Afstudeerders 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:03

Nou hier is het hoge woord er uit: Ik heb mijn scriptie niet gehaald, net als 2/3 van mijn klas. Het percentage is blijkbaar zo laag (van mensen die mogen verdedigen) dat er een extra herkansing is ingezet. Ik heb nog geen bericht WAAR ik dan op ben 'gezakt' maar dat hoor ik maandag. Net flink gejankt en ben eigenlijk heeeeel boos, maar het stelt me wel gerust dat ik niet de enige ben, gek genoeg.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:15

RoosG schreef:
Nou hier is het hoge woord er uit: Ik heb mijn scriptie niet gehaald, net als 2/3 van mijn klas. Het percentage is blijkbaar zo laag (van mensen die mogen verdedigen) dat er een extra herkansing is ingezet. Ik heb nog geen bericht WAAR ik dan op ben 'gezakt' maar dat hoor ik maandag. Net flink gejankt en ben eigenlijk heeeeel boos, maar het stelt me wel gerust dat ik niet de enige ben, gek genoeg.

Super rot zeg! Wel heel fijn dat er een extra herkansing komt!! En weinig mensen die mogen verdedigen.. Welke school zit je als ik vragen mag? De percentages komen best overeen met mijn opleiding namelijk (ik zit op de HAN).

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:06

Vandaag mijn examen documenten ingeleverd. Vrijdag hoor ik of alles (dus ook mijn onderzoeksverslag) goedgekeurd is. Dus nog even afwachten..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:05

Woensdag 13 juni jl. heb ik mijn scriptie ingeleverd. Donderdag a.s. krijg ik de uitslag... Ik hou het nu al niet meer van de spanning.

@RoosG wat verschrikkelijk rot zeg. Hopelijk wordt het snel inzichtelijk waar het niet goed is gegaan!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:56

Vandaag mijn verdediging gehad en gelijk de uitslag gekregen: afgestudeerd met een 9.1 :oo Ik ben echt nog steeds in shock, had dit niet verwacht! Wel suuuper blij mee natuurlijk :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:16

Wat onwijs goed MariaMaaike! Gefeliciteerd!

Dank je @MyHorseGirl, gisteren gesprek gehad op school. Ben het niet overal mee eens; ze maakten het namelijk ook erg persoonlijk ('Ja je hebt die les ook niet zo goed afgesloten' wat overigens niet waar is, heb voor de opdracht waar dat over ging een 7 gehaald). Ik werd ook best wel boos, ze lieten mij bijvoorbeeld ook niet uitpraten terwijl ik bij hun wel moest luisteren. Ik ga nu 2,5 weken heel hard aan het werk en lever het dan bij de extra herkansing in. Als dat goed is, presenteer ik het eind augustus.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:32

Gefeliciteerd aan alle geslaagden!

Ik heb gister alles ingeleverd, krijg donderdag te horen of ik donderdagmiddag mag verdedigen..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:41

Zoo dat is een mooi cijfer!

Bij mij is het ook officieel! Ik ben afgestudeerd :D

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:30

Gefeliciteerd met dat super cijfer MariaMaaike! En ook gefeliciteerd voor alle andere geslaagden. RoosG wat een vervelende situatie voor jou! En dat je school zo slecht meewerkt.
Voor alle wachtenden, veel afleiding zoeken. Dan is de spanning wat minder :)

Mijn afstuderen is vandaag echt afgelopen. Ik krijg vanmiddag mijn diploma.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:57

Goed nieuws!

Gister om 12.15 kreeg ik bericht dat m'n scriptie was goedgekeurd en dat ik mocht verdedigen om 15.00. Docent zei er al bij dat het sowieso geen zesje was.

M'n verdediging goed voor mijn gevoel 'wel goed'.

Beoordeling: scriptie een 9,5 en verdediging een 10... En een nominatie voor een scriptieprijs en de vraag of ik er al over had nagedacht om mijn methodiek te verkopen...

Zó onverwacht en ook onwerkelijk. Het is nog steeds niet geland. Collega's zijn heel verbaasd dat ik niet heel enthousiast ben ofzo, maar ik had het gewoon echt niet zien aankomen.

Nu toch maar opnieuw nadenken over doorstuderen naast m'n werk.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:07

Wauw!! Dat besef moet nog even komen denk ik haha. Bij geen zesje zou ik ook niet meteen aan zulke cijfers denken. Gefeliciteerd!

En verder iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd! Heb al meerdere mooie cijfers voorbij zien komen!

Hier gaat het inmiddels een stuk beter. Ben even gestopt met literatuur, dat maak ik op een later moment af. Bleef te veel in details hangen waardoor ik geen steek verder kwam. Inmiddels is bijna mn methodology af en heb ik ook 2 interviews afgenomen. A.s maandag nog 1 en dan hoop ik na mijn vakantie nog 2 interviews te kunnen plannen. Door deze interviews heb ik in ieder geval een beetje een beeld in mijn hoofd hoe ik de rest van mn rapport kan indelen. Geeft me weer wat motivatie enzo! De eerste weken liep ik namelijk wel echt stuk.

