Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:16

Ik heb weinig ervaring met UZ, maar ik heb er ook drie x niks mee. Geen goede ervaringen ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:52

Ik ben via dat aan mijn vast werk gekomen (wel België). Maar dat staat dan tegenover alle negatieve ervaringen ervoor :+ .
Klassiekers zijn binnenkomen en inderdaad niet eens mogen zitten. Een nogal nukkige vraag krijgen "wat zoek je". "Ja dat.." "Oh, daar hebben we momenteel geen vacatures voor, kom over een tijdje nog maar eens terug" :+ .
Nog een klassieker is dat ze wèl heel geïnteresseerd doen, zeggen dat ze misschien wel iets hebben...ze schrijven je in(goed voor hun statistieken), vertellen dat ze iets gaan laten weten over die mogelijke job....
..en dan hoor je er weken niets van, moet je drie keer terugbellen voordat je iemand te pakken krijgt die weet waarover je het hebt en dan uiteindelijk alleen maar zegt "sorry de job bleek via een ander kanaal ingevuld, maar we bellen nog wel eens als we iets vinden!", wat dan meestal gebeurd als je vijf maanden ergens anders bezig bent :+ .

Een uitzendkantoor had het gepresteerd om mij ontslag te laten nemen (ofja had ik sowieso gedaan, awoert weg met die rotjob!) en dan net voor mijn start bij hun koudweg laten weten dat het bedrijf ging besparen en ik niet meer nodig was. Doei en bedankt....Of nee niet helemaal, hij had wel een callcenterjobje voor me voor zowat letterlijk de helft van het loon van de andere :) .

In de positieve noot dan: zoals ik al zei, mijn huidig werk. En er was nog een kantoor waar ik heel vriendelijk ontvangen werd, waar ze twee dagen later ook belde voor een gesprek. Toen koos het bedrijf wel voor iemand anders. En dat kantoor had nog een paar keer gebeld, die deden echt wel hun best voor mij, dat voel je uiteindelijk wel waar de fake zijn en waar je wel welkom blijft.

Nu hangt het ook wel wat af van je profiel, maar ik zeg wel "niet geschoten is altijd mis". Je kan altijd eens langsgaan en zien. Alleen, wees kritisch. Het is niet omdat ze misschien doen alsof ze enthousiast zijn en misschien wel iets hebben, dat dat effectief zo is. Je blijft voor hun, hoe vriendelijk ze soms ook zijn, nu eenmaal ook gewoon een nummer om hun eigen inkomsten binnen te werven. En ben jij een nummer die ze net nodig hebben dan zijn ze heel blij met je, hebben ze geen klant die iets met je is dan wordt je terug bij het vuilnis gezet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:52

UZB werken nu ook gewoon digitaal, dus inschrijven gaat ook via de website, je wordt alleen uitgenodigd als ze denken iets voor je te hebben of in de toekomst denken iets voor je te hebben. Zij zijn ook afhankelijk van het daadwerkelijke aanbod dat er is aan de kant van opdrachtgevers. En dat zit vaak nog niet echt mee, al trekt het wel wat aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:03

Ik ben zelfs afgewezen bij 2 uzb's :') ze konden niet met mij, ze hadden al genoeg in hun pot zitten van hoogopgeleiden in die richting en daar was al te weinig werk in. Daarnaast was ik toch overgekwalificeerd voor de lager geschoolde baantjes; voor dat werk hadden ze ook wel studenten of lager geschoolden. :+

Of van een hele grote; inschrijven doen wij niet meer aan, je moet gewoon reageren op de vacatures op de site.

Heb mij wel kunnen inschrijven bij een aantal, maar ja het voornaamste werk waar zij in uitzenden is of mijn vakgebied niet (technische kant oa) of ik ben overgekwalificeerd...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:05

Zooo ik heb mijn assessment achter de rug. Rekenvaardigheid ging ruk. De rest wel goed geloof ik. Dus afwachten maar. Vanmiddag krijg ik de uitslag. Als die goed is dan moet ik nog een persoonlijkheidstest doen...

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:09

Zo dat is best asociaal zeg.. Zij zullen ook wel last hebben van het tekort aan werk, maar om dan zo te reageren is not done.

Gisteren online gesolliciteerd voor een klantenservice baan bij de kampWeh (jeweetwel :+ ). Dat ging via een bemiddelings bureau.
Word ik vanmorgen wakker gebeld door dat bureau, en meteen aan een kruisverhoor onderworpen, niet normaal :oo ''Het is belangrijk voor ons dat je goed kunt verwoorden waarom je bij een callcenter wilt werken''.. Really? :roll:
Nou ze hebben me goed afgeschrikt, ik ga wel verder zoeken. Sollicitatiegesprek, training, allemaal best, maar ik had bijna het gevoel alsof ik voor een baan van directeur van de Rabo ging, voor 3 miljoen per jaar :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 11:33

Martine, ik denk dat de reden daarvan is dat het verloop redelijk groot is.
Veel mensen denken 'en anders kan ik altijd nog op een callcenter gaan werken'.

