Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 08:36

Succes allemaal vandaag! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:36

Ir1ne schreef:
Hbo denkniveau is toch niet raaar? daar hoef je geen diploma voor te hebben.

Ik duim voor alle mensen die morgen een gesprek hebben. Mijzelf incluis :)

Maar hoe toon je dat aan dat je dat hebt zonder diploma of Propedeuse?

Succes dames :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:44

Google dat maar eens. Heeft deels te maken met je werkervaring.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:17

Goedemorgen, succes allemaal vandaag! :D

HBO denkniveau, heeft te maken met een stukje zelfstandigheid, algemene ontwikkeling, eventueel een specifieke kennis ergens van.

Aantonen kan lastig zijn, maar dat verschilt mijns inziens per vacature.
Als er bepaalde softskills (zoals bijvoorbeeld leiding geven aan een klein team, aantoonbare kennisoverdracht, inwerken medewerkers) gevraagd worden, die duidelijk in jouw CV naar voren komen, dan is het wat makkelijker vooraf te bepalen of jij dat werk/denk niveau hebt.
Maar goed, op papier kan iedereen alles, uiteindelijk pikt een goede interviewer in een persoonlijk/telefonisch gesprek er heel snel uit welk niveau je daadwerkelijk hebt. :o

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:56

Vanochtend solicitatie gesprek gehad bij een banket bakkerij voor in pak werk.
Goed gesprek gehad en ben nu oproep kracht. Toch nog iets wat:-) maar wel rustig veder zoeken.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:27

Ik heb vrijdag een sollicitatie gesprek bij een advocaten kantoor. Spannend! Ik weet nog niet eens waarop ik ga solliciteren omdat er geen vacature is. Via via ben ik met ze in contact gekomen en nadat ik mijn cv en cijferlijsten had opgestuurd ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Neem aan dat ze dus wel werk hebben anders laten ze me niet komen lijkt me. Weet nu alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. Iemand tips?

degene die vandaag een gesprek hebben: succes!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:40

suuszzzz schreef:
Ik heb vrijdag een sollicitatie gesprek bij een advocaten kantoor. Spannend! Ik weet nog niet eens waarop ik ga solliciteren omdat er geen vacature is. Via via ben ik met ze in contact gekomen en nadat ik mijn cv en cijferlijsten had opgestuurd ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Neem aan dat ze dus wel werk hebben anders laten ze me niet komen lijkt me. Weet nu alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. Iemand tips?

Lees je in over het kantoor, bij advocaatkantoren is dat echt van belang. Kijk wat de doelstellingen zijn van het kantoor en wat de ambities zijn. Toen ik solliciteerde voor advocaat-stagiair ben ik mij ook gaan inlezen op de meest recente artikelen van het vakgebied waarop je solliciteerd. Check de mensen waarmee je een gesprek hebt, of er overeenkomsten zijn.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:56

Douraque schreef:
suuszzzz schreef:

Lees je in over het kantoor, bij advocaatkantoren is dat echt van belang. Kijk wat de doelstellingen zijn van het kantoor en wat de ambities zijn. Toen ik solliciteerde voor advocaat-stagiair ben ik mij ook gaan inlezen op de meest recente artikelen van het vakgebied waarop je solliciteerd. Check de mensen waarmee je een gesprek hebt, of er overeenkomsten zijn.

Bedankt voor de tips! Ik heb de website in ieder geval al grondig geïnspecteerd haha. Verder ben ik eigenlijk nauwelijks tot niet op de hoogte over de rechtsgebieden van het kantoor. Dat maakt het er niet makkelijker op. Ik heb namelijk strafrecht gestudeerd en die sectie hebben ze niet. Zij zitten voornamelijk in het ondernemingsrecht. (Maar goed, ook hier zijn ze bekend mee. Ben ook zeker bereid me bij te scholen.)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:42

Niks geworden hier. Gefaald tijdens een testje waarbij ik cijfers in 'catergorieen' moest plaatsen varierend van getal en even/oneven. Zag en doodsimpel uit, maar dat viel blijkbaar toch tegen met m'n wiskundedeuk, cijfers zijn niet mijn sterkste punt..

De zoektocht gaat weer verder. Als iemand nog wat weet in de buurt van Zoetermeer.. (HBO werk/denk, max 20u per week beschikbaar ivm andere baan in het onderwijs.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:43

Mijn open sollicitatie is ook niets geworden, mijn gegevens zijn vernietigd :')

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:45

Anne. schreef:
Niks geworden hier. Gefaald tijdens een testje waarbij ik cijfers in 'catergorieen' moest plaatsen varierend van getal en even/oneven. Zag en doodsimpel uit, maar dat viel blijkbaar toch tegen met m'n wiskundedeuk, cijfers zijn niet mijn sterkste punt..

Ai... Ik geloof dat ik nu ook zo'n test moet doen, ik moet inloggen op een website en heb 1,5 uur de tijd. Maar ik heb ook een oefenlink gekregen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:30

suuszzzz schreef:
Douraque schreef:

Bedankt voor de tips! Ik heb de website in ieder geval al grondig geïnspecteerd haha. Verder ben ik eigenlijk nauwelijks tot niet op de hoogte over de rechtsgebieden van het kantoor. Dat maakt het er niet makkelijker op. Ik heb namelijk strafrecht gestudeerd en die sectie hebben ze niet. Zij zitten voornamelijk in het ondernemingsrecht. (Maar goed, ook hier zijn ze bekend mee. Ben ook zeker bereid me bij te scholen.)

