Ik heb over 20 minuten een gesprek. Ben nu aan he wachten op een geschikt tijdstip om de parkeerplaats op te rijden :p Ik denk dat dat over 10 minuten is ...
Anoniem
Geplaatst: 23-09-13 11:11
arabella2000 schreef:
Ik heb over 20 minuten een gesprek. Ben nu aan he wachten op een geschikt tijdstip om de parkeerplaats op te rijden :p Ik denk dat dat over 10 minuten is ...
Even van de andere kant.. Ik kreeg donderdag een mail dat ik vandaag een sollicitatiegesprek moest geven aan iemand. Gelukkig ken ik diegene al omdat die als vrijwilliger werkt aan het project. Maar ik had echt geen tijd en ik las het gisteren pas omdat ik de vorige week op conferentie was. Ik sliep er doorheen vanwege jetlag, maar had al wel een mail gestuurd dat het ook niet door kon gaan.
zo gesprek gehad... nu afwachten tot ik vandaag of morgen gebeld wordt.
Fiebie
Geplaatst: 23-09-13 12:59
arabella2000 schreef:
Mochten hier overigens nog ICT'ers zitten met kennis van: Java .NET DevOps Sharepoint
Dan ontvang ik HEEL graag CV's
Anoniem
Geplaatst: 23-09-13 13:06
Vragen stellen en zo. Gaat allemaal telefonisch in mijn geval. Het gaat om een technische positie waar niet veel inhoudelijke, maar wel veel brede kennis vereist is. Wat heel belangrijk is dat een aantal vragen zeker niet gesteld mogen worden en heel goed kijken of je duidelijk overkomt. Het is eigenlijk heel leerzaam want opeens lees je een CV van de andere kant, wat eigenlijk best wel een goede oefening is. De vraag die je in feite stelt is 'past de persoon met dit CV bij de baan die omschreven staat op dit papier?' en kijken of de persoon inderdaad de kennis heeft die hij claimt te hebben. Het is dan ook handig als de mensen die solliciteren dan specifiek sommige dingen op hun CV zetten zodat ik niet hoef te gokken of dat zelf hoef te vragen, ook al lijkt het soms overbodig. Ik schrijf voor mezelf na afloop altijd gelijk een klein verslagje, omdat ik anders belangrijke elementen vergeet.
diesel_
Geplaatst: 23-09-13 13:30
mag ik mij hier ook melden? Ik ben alweer een halfjaar single en gelukkig gaat het vrij goed met me. Ware het niet dat ik zo graag vooruit wil met mijn leven! Momenteel heb ik een huurhuis, erg gehorig, verhuizen is ook geen optie want dan moet ik zoveel meer huur betalen.. dan neem ik dit maar voor lief. Toch zou ik heel graag ooit iets willen kopen, iets van mezelf en dan hopen dat cupido nog eens langskomt. Helaas kom ik salaris tekort voor een fatsoenlijke hypotheek voor een simpel appartement.
Ik werk momenteel 28u in de kinderopvang (BSO) en heb een vast contract. Heb SPH gestudeerd, maar mijn vaste contract ga ik natuurlijk echt niet op zeggen en SPH banen zijn er ook niet.. tenminste niet hier in de omgeving.. In de kinderopvang gaat het ronduit slecht, donderdag functioneringsgesprek. Ik ga toch maar (weer) aangeven dat ik heel graag meer uren zou willen. Dat nemen ze dan weer in blijdschap in ontvangst om er vervolgens niks mee te kunnen.
Ondertussen zoek ik me suf naar iets voor erbij, in de ochtenden of een dag in het weekend.. ik snap best dat je niet meteen een vast contract krijgt, maar als ik informeer is er totaal geen uitzicht op of pas na 3x een jaar contract. Wat een klote tijd, ik wil mezelf gewoon ergens bewijzen zodat ze na 3 maanden of een halfjaar kunnen zeggen 'oke je bevalt super, je krijgt een vaste aanstelling'. Ik geloof dat ik nog meer kans maak op een prijs in de staatsloterij
Dus als mensen nog tips hebben hoor ik ze heel graag! Als ik het zo lees is iedereen hier ook heel druk met een baan zoeken, daarom wil ik nog even kwijt ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen met al een leuke huidige baan, maar om wat vooruit te komen wil ik dus gewoon heel graag iets erbij
Kriel
Geplaatst: 23-09-13 13:48
Fiebie schreef:
Maarten.... sollicitatiegesprek geven? Hoe doe je dat?