Moet nog wel literatuur en methodology sturen voor feedback, durf t alleen niet zo goed omdat het nog helemaal niet goed is en af is.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:31

Gefeliciteerd voor alle mensen die zijn afgestudeerd!

Ik heb dinsdag mijn scriptie verdedigd en heb een 7.7 gehaald! Dus ik ben ook officieel afgestudeerd, al voelt het nog niet zo.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:40

Gefeliciteerd allemaal!
Ik ben ook afgestudeerd nu! Gemiddeld dik een 7, helemaal tevreden! (Aangezien ik de rest van de studie op vooral 5.6jes heb gehaald, echt een inhaalslag gedaan dit jaar!)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:49

Wat paloedie wat gaaf zeg! En gefeliciteerd natuurlijk.
Alle andere afgestudeerden ook gefeliciteerd! Weten jullie al wat je nu gaat doen? Doorstuderen of werken?

Ik ben iig donderdag ook afgestudeerd :D bij de verdediging van de competenties 4x7 en 1x6 dus dikke prima :D

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:20

Vanmiddag eindbeoordeling gehad over de stage en mijn onderzoek en ik heb het gehaald met een 8 *\o/* *\o/*

Volgende week dinsdag heb ik nog één assessment en dat is het enige dat ik nog moet halen.
Alvast erg blij met mijn stage punt. Ik vond de stage echt niet leuk en het schrijven van het rapport had ik ook niet veel motivatie voor, maar blijkbaar samen goed voor een nette voldoende.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:15

Topic volledig uit het oog verloren |o
Proficiat aan alle afgestudeerden! Ik studeer donderdag officieel af (dan krijgen wij onze cijfers) :D

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:44

xJurdyWonanx schreef:
Vanmiddag eindbeoordeling gehad over de stage en mijn onderzoek en ik heb het gehaald met een 8 *\o/* *\o/*

Volgende week dinsdag heb ik nog één assessment en dat is het enige dat ik nog moet halen.
Alvast erg blij met mijn stage punt. Ik vond de stage echt niet leuk en het schrijven van het rapport had ik ook niet veel motivatie voor, maar blijkbaar samen goed voor een nette voldoende.

Een 8 is toch wel een goed ipv een nette voldoende :D
Gefeliciteerd!

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:15

Eerste keer (9 juni) mijn scriptie niet gehaald.. Was niet duidelijk/precies/professioneel genoeg. Dus op naar de tweede poging, 20 juni. Vol stress en druk aan de slag, keihard gewerkt en op tijd kunnen inleveren. Alle feedback verwerkt en meer veranderd zelfs. En gister eindelijk de uitslag van poging twee gekregen. Ik heb nu een 7, wat betekend dat ik klaar ben met die $^*^#$ scriptieeee!!

Nu alleen 30 Augustus mijn eindgesprek nog en dan ben ik ook afgestudeerd!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 17:51

Wauw wat een mooie resultaten zeg!
Gefeliciteerd voor de geslaagden.

Ik heb deze week gesprek met mijn scriptiebegeleider gehad. Ik had hem nog nooit gezien, dus sowieso leuk om te zien wie de man van alle e-mail was :D
Nu eerst nog theoretisch kader verder uitwerken, ‘iets’ over competentie management.
Hier begin ik maandag mee, ik heb een aantal dagen vrij.

(Ik doe het hbo naast mijn fulltime baan, ncoi)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:00

Ook ik mag me melden als zijnde geslaagd *\o/* *\o/*

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:51

Hier is het nog een klein beetje spannend! Ik heb donderdagmiddag nog een eindgesprek met een docent en een andere docent moet nog een opdracht nakijken, maar ik ruik inmiddels mijn diploma! Ik heb nog nooit iets niet gehaald, dus het lijkt me sterk dat dit afgekeurd wordt, maar je weet maar nooit...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:46

Iemand hier ervaring met vragenlijsten opstellen? Alle tips en ervaringen zijn welkom :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:39

Morris schreef:
Iemand hier ervaring met vragenlijsten opstellen? Alle tips en ervaringen zijn welkom :D

Jazeker. Wees kort en bondig, to the point. Duidelijk verhaal en laat weinig ruimte over voor eigen interpretatie.

En geef de optie voor een toelichting, ook al doe je hier niet altijd iets mee :) .

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:24

Van harte gefeliciteerd allemaal! *\o/*

Ik moest even voor 20 studiepunten tentamens maken in 3 dagen en heb op wonderbaarlijke wijze op 1 na alles gehaald.
Het is alleen wel weer behoorlijk bagger dat ik de laatste net niet heb gehaald, met zo'n l*llige 5,3. #)
Ik ben nu voor 1 van de 2 studies wel helemaal afgestudeerd en de examencommissie buigt zich nu over een extra tentamenkans deze zomer. Praying for a miracle. :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:34

Ik ga dadelijk mijn diploma ophalen *\o/*