Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 18:36

Ik dacht eigenlijk vandaag lekker dagje vrij, maar ik heb het zo retedruk dat ik vandaag ook bezig ben geweest.

Lekker Paan, nieuwe broekies shoppen. Wat zijn het toch vervelende dingen he, kilo's. Zo moeilijk om te weg te krijgen. Houden zo.

Duim voor je dat je opknapt voor zondag Zooist. Alvast veel succes en plezier!

Oh lekker, vakantie Yvonne. Dat je er maar goed van mag genieten!

Lui moeten we ook wel eens kunnen zijn maris, ja toch?

Hilda, spannend. Duim voor je.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:52

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:53

Hahah ik zag het topic foxy80 ik moest wel lachen hahaxD

Bij mij is het helaas wat stil op me website. Ik denk dat ik maar flyers laat maken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:12

Bedankt voor alle reacties in het topic.

Mallootje hoe ging de opendeur?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:36

We zijn nog volop bezig hoor, nog tot en met zondag :) Gisteren goed druk, vandaag voorlopig rustig maar ik denk dat het na de middag wel weer drukker wordt :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:45

foxy80 :') :') :')

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:32

holly schreef:
Lui moeten we ook wel eens kunnen zijn maris, ja toch?

haha, helemaal mee eens ;)

@Foxy: Wat geweldig gaaf gedaan!! Ik hoop dat het lekker was!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:34

11AFotograaf schreef:
@Foxy: Wat geweldig gaaf gedaan!! Ik hoop dat het lekker was!!

Over smaak valt te redetwisten maar ik vind het best lekker :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:33

hahah lol jammieeee , doe mij ook zo'n schoen!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:38

Zo zeg, even te druk geweest om op bokt te komen en kan t niet eens meer bijlezen nu :+ Zag wel dat iedereen hier ook druk is geweest.

Ik heb trouwens mijn drukwerk binnen. Of nou ja, een deel ervan. Ziet er prima uit! Uiteindelijk is t drukwerkdeal geworden.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:15

whaha doe mij ook maar zo'n klomp! mmm

Fijne vakantie gewenst Yvonne!

Ik heb de laatste dagen een beetje moeite om heel productief te zijn. Ik ben in mijn hoofd wel druk, maar als ik zie wat ik dan na een hele dag heb gedaan valt het toch een beetje tegen! Ik moet even zien hoe ik daar uit ga komen. Herkennen jullie dat?

Volgende week trouwens veel leuke afspraken staan :) Fijn weekend iedereen!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:57

Vandaag moederdagfair. Zo de studio pakken en die kant op. Hopen dat het beetje volk en klandizie op gaat leveren.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 09:30

connepon85 schreef:
Fijne vakantie gewenst Yvonne!

Ik heb de laatste dagen een beetje moeite om heel productief te zijn. Ik ben in mijn hoofd wel druk, maar als ik zie wat ik dan na een hele dag heb gedaan valt het toch een beetje tegen! Ik moet even zien hoe ik daar uit ga komen. Herkennen jullie dat?
Dank je :)
Heel herkenbaar; ik heb een beetje tijdsdruk nodig om echt productief te zijn. Hoe meer deadlines en hoe voller mijn agenda hoe meer ik doe. Zonder die druk wordt het lastiger en meestal maak ik daarom voor mezelf een planning per dag wat ik af wil maken en bij mij werkt dat redelijk goed.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:27

Dat heb ik ook Yvonne. En ik merk ook dat hoe drukker ik het heb, hoe georganiseerder ik werk.

Drukke week gehad en deze week weer, dus vandaag even een op het gemak dag in gepland.

De mama's ook een leuke moederdag gehad gisteren?
Hilda, hoe was het op de fair?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:38

Ik heb twee weken (nauwelijks) iets gedaan qua werk. Ik was er zó zat van...vervelende klanten gehad, had totaal geen zin meer om iets te doen, laat staan iets creatiefs qua foto of ontwerp werk.

Vandaag met goede moed weer begonnen. Nieuwe to-do-lijst gemaakt en eerst maar beginnen met schoon schip maken; ik heb geen zin meer om steeds ergens tegenaan te moeten hikken. Dus vandaag huppa, eerste herinnering op een factuur ooit gestuurd, vanavond een klant bellen die niet betaald en verder veel mensen mailen en bellen over dingen die al veel te lang lopen!

