Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mellis86 schreef:Nou wij hebben hier ook weer wat hoor! Vandaag te maken gehad met identiteitsfraude. Een bestelling geplaatst onder rembours (betaling bij aflevering).
En vandaag kwam de vrachtwagen voorrijden (flinke bestelling natuurlijk ook) en blijkt dat de persoon niet besteld had en al een hele periode gepest wordt.. Echt zwaar vervelend (ook voor die persoon natuurlijk)! Sta je dan met de vrachtwagen vol met big bags.
Dus nu aangifte doen, contact opnemen met het keurmerk, verzekering en fluiten naar je transportgeld. Echt zo balen dit…
Mellis86 schreef:Tja, helaas is het wettelijk verplicht als je wil werken met een keurmerk (ook zonder keurmerk is het wettelijk verplicht bij kopen op afstand). Ik heb er toendertijd (toen we starten) ook wel wat discussies met het keurmerk over gehad, maar het is wettelijk verplicht. De consument wordt beschermd, de ondernemer loopt het risico.
We proberen altijd de klant 'te stimuleren' om vooraf te betalen, maar we hebben ook al veel wel betalende klanten onder rembours gehad (allemaal eigenlijk tot deze ene vandaag). Ik heb vandaag nogmaals contact gezocht met het keurmerk met het verzoek de optie te mogen verwijderen. Een pakketje is natuurlijk ook heel vervelend, maar wij werken met groot transport. Dit grapje kost ons honderden euro's.
ik heb voorafgaand met klanten die onder rembours betalen ook altijd meermaals contact (zo ook met deze nepklant), maar alles klonk gewoon goed, maar ja.. dat is achteraf natuurlijk.