Ik heb 4 jaar op een callcenter gewerkt van Orange (ik zat op HR) en het verzuim is groot (vaak lager opgeleide mensen die het er niet zo nauw mee nemen), ze voelen zich ook vaak minder betrokken.
Het is heel erg afhankelijk van jouw taken, team en manager is mijn ervaring.
Daarom zullen ze wat strenger selecteren aan de poort.

Maar laat je niet afschrikken hoor door hen, al jij denkt dat je het kan, dan ga je er voor. Training hoort er gewoon bij. Je leert om te gaan met lastige klanten, standaard antwoorden op standaard vragen, telefoonsysteem en pc leren kennen. Niks bijzonders.

Sure....rekenen wasda? Daar hebben we toch machines voor? :')
Ben er ook slecht in, zou bij voorbaat al dicht klappen :j

Vuur, jij zoekt ook HR toch? Herken wat je schrijft helaas al te goed.

Ik ga nu even een merrie pesten en straks even in de boeken.

Succes allemaal vandaag!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:51

Ik ben net gebeld door iemand van een marketing bureau die iemand zochten voor promotiewerk maar ook coaching en begeleiding etc voor allerlei wellness producten, schoonheid/gezondheid/afslanken een hoop andere dingen en ook dingen voor dieren. Ze hadden mijn CV van UWV gekregen en vroegen naar mijn laatste baan, ze wisten ook dat ik naar school ging en welke opleiding, en dat ik parttime werk zoek. Ze geven morgenavond een presentatie een paar dorpen verderop en ben uitgenodigd om te komen en bij interesse daarna een kort gesprek aan te gaan. Presentatie is van 8 tot 9 ongeveer. Hij had het er wel over dat het niet direct in baanverband was maar wel verdienmogelijkheden. Dit laatste snap ik niet helemaal.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:13

Ah, bedankt voor de info over uitzendbureaus. Matig positief :P

Ik ben net afgewezen, maar wel met excuses dat ze niet eerder hadden gebeld en met de mededeling dat ze het een erg fijn gesprek vonden en dat ik enthousiast en prettig overkwam. Ze namen me niet omdat het een tijdelijke functie was en ze dus meer ervaring wilden, maar bij een vaste functie was het een ander verhaal geweest. En ze zeiden dat het vast wel goed kwam met mijn sollicitaties. Toch lief.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:15

@amanda, zal denk ik een soort van piramideverkoop zijn, vergelijkbaar met tupperware, amway, aloe vera etc...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:19

Amandavd schreef:
Ik ben net gebeld door iemand van een marketing bureau die iemand zochten voor promotiewerk maar ook coaching en begeleiding etc voor allerlei wellness producten, schoonheid/gezondheid/afslanken een hoop andere dingen en ook dingen voor dieren. Ze hadden mijn CV van UWV gekregen en vroegen naar mijn laatste baan, ze wisten ook dat ik naar school ging en welke opleiding, en dat ik parttime werk zoek. Ze geven morgenavond een presentatie een paar dorpen verderop en ben uitgenodigd om te komen en bij interesse daarna een kort gesprek aan te gaan. Presentatie is van 8 tot 9 ongeveer. Hij had het er wel over dat het niet direct in baanverband was maar wel verdienmogelijkheden. Dit laatste snap ik niet helemaal.

Thuiswerk/Piramidetoestanden? Heb je het bedrijf al gegoogled?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:21

Ik Denk al snel aan dingen als idd tupperware, dus percentage van hetgeen je verkoopt .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:40

Tupperware is toch echt geen piramideverkoop lijkt me ;-) maar goed ik snap wat jullie bedoelen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:42

Sheran toch fijn dat ze excuses aanboden en een beetje feedback gaven. Lag dus niet aan jou!

Ik heb het bedrijf gegoogled maar niet zeker of ik de juiste heb gevonden, op die site staat namelijk geen Belgisch nummer op, via nummer googlen kwam ik nergens op uit. Ga dus morgen maar gewoon bij die presentatie kijken, daar zullen ze wel meer mensen hier uit de buurt voor uitnodigen. Ik wil een vast bedrag krijgen per maand, en niet afhankelijk van wat ik verkoop etc. Ze zochten dus mensen voor promotie werk, maar mocht ik ambitieus zijn ook coaching en begeleiding. Wat ze daar dan weer mee willen, geen idee. Zie het alleen niet zo zitten om alleen te gaan. Ik onderteken daar in ieder geval niks, laat eerst wel aan vriendlief lezen etc.

