Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:02

Vuurneon d'r gegevens vernietigd.. Op eigen verzoek? Of vonden ze je zo afschuwelijk? :P

Authentic, succes met de test, laat je weten hoe ie ging? Die van mij was heel banketstaaf op papier.. en in het dagelijks leven werk ik buiten jaartallen (geschiedenisdocent) echt NOOIT met cijfers.. echt een drama om dan ineens een blad voor je neus geschoven te krijgen "Zo, deel deze maar eens in, je hebt 2 minuten de tijd" :oo

Ir1ne een goed gesprek gehad, leuk! Je kan later ook nog beslissen of die functie wat voor je is.. en desnoods even een tijdje proberen? Je hebt niet voor niets een proeftijd (of zeg ik nu iets heel asociaals en raars..?)

Joolien een afwijzing :(:)

Winged op gesprek, spannend!

Jolliegirl een fulltime baan *\o/* Gefeliciteerd, super zeg!

Rebecca, ik zou voor de beige broek gaan of een jurkje met gewoon een legging er onder. Als het allemaal lang genoeg is en er netjes uit ziet, kan het best.. toch?

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:04

Haha nee, ivm bescherming van mijn privacy. Staat alleen zo hard op een afwijzing :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:04

Anne ik pb je even :) LisaLuna, als ze echt een harde eis HBO diploma hadden stond dat er wel bij :) gewoon reageren... nee heb je en ja kun je krijgen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:05

Hier ook nog druk bezig met rond mailen en alles... Open vacatures naar o.a. hema maar je krijgt geen eens een antwoord terug... Vind ik toch best wel "rude". Een antwoord als "op het moment hebben wij niemand nodig" of "we houden u in het bestand voor de toekomst" was toch aardig geweest...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:07

Anne. schreef:
Authentic, succes met de test, laat je weten hoe ie ging? Die van mij was heel banketstaaf op papier.. en in het dagelijks leven werk ik buiten jaartallen (geschiedenisdocent) echt NOOIT met cijfers.. echt een drama om dan ineens een blad voor je neus geschoven te krijgen "Zo, deel deze maar eens in, je hebt 2 minuten de tijd" :oo

Zal ik wel laten weten ja :j

Ik weet sowieso dat ik moet rekenen, een stukje taal en iets om m'n inzicht te testen. Ik ben benieuwd. :D

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:32

Mioux schreef:
Hier ook nog druk bezig met rond mailen en alles... Open vacatures naar o.a. hema maar je krijgt geen eens een antwoord terug... Vind ik toch best wel "rude". Een antwoord als "op het moment hebben wij niemand nodig" of "we houden u in het bestand voor de toekomst" was toch aardig geweest...

Inderdaad, veel reageren er gewoon niet.. :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:45

Wat een k*t dag; op alle mijn sollicitaties een afwijzing gekregen... Met allemaal dezelfde mededeling 'teveel reacties' 'blabla profiel' :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:06

Mij is ontslag aangezegd.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:35

Marcella schreef:

:(:)

Ook voor vuurneon :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:38

Marcella schreef:

Zoek jij werk in Alblasserdam?
Zo ja, Wat voor'n richting?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:09

Maak me niet uit zolang het geen zwaar lichamelijk werk is, want dat gaat wegens mijn medische problemen niet lukken. Het liefst eigenlijk richting beveiliging, maar heb nog geen volledig diploma.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:20

LisaLuna schreef:
Mioux schreef:

Inderdaad, veel reageren er gewoon niet.. :n

Klopt, of sturen je 1 terug met de verkeerde vacature erin.. "Proest" ach je moet maar denken. Ze krijgen echt veel reacties en persoonlijk is het niet.
Ik vind idd ook dat een nette mail terug met u bent t niet geworden op zn plek is, de reden hoeft er in principe niet eens bij.. Ze krijgen ook erg veel reacties, vaak gaat een X aantal dan gewoon per direct op de NEE stapel omdat het anders niet te doen is. Of ze gooien hem door de trefwoordenscanner en dan is het een NEE.

De aanhouder wint mensen.. tis vervelend, ik heb ook ontslag gekregen, maar zie het als een nieuwe kans en maak er wat van :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:22

Wat jammer vuurneon, echt frustrerend.

