Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pistasche schreef:Ik zou altijd gaan! Ik zou thuis van te voren ook absoluut niet productief zijn, wat ik dan doe is eerder die kant op gaan en daar vast om 9 uur beginnen met studeren vooraf aan het college.
Iedereen die voldoendes heeft gehaald, top!!! En de onvoldoendes, heel erg balen maar zie het als motivatie! Extra knap als je het volgende keer wel haalt.
Pabie schreef:Pistasche schreef:Ik zou altijd gaan! Ik zou thuis van te voren ook absoluut niet productief zijn, wat ik dan doe is eerder die kant op gaan en daar vast om 9 uur beginnen met studeren vooraf aan het college.
Iedereen die voldoendes heeft gehaald, top!!! En de onvoldoendes, heel erg balen maar zie het als motivatie! Extra knap als je het volgende keer wel haalt.
ja college is niet in gebouw dat zich echt leent voor fijn studeren![]()
Krijg ook college in soort van bioscoop stoelen zonder tafels, echt genieten..
Maar ik zou persoonlijk niet gaan. Gedoe met die sneeuw nu, overal files en het OV is nog erger. ryukapple schreef:Ik ga vrijwel nooit naar colleges maar hier wordt eigenlijk alles opgenomen dus kan gewoon live vanaf de bank meekijken
Loolotte schreef:Bij een gastcollege komt de presentatie bij ons meestal wat later op blackboard, maar het gebeurt nooit dat ze er niet op komen. Anders zou ik daarover gewoon mailen denk ikMaar ik zou persoonlijk niet gaan. Gedoe met die sneeuw nu, overal files en het OV is nog erger.
(pak wel de fiets meestal maar kan er ook echt meer dan prima zat naar toe lopen haha)badeendje schreef:Ohh oliebol, wat een gedoe inderdaad met het openbaar vervoer! Ik zie dat het morgen ook alweer een strijd wordt. Heb morgen de hele dag colleges dus even duimen dat ik op school kan komen.
Merk dat ik behoorlijk gaar ben van het leren en werken. Hoofd werkt niet zo lekker mee, voel me echt een zeef. Nog maar twee weekjes te gaan gelukkig, maar had iets minder hard van stapel moeten lopen misschien.
Hebben jullie ook last van perfectionisme? Ik wil alles té goed doen. Vorige week hebben we presentatieskills behandeld en daarmee ook het maken van een powerpoint. Nu moeten we een tedtalk van 5 minuten voorbereiden en ik wil gewoon dat het een perfecte tedtalk is, terwijl het natuurlijk niet realistisch is om zoiets in één week voor te bereiden. Moet daarom echt tegen mezelf zeggen dat het ergens wel goed is, maar blijf hangen in het willen blijven aanpassen.
app/pb/messenger me maar als je er hulp bij wilt
Maartje9 schreef:Vandaag een 5 terug gekregen voor een tentamen terwijl ik dacht dat hij goed ging... dat demotiveert me altijd echt onwijs om verder te leren voor andere vakken. Echt balen, ik ging net lekker. Heb morgen weer tentamen maar moet mezelf er echt toe aanzetten om vandaag nog de laatste dingen te herhalen...
Citaat:"Te hoge idealen
Een gelukverstorend fenomeen vormt het te hoge ideaalbeeld, samengaand met
A) een hoge prestatiegrens voordat er sprake is van beloningen of positieve zelfwaardering
B) een scherpe zelfkritiek voor het niet en niet snel genoeg bereiken van die grens.
Het gaat ons om het risico dat een te hoog ideaalbeeld een kwelling wordt: het grote moeten, je altijd moeten vergelijken met de besten op allerlei terreinen en onhaalbare doelen nastreven. Dit leidt tot gevoelens van mislukking, tekortschieten, machteloosheid en zelfverwijten.
Hoe kun je grote verschillen tussen zelfbeeld, zelfideaal en zelfwaardering verkleinen?
1. Beter leren omgaan met je probleem
2. Het ideaalbeeld omlaag halen; prestaties hoeven niet perfect te zijn
3. Ergernis aan de afstand tussen werkelijkheid en ideaal verminderen "
Joolien schreef:badeendje schreef:Ohh oliebol, wat een gedoe inderdaad met het openbaar vervoer! Ik zie dat het morgen ook alweer een strijd wordt. Heb morgen de hele dag colleges dus even duimen dat ik op school kan komen.
Merk dat ik behoorlijk gaar ben van het leren en werken. Hoofd werkt niet zo lekker mee, voel me echt een zeef. Nog maar twee weekjes te gaan gelukkig, maar had iets minder hard van stapel moeten lopen misschien.
Hebben jullie ook last van perfectionisme? Ik wil alles té goed doen. Vorige week hebben we presentatieskills behandeld en daarmee ook het maken van een powerpoint. Nu moeten we een tedtalk van 5 minuten voorbereiden en ik wil gewoon dat het een perfecte tedtalk is, terwijl het natuurlijk niet realistisch is om zoiets in één week voor te bereiden. Moet daarom echt tegen mezelf zeggen dat het ergens wel goed is, maar blijf hangen in het willen blijven aanpassen.
Jup, wel een soort van onbewust. Tips zag ik als vernietigende kritiek, dan had ik het fout gedaan.
Maar toen wist ik ook niet zo goed was ik aan het doen was.
Nu ik weet wat mijn kracht is in bijvoorbeeld presenteren, heb ik er bijna geen last meer van. Misschien is het dus voor jou eens interessant om te kijken wat jouw presentatieskills zijn? Dan weet je wat je sterke punten zijn, wat je minder sterke punten zijn. En door dat duidelijk te hebben, is de kans aanwezig dat je wat liever bent voor jezelfapp/pb/messenger me maar als je er hulp bij wilt
![]()
Denk aan skills zoals:
- rustige uitstraling - je staat met een goed gevoel voor de groep en straalt dit uit.
- duidelijke praten - je spreekt rustig, duidelijk en gebruikt begrijpelijk taal, aangepast aan de groep.
- inspirerend - je weet je deelnemers/luisteraars te inspireren door jouw manier van vertellen.
- didactisch - je kunt de groep iets leren.
- creatief - Je hebt ene leuke creatieve prezi/pp en brengt het op een creatieve manier.
- spiegelend - je kunt de groep goed aanvoelen en springt in op de situatie of sfeer.
- flexibel - Wanneer er iets gebeurd in de groep of in je presentatie, durf je daarop in te springen en te gebruiken.

)
. Had meer diepgang/opbouw/conclusie mogen hebben maar qua spreken ging het best vloeiend \o/
Ik heb nu vooral warme chocomel om mezelf te motiveren maar het is tot nu toe vooral veel bokt haha! JewEmm schreef:Over hoge werkdruk gesproken... Ik heb het nu vastgelegd dat ik eind volgende maand mijn proefschrift indien. Dus dat wordt nog echt even flink aanpoten! Maar het moet lukken, anders had ik het niet vastgelegd. Op dit moment 3 dingen tegelijk aan het doen, maar ik heb er vertrouwen in. En ik heb ook nog steeds motivatie, zelfs als ik normaal gezien allang een compleet instort-moment zou hebben. Nog een maand! (en dan nog een maand en nog een maand, maar he, er is daarna echt een einde!)
Es_ther schreef:*stuurt motivatie*.
Succes met leren! Had je al wel wat geleerd?

Had je wel een leuk onderwerp Sheran?