Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suuszzzz schreef:Ik heb vrijdag een sollicitatie gesprek bij een advocaten kantoor. Spannend! Ik weet nog niet eens waarop ik ga solliciteren omdat er geen vacature is. Via via ben ik met ze in contact gekomen en nadat ik mijn cv en cijferlijsten had opgestuurd ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Neem aan dat ze dus wel werk hebben anders laten ze me niet komen lijkt me. Weet nu alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. Iemand tips?
degene die vandaag een gesprek hebben: succes!
Douraque schreef:suuszzzz schreef:Ik heb vrijdag een sollicitatie gesprek bij een advocaten kantoor. Spannend! Ik weet nog niet eens waarop ik ga solliciteren omdat er geen vacature is. Via via ben ik met ze in contact gekomen en nadat ik mijn cv en cijferlijsten had opgestuurd ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Neem aan dat ze dus wel werk hebben anders laten ze me niet komen lijkt me. Weet nu alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. Iemand tips?
Lees je in over het kantoor, bij advocaatkantoren is dat echt van belang. Kijk wat de doelstellingen zijn van het kantoor en wat de ambities zijn. Toen ik solliciteerde voor advocaat-stagiair ben ik mij ook gaan inlezen op de meest recente artikelen van het vakgebied waarop je solliciteerd. Check de mensen waarmee je een gesprek hebt, of er overeenkomsten zijn.
Anne. schreef:Niks geworden hier. Gefaald tijdens een testje waarbij ik cijfers in 'catergorieen' moest plaatsen varierend van getal en even/oneven. Zag en doodsimpel uit, maar dat viel blijkbaar toch tegen met m'n wiskundedeuk, cijfers zijn niet mijn sterkste punt..
suuszzzz schreef:Douraque schreef:
Lees je in over het kantoor, bij advocaatkantoren is dat echt van belang. Kijk wat de doelstellingen zijn van het kantoor en wat de ambities zijn. Toen ik solliciteerde voor advocaat-stagiair ben ik mij ook gaan inlezen op de meest recente artikelen van het vakgebied waarop je solliciteerd. Check de mensen waarmee je een gesprek hebt, of er overeenkomsten zijn.
Bedankt voor de tips! Ik heb de website in ieder geval al grondig geïnspecteerd haha. Verder ben ik eigenlijk nauwelijks tot niet op de hoogte over de rechtsgebieden van het kantoor. Dat maakt het er niet makkelijker op. Ik heb namelijk strafrecht gestudeerd en die sectie hebben ze niet. Zij zitten voornamelijk in het ondernemingsrecht. (Maar goed, ook hier zijn ze bekend mee. Ben ook zeker bereid me bij te scholen.)
capopjekop schreef:Ir1ne schreef:Hbo denkniveau is toch niet raaar? daar hoef je geen diploma voor te hebben.
Ik duim voor alle mensen die morgen een gesprek hebben. Mijzelf incluis
Maar hoe toon je dat aan dat je dat hebt zonder diploma of Propedeuse?
Succes dames
suuszzzz schreef:Ik heb vrijdag een sollicitatie gesprek bij een advocaten kantoor. Spannend! Ik weet nog niet eens waarop ik ga solliciteren omdat er geen vacature is. Via via ben ik met ze in contact gekomen en nadat ik mijn cv en cijferlijsten had opgestuurd ben ik uitgenodigd voor een gesprek. Neem aan dat ze dus wel werk hebben anders laten ze me niet komen lijkt me. Weet nu alleen niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. Iemand tips?
vuurneon schreef:Ik mag ook op gesprek, bij een UZB als oriënterend gesprek wat ze voor mij kunnen betekenen en wat ik wil. Prima!