Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:16

Ik zou zeggen; neem contact op met de pabo en leg daar je vragen neer ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:48

En als ie aankomend schooljaar wil starten moet je geloof ik voor 1 mei inschrijven, misschien ook een puntje.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:04

Heel erg bedankt. Is iemand van jullie bekend met zij instroom?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:32

Hi!

Ik ben op zoek naar leerkrachten of andere medewerkers uit het onderwijs die zo af en toe een schoolreisje meemaken of regelen. Je zou me erg helpen met mijn onderzoek door mijn enquête in te vullen.

Klik hier voor de link naar mijn topic en de enquête!

Heel erg bedankt en sorry voor het omhoog schoppen van dit topic :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:28

Wat een drama. Ik werk vlakbij Rotterdam en onze leerlingen mochten verlof aanvragen om naar de huldiging van Feijenoord te gaan.
Ik had net een groep van 11 leerlingen, ik heb er nu 3 zitten en heb dalijk nog 2 groepen van 4 leerlingen. De rest is allemaal weg vandaag. Wat een kansloze lesdag.

Jennifuur ik ga hem voor je invullen. Ik was vorige week nog in Engeland met een klas.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:24

Getver, saaie dag! Met mijn examentraining heb ik wel vaker 4 leerlingen zitten, maar heb liever de wat grotere klassen. 21 is het maximum maar ik heb nooit klassen groter dan 14 gehad, vaak minder. Die van 14 zijn vaak wel leuker dan de superkleine klasjes. Als die geen vragen hebben, ben ik een uur aan het wachten :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:07

Oh dat is niet fijn Goof!

Ik vind het eerlijk gezegd ook vreemd dat leerlingen verlof aan mogen vragen voor de huldiging van Feyenoord?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:07

Tja wij zitten naast Rotterdam en de leerlingen zouden toch wel gaan. Leerplicht heeft geadviseerd er soepel mee om te gaan en akkoord te gaan met verlofaanvragen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:54

Zelfs in Zwolle heeft een basisschoolleerling verlof gekregen voor de huldiging. Het is natuurlijk ook wel heel erg speciaal voor de echte Feyenoordsupporter.

In Friesland gaan veel scholen ook dicht als de Elfstedentocht verreden kan worden op een schooldag.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:03

Ik zit met mijn school op 10min lopen van de Coolsingel. Hier zijn ook veel leerlingen afwezig. Gezellig voor degene die er wel zijn :)
Beetje saai voor mij, ik val bijna in slaap.... :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:30

Westernfreak schreef:
In Friesland gaan veel scholen ook dicht als de Elfstedentocht verreden kan worden op een schooldag.

Ja, dat gebeurt net zo vaak als dat Feijenoord kampioen wordt of niet :')

Ja suf he MMIDV, ik heb net maar wat spelletjes gespeeld met die enkeling die ik wel had. De school is verlaten. In ieder lokaal zitten 5 leerlingen ofzo.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:34

Hoe bewaren jullie de rust? Ik merk dat ik de grip op mijn leerlingen een beetje kwijt raak.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:00

Zo richting eind van het jaar bedoel je?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:56

Nee sorry ben onduidelijk. Ik doe een tijdelijke vervanging sinds twee weken en met name de derdejaars verleggen de grenzen steeds.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:30

Oh! Ja dat lijkt me zo enorm moeilijk om ergens in het jaar in te vallen.
Heb je het al bespreekbaar gemaakt? Dus gewoon voorleggen dat er nog een x-aantal weken in te vullen zijn, dat zij nog bepaalde stof door moeten werken en over moeten en wat zij van jou nodig hebben om die periode goed (en plezierig) te volbrengen?
Vaak zijn ze daar wel eerlijk en open in en kunnen ze echt wel aangeven hoe ze met je willen werken (en vooral hoe niet haha).
Ik heb het een tijdje terug ook gedaan met een klas die echt niet lekker liep. Ze waarderen het vaak enorm als je aangeeft naar ze te willen luisteren en met ze te willen werken in plaats van tegen ze.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:42

Goof schreef:
Oh! Ja dat lijkt me zo enorm moeilijk om ergens in het jaar in te vallen.
Heb je het al bespreekbaar gemaakt? Dus gewoon voorleggen dat er nog een x-aantal weken in te vullen zijn, dat zij nog bepaalde stof door moeten werken en over moeten en wat zij van jou nodig hebben om die periode goed (en plezierig) te volbrengen?
Vaak zijn ze daar wel eerlijk en open in en kunnen ze echt wel aangeven hoe ze met je willen werken (en vooral hoe niet haha).
Ik heb het een tijdje terug ook gedaan met een klas die echt niet lekker liep. Ze waarderen het vaak enorm als je aangeeft naar ze te willen luisteren en met ze te willen werken in plaats van tegen ze.