Geen idee wat piramideverkoop is, dus even gegoogled:

Piramideverkoop

Een piramidespel is een organisatie waar de belangrijkste compensatie wordt verkregen uit het geld dat anderen betalen om zich bij de organisatie te voegen, in tegenstelling tot de verkoop van producten of diensten aan eindgebruikers. Deze organisaties zijn illegaal. Andere termen hiervoor zijn kettingbrief, sneeuwbal, kettingverkoop, geldspelen en investeringsloterijen.

Het is heel belangrijk om te onthouden dat legale netwerkmarketingbedrijven hun onafhankelijke verkopers belonen voor de distributie en verkoop van producten en/of diensten aan klanten. Er kan geen geld worden verdiend door nieuwe onafhankelijke verkopers aan te melden.

Netwerkmarketing biedt onafhankelijke verkopers de mogelijkheid een onafhankelijke organisatie op te bouwen door producten en/of diensten te marketen, te promoten of te verkopen aan klanten en een organisatie, of netwerk, van andere onafhankelijke verkopers te leren hetzelfde te doen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:45

Oh netwerk marketing! Blijf er bij weg!!!! Ze hebben me twee keer proberen te strikken en alles wat te goed klinkt om waar te zijn dat klopt ook vaak!

Ik ben via LinkedIn alweer 4 keer benaderd, omdat ik een achtergrond heb ik verkoop. :') Ik reageer niet, ik verwijder verzoeken etc.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:48

Ja brr, dat netwerk gedoe ben ik ook nietzo van.

Hier liggen de brieven klaar, maar nu twijfel ik met wel emailadres ik ze moet versturen. Mijn idee was gewoon mijn Hotmail (die staat ook in CV) en is voornaam_max@hotmail.... of met mijn huidige werkmail.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:48

Ik zou hotmail doen. Duidelijker door het cv en zo min mogelijk links met andere werkgevers.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:51

Amanda, kijk inderdaad uit hoor. Laat je nergens in betrekken zonder dat je zeker weet dat het klopt wat ze allemaal beweren.
Mocht er wel iets uit komen dan is dat mooi meegenomen. Ben benieuwd.

Sheran, dat jij minder ervaring hebt kunnen ze toch uit je CV opmaken? Waarom jou dan toch laten komen? Daar kijk ik dan weer van op.
Maar wel positief commentaar, steek die maar in je zak! :j

Hotmail doen Caroline. Zeker niet je werkmail gebruiken. Vind ik zelf altijd minder professioneel. (alsof je aan het solliciteren bent tijdens je werk zeg maar.......)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 14:06

Goed bezig Jans!

Helaas te ver uit mijn buurt maar bedankt voor het delen in ieder geval :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:53

Ik meld me ook weer even..

Amanda, ik zou inderdaad ook wegblijven bij dat netwerk gedoe!

Ik heb vrijdag weer 5 brieven geschreven, waaronder 3 bij de instelling waar ik nu flexwerk doe voor het opvangen van een zwangerschapsverlof. Verder heb ik bij Coolblue gesolliciteerd bij de klantenservice, misschien is dit ook een tip voor jullie zij zoeken heel veel mensen! Werd vandaag door ze gebeld voor een telefonische intake, ik hoor zsm of ik op gesprek mag komen want as maandag beginnen de trainingen al en daar willen ze me dan bij hebben. Met andere woorden misschien heb ik volgende week een nieuwe baan. *\o/* Ik hoop het zo, het lijkt me echt leuk en heb echt zin om te werken ook.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 14:54

Klinkt goed, duimen dus!!!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:01

Ja inderdaad! Hoe gaat het bij jou?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:03

Ik duim voor je Amanda!

Ik ga morgen gewoon eens kijken hoe en wat, maar zal duidelijk maken dat ik geen interesse heb in netwerkmarketing. Werd zojuist benaderd door iemand via facebook, waarvan ik vermoed dat ze bij mij uit zijn gekomen via een sollicitatie die ik gedaan heb. Ze vroeg mij hun even te emailen. Heb ook nog net op een andere vacature gereageerd, en als ik die twee nu zou kunnen combineren, dan heb ik genoeg uren bij elkaar.

Dimple, wanneer hoor jij weer iets?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:05

Oh spannend ook weer Amanda!

Hebben jullie ook al op de site van Coolblue gekeken? Ze hebben ontzettend veel vacatures.

Ik ben ook wel benieuwd naar m'n uren, het was voor minimaal 16 uur. Als het 16 uur blijft ga ik in de flexpool blijven waar ik nu in zit om zo wat extra uurtjes te kunnen werken.