Ik heb net het gesprek bij de Douglas gehad op het hoofdkantoor, voor de klantenservice.

Ik was al in een kwartier klaar, heel erg veel over mezelf verteld en hun over het bedrijf.

Morgen krijg ik het te weten of uiterlijk maandag. Super spannend en ik weet het echt niet!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:26

Ik heb mijn gesprek gehad, hij was heel enthousiast alleen heeft op dit moment geen vacature...

Maar hij zou me wel in gedachte houden, dus dat is wel positief!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:36

Ik twijfel heel erg, heb afgelopen maandag een sollicitatie verstuurd maar nog niks gehoord. Zal ik dan morgen bellen of is dat te vroeg?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:42

fjordjes schreef:
Ik twijfel heel erg, heb afgelopen maandag een sollicitatie verstuurd maar nog niks gehoord. Zal ik dan morgen bellen of is dat te vroeg?

Ik vind het vroeg, zou even wachten tot na het weekend :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:28

fjordjes schreef:

Normaal is 2 week. Google maar eens. Nabellen noemen ze dat :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:58

Citaat:
Klopt, of sturen je 1 terug met de verkeerde vacature erin.. "Proest" ach je moet maar denken. Ze krijgen echt veel reacties en persoonlijk is het niet.
Ik vind idd ook dat een nette mail terug met u bent t niet geworden op zn plek is, de reden hoeft er in principe niet eens bij.. Ze krijgen ook erg veel reacties, vaak gaat een X aantal dan gewoon per direct op de NEE stapel omdat het anders niet te doen is. Of ze gooien hem door de trefwoordenscanner en dan is het een NEE.

De aanhouder wint mensen.. tis vervelend, ik heb ook ontslag gekregen, maar zie het als een nieuwe kans en maak er wat van :)

Ja een nieuwe kans zeker :) maar als je al rond de 1,5 jaar aan t proberen bent is dit vrij lastig om ook positief te blijven... Nadeel is hier heel erg dat ik maar 3 dagen kan werken ivm opvang van me zoontje en me moeder gaat echt niet naast haar circa 40 uur werkweek nog eens oppassen elke avond,wat ook logisch is en zou ik ook niet willen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:33

Mioux schreef:
Citaat:

Ja een nieuwe kans zeker :) maar als je al rond de 1,5 jaar aan t proberen bent is dit vrij lastig om ook positief te blijven... Nadeel is hier heel erg dat ik maar 3 dagen kan werken ivm opvang van me zoontje en me moeder gaat echt niet naast haar circa 40 uur werkweek nog eens oppassen elke avond,wat ook logisch is en zou ik ook niet willen.

Is idd lastig, minder uren. vaak spreiden ze parttime over meerdere dagen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:34

Ja daarom ir1ne, en ik heb nou eenmaal als alleenstaande moeder niet de mogelijkheid om zo flexibel te zijn en daarom is het heel erg lastig om een baan te vinden...Ik kan niet even op een dinsdag of donderdag werken, of in het weekend en de avonden en dat is soms wel lastig..Nu zit ik in de bijstand (ook omdat ik geen allimitatie ontvang van de vader) en voel ik me best banketstaaf... ik zou graag willen werken, sociaal willen kunnen doen met collega's etc maar dat gaat nou eenmaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:23

Net gesprek gehad, geen idee of het goed ging :')
Het was dus voor 16 uur en heb wel aangegeven dat ik liever meer uren maak. Daar ben ik liever eerlijk in, stel dat je die baan krijgt en dan zijn ze er iig bewust van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:24

Er hangen hier in Den Bosch (omgeving Maaspoort) ook diverse advertenties voor winkelpersoneel, kwam er gisteren nog een tegen bij de Etos en ook bij de Bruna.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:33

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:32

Oehoe spannend voor iedereen die gesprek heeft gehad. Kreeg net een heel vaag belletje dat het bedrijf op zoek is naar mensen en me CV zag. Nou ik heb dat al met die appco sales mee gemaakt, ik zei zet maar op de mail en ik kijk wel even.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:08

hmmmm kom net een vacature tegen op facebook. Heb net dus maar even diegene gemaild die er meer info over had. Weer in een andere richting, maar w gaan het gewoon proberen..