Ik hoor het deze week nog want ik zou maandag met een cursus moeten beginnen van 3 weken. Ben benieuwd..
marionnnn
Geplaatst: 02-06-15 12:29
amandananana ik zie spijkenisse staan. Ik kom over een tijdje jullie kant op (Hellevoetsluis, vanaf de Veluwe... iets met liefde... )
Ik heb al heel wat gesolliciteerd bij jullie in de buurt, maar het is niet makkelijk zeg om wat leuks te vinden. Ik ben nu ook een beetje aan het kijken wat mogelijk is om 2 dagen bij m'n huidige werk te blijven werken en dan een paar dagen vanuit huis. Vandaar dat ik weer even niet zo actief was in het topic.
Wel balen dat je gesprek zo lastig was. Ze weten het je soms echt wel moeilijk te maken. Maar dat doen ze bij iedereen moet je maar denken
BounceBabe
Geplaatst: 02-06-15 13:08
Soms zijn de moeilijkste sollicitatie gesprekken de gesprekken waar je juist in uitblinkt. Je denkt dan harder na over je antwoorden en de kans dat je een beter antwoord geeft dan op een vrij logische vraag ligt dan redelijk voor de hand (klinkt dit logisch? ) Dus wacht het nu eerst maar eens af voordat de moed je al in de schoenen zakt.
Bij een andere instelling hebben ze mijn LinkedIn profiel als sollicitatie gezien en die nemen ze nu in behandeling. Wel grappig, want ik vroeg of ze mijn motivatie en C.V. ook nog wilden hebben, maar ze nemen contact met me op zodra ze meer weten. Puur alleen op mijn profiel nemen ze mij in behandeling, maar dat wil dus wel zeggen dat ik telefonisch mijn motivatie moet doen: met name waarom ik bij hun wil werken en niet bij een ander. Daar gaan we maar even aan werken!
Verder ga ik denk ik ook vrijwilligerswerk doen. Heb nu wat ijzers in het vuur. Hopelijk ben ik snel weer lekker bezig.
Ik ben trouwens al weken onverklaarbaar moe. Maar als ik een gok moet doen denk ik dat het komt omdat er weinig dingen gebeuren in mijn leven momenteel en dat ik daardoor moe ben. Maar het is misschien ook wel lichamelijk, heb het idee dat er iets suddert. Herkennen jullie dit? Ook al slaap je genoeg, regelmatig etc, dat je toch van die momenten hebt dat je enorm moe bent? Zit te twijfelen of ik ermee naar de dokter ga of dat ik eerst wacht toch ik weer aan het werk ben.
Bouncebabe die moeheid komt door stress, stress is heel zwaar voor je lichaam, echt een aanslag. Daarom slik ik magnesium (en vitamine c overigens) omdat dat helpt tegen stress en tegen spierspanning die bij stress hoort. Misschien een idee
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-15 14:04
Ik slik idd ook magnesium, helpt enorm (ook als ik me weer een belachelijk heb uitgesloofd in de sportschool en dacht dat ik veel meer spieren en conditie had, dan ik daadwerkelijk hebt..... )
En ook was ik erg moe van het niks doen.........geen ritme etc. Dat gaat nu 100x beter.
Wat gaat het goed hier zeg, positief!!
Fargo, goed bezig met onderhandelen. Het blijft lastig. Ze hoeven ze je niet te laten opnemen, maar het zou wel heel netjes zijn als ze dat gewoon wel doen. Meest logische en gebruikelijke.
Marion, Veluwe verlaten.........je weet hoe ik er over denk he!
Belsje, ik denk dat down under waar jij zit dingen wel heel relaxt gaan zo te lezen. Heerlijk!
Wel ... de meeste van mijn vrienden hebben wel "normale" sollicitaties hoor. Maar ik zie dat nu ook, ik ben een beetje "de rare vogel" en daardoor denk ik dat ik ook momenteel regelmatig benaderd word vanuit bedrijven op een niet zo reguliere manier. En tegenwoordig gaan er binnen ons domein steeds meer en meer dingen over analyse, tevredenheid, textmining, ... Als psycholoog die die dingen dan snapt, heb je snel een streepje voor. Maar ik wil niet lepra voor de pest ruilen, dus ik blijf wel gewoon zitten tot ik een koortsblaasje vind .