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:16

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:30

Ik ben er eigenlijk niet aan gewend... bestel altijd met de gedachten: "ach, anders heeft het me alleen 5 euro verzendkosten gekost"...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:39

Voor zover ik weet doen de meeste webshops dit wel.
Heb in ieder geval zelf nog nooit meegemaakt dat ik iets terugstuurde en het volledige aankoopbedrag niet terug kreeg.
In onze webshop krijg je ook het volledige aankoopbedrag terug...

Kosten voor retour zenden zijn wel vaak voor de klant, alhoewel ik steeds vaker zie dat ook retour sturen gratis kan (bijvoorbeeld bij O'Moda). Vraag me altijd af hoe dat financieel uit kan...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:59

Yucca, ken ik wel. Soms is het gewoon ook even nodig om de boel de boel te laten.

Holly, mwah had beter gekund. Maar ging mij om dat het dorp weet dat ze bij mij moeten zijn voor foto's. Hoorde zelfs nog van iemand dat ze een cadeaubon hadden gekregen van een fotograaf in 'de stad' en dat is dan zo eentje die nog dezelfde foto's maakt als moeder ook van zichzelf had van 30 jaar terug. Vond ze jammer maar ja je gaat de bon wel doen natuurlijk zei ze.

Hier ook onder druk doe ik het meeste.

Mijn nieuwe site is inmiddels al een week online en de reacties zijn heel positief. Ben ik blij mee.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:49

Hilda79 schreef:
Mijn nieuwe site is inmiddels al een week online en de reacties zijn heel positief. Ben ik blij mee.

Ziet er prachtig uit!
Goed gedaan zeg, een heel nieuwe website maar je eigen huisstijl spat er nog steeds uit. Het is nog steeds heel herkenbaar.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:15

Hele mooie website Hilda!

Ik ben gisteren ook met een nieuwe to do lijst begonnen en het ging gelukkig erg goed :) Deze ochtend eerst even huishouden en wat dingetjes regelen, want mijn vriend is vandaag jarig (en heb natuurlijk nog geen cadeautje :+ )

Ik gebruik nu de methode van Brendon Burchard met zijn 1 page productivity planner: http://www.highperformanceacademy.com/vid3top Let even niet op zijn Amerikaanse houding.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:08

renep schreef:
bij retour zenden van hele zending verplicht verzendkosten ook terug betalen maar doen we dat ook?

http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/215 ... els__.html

gewoon een vraagje die ik mezelf stel en geld dat alleen in nederland of ook onze omringendelanden?

echt? dat wist ik niet. Vind het ook wat maf.. je bestelt toch op eigen risico? Moet de verkoper daar dan voor opdraaien? Vind het alleen wel altijd wat zuur dat je dubbel verzendkosten betaalt als je iets terugstuurt. Ik bestel dan ook eigenlijk altijd alleen iets als ik het echt 200% zeker weet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:34

Ik moet heeeel eerlijk zeggen dat ik alleen het aankoopbedrag van de producten, dus niet de verzendkosten, retour stort (staat ook overal duidelijk vermeld, dus mensen weten het wel vooraf). Dit omdat er helaas heel veel rare mensen in de wereld rondlopen en ik geen zin heb om op te moeten draaien voor de grapjes die een ander uithaalt. Want op zo'n retourzending draai je gewoon verlies! Ik weet dat het geen argument is, omdat het wettelijk geregeld is dat je ook de verzendkosten terug moet storten, maar dat is gewoon te belachelijk voor woorden. Bij een ruiling vergoed ik overigens 1x de kosten voor het retour sturen, zodat de klant geen dubbele kosten heeft voor het verzenden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:34

Hoevaak je het niet tegenkomt bij webshops in het verzendoverzicht dat er staat "brievenbuspost(op eigen risico)" maar zo werkt dat natuurlijk niet.
Als het niet aan komt, is dat niet mijn probleem, maar die van hen.
Als het niet goed is en je wilt het terug sturen, dan moet je je totaal betaalde bedrag terug krijgen. Dus inclusief de verzendkosten, maar excl de retourkosten.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 13:52

echt? Waarom dan? Bevalt het product je zelf niet? Past t niet, staat t niet etc, moet een webshop dan opdraaien voor de kosten? ( ik heb zelf dus geen webshop he :P ) ik weet niet.. hoewel t in mijn nadeel is vind ik het gewoon t risico van de koper