Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:21

Klein maar goed nieuws. Volgende week een kennismakingsbijeenkomst bij een instelling waar ik vakantiewerk zou kunnen doen. Een goed moment om mijzelf als medewerker in de spotlight te zetten.

Verder nog geen verlossend nieuws, maar ik heb vandaag weer een sollicitatie de deur uitgedaan. Hopelijk gaat me dat wat opleveren.

Ik heb even alle sollicitaties op een rij gezet m.b.t. mijn zoektocht naar een BBL plek: Ik heb ruim 17 afwijzingen gehad tot noch toe. Twee instellingen krijg ik niet te pakken (wellicht net een reorganisatie?).

Mede door het netwerken via LinkedIn en via vrienden heb ik er een leuk contact aan over gehouden. Zij heeft haar best gedaan om mij bij haar instelling binnen te krijgen. Via mijn achternicht heeft ze mij geholpen binnen te komen. Dit is helaas niet geluk (vorige week kreeg ik het nieuws en dit kwam best hard aan), maar ik wil haar toch bedanken voor de genomen moeite. En gezien het feit wij elkaar nog nooit in levende lijve hebben gezien, wil ik haar graag ontmoeten. Ik ga dan ook woensdag naar haar toe, zodat ze weet voor wie ze zo haar best heeft gedaan en ik kom uiteraard met wat lekkers langs.

Verder weinig nieuws. Maar de kleine opening die er is, is er. :Y)

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:27

Nou ik ben heel druk met allerlei dingen op schrift te zetten voor mijn opvolger en morgen komt uzb bij ons langs voor intake. Als ze maar haast maken :P

Goed bezig allemaal! Veel acties en beweging en gesprekken toch? Dat moet wat op gaan leveren op een gegeven moment.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:30

We komen er wel! :j {:}

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:35

BB dat is wel voorzichtig goed nieuws toch? Kun je jezelf iig laten zien! En wat lief van die vrouw dat ze heeft geprobeerd je binnen te krijgen!

Ik werd net teruggebeld, morgen om 11 uur sollicitatiegesprek. Ze hebben er wel haast mee!

Ik heb wel een vraagje aan jullie. Ze vragen een referentie van een vorige werkgever, maar mijn huidige werkgever weet niet dat ik bezig ben met een nieuwe baan. Die vrouw die me belde zei ook dat ze het snapte als het niet lukte omdat het zo kort dag was, maar volgens mij wilde ze hem dan achteraf. Hoe zouden jullie dat aanpakken, stel ik hoor nog niet of ik ben aangenomen en ze willen eerst de referentie?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:43

Vandaag ook weer een afwijzing binnen. :( Daarnaast zelf teruggebeld naar een uitzendbureau, waarschijnlijk zal dit ook weer niets opbrengen. De vacature is nog maar sinds vrijdag online en er staan al gesprekken gepland bij het bedrijf zelf. "Als de vacature morgen niet is ingevuld zal ik u zeker terugbellen" Tja, we zullen zien. Ik wordt hier zo moedeloos van. Ik heb nog een aantal sollicitaties lopen maar daar blijft het ook stil.

De laatste tijd krijg ik ook meer en meer de vraag wat ik in tussentijd al van werk gedaan heb. Vind dit zo'n vervelend vraag. Ik ben sinds september opzoek naar werk en al een paar keer op gesprek geweest, maar viel er telkens tussenuit, wel met een positieve feedback. Daarnaast wordt je soms zo vaak aan het lijntje gehouden dat de tijd enorm snel gaat en we nu al juni zijn. Ik solliciteer ook al buiten mijn vakgebied, maar daar komt ook niet veel van terecht.

Ik wil graag in september starten met een opleiding in avondonderwijs, maar ik durf mij momenteel niet in te schrijven. Ik ben bang dat wanneer ik wel werk zou vinden, het niet zal passen in uren om van het werk naar de onderwijsinstelling te gaan. Pff, maar ondertussen raakt de opleiding wel stilaan volgeboekt.

Dit is een slechte dag vandaag, op naar morgen. :)

Amandananana veel succes morgen met je sollicitatiegesprek ! :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:52

Succes morgen Amandanana!

Ik vind dat we een rare vraag bluemilk. As je gewerkt zou hebben dan zet je dat toch op je cv....

Ik ben net gebeld en mijn IQ test was positief. Dus morgen persoonlijkheidstest en als dat goed is dan heb ik woensdag een 2e gesprek. :D
Ik ben voorzichtig heel blij...

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:54

Ja daarvoor dient een cv toch ook ? :+ Ik begrijp het ook niet goed.

Veel succes woensdag met je gesprek ! :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:08

Succes Sure_Lee!

BlueMilk: ivm die opleiding, is het mogelijk hem te starten en als het moeilijk combineerbaar is met een job, hem laten rusten of maar de helft van de tijd gaan? Of is het daar te prijzig voor... ik volg nu ook een avondopleiding, dinsdagavond 19-22u en za.ochtend 9u-12u en het is ook gewoon vermoeiend naast een voltijdse job, dinsdagavond kom ik vaak niet eens aan eten toe, zit ik op de cursus wat te knabbelen op een koekje...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:18

Iemand nog tips en trucs over aanpak van issue over al dan niet nog vrije dagen kunnen opnemen aan einde van dienstverband?

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:33

Solleke_Noah schreef:
Succes Sure_Lee!

