik heb vorige week mijn eerste rijles gehad, en heb me toch zitten janken in die auto. Vreselijk vond ik het, maar heb geen keuze..
Balen Liesje!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:47

Hoezo moet je persé rijden? Ik wilde ook nog niet op m'n 18e. Heb 4 jaar gewacht :') Als je echt niet wil en het vreselijk vindt gaat dat je lessen ook niet ten goede. Het kost genoeg, dus een beetje plezier erin hebben is dan wel fijn. Wat vond je zo erg?

Volgens mij mag je met die Rust niet rijden dacht ik op internet gevonden te hebben Liesje1611! Of iig dat je er suffig van kan worden.

De Valdispert heeft wel echt supergoed z'n werk gedaan vandaag, was echt heel rustig in m'n hoofd en kon me beter concentreren. Meestal zijn rijlessen die ik gelijk uit school doe echt een drama, maar m'n instructeur was helemaal verrast! Kon me bijvoorbeeld veel beter concentreren op de navigatie en de cluster opdracht. Kijken ging ook goed :j dus maandag neem ik ook maar even een tabletje en dan dinsdag voor het examen ook! Nog een weekje!

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:50

Fijn dat het werkt Warboel!

Whaaa, de nieuwe lesauto is binnen! :D Zie hem net voorbij komen op Facebook, super leuk! :)) Mag 'm vrijdag testen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:05

Warboel schreef:
Hoezo moet je persé rijden? Ik wilde ook nog niet op m'n 18e. Heb 4 jaar gewacht :') Als je echt niet wil en het vreselijk vindt gaat dat je lessen ook niet ten goede. Het kost genoeg, dus een beetje plezier erin hebben is dan wel fijn. Wat vond je zo erg?

Volgens mij mag je met die Rust niet rijden dacht ik op internet gevonden te hebben Liesje1611! Of iig dat je er suffig van kan worden.

De Valdispert heeft wel echt supergoed z'n werk gedaan vandaag, was echt heel rustig in m'n hoofd en kon me beter concentreren. Meestal zijn rijlessen die ik gelijk uit school doe echt een drama, maar m'n instructeur was helemaal verrast! Kon me bijvoorbeeld veel beter concentreren op de navigatie en de cluster opdracht. Kijken ging ook goed :j dus maandag neem ik ook maar even een tabletje en dan dinsdag voor het examen ook! Nog een weekje!

Dat meen je niet :O
Ik lees overal verschillende dingen, maar in de bijsluiter staat niet dat je er niet mee mág rijden.. En de stress is dusdanig dat ik er toch maar wel beter een kan nemen anders barst ik in janken uit _O-
Heb er net 2 genomen, dan kan ik even kijken hoe het valt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:27

Als het niet in de bijsluiter staat zou ik me er geen zorgen om maken hoor. Dat is allemaal uitgebreid getest lijkt mij. Er staat zoveel tegenstrijdigs op internet :P Gewoon even goed uitproberen voor je examen :) wanneer moet je ook alweer?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:49

Op internet staat alles wat je wilt vinden.. Als je het eerst kan testen is dat fijn toch? :)

Mijn moeder wil het per se, vindt dat het bij je opvoeding hoort (zij betaalt ook). En ik snap het ook wel, vind het zelf ook heel handig maar ik kan bar slecht omgaan met mensen die op een negatieve manier kritiek leveren. Ik zat de hele tijd in de 5 ipv de 3 en twee keer de koppeling vergeten. Hij de hele tijd zuchten en dat zou ik ook doen als ik hem was maar ik kan daar niet tegen als ik al zo nerveus ben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:54

Loolotte schreef:
Op internet staat alles wat je wilt vinden.. Als je het eerst kan testen is dat fijn toch? :)

Mijn moeder wil het per se, vindt dat het bij je opvoeding hoort (zij betaalt ook). En ik snap het ook wel, vind het zelf ook heel handig maar ik kan bar slecht omgaan met mensen die op een negatieve manier kritiek leveren. Ik zat de hele tijd in de 5 ipv de 3 en twee keer de koppeling vergeten. Hij de hele tijd zuchten en dat zou ik ook doen als ik hem was maar ik kan daar niet tegen als ik al zo nerveus ben :=

Als je instructeur zat te zuchten bij je eerste rijles dan zou ik HEEL snel een andere zoeken... Ik heb de eerste tien lessen de auto achtenzeventigduizend keer af laten slaan en als mijn instructeur het ook maar in zijn hoofd haalt om te zuchten dan mag hij lekker andere klanten gaan zoeken...

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:09

Danique schreef:
Loolotte schreef:

Als je instructeur zat te zuchten bij je eerste rijles dan zou ik HEEL snel een andere zoeken... Ik heb de eerste tien lessen de auto achtenzeventigduizend keer af laten slaan en als mijn instructeur het ook maar in zijn hoofd haalt om te zuchten dan mag hij lekker andere klanten gaan zoeken...

Dit. Heel erg.
Ik heb in mijn eerste les alleen nog gas gegeven en rondjes gereden op een industrieterrein. 2e les mocht ik zelf remmen, en in de 3e les kwam het schakelen en koppelen er pas bij.
Ik was doodnerveus voor die eerste rijles en mijn instructeur heeft me daar echt doorheen gesleept. Net als voor en tijdens mijn examen.

Als je geen vertrouwen hebt in de persoon naast je, en die persoon jou ook niet het vertrouwen geeft dat je het écht wel gaat leren, zou ik een andere instructeur/rijschool zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:10

Je zou het natuurlijk ook tegen hem kunnen zeggen, misschien is hij zich er niet van bewust maar aan de andere kant; als je bij je eerste les al een 'attitude' opzet omdat iets je niet aanstaat, hoe gezellig gaat het dan worden in de rest van je lessen tot je examen... Ik had een ander gezocht...

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:16

Loolotte schreef:
Oh dit topic is echt relevant op dit moment. Ik heb vorige week mijn eerste rijles gehad, en heb me toch zitten janken in die auto. Vreselijk vond ik het, maar heb geen keuze..
Balen Liesje!

Ik herken dit echt heel erg. Had mijn rijbewijs gekregen voor mijn verjaardag en dus toen ook gelijk mijn eerste rijles gehad. Ik had zovaak gezegd dat ik nog geen auto wilde rijden en toen moest ik het toch. Voelde me enorm ondankbaar, maar ik was echt niet blij met m'n cadeau := Paar dagen later overigens wel, snap de reden heel goed. Maar als ik mocht kiezen had ik het ook later gedaan. Heb ook zitten janken :')

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:23

Zo, ik zou ook heel snel op zoek gaan naar een andere instructeur. Als je daar nog zo veel uur mee in de auto moet zitten, waarbij je nog heel veel moet leren en regelmatig de fout in gaat.. Geen wonder dat je het niet leuk vond.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:45

Ik heb trouwens wel 2 uur gehad he. Misschien dat ik tegen die tijd wel wat meer moest kunnen haha. Mijn zus heeft eerst de andere rijschool gehad maar is toen overgestapt op deze. Ze had ook dezelfde jongen en zij vond hem juist heel fijn, dus ik denk dat het gewoon aan mij ligt. De volgende les is pas weer de 15e dus ik kan me er even op voorbereiden :P