Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:29

Ik werk ( zie vorige post overigens) op revalidatie/zorghotel

Neelm3r9

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:19

Stage zit er voor mij op. Gisteren mijn laatste late dienst gehad. Wel een gek idee dat ik er heel veel kwam en nu helemaal niet meer.
Maar vind het ook wel lekker om naar school te gaan! Vanaf maandag weer in de schoolbanken.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:15

Ik had vandaag mijn laatste dag! Dinsdag nog wel even heen om mijn tweede werkbegeleider een bedankje te geven, die heb ik niet meer gezien. En m'n kaartje inleveren.

Inderdaad wel gek, ook om straks weer vrije tijd te hebben, en geen structuur meer :+

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:48

Marleen en Yvanka; hebben jullie je stage goed afgerond? Succes straks op school!

Gister eerste toets gehad, anatomie, en gehaald met 83% *\o/*
Tijdens het leren vond ik het onwijs moeilijk, al die hormonen en alles lijkt op elkaar maar ook weer niet, maar tijdens de toets wist ik het opeens wel en ging ik in minder dan 20 minuten door 40 vragen heen *\o/*

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:03

Wij hadden gisteren toets anatomie en pathologie ademhalingsstelsel, afgerond met een 8! *\o/*

Dit was de eerste x dat we de toets digitaal moesten maken..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:10

daphne_xxx schreef:
Marleen en Yvanka; hebben jullie je stage goed afgerond? Succes straks op school!

Gister eerste toets gehad, anatomie, en gehaald met 83% *\o/*
Tijdens het leren vond ik het onwijs moeilijk, al die hormonen en alles lijkt op elkaar maar ook weer niet, maar tijdens de toets wist ik het opeens wel en ging ik in minder dan 20 minuten door 40 vragen heen *\o/*

Gehaald met een 6 *\o/*

Jij gefeliciteerd met het behalen van je toets!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 15:31

Goed gedaan allemaal!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:04

Hey allemaal

Ik ben al een poosje een stille meelezer haha. Maar nu reageer ik ook eens een keer.
Ik heb 2 jaar geleden mijn mbo verpleegkunde afgerond en doe nu hbo-v verkort. Dat betekent dat ik nu in mijn laatste jaar zit ( ik ben dit semester begonnen in de 4e dus net een week). Nu moet ik voor volgende week een onderwerp voor mijn scriptie bedenken, maar ik heb geen flauw idee!
Mijn eindstage voor het volgende semester is ook nog niet bekend, het moet dus wel een breed onderwerp zijn. Ik ben werkzaam in de thuiszorg dus daar zou ik het eventueel wel over kunnen doen, maar ik ben zooo inspiratieloos. Wie heeft de gouden tip? :+ :+

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:11

Goed bezig allemaal!! Leuk om te horen.

Anoniempje1: sorry ik zit net in jaar een en heb geen idee waar ik aan moet denken bij een scriptie #noob :+

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:17

Mijn zus doet op het moment onderzoek naar fraude in de thuiszorg (ze werkt bij een marketing bedrijf), misschien kun je daar iets mee?
De oplossing voor thuiszorg fraude zou iets zijn in de richting van een in- en uitchecksysteem zodat men niet meer uren opschrijft dan gewerkt is.
Je zou kunnen onderzoeken of dat echt haalbaar is en dan als onderwerp e-health erbij betrekken ofzoiets? Verder zou ik het ook niet weten hoor haha ik zit in jaar 2 van de HBO-V

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:18

Voor diegene die van mbo naar hbo zijn gegaan, hoe beviel dit?
Ik hoor geregeld dat dit echt een grote stap is.
Veel in het Engels en veel schrijfwerk?

Ik zou het graag tzt nog gaan doen maar ergens houdt het me tegen...
( ben 35 jaar dus al even uit de schoolbanken)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:37

Ik heb mijn scriptie gedaan over het observeren van het ontlastingspatroon bij langdurige opnames. Klinkt echt... maar het was een heel breed onderwerp en ik heb er veel mee kunnen doen. Dat is in de thuiszorg minder van toepassing. Heb zelf alleen ziekenhuis ervaring. Maar misschien iets met privacy, communicatie? Regie van de patiënt thuis waarborgen? Tuurlijk moet je iets kiezen wat boeiend is, maar kies ook iets waar genoeg info over te vinden is. Bijv verpleegtechnische handelingen gaan er ook altijd 100.000 dingen niet volgens protocol, je zou het ook op zoiets kunnen richten. Klasgenoot van mij heeft het gedaan over insuline dagelijks spuiten en heeft daar zo'n plaatje voor gemaakt dat je altijd op een andere plek spuit om harde schijven te voorkomen. Eerlijk is eerlijk er wordt gespoten maar 9 van de 10 keer heb je geen idee waar je collega ervoor heeft gezeten, dat vond ik wel een goed onderwerp en hij had ook echt een hoog punt.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:02

@Jenny21 Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een grote stap vond. Veel onderzoeken doen en projecten vooral (neit helemaal mijn ding maar we doen het voor een papiertje). Maar door de praktijkervaring die je hebt is het wel makkelijker te relativeren naar de praktijk waardoor de stof makkelijker op te nemen is. Mocht je meer willen weten mag je me altijd een pb sturen.