Niet eens nodig. In mijn geval is het gewoon de vraag beantwoorden of diegene mijn werk kan doen als ik onder een bus zou belanden en of ik met diegene kan samenwerken.
Helaas ik ben net opgebeld dat ik afgewezen ben. Helaas! Baal er echt van die baan was echt precies geknipt voor mij. Ik hoop heel erg dat ik een ww uitkering krijg. Ik heb namelijk een paard en tsjah anders moet ik haar verkopen en dat wil ik echt niet!
Hier ook het gesprek achter de rug. Klonk allemaal erg leuk en de eventueel toekomstig leidinggevende was positief. Aan het eind van het gesprek heeft ze nog een opname gemaakt van mijn stem om morgen met de trainer te bespreken of deze geschikt is voor mijn functie en na die bespreking krijg ik te horen of ik uitgenodigd word voor een assessment.. Spannend!!
Of je stem geschikt is voor de functie? Wat voor functie is dat dan en wordt daar streng op beoordeeld? Kijk, als je stottert als receptionist is niet zo handig, maar verder maakt het niet zo veel uit lijkt me? Of denk ik nu heel makkelijk?
Niet alleen je stem, maar je manier van spreken denk ik ook/ Zo heb ik een collega tegenover me zitten die ik "live" al amper kan verstaan. Aan de telefoon is dat nog erger. Om het over het taalgebruik nog maar niet te hebben
Hoe ze hem aan hebben kunnen nemen voor een deels telefoon functie (opnemen en doorschakelen) kan ik echt niet begrijpen Onverstaanbaar en dingen als "Dan mot jûh effûh.... " in plaats van "Dan kunt u even ....." tegen klanten zeggen. Zelfs op kantoor als ik wat aan het overleggen ben vraag ik regelmatig of hij wat duidelijker kan spreken, omdat ik gewoon niet kan verstaan wat hij zegt (onduidelijk, binnensmonds, nasaal en met een behoooorlijk accent)
Dat is 't 'm inderdaad. De manier van spreken is erg belangrijk, ik moet me duidelijk verstaanbaar kunnen maken. Nu verwacht ik daar verder geen problemen mee.. Ik woon gelukkig in een regio waar er geen dialect oid is en ook geen heftig accent (op zo'n Leidse 'R' na.. ).
ik heb ook een collega die ik gewoon echt niet kan verstaan... ik doe vreselijk mijn best maar hij praat zo onduidelijk en ik hoor ook niet super... tjah
Vandaag op werk weer lekkere confrontatie. Ik zeur nooit op collega's dat ze langzaam zijn of weet ik veel wat, trek me er niet veel van aan. Gaat er iets fout, jammer dan. Maar ik moest vandaag met iemand werken die dus echt vaak wat te zeiken heeft. Op een gegeven moment zegt die dat ik helemaal niks doe en traag ben en weet ik veel wat, dus ik heb gezegd dat ik echt wel genoeg doe en als je wil dat ik iets doe moet je het zeggen en als ik niet reageer het nog een keer zeggen. Mijn gehoor is niet super en een hoop dingen gaan dankzij ADD ook langs mij heen Daarbij zei ik ook dat hij het wel wat vriendelijker kon brengen. Dat zijn houding echt niet vriendelijk was, de manier hoe hij het zegde... En dat moet manager worden Ik doe meer dan genoeg, maar je moet helaas als je iets van me wilt het echt heel duidelijk zeggen want anders dringt het gewoon niet tot mij door. Doe in elk geval gewoon mijn best met alles. Vind het jammer dat het dan altijd zo moet gaan...