Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:31

Ik merk dat ik het spreken oefenen wel mis.
Ik heb hiervoor een topic aangemaakt.
Misschien hier ook iemand behoefte aan een taalmaatje?
Of iemand die een andere taal al heel goed spreekt?
[BM] Taalmaatjes meeting!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:48

Ik ben ook nog steeds aannhet oefenen. 32 dagen streak
Voornamelijk Fins, maar ook soms een lesje Zweeds of evt Duitst.

Gister voor de grap ook NL gedaan vanuit het Engels, had nog wat XP's nodig. Nog best lastig om het 6de (laatste) check point te halen. Veel zinnen zou ik zelf in een andere volgorde zetten, die dan fout gerekend werd. Of ik wist de Engelse vertaling er niet van.

Ik merk vooral dat ik de vervoegingen in het Fins steeds lastiger ga vinden en niet goed begrijp. Daardoor zijn de invul opdrachten vaak lastig. Sommige herken ik nu wel, maar andere komen maar 1 keer in een les voor en dan snap ik het systeem niet.
Iemand die weet waar ik dit wel zou kunnen oefenen? Liefts vanuit Nederlands

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:04

Mag ik hier meepraten? Ik ben sinds vorige week begonnen met de Engelse les. Maar ik weet nog niet precies hoe het werkt. Ik heb nu alle plaatjes in hoofdstuk 3 vrijgespeeld maar kan dan niet verder. Betekend dit dat er maar 3 hoofdstukken zijn?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:22

_coquette_ schreef:
Mag ik hier meepraten? Ik ben sinds vorige week begonnen met de Engelse les. Maar ik weet nog niet precies hoe het werkt. Ik heb nu alle plaatjes in hoofdstuk 3 vrijgespeeld maar kan dan niet verder. Betekend dit dat er maar 3 hoofdstukken zijn?

Klopt. Vanuit het Nederland Engels leren zijn maar 3 hoofdstukken.
Je zou wel nog hij elk plaatje het maximale aantal kroontjes kunnen halen.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:40

_coquette_ schreef:

Er zijn idd maar 3 hoofdstukken, maar je kan ook Nederlands vanuit Engels, die cursus heeft 6 hoofdstukken.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 15:43

Aah vandaar! Bedankt voor de antwoorden! Ik ben ook nog aan de Zweedse begonnen. Vind dat zo'n heerlijke taal om te horen!

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:54

hii!

ik ben sinds kort ook door dit topic begonnen met duolingo. ik ben nu met engels bezig, ik hoop zo wat meer te kunnen van de taal.

ik heb het topic ook al even doorgespit voor jullie namen, ik heb iedereen als vriend mankeert( volgensmij haha). ik heet op duolingo: mirnaaatje 8YuiXWmu

veel succes met oefenen iedereen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 14:52

Ik heb vandaag iets geprobeert maar het lukt niet. Een vriend toevoegen vanuit de nederlands franse variant met de duo lingo app. Die optie kan ik nergens vinden. Omgekeerd vanuit mijn engels spaanse versie kan ik de gebruiker niet vinden en zou deze niet bestaan. Hoe is dat op te lossen?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:54

Vrienden toevoegen zou ik ook niet weten hoe dat moet.
Ik heb ook maar 1 vriend, die heeft mij toegevoegd.

Net door het checkpoint 1 gekomen met Fins *\o/*
Het heeft 38 dagen geduurt, maar het is gelukt! Nu op naar het 2de en laatste checkpoint :(

Daarna onderhouden en Zweeds verder oppakken.

Hoe doen jullie de invul opdrachten? Die dat er een zin staat en je het juiste woord moet aanklikken?
Ik vind die zo lastig, gaat vaak over de vervoegingen. De zin zelf snap ik ook niet altijd helemaal, waardoor het invullen nog lastiger is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 07:51

Ik had een iets mindere week. Allemaal leuke dingen gedaan dus iets minder gestudeerd.
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:46

Mijn weekovervieuw is ineens foetsie uit de app. Iphone. Beetje jammer :( streak wel volgemaakt maar weinig geoefend. Erg druk geweest

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:53

Afbeelding

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 11:34

Afbeelding

Minder fanatiek dan de gene hier boven.
Bijna 7 uur wauw!

Vorige week een drukke week en weinig tijd. Elke dag maar 1 a 2 lessen gedaan voor m'n streak.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:27

Ik vind het wel grappig om te zien dat jullie ondanks jullie drukke weken nog zoveel tijd hebben gehad, ik heb voor het eerst wel mijn streak levend gehouden, maar mijn speeltijd was 47 minuten :')

Pools wordt nu qua grammatica wel wat lastiger, maar we blijven het gewoon proberen. De zinnen die je hoort en na moet typen gaan wel echt super goed en het lukt ook steeds beter om gelijk de vertaling in gedachten te houden.