Dat gesprek wat ik morgen heb is ook op basis van een via via ... Door mijn ervaring en mijn studies heb ik een erg "apart" profiel, waar bedrijven vandaag wel denken wat mee te kunnen. Het probleem is alleen dat ze een organisatie nodig hebben die ermee om kan. Bij de aasgieren, hoop ik dat ze dat gaan willen doen. Daar zou ik echt graag naartoe gaan!
Marion heus verlaat je de veluwe voor hellevoetsluis haha! Kon hij niet naar jou komen?
Amandavd
Geplaatst: 02-06-15 14:19
Djeenie: Wanneer zou je iets moeten horen?
Belsje: Wat is jouw achtergrond/situatie ook alweer? Wel leuk jouw ervaringen met solliciteren!
BB: Ik heb inderdaad besloten niet te gaan. Vanmorgen naar het nummer gebeld waar zij mij mee belden, maar geen gehoor. Voicemail ingesproken en anderhalf uur geleden weer gebeld, en weer geen gehoor. Nu belde hij net, en het ging inderdaad om netwerkmarketing. Dat is gewoon niet mijn ding, maar ook zeker niet voor het netwerk wat ik heb. Dus ik heb ook gezegd dat ik zijn tijd niet wilde verspillen, en hij was heel erg blij dat ik de moeite had genomen even te bellen.
Michelle: Meestal doen ze daar niet moeilijk over!
Dimple: Dat is fijn zeg!
Amanda: Het is moeilijk, maar probeer je niet te druk te maken en wacht rustig af. Wellicht ging het in hun ogen wel goed!
Fargo: Heel veel succes, hopelijk kun je die dagen opnemen!
Sure: Gefeliciteerd met je gesprek!!
Nou, ik heb vanmorgen een gesprek gehad met die mevrouw die gaat over de bijbaan. De bijbaan houdt in dat je een hondenvoedingsmerk gaat verkopen in dierenspeciaalzaken, meestal op zaterdag, soms op zondag, van 11 tot 16. Je wordt getraind op product kennis etc, en verkoop training. Ik heb nu vrijdag een gesprek met haar, maar omdat zij helemaal in Utrecht zitten en ik in Noord Limburg, moeten we even een tussen locatie vinden.
Dus dat is vrijdag al, en als het gesprek goed gaat wordt ik aansluitend door haar getraind en iemand van het diervoeding merk, en dan zondag al een dag meelopen met iemand die het werk al langer doet. Het gaat om een nul uren contract, en geen garantie dat ik ieder weekend aan het werk ben. Dus ik ga wel iets zoeken voor erbij, maar aangezien dit bijbaantje zo aansluit op mijn profiel en ook ervaring oplever voor de toekomst, wil ik het toch niet laten schieten.
@BB, herken wel een beetje je gevoel van de hele tijd moe te zijn, heb ik ook periodes last van... Meestal betert dit bij mij wanneer ik weer veel om handen heb
Amandavd, Heb geen idee, moet nog een hoop geregeld worden tussen verschillende instanties, dus hopelijk weet ik half juni meer... Tegen die tijd ben ik al anderhalve maand aan het wachten...
Zit hier iemand die een grove carrièreswitch gemaakt heeft? Op een bepaald moment besloten om totaal wat anders te gaan doen? Zo ja, hoe is dat bevallen?
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-15 14:28
Toch straks weer een ervaring rijker toch? Beter dan stilzitten en niks doen. Moet jij het product dan aan de man brengen en zien te verkopen? Of verkopen ze het al in de winkel?
Belsje, moet zo vreselijk lachen om jouw omschrijvingen
Dimple: Dat weet ik niet precies, of ze de voeding daar al verkopen. Ik neem aan van wel, maar dat ze daar gewoon iemand in zetten die op die manier het voer wat meer onder de aandacht brengt. En zeker beter dan stil zitten!
marionnnn
Geplaatst: 02-06-15 14:31
Jaaaja Dimple ik weet het haha.. maar heb nog een bedje op de Veluwe waar ik áltijd kan slapen.