@Unbeatable Ik heb zelf ook ziekenhuiservaring (3 stages) maar is moeilijk om contact mee te krijgen voor evt. enquêtes/interviews. Ik zit te denken misschien over de werkdruk in de thuiszorg. Maar vraag me af of ik daar een goede probleemstelling en onderzoeksvraag voor kan bedenken.... Als iemand tips heeft? Alle hulp is welkom :)

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:06

Jenny21 schreef:

Ik ben zelf niet overgestapt van mbo naar hbo maar ik doe wel hbo.
Voor mij ziet het er zo uit:
1x per 4 weken een verslag inleveren waarvan het aantal woorden verschilt van 1500-4500 waarvan die 4500 dan in een groep is van 4 mensen ongeveer.
Deze verslagen gaan soms over een wetenschappelijk artikel wat in het Engels kan zijn, maar iedereen zet het hele artikel in google vertalen en dan haal je de essentie er wel uit.

1x per 8 weken een tentamen over alle lessen die je hebt gehad, dit is dus alle theorie en klinisch redeneren etc.

2x een praktisch examen in de eerste 2 jaar.

Verder heb je ook wat stages waar je ook een verslag over moet schrijven.

De regelingen wat betreft voltijd/deeltijd en duaal weet ik niet.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:12

anoniempje1 schreef:
Hey allemaal

Ik ben al een poosje een stille meelezer haha. Maar nu reageer ik ook eens een keer.
Ik heb 2 jaar geleden mijn mbo verpleegkunde afgerond en doe nu hbo-v verkort. Dat betekent dat ik nu in mijn laatste jaar zit ( ik ben dit semester begonnen in de 4e dus net een week). Nu moet ik voor volgende week een onderwerp voor mijn scriptie bedenken, maar ik heb geen flauw idee!
Mijn eindstage voor het volgende semester is ook nog niet bekend, het moet dus wel een breed onderwerp zijn. Ik ben werkzaam in de thuiszorg dus daar zou ik het eventueel wel over kunnen doen, maar ik ben zooo inspiratieloos. Wie heeft de gouden tip? :+ :+

Je zou onderzoek kunnen doen naar een handeling die niet bewezen is en mogelijk zelfs nutteloos. Voor inspiratie kun je de Beter laten-lijst van V&VN en RadboudUMC opzoeken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:14

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld voor de opleiding verzorgende c. Vanavond informatie bijeenkomst over de opleiding. Ook m'n cv en motivatiebrief gemaild, de sluiting was eigenlijk vorig jaar al dus misschien heb ik geluk!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:50

Jenny21 schreef:

Ik kom van mbo onderwijsassistent. 2 jaar tussenjaar gehad.
En nu beginnen met hbo-v.

Om het je nu te zeggen dit eerste semester is mij alles meegevallen en had ik verwacht dat het moeilijker zou zijn.
Ik heb gemerkt dat als ik bij blijf met de stof en uitzoek wat ik niet snap (en dat was de eerste periode ongeveer alles) ik een heel eind kom. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

(we gaan zien of het morgen en overmorgen nog steeds mee valt. Ben zenuwachtig voor de komende toetsen)

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:11

Ik heb vandaag voor de 4e (!) keer mijn rekentoets.. en daarmee als ik hem haal hopelijk mijn propedeuse. Ik heb nu echt veeeel beter geoefend dan de vorige kansen en heb nu 70 vragen foutloos gemaakt.. Ik hoop zo dat het me zometeen lukt!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 08:26

Succes Xelodi!

Ik heb straks verpleegkundig handelen praktijk en net zoals de vorige keer(toen ik een excellent had gehaald) tril ik en heb ik een grote knoop in mijn maag.
Dat hij maar goed mag gaan. Fingers crossed.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 09:38

daphne_xxx schreef:
Succes Xelodi!

Ik heb straks verpleegkundig handelen praktijk en net zoals de vorige keer(toen ik een excellent had gehaald) tril ik en heb ik een grote knoop in mijn maag.
Dat hij maar goed mag gaan. Fingers crossed.

Komt goed, ik had hem gisteren en was ook mega zenuwachtig maar ging best goed! Ik heb C&p zo.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:44

Oh succes!! Ik ben super benieuwd

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:26

Ik heb mijn rekentoets EINDELIJK gehaald *\o/* dus mijn propedeuse mag ik binnenkort ophalen.
Verder heb ik ook nog een praktische verpleegkundige vaardigheden toets en een tentamen :=
Succes met de toetsen allemaal!!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:04

En de toets niet gehaald -O-

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:12

daphne_xxx schreef:
En de toets niet gehaald -O-

Welke examinator had je? En heb je goede feedback gekregen?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:31

Gefeliciteerd xelodi!
Daphne: wat voor praktijk handelingen moest je doen?