1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:45

Ja idd... of naar een ander willekeurig europees land.

Ik heb mn halve basisschoolperiode in Engeland van 8 tot 4 op school gezeten. Woensdagmiddag vrij deden ze daar niet aan hoor

Snap trouwens niet dat staken nog steeds legaal is. Zouden ze gewoon weer moeten verbieden... wat een onzin zeg Scheve mond

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:49

Ik zit in de 3e, en ik heb soms tot half 5 les !!! (ik begin om kwart voor 9)
Vast.. en welke les hebben we... Studiebegeleiding,, (heb ik niet nodig, ik hoor eigenlijk een niveau hoger te zitten maar ik heb ooit mijn cito verpest ..)
Maar ik vind het echt te veel uren hoor !

Gr..

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:50

En ik moet dan dus in het donker fietsen !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:50

verootjoo woensdag namiddag krijgen we dan wel vrij af Ja maar dat is iets waar ik dankbaar voor ben en ik als luxe zie en niet als iets verplicht, niet dat ik het leuk zou vinden als die afgeschaft zou worden want het 'breekt' de week een beetje maar om er nou voor te gaan staken en te rellen? of er een 18-pagina-lang topic vol 'ik kan het niet' 'ik red het niet' 'wat verwachten ze van ons' van te maken?

Over een paar jaartjes hebben jullie werk weken van 36 a 40 uren (want denk maar niet dat je het meteen red met part time te werken) een huishouden, hoogstwaarschijnlijk voor een groot deel hier ook nog een paard... Wat ga je dan doen?

Van in het donker fietsen ga je niet dood pak je een lichtje mee! Huppa. (en ik verwed mijn hoofd erop dat de helft die zelfde donkere nacht NIET erg vind als ze naar een feestje gaan Knipoog )

Het valt me idd op dat nederlands nogal laks is in opleiding (school enzo dus)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-11-07 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:51

Staken is een vorm van vrijheid van meningsuiting als iemand niet met de regels een is, dan heeft diegen het recht om te staken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:53

Keedie schreef:
Staken is een vorm van vrijheid van meningsuiting als iemand niet met de regels een is, dan heeft diegen het recht om te staken.

en mensen neer slaan, iemands bezittingen stuk maken, met eieren gooien enz enz is ook een vorm van vrije meningsuiting?

Hoe kunnen jullie nog verwachten dat jullie serieus genomen worden als jullie zo kinderachtig zijn?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-11-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:53

runningkawa schreef:
Flip, dan moet je niet staken tegen de uren, dan moet je staken tegen de uitvoering Lachen

Bij ons op school wordt er ook niet gestaakt hoor. En ik hou zelf ook helemaal niet van de manier waarop het nu gebeurt. Maar ik snap heel goed dat er mensen zijn die in staking gaan! Ik hoeft zelf nog maar een half jaartje en dan heb ik hopelijk mijn vwo diploma, en hoeft ik nooit meer naar de middelbare school met zn 1040 lesuur regel.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:54

Ik mag van me moeder niet in het donker fietsen en zeker niet in het park !! daar lopen allemaal van die rare gassies rond.. nou dan wil ik daar niet fietsen hoor ! en werken is anders, daar verdien je geld mee, en dat is niet verplicht ... School is verplicht, en je moet er zelfs voor betalen..!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:54

Keedie schreef:

STAKEN ja.... rellen is toch echt wat anders.. opzettelijk dingen vernielen ook...

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:55

verootjoo schreef:
Keedie schreef:

STAKEN ja.... rellen is toch echt wat anders.. opzettelijk dingen vernielen ook...

idd..

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:56

Bij ons was het staken een mengeling van staken en rellen..

Maar bij ons waren er niet echt dingen vernield.. Dus ik vind het wel kunnen..

Als je maar weet waar je voor staakt..

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:01

Bij mijn moeder waren het 1e uur een paar brugjes afwezig.. Kwamen ze binnen: we hebben gestaakt! Mijn moeder vroeg zo: Waarvoor dan eigenlijk? Die brugjes: Ehmm.. Dat weten we eigenlijk niet ROFL

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:04

Hahhaa Nagelbijten / Gniffelen

Bij ons wist ook 90% niet waarvoor, ja ietsmet de lesuren ofzo zeiden ze Clown

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:05

pharagirlke schreef:
Keedie schreef:

en mensen neer slaan, iemands bezittingen stuk maken, met eieren gooien enz enz is ook een vorm van vrije meningsuiting?

Hoe kunnen jullie nog verwachten dat jullie serieus genomen worden als jullie zo kinderachtig zijn?

