Algemeen topic Belastingaangifte!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:06

Samantha89 schreef:
Ik heb de aangiftes gewijzigd en die lening op nee gezet. Het enigste wat gewijzigd is in alle aangiftes is het bedrag achter de naam van mijn man. In plaats van dat hij wat terug krijgt moet hij nu betalen. De bedragen achter mijn naam zijn hetzelfde gebleven qua teruggave.
Omdat het voor mij allemaal klopt en dat geld al heb gehad krijgt alleen mijn man nu dus een navordering toch? Dus het geld wat hij eigenlijk teveel heeft gehad moet hij nu dus terug betalen plus rente.

Zonder het te zien natuurlijk, maar ja, dat lijkt me te kloppen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Algemeen topic Belastingaangifte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:45

Ik zit hem nu via de website te doen (kon niet via de app vanwege bijdrage zorgverzekeringswet) maar er de vooraf ingevulde gegevens kwamen niet overeen met mijn jaaropgaaf van Adecco. Ik heb die gegevens dus aangepast naar de info op mijn jaaropgaaf. Ik heb nog nooit gehad dat die gegevens niet hetzelfde waren. Is het goed dat ik dat heb aangepast? Lijkt mij niet de bedoeling om de vooraf ingevulde gegevens te houden als het afwijkt van mijn jaaropgaaf.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 09:59

Dat klopt, als de gegevens van de VIA niet kloppen dan dien je die aan te passen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:02

De voorlopige aangifte van 2025 staat los van 2024. Volgend jaar moet je dan wel opgeven dat je al een voorlopige aangifte hebt gedaan en welk bedrag dat is.

Ik ga er na volgende week even goed voor zitten. Dan heb ik er meer te doen geloof ik, ik heb al van meerdere kanten de vraag gehad of ik kan meekijken met de aangifte. :+ Wat gepuzzel ook ivm dieet aftrekkosten van anderen kwa ziektes, die zijn nu de benodigde formulieren aan het lospeuteren bij de artsen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-03-25 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:02

Ok gelukkig. Wel vreemd dat het niet klopt, het klopt normaal altijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:03

Ik check altijd alle vooringevulde informatie. Soms klopt hij net niet helemaal :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:13

Zo, klusje weer geklaard!
Via mijn laptop kwam ik er niet op, maar via mijn telefoon wel. Ging ook prima. Alles stond goed en ik krijg weer een leuk bedrag terug! Blij mee!

Ieder jaar doe ik het zo vroeg mogelijk en meestal heb ik het bedrag rond 10 mei al ontvangen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:30

Stommm, ik kom er ook niet in. Via de app mocht niet omdat ik een buitenlandse rekening zou hebben (geen idee welke :+ maar de belastingdienst vindt mij wel vaker ingewikkeld). Dan maar even wachten.

Edit: even doorzetten en we zijn weer alledrie klaar. *\o/* kids ieder hun loonheffing terug en ik ook weer fijn zakcentje.
Laatst bijgewerkt door secricible op 01-03-25 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:41

Storm schreef:
Zo, klusje weer geklaard!
Via mijn laptop kwam ik er niet op, maar via mijn telefoon wel. Ging ook prima. Alles stond goed en ik krijg weer een leuk bedrag terug! Blij mee!

Ieder jaar doe ik het zo vroeg mogelijk en meestal heb ik het bedrag rond 10 mei al ontvangen.

Dat is wel heel snel, ik meestal half juli

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:45

Inloggen is natuurlijk weer een drama :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:09

Ik moet een excel lijstje gaan maken voor ziektekosten. Voor dit jaar al.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:09

Ik snap het niet meer. Ik snap niet waarom ik nog werk.
Ik moet zoals gewoonlijk weer betalen. Maar dit keer 1008 euro.
Dit gaat helemaal nergens over.

We gingen er toch op vooruit?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:22

Wij zijn ook weer klaar. Mijn man krijgt altijd een leuk bedrag, aftellen tot half mei.

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:44

Purny, staat jou loonheffing bij je werkgever wel goed? Die arbeidskorting. Wij hadden vorig jaar een mailtje gehad vanuit onze werkgever dat je daar goed op moet letten en het anders bij salarisadministratie het moest laten aanpassen. Mijn collega heeft het ook aan de hand gehad en had dus te weinig belasting betaald waardoor ze bijna 1500 euro moest betalen na het doen van aangifte. Ze zeiden toen dat ze daar zelf op moest letten, maar ja dat heb je niet in de gaten, want bij haar ging het om een salarisverhoging maar ze hadden haar in het oude tarief laten staan. Sindsdien stuurt kantoor zo op z’n tijd een mail dat je dat in de gaten moet houden(vorig jaar hadden we cao technisch loonsverhogingen gehad en onze eindejaarsuitkering was verhoogd dus toen hadden ze er weer een mail over uit gegooid)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:48