Kun je ze niet bellen? Lijkt me wel een goede instelling als je belt en wilt weten waarvoor je solliciteerd zodat je je goed voor de dag komt.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:32

Mijn gesprek ging eigenlijk heel goed. Hij was erg enthousiast, voornamelijk over mijn brief ( thumbs up, in foutloos NL ) en mijn CV en over mijn openheid.

Echter, twijfel ik of de functie wel bij me past... Naja. Ik hebhem ook nog niet dus we wachten af en gaan rustig dooor

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:08

Ik ben op vakantie.. en kreeg telefoon van een bedrijf waar ik net voor vertrek op heb geschreven. Of ik op gesprek wilde komen. Graag! Eind september op gesprek. Heb er zin in, erg leuke functie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:23

Krap een afwijzing van de H&M... -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:47

Ik heb zojuist een fulltime baan aangenomen in de horeca!

Ik jaag al sinds februari op deze baan, en nu eindelijk heb ik 'm!

Morgen mijn huidige werk opzeggen, en nu ga ik hier om de hoek werken, lekker dicht bij huis.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:50

Anne, wat jammer van je test!
Authentic, heel veel succes!

Ik vind het altijd heel lastig als je ineens een test moet doen of een rollenspel of iets. Op de een of andere manier klap ik dan dicht (nogal faalangstig). Zo ben ik ook een keer afgewezen in een callcenter. Werd ineens een rollenspel gedaan (op zich is dat niets vreemds voor bij een callcenter) en ik kon geen woord meer uitbrengen :') Als ik me er nog iets op kan voorbereiden dan gaat het wel maar anders _O-

Ir1ne, wat goed dat die meneer zo enthousiast was. Gewoon rustig nadenken of het wel of niet goed voelt, je hebt nog tijd om te beslissen.

Winged, wat leuk dat je uitgenodigd bent op gesprek en Joolien, balen zeg! Heb je je gesprekken bij de andere bedrijven al gehad?

Ik heb morgen gesprek voor een invalbureau. Ben best wel zenuwachtig, gisteren belde die jongen gewoon op en toen kon ik heel makkelijk praten omdat ik me er niet druk om kon maken. Nu ben ik al de hele dag aan het bedenken wat ik aan moet trekken (ik heb meestal rokjes aan met een legging maar dat vind ik niet zo netjes. Spijkerbroek kan imo altijd, alleen ik heb maar één broek op het moment en die is met van die expres gemaakte slijtplekken (niet open - zit spijkerstof onder, maar toch... ) dus dat kan denk ik ook weer niet... Enige wat ik dan nog heb is een nette beige broek of ik kom in de categorie dit-trek-je-aan-bij-een-gala-of-officiele-gelegenheid).

Waar zouden jullie voor gaan? Ik neig nu naar de beige broek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:54

jG; super! Gefeliciteerd :D

Rebecca; nette beige broek is prima :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:10

Jo! Gefeliciteerd!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:48

capopjekop schreef:
Ir1ne schreef:
Hbo denkniveau is toch niet raaar? daar hoef je geen diploma voor te hebben.

Ik duim voor alle mensen die morgen een gesprek hebben. Mijzelf incluis :)

Maar hoe toon je dat aan dat je dat hebt zonder diploma of Propedeuse?

Succes dames :D

Daar wordt ook regelmatig een 'assessment' voor gedaan.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:48

suuszzzz schreef:

Met name veel vragen stellen.
En de achtergrond en visie van het kantoor onderzoeken

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:19

vuurneon schreef:
Ik mag ook op gesprek, bij een UZB als oriënterend gesprek wat ze voor mij kunnen betekenen en wat ik wil. Prima! :)

Super ! *\o/*

Spannend lisafaded

Gaaf Rebecca!

Irene ; hbo denk niveau moet je hbo voor gedaan hebben, toch?!
Hoe is je gesprek gegaan? (Lees het al) top dat het goed ging.

Dat is waar Fiebie, maar moet ook wel..anders kan je vanalles in je cv zetten! :))

Goed trysteffy!

Jammer Anne :(:).

Dat is vreemd vuurneon? Hoezo vernietigd of bedoel je erna?

Leuk nieuws Winged!

Vervelend Joolien..

Te gek Jolliegirl, gefeliciteerd!
----

Gebeld naar het bedrijf waar ik had gesolliciteerd. Zou binnen week gehoor krijgen en dus niet gekregen, waren ze nog bezig met mijn referenties.. dus er is nog hoop! Haha :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:25

Dat is al positief dat ze je referenties nagaan! :)

Ja, mijn sollicitatie is vernietigd :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:46

LisaLuna,

Nee hoor, waarom dan?
Dat hoeft in principe niet. Idd een assessment of door werkervaring of iets anders. Als je het niet hebt komt dat in je gesprek snel genoeg naar voren denk ik..

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:56

Ja inderdaad ben ik wel blij mee! :D

Wel jammer vuurneon!

Ja oke, Heb je gelijk in Irene!