Wie heeft het hier over eieren gooien, iemands bezittingen stuk maken etc. Dit geldt niet voor iedere school en leerlingen. Dat die kinderen daar in Drenthe of waar dan ook zo ontiegelijk dom zijn om op deze manier te staken hoeft niet te betekenen dat dit voor iedereen geldt. Op zo'n manier als hun dat deden krijg je zeker niets voor elkaar, maar er zijn ook andere manieren waarop je duidelijk kan maken dat je het er niet mee eens bent. Iedereen moet te mogenlijkheid hebben om te kunnen staken als diegene daar het niet mee eens is, en alleen omdat dit eventueel door kinderen gedaan zou zijn kan dit niet? wat is dat voor onzin.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:05

Rozanne schreef:
Hahhaa Nagelbijten / Gniffelen

Bij ons wist ook 90% niet waarvoor, ja ietsmet de lesuren ofzo zeiden ze Clown

Haha Huilen van het lachen
Dan staak je gewoon voor het staken Huilen van het lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:06

Nee voor het rellen Knipoog

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:07

Zo wat en ramp vandaag bij ons op school.
eten planten alles ging door de kantine en rellen dus de politie kwam plus tv noordholland.
maandag gaan ze weer vrolijk verder..

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:08

Rozanne schreef:
Nee voor het rellen Knipoog

Ja, haha dat bedoelde ik Huilen van het lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:08

alsnog is het onzin dat er gestaakt enz word voor ocharm 4 uurtjes. Wat zou dat een luxe zijn voor ons (en kennelijk ook de rest van europa) als we maar 28 uur moesten Ja Heb avonden dat ik 8uur op 1 avond moet werken nu in mijn laatste jaar. En herinner me ook zo'n avonden vorig jaar hoor. Woensdag namiddagen komen we drie a vier uur samen en dan nog minimum 2 uur per avond apart en dat is prima te redden. Vind het ronduit verwend dat mensen zich zo kunnen opjutten in 4 uurtjes extra school Ach gut

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:13

_Lotte_ schreef:
Bij mijn moeder waren het 1e uur een paar brugjes afwezig.. Kwamen ze binnen: we hebben gestaakt! Mijn moeder vroeg zo: Waarvoor dan eigenlijk? Die brugjes: Ehmm.. Dat weten we eigenlijk niet ROFL

Huilen van het lachen

Pharagirlke, 7 uur extra school Knipoog Voor sommige nog meer Lachen En ik snap best dat er moeilijk over gedaan wordt, 7 uur minder vrije tijd terwijl het zo óók prima gaat en werkt. Waarom dan die 7 uur extra? Kan je beter iets anders doen, huiswerk of lol maken bijvoorbeeld. Zoiezo worden de lessen er niet beter op met extra uren, alleen maar meer chaggo leraren en ongeconcentreerde kinderen. De helft hier leest de halve les toch al de krant of loopt te schreeuwen om vervolgens hopeloos het lokaal uit te lopen en zo erg zijn we echt niet. Leraren die les kunnen geven hebben geen moeite aan ons. Als ze nou, zoals iemand anders hier al zei, de leskwaliteit zouden verbeteren inplaats van extra nutteloze uren toe willen voegen...

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:22

Vandaag hebben verschillende scholen verspreid over héél nederland gestaakt.
Deze staking was voor de 1040 uur die de minister wou invoeren.
Er waren teveel leerlingen opgepakt in Drenthe en Limburg (wegens rellen).
Om er meer te voorkomen, heeft de minister zich overgegeven!
GEFELICITEERD LEERLINGEN VAN NED

Is het waar? Lachen

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:23

Is dat echt waar?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:27

Echt waaar? Haha! Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:28

Colorado schreef:
_Lotte_ schreef:

Huilen van het lachen

Pharagirlke, 7 uur extra school Knipoog Voor sommige nog meer Lachen En ik snap best dat er moeilijk over gedaan wordt, 7 uur minder vrije tijd terwijl het zo óók prima gaat en werkt. Waarom dan die 7 uur extra? Kan je beter iets anders doen, huiswerk of lol maken bijvoorbeeld. Zoiezo worden de lessen er niet beter op met extra uren, alleen maar meer chaggo leraren en ongeconcentreerde kinderen. De helft hier leest de halve les toch al de krant of loopt te schreeuwen om vervolgens hopeloos het lokaal uit te lopen en zo erg zijn we echt niet. Leraren die les kunnen geven hebben geen moeite aan ons. Als ze nou, zoals iemand anders hier al zei, de leskwaliteit zouden verbeteren inplaats van extra nutteloze uren toe willen voegen...

ach je, 7 uurtjes op een mensenleven... 7 uur minder vrije tijd? op een hele week? das 1 uur en grof geschat een half uurtje meer oid per dag...Jeeeeeeetje ik zou echt dood ongelukkig worden als ik jullie was...al die vrije tijd op een dag weg.... Ja beetje minder msnen en je kan alles nog prima klaar krijgen Knipoog

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:31

Ik vraag mij nu ook af of het waar is Tong uitsteken *hoopt heel hard dat het waar is*