Samantha89 schreef:
Purny, staat jou loonheffing bij je werkgever wel goed? Die arbeidskorting. Wij hadden vorig jaar een mailtje gehad vanuit onze werkgever dat je daar goed op moet letten en het anders bij salarisadministratie het moest laten aanpassen. Mijn collega heeft het ook aan de hand gehad en had dus te weinig belasting betaald waardoor ze bijna 1500 euro moest betalen na het doen van aangifte. Ze zeiden toen dat ze daar zelf op moest letten, maar ja dat heb je niet in de gaten, want bij haar ging het om een salarisverhoging maar ze hadden haar in het oude tarief laten staan. Sindsdien stuurt kantoor zo op z’n tijd een mail dat je dat in de gaten moet houden(vorig jaar hadden we cao technisch loonsverhogingen gehad en onze eindejaarsuitkering was verhoogd dus toen hadden ze er weer een mail over uit gegooid)

Ja die staat goed.
Ik moest al jaren betalen maar iedere keer niet zoveel als nu. Ik vind dit ook echt een schrikbarend bedrag vergeleken met voorgaande jaren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:03

Misschien met iemand aan de belastingtelefoon even goed doorlopen? Wie weet kun je er nog wat uithalen Purny.

Hier de aangifte ook verzonden, krijg een paar honderd euro terug. Mooi meegenomen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:11

purny schreef:
Ik snap het niet meer. Ik snap niet waarom ik nog werk.
Ik moet zoals gewoonlijk weer betalen. Maar dit keer 1008 euro.
Dit gaat helemaal nergens over.

We gingen er toch op vooruit?

Heb je het afgelopen jaar 2 werkgevers gehad?
Of werk + een uitkering?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:23

Bijzonder hoor Purny, altijd rot om te moeten betalen helemaal dit soort bedragen.
Dankjewel weer Veerle voor je bevestiging trouwens!
Ik heb de aangifte ook verstuurd en dit jaar moet mijn man ook meer terug betalen. Maar ik denk dat dat m zit in de voorlopige aanslag wat betreft de rente teruggaaf.
Ik wil daar nog eens naar kijken om die teruggave maandelijks te laten stopzetten en dan de renteaftrek gewoon via de jaarlijkse aangifte te laten lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 12:33

purny schreef:
Samantha89 schreef:

Ja die staat goed.
Ik moest al jaren betalen maar iedere keer niet zoveel als nu. Ik vind dit ook echt een schrikbarend bedrag vergeleken met voorgaande jaren.

Als jij alleen in loondienst zit dan is het wel handig om te kijken waar het mis gaat, want €1000,- nabetaling is niet oké.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:45

Weet je inderdaad zeker dat je hem goed hebt ingevuld dan Purny?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:11

Charaz schreef:
Weet je inderdaad zeker dat je hem goed hebt ingevuld dan Purny?

Ik heb de ingevulde aangifte gezien

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:16

KimD schreef:
purny schreef:

Ja die staat goed.

Als jij alleen in loondienst zit dan is het wel handig om te kijken waar het mis gaat, want €1000,- nabetaling is niet oké.

Ik heb alleen WIA en een pensioen aanvulling en een arbeidsongeschiktheidsaanvulling.

En ik krijg ook iedere jaar ongeveer 500 euro nabetaling. Wat ik dus moet betalen, niet wat ik krijg...

(En ik mag dus ook nergens arbeidsheffingskorting rekenen, en dat scheelt zo intens gruwelijk veel in wat ik netto te besteden heb.)

Door dit soort fratsen zit ik op de armoedegrens en qua wat ik netto daadwerkelijk te besteden heb op de grens van voedselbank.

En mijn aangifte doe ik samen met medewerkers van de belastingdienst op hun kantoor.
Dus het klopt écht helaas

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 13:43

Ik had het dan ook tegen Purny, en had ik het over loondienst...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 14:00

Femke_Tweety schreef:
KimD schreef:
[quote="purny"

Ja die staat goed.
[/quote

Ik heb alleen WIA en een pensioen aanvulling en een arbeidsongeschiktheidsaanvulling.

En ik krijg ook iedere jaar ongeveer 500 euro nabetaling. Wat ik dus moet betalen, niet wat ik krijg...

(En ik mag dus ook nergens arbeidsheffingskorting rekenen, en dat scheelt zo intens gruwelijk veel in wat ik netto te besteden heb.)

Door dit soort fratsen zit ik op de armoedegrens en qua wat ik netto daadwerkelijk te besteden heb op de grens van voedselbank.

En mijn aangifte doe ik samen met medewerkers van de belastingdienst op hun kantoor.
Dus het klopt écht helaas

Met meerdere lage inkomens is dat wel logisch. Ze houden alledrie gewoon te weinig in. Je betaalt hetzelfde als wanneer je één inkomen hebt, alleen dan voor- in plaats van achteraf.

Bij één salarisinkomen lijkt duizend euro bijbetalen me ook een beetje vreemd eigenlijk. Als je alles goed hebt nagekeken, zou je eens met de salarisadministratie kunnen gaan praten.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 14:31

Ik dacht mijn Ziektekosten af te kunnen trekken door ziekte.

Maar kom niet boven het drempelbedrag -O- Dus krijg niets hiervoor.

Evengoed krijgen we nog 2200 terug dus dat is fijn.