En zee is ook leuk, en de duinen bij Oostvoorne zijn best mooi.. enzo
amandananana Hij zou wel naar de Veluwe willen komen, maar hij werkt in de haven in Rotterdam... zulke hebben wij hier niet. En plus dat hij 2 kinderen heeft dus die hoeft hij ook niet achter te laten Best lastig hoor, ik heb nu een vast contract, leuk bedrijf, fijne mensen.. En je weet nooit wat je weer terug krijgt. (over vrienden nog niet gesproken, en waar moet ik m'n paard neer zetten, enz enz ) Maar: hartstikke leuk hoor!
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-15 14:31
Djeenie, ikke
Ik heb een MBO opleiding tot pedagogische werker gedaan (heette toen MDGO en nu PW) Omdat ik alles oppikte qua ziekten na jarenlang in de kinderopvang moest ik wat anders gaan zoeken. Heb eerst een hele poos op het hoofdkantoor van de kinderopvang gezeten, administratieve ervaring opgedaan.
Ben toen aangenomen als assistente van 2 ontwerpers (huisstijl, studeerboeken etc) en toen via via bij een andere administratieve baan terecht gekomen. Moesten bezuinigen en toen overgestapt gemaakt naar HR (in de telecom) en daar mocht ik dit bevestigen dmv een HBO opleiding.
Post hbo arbeidsrecht, leuk! Dat is nog wel een wens van mij om mij in het arbeidsrecht te verdiepen
Djeenie
Geplaatst: 02-06-15 14:40
Ok, duidelijk een ommezwaai Beviel je de overschakeling? Of was het meer omdat het moest (ziektes) of omdat je er uiteindelijk zo ingerold bent?
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-15 14:45
Vuur, ben er heel blij. Uiteindelijk de wens om Master te doen, maar omdat ik er toch wat langer uit ben vond ik dit een goed begin. Vind het echt super interessant! Daarom wil ik het graag zsm ook in de praktijk brengen.
Djeenie, ik werk in de kinderopvang fulltime sinds ik 18 jaar was. Ik wist begin 20 al wel dat ik dit niet de rest van mijn leven wilde doen. Ik zag oudere collega's die allerlei klachten kregen etc. En dit was eigenlijk een samenloop van omstandigheden waardoor ik toch een andere richting kon kiezen. Dit is echt mijn vak, mijn ding, vind het heerlijk!
Je brengt mij wel op een idee! Toch nu nog tijd om handen, kan iig kijken naar een cursus er in. Post hbo is nu niet handig, maar verdieping kan geen kwaad.
Ik ben weer wat rustiger, baalde echt heel erg van het gesprek maar ik kan het nu wat meer relativeren en denk dat ik misschien wel wat goede antwoorden heb gegeven. Ik heb net wel de beoordeling van mijn scriptie gekregen, moet een klein dingetje aanpassen maar ik mag over 2 weken gaan verdedigen en dan ben ik afgestudeerd.
Dimple
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-15 15:45
Je weet niet wat ze willen horen.........dus ook niet of jij goede of foute antwoorden hebt gegeven
Ik vind STAR meestal wel fijn. Veel voorbeelden, maar dat is waar ik ook wel sterk in ben. Praktisch ingesteld dus voorbeelden genoeg
Positief blijven.
Als ik straks een baan heb nodig ik jullie allemaal uit voor een borrel
Nou ik heb mijn poot stijf gehouden in de zin van dat ik een voorstel heb aangeleverd en dat ik NIET tot maandag wil wachten op een antwoord omdat dan finance man terug is. Absurd. We hebben een heel goed idee van mijn dagen. Hij dacht van niet of had ik overzicht? Jazeker wel, dus dat aangeleverd en beide directeuren voorstel gegeven van wanneer ik bij voorkeur weg wil als compromis. Op papier en ook via mail. Aan de slag dus mannen En of we dit netjes op zouden kunnen lossen zodat ik tijdig mijn nieuwe opdrachtgever op de hoogte kan stellen en neee, dat is niet pas maandag
Sonja_vR
Geplaatst: 02-06-15 17:05
Dat zou idd wel iets of wat laat zijn , tactvol uitgedrukt ... tis niet dat jij vandaag voor het eerst over die vrije dagen begon Laat ze maar aan de bak gaan hoor... tis goed met ze
Ik wil me hier graag ook weer aanmelden. Ik werk sinds 2 weken als commercieel medewerker maar vind het helemaal niks. Het enige wat ik doe is bellen om mensen te vragen of ze willen adverteren. Niks voor mij...