@kosseh, die invulopdrachten vind ik dan weer makkelijker. Ik weet niet hoe het zit met Fins, maar voor Pools (en Frans, Duits, Grieks of Latijn) geldt dat de uitgangen vaak hetzelfde zijn. Eigenlijk moet je je afvragen: welke naamval is het? Is het woord mannelijk/vrouwelijk/onzijdig? Is het ev of mv?
Ik merk juist dat ik het daar wel goed doe, maar vervolgens in het vormen van de hele zinnen te snel wil gaan en dan vergeet te checken of het woord mannelijk of onzijdig is. Het helpt ook niet dat smaczny of smaczne (dus -y of -e) in het Pools praktisch hetzelfde klinkt, maar wel een ander geslacht betekent |o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:30

Hebben jullie ook wel 'ns met een spraakoefening dat ie niet goed pakt? En dan vaak bij iets supersimpels wat ik echt wel fatsoenlijk kan uitspreken zoals vandaag 'dix euros' bijv. Dan geeft ie elke keer aan probeer opnieuw en na 3 keer verlies je een hartje. Terwijl ik soms een zin veel slechter uitspreek en gewoon gelijk groen krijg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:31

In het spaans worstel ik ook soms wel. De verenigde staten krijg ik maar niet goed geschreven, en de onlogica in meerdere opties voor hetzelfde zeggen. Kennelijk kies ik dan steeds de verkeerde.

Me llamo en mi nombre. Waarom de ene keer mi en de andere keer me. Net als estoy en soy |o waarom soms wel de yo of tú ervoor en soms mag je die kennelijk weglaten. Zo niet voor me.

Poging gedaan tot checkpoint 1. Heel veel woorden en termen die ik nog niet eens gehad heb in de lessen. Kennelijk wel redelijk gegokt (een met leeftijden die ik niet gehad heb, gewoon gegokt en vertaald maar het frans.) toch 80% goed :P tot mijn grote verbazing. Ik verstond deels er geen biet van en de optie langzaam was er ook niet

El nienjo ik luister soms mee naar het frans/nederlands en soms keurt hij idd uitspraken goed die eh niet echt in de buurt komen en soms niet terwijl dat wel netjes klonk.

Ik had het van de week in het spaans. Ik worstel met de uitspraak van escuelo (school) en de verenigde staten het leek nergens op (meer een tongbrekend gemurmel :') ) maar het werd wel goedgekeurd.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:53

Ik had in 2013 (toen ik begon met Duolingo :+) steeds problemen met inspreken, dat het zogenaamd niet goed was uitgesproken.
Echt heel frustrerend! _-:(
Die optie staat dus al bijna 9 jaar uit! :evaw:

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:10

Ik heb de spraakoefeningen ook om die reden uitgezet. Heel irritant.

De invuldingen gaan meestal over vervoegingen en ik ben juist al blij dat ik een beetje het woord kan onthouden. Ik vind die dus ook moeilijk.
Laatste tijd weinig motivatie, dus ik doe elke dag 1x oefenen ofzo en dat is het even.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:15

Er staan binnenkort waarschijnlijk grote veranderingen op stapel, ik weet niet of dit wel een verbetering is.

De manier van een taal leren met Duolingo gaat helemaal op de schop, de vrijheid om zelf je studiestrategie en volgorde van lessen te bepalen wordt onmogelijk gemaakt.

new learning path

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:20

Hmm dat weet ik ook zo net nog niet. De keuze vind ik juist wel prettig. De cracked levels gaan er ook uit. Is wel jammer want dan ga je alleen maar door zonder nog terug te kijken en te herhalen wat je ooit geleerd hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:21

-O- het is juist zo overzichtelijk nu. En het gaat lijkt het minder overzichtelijk worden. Niet meer duidelijk wat je aan het oefenen bent. En ook die verhaaltjes is juist fijn dat er staat waar het over gaat. En het soms terugvallen om te oefenen doe ik veel en dan heel bewust dat onderwerp.

Gaat nu dan alles door elkaar lopen? Of verplicht eerst een heel onderwerp doorkauwen? :?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:26

Oh balen! Vind 't juist zo prettig werken nu. Ook met die brekende cirkels zodat je op tijd weer oefent voor je 't vergeten bent vind ik goed.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:27

pluisje88 schreef:
Hmm dat weet ik ook zo net nog niet. De keuze vind ik juist wel prettig. De cracked levels gaan er ook uit. Is wel jammer want dan ga je alleen maar door zonder nog terug te kijken en te herhalen wat je ooit geleerd hebt.

Dat vind ik heel demotiverend omdat ik dan zeker te weten de helft weer vergeet. Nu vertrouw ik erop dat ik op tijd weer een onderwerp moet oefenen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:15

Ben heel benieuwd naar de veranderingen. Ik denk dat het heel erg gaat afhangen van de makers van een course en of dat aansluit bij jouw manier van leren. Maar het zou wel eens heel goed kunnen werken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:24

Ik werk nu cirkel voor cirkel af t/m 5 kronen en loop 5 cirkels voor op het paars maken. Vind het nu overzichtelijk dus ben huiverig voor de update. Wanneer gaat die in? Heb je niet de keus de oude versie te blijven gebruiken?