Maar heel erg naar mijn zin!! Super leuke en gezellige klas
Lessen zijn heel interessant
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Ik heb nog niet alle vakken gehad, maar tot nu toe is alles wel leuk! Mijn rooster valt opzich nog wel mee, alleen door mijn reistijd moet ik elke keer heel vroeg de deur uit en ben ik heel laat thuis.
.
IsaCalixa schreef:Ik heb ook mijn eerste week gehadNouja, de helft van de week was introductiekamp (dat was erg vermoeiend maar wel leuk, leuke klasgenootjes leren kennen). En gister en vandaag de eerste colleges gehad.
Het is voor mij allemaal nog wel heel erg wennen, aangezien ik van het mbo kom. Alles werkt heel anders op het hbo. Er komt wel veel op me af, maar wel is het allemaal heel duidelijk en concreet omschreven wat je precies moet doen.
Alleen toch heb ik zo'n angst dat het te veel/moeilijk voor me zal zijn (ik weet niet of die angst reëel is, misschien wel helemaal niet), maar dat komt omdat ik nog nooit een hoger niveau heb gedaan zoals dit (altijd vmbo gedaan en daarna dus mbo), en ik ben bang dat dit wellicht te hoog gegrepen is. Mja, dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, daar is het nog veel te vroeg voor, alleen het spookt wel door mijn hoofdDaar naast is de studie die ik doe ook wel niet de makkelijkste, het schijnt dat veel mensen falen op scheikunde en dat meestal de helft van de insgeschreven mensen na een halfjaar al stoppen oid. Dat maakt het ook niet veel beter
![]()
Herkennen anderen (die in een soortgelijke situatie zitten) dit eigenlijk ook?
ik heb ook alleen vmbo en daarna mbo gedaan en heb ook het gevoel dat het misschien te hoog gegrepen is hoe leuk ik het ook vind
SophieFT schreef:Ik ben ook ex mbo'er en ik kan me wel in vinden wat de meesten hier aangeven, of ik het niveau aankan etc. Want merk nu al dat ik zoiets heb van WoW het is echt veel allemaal...
Waar ik ook heel erg tegen aan loop is het vele lezen, als ik onderaan de bladzijde ben weet ik al niet meer wat ik zojuist heb gelezen... heeft iemand daar tips voor?
Bommeltje_ schreef:SophieFT schreef:Ik ben ook ex mbo'er en ik kan me wel in vinden wat de meesten hier aangeven, of ik het niveau aankan etc. Want merk nu al dat ik zoiets heb van WoW het is echt veel allemaal...
Waar ik ook heel erg tegen aan loop is het vele lezen, als ik onderaan de bladzijde ben weet ik al niet meer wat ik zojuist heb gelezen... heeft iemand daar tips voor?
Ben ik ook heel benieuwd naar en naar hoe je de beste samenvatting kan maken van een boek wat normaal 300 pagina's is
chalpaca schreef:Bommeltje_ schreef:
Ben ik ook heel benieuwd naar en naar hoe je de beste samenvatting kan maken van een boek wat normaal 300 pagina's is
Ik heb juist gelukkig geen mpeite met het vele lezen, al is het wel echt veel..
Maar als ik afdwaal met mijn gedachten moet ik mezelf even dwingen om het zelfde stukje nog een keer te lezen want dan snap je het weer. Mijn doel is voor de les het hoofdstuk te lezen, in de les goed mee te doen en na de les dezelfde avond nog een keer te lezen en dan samen te vatten. Vooral de moeilijke wporden enz.
Beetje ambitieus dus kijken hoelang ik dit volhoud.
SophieFT schreef:Ik ben ook ex mbo'er en ik kan me wel in vinden wat de meesten hier aangeven, of ik het niveau aankan etc. Want merk nu al dat ik zoiets heb van WoW het is echt veel allemaal...
(vooral omdat ik dus niet snel/makkelijk lees en we hebben best veel uren op school en naast school werk ik nog dus heb niet enorm veel vrije tijd over..)
ik woon bv. op kamers dus besteed ook nog wat tijd aan boodschappen, schoonmaken, koken etc..

_mjwb schreef:Dankjewel saabineex en xDarkness!
Beterschap xDarkness en sureido!
Ik merk dat bij mij in de klas eigenlijk 1/3 standaard niet komen opdagen zonder reden. Sommige die gaan ook midden in de les weg omdat ze geen zin meer hebben. Ik denk dan bij mezelf van hoe gaan ze ooit hun opleiding halen als ze niet op komen dagen? Ik durf eigenlijk geen enkele les te missen alhoewel ik wel echt al dagen heb gehad waarop ik echt geen zin had, maar toch ben gegaan.
Is het bij jullie ook zo dat echt heel veel mensen niet komen opdagen?
_mjwb schreef:Dankjewel saabineex en xDarkness!
Beterschap xDarkness en sureido!
Ik merk dat bij mij in de klas eigenlijk 1/3 standaard niet komen opdagen zonder reden. Sommige die gaan ook midden in de les weg omdat ze geen zin meer hebben. Ik denk dan bij mezelf van hoe gaan ze ooit hun opleiding halen als ze niet op komen dagen? Ik durf eigenlijk geen enkele les te missen alhoewel ik wel echt al dagen heb gehad waarop ik echt geen zin had, maar toch ben gegaan.
Is het bij jullie ook zo dat echt heel veel mensen niet komen opdagen?