BlueMilk: ivm die opleiding, is het mogelijk hem te starten en als het moeilijk combineerbaar is met een job, hem laten rusten of maar de helft van de tijd gaan? Of is het daar te prijzig voor... ik volg nu ook een avondopleiding, dinsdagavond 19-22u en za.ochtend 9u-12u en het is ook gewoon vermoeiend naast een voltijdse job, dinsdagavond kom ik vaak niet eens aan eten toe, zit ik op de cursus wat te knabbelen op een koekje...

Ik vermoed van wel, het is een opleiding in modules, maar die lopen een beetje in elkaar. Eind deze maand zijn er infodagen dus daar zal ik wel meer informatie krijgen. Alleen hopen dat ze tegen dan niet volzet zijn. Dat probleem had ik vorig jaar namelijk. -O-

Welke opleiding volg jij ?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:35

Opleiding tot natuurgids, duurt gelukkig maar één jaar maar dan wel vrij intensief 6 uur per week (of vind ik toch intensief naast mijn job :') )

Welke wil jij volgen? Het toont wel aan dat je actief bezig bent natuurlijk :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:37

Hondentrimmer, duurt twee jaar.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:41

Dat lijkt me wel een leuke opleiding!

Met van die vage dingen zou ik wel opletten, voor je het weet moet je zelf investeren ofzo :s

Ik wil feedback *grom*
Woensdag komt mijn baas langs voor evaluatie, ik weet nu al dat dat geen gezellig gesprek wordt, dus ik hoop voor dan een antwoord te hebben van dat bedrijf :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:43

BlueMilk schreef:
Hondentrimmer, duurt twee jaar.

Lijkt me een super toffe opleiding! Informatie dag afwachten dan maar, of kan je niemand bellen voor meer info?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:11

Amanda: Geef aan dat je weg wilt en dat zij dit nog niet weten. Dat het daarom lastig is om een referentie te geven. Dit moet toch prima kunnen? Mocht een collega van jou het wel weten, en die is een beetje betrouwbaar, wellicht kan hij/zij dan wel een referentie voor je zijn?

Ik ben zeker opgelucht. De voet staat tussen de deur!

Surelee: gefeliciteerd! Op naar de volgende ronde! *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:34

Dimple schreef:
Amanda, kijk inderdaad uit hoor. Laat je nergens in betrekken zonder dat je zeker weet dat het klopt wat ze allemaal beweren.
Mocht er wel iets uit komen dan is dat mooi meegenomen. Ben benieuwd.

Sheran, dat jij minder ervaring hebt kunnen ze toch uit je CV opmaken? Waarom jou dan toch laten komen? Daar kijk ik dan weer van op.
Maar wel positief commentaar, steek die maar in je zak! :j

Hotmail doen Caroline. Zeker niet je werkmail gebruiken. Vind ik zelf altijd minder professioneel. (alsof je aan het solliciteren bent tijdens je werk zeg maar.......)

Ik ben gelijk na mijn sollicitatie gebeld voor het gesprek, dat bijna een maand later plaatsvond. Ik denk dat ze daarna meer sollicitaties hebben gekregen van meer ervaren kandidaten die ook erg leuk bleken. Een kwestie van bij gelijke geschiktheid nemen we de meer ervarene, denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:59

Dimple, idd zelfde sector :j

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:25

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:37

Ik lees al een hele tijd mee en heb tijd terug ook wel mee gepraat..
Maar ik heb een vraag is er iemand die naar mijn CV zou willen kijken?
Ik kreeg vrijdag een afwijzing ivm een niet nette CV, toen ik belde was deze persoon niet aanwezig en blijkt ze 2 weken verlof te hebben.. Ik ben heel benieuwd als er wat fout is aan mijn CV..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:39

Ik wil wel even kijken hoor Michelle. Voor wat voor soort job solliciteer je?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:51

Ik solliciteer gewoon voor een vakantie/bijbaantje en CV word ook gebruikt om een stage te zoeken op gebied van paraveterinair ;) heb je een email adres voor mij?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:24

Michelle: heb je ondertussen al terug gemaild, maar vind je CV erg netjes, ik snap niet goed dat ze het niet ok vonden? Nog een tip, als je naar een stage als paraveterinair zoekt, zou je evt nog tussenkopjes kunnen maken: 1) relevante werkervaring en 2) overige werkervaring.

Maar als je nog studeert is het normaal dat je nog niet veel werkervaring hebt om te noteren natuurlijk :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:36

Jaa ik zag het! Dat is nog een optie inderdaad maar relevante werkervaring zullen dan eigenlijk alleen mijn andere stages zijn haha

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:59

Amanda: Gewoon doorgeven dat je oude werkgever niet op de hoogte is van je zoektocht naar een nieuwe baan en dat referenties niet mogelijk zijn van die werkgever.

Michelle: Ik zou over twee weken alsnog informeren naar wat zij niet goed vonden aan je cv. Als ze dat zeggen, kom dan ook maar over de boeg met een gefundeerde reden.

Ik denk dat die ik die presentatie van vanavond n.a.v. telefoontje gister ga afzeggen. Heb geen interesse in netwerkmarketing, en vermoed dat dit zoiets is omdat hij zei niet echt baanverband maar meer verdienmogelijkheden, wel 500 tot 1000 euro per maand. Klinkt mij allemaal een beetje vaag in de oren, en wil gewoon op contract ergens werken waar ik gewoon standaard maandelijks betaald word. Bovendien is de teckel van mijn zus ernstig ziek, en zou dit wel eens zijn laatste dag kunnen zijn.... Dan wil ik er voor haar zijn.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:11

Sterkte Amanda, altijd moeilijk dat soort dingen..

Ik heb om 11 uur mijn gesprek en ben flink zenuwachtig haha. Dit zou dan mijn eerste echte baan worden met vaste uren :D