Ik ben gediplomeerd secretaresse maar in een winkel werken vind ik voor dit moment ook prima haha. Ik woon in de provincie Groningen
Gelukkig lees ik hier veel positieve berichten, dat is erg fijn !
BounceBabe
Geplaatst: 02-06-15 18:17
Inderdaad, zweep erover.
Ik heb inderdaad het vermoeden dat ik een tekort heb aan iets. Maar de vraag is wat. Magnesiumtekort ligt voor de hand (denk ik, zeker nu ik weer drie dagen in de week een paard dressuurmatig mag trainen). Maar goed, voordat ik zelf ga dokteren, toch even een afspraak met de dokter. Komt daar niets uit, dan is het mij wel duidelijk.
De STAR-methode kreeg ik het eerst voor mijn kiezen bij een sollicitatie gesprek waarvan ik mezelf ook afvroeg wat ik er in godsnaam deed. Ze hadden mijn C.V. gevonden, het was voor de Vera Moda (assistent manager) en ik dacht nou ja ik moet iets hebben dus hup erheen. Toen wist ik nog niets over een STAR-methode en moeilijk dat ik het vond. Ik had echt het gevoel dat de moeilijkheid mij op een gegeven moment laconiek liet lijken, maar frappant genoeg was ik door. Ik vind het een nuttige sollicitatie techniek, maar het is vaak wel een breinbreker (hoe praktijkgericht ik ook ben en wat mijn ervaring ook is). Sinds die sollicitatie ben ik op mijn hoede!
Amanda: wijs dat je niet gaat. Het is echt een freakshow zoiets. Gierige mensen die over de rug van vrienden en familie gaan (echt waar, de warme kring noemen ze dat dan) voor dat extra beetje inkomen. Ik vind het schandalig. Wat zo typerend was toen ik een keer met zo'n meeting overvallen werd: iemand houdt zijn verhaal, super zenuwachtig (dat moet je ook doen als je daarin stapt) een of ander fout filmpje erbij. En dan plots blijkt iemand uit de top ook in de buurt te zijn. Die komt dan in een afgeragde auto aanzetten, verteld dat hij vroeger verlegen was, een echte loser was, geen vrienden had en nu wel. Ja allemaal gebaseerd op gierige wolven, de basis is geld, dat noem je echte vrienden? Laat me niet lachen. Zowel ik als mijn vriend moesten de lach inhouden, we hebben de hele poppenkast uitgezeten, ik dacht dit wil ik wel eens zien! Ik snap dat mensen uit pure wanhoop en vooral de mensen die enorm goedgelovig zijn hier keihard in tuinen. Nou mij niet gezien. De eerste keer dat ik er mee in aanraking kwam was via een testje via de markt. Ik zou daarna een ontbijtje proberen met een vriendin bij die mensen, maar mijn vriendin kon het niet redden en ik ging alleen. Ik een beetje proeven, ik dacht dat kost niets, verder zat ik er niet aan te denken een godsvermogen uit te geven aan wat sapjes. Vervolgens krijg ik de vraag of ik ze wil vertegenwoordigen in het buitenland (waar ik een tijdje heb gewoond). Nou toen heb ik haar gezegd dat ik dit wel een hele aparte wending vond in het verhaal en heb me uit de voeten gemaakt. Dus toen ik via een collega terecht kwam in een tweede meeting, van hele andere aard wist ik METEEN waar ik mee te maken had. Wegblijven zeg ik je! Ik heb nog wel wat leuke Google hits om iedereen af te schrikken!
Nou verder gaat alles wel lekker vandaag. Ben blij met de ontwikkelingen die er zijn en zo te lezen gaat het ook redelijk voorspoedig met de rest. Goed nieuws dames!
Marcella
Geplaatst: 02-06-15 18:23
Djeenie schreef:
Zit hier iemand die een grove carrièreswitch gemaakt heeft? Op een bepaald moment besloten om totaal wat anders te gaan doen? Zo ja, hoe is dat bevallen?
Nou ja grof...... Ben van MBO 2 bedrijfsadministratie naar MBO beveiliger 2 gegaan. En eigenlijk nu spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.
Vandaag ook weer afwijzing gehad wordt het een beetje zat.