Dat heb ik al gedaan idd. Ik heb ook gezegd dat ik liever niet continue streng wil zijn maar zoveel mogelijk wil samenwerken en dat er echt wel ruimte is voor ze maar het boeit ze niet, het interesseert ze niet, strafwerk, eruit en laten melden, maakt ze geen zak uit. Al mijn collega's hebben ontzettend veel moeite met deze klas, er is een maatschappelijk project met een groep derden geweest maar niks lijkt te helpen. Het is een grote kleuterklas. Constant commentaar op elkaar en op mij, overal mee bemoeien. Ik zit echt te denken aan zero tolerance beleid maar of dat helpt? Opnieuw het gesprek aan gaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:48

Mmm dat is wel een ander verhaal dan ja. Hoe staat je teamleider erin?

Hoe gaan jullie trouwens om met cyberpesten? Ik had vorige week een flink incident, heel vervelend. Als ik het onderwerp 'pesten' in de klas bespreek weten ze allemaal hoe het hoort, maar goed gedrag toepassen kunnen ze niet. Wat zijn nou DE manieren om wel door te dringen, om wel de ernst van de situatie in te laten zien?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:51

Ze zijn eigenlijk een beetje de weg kwijt met die klas en kijken uit naar het einde van het jaar. Het is echt een kwestie van, draai je les maar en zolang je dat doet is het goed. Maar ja, dat houdt wel in dat er een hoop niks doen.

Poeh heftig, dat weet ik ook niet zo goed. Lees even mee voor tips.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:04

Ja balen. Soms is het echt een kwestie van je lessen afdraaien en je tijd uitzitten ja. Heb je ook leerlingen in die groep die op zitten blijven staan?
Kun je niet werken met taken voor iedere les en als de taak niet af is diezelfde middag meteen nakomen en een mail naar huis?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:17

Ik kom dit topic even een upje geven. Ik heb hier al eerder eens kort meegeschreven als student, en hoewel ik nu (en komend halfjaar nog een vak) nog bezig ben met het afronden van de studie, werd ik net teruggebeld n.a.v. mijn eerste sollicitatiegesprek, dat ik voor het komende schooljaar voor 0,65 ft ben aangenomen als 1e graads Geschiedenisdocent. Ik voel me echt een mazzelaar dat ik zo snel ben aangenomen, maar vind het ook erg spannend!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:50

Gefeliciteerd! En dat nog wel voor geschiedenis! Dat is best lastig hoor, om daar tussen te komen!

Ik mag ook nog een jaartje blijven op mijn huidige school *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:53

Wat goed. Gefeliciteerd!!

Ik ga het onderwijs uit. Wil wat anders. En van de gedachte dat ik straks 67 ben en alleen dit heb gedaan mijn leven lang wors ik heel ongelukkig. Dus ik ga verder kijken. Best spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:02

Aleeneh schreef:
Gefeliciteerd! En dat nog wel voor geschiedenis! Dat is best lastig hoor, om daar tussen te komen!

Ik mag ook nog een jaartje blijven op mijn huidige school *\o/*

Beide gefeliciteerd ook!

Ik had de pech dat ik vanwege boventalligheid niet kon blijven op mijn huidige school dus dinsdag ergens anders gesprek gehad. Krijg ik eind van de middag telefoon huidige werk, we hebben toch uren voor je *\o/* uur later bericht bij de andere school was aangenomen ook, maar blijf lekker waar ik zit want prima naar mijn zin

Goof, wat wil je gaan doen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:29

Wat een goede berichten. Gefeliciteetd iedereen. Goof je leek het wel heel leuk te vinden? Maar snap je keuze.
Ik wil nooit voor 100% het onderwijs in, maar ook in het vak (dier/paard) blijven.
Vanaf september ga ik als het goed is aan de slag op een mbo dier (als stagiair-docent). Heel veel zin in, gelukkig maar na de vervelende ervaringen van vorig jaar. Was bang dat ik het gevoel voor altijd kwijt was :=

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:17

Wow, gefeliciteerd! Geschiedenis staat inderdaad niet bekend als tekortvak.

Goof, ik heb zelf mede om die reden de stap naar het onderwijs gezet, dus kan het goed begrijpen!

Ik heb morgen een gesprek voor